Oliko kenenkään muun mielestä Qeen of Fucking Everything -sarja liian epäuskottava?
Kiinnostus lopahti kolmen jakson jälkeen. Liikaa epäuskottavia tapahtumia.
Kommentit (243)
Kulisseista kertovat sarjat tuntuvat uppoavan suomalaisiin. Tirkistelyn halua vai sitä, että jokaisen omassa elämässä on mukana myös kulissia? Ehkäpä molempia. Helppo elämä -sarja oli kuitenkin parempi ja kiinnostavampi.
Vierailija kirjoitti:
Yhden jakson katsoin kun kehuttiin. Jäi siihen. En tykännyt.
Lopetit siinä kohtaa kun päähenkilö etsi käsiinsä kotiin kaljoittelemaan vetäytyneen psyykkisesti oireilevan incelin. Taisi osua liian kipeästi?
Vierailija kirjoitti:
En kyllä edelleenkään ymmärrä mitä tarkoitat? Mistä ihmeestä tuli tunne, että sarja on huonosti kuvattua todellisuutta? 😁 Täynnä satiiria ja karikatyyrejä 😉
-ohis
Ettekö te sarjan fanit ole mielestänne älykköjä? 😅
Onko esimerkiksi realistinen fiktio ja fantasia tuttuja termejä?
Mitä väliä. Hyvä silti ja viihdyttävä.
No oliko Dallas miten uskottava: upporikkaat asuivat suurperheenä saman katon alla ja alistuivat kerta toisensa jälkeen JR:n petkutettaviksi. Siitä huolimatta oli hyvä ja koukuttava sarja, paria viimeistä vuotta lukuun ottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetit siinä kohtaa kun päähenkilö etsi käsiinsä kotiin kaljoittelemaan vetäytyneen psyykkisesti oireilevan incelin. Taisi osua liian kipeästi?
Häh. Miksi sulla menee tunteisiin jos joku ei pidä tästä sarjasta ? Pidän aika harvoista sarjoista. Varsinkaan suomalaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä sarjaa haukutaan niin paljon? Siksi koska se on suomalainen? Ihan samanlaista huttua on moni muukin ulkomainen (ja suosittu!) sarja eikä niitä varten tehdä erillisiä haukkumisketjuja. En ymmärrä.
Eihöhän täälläkin ole jo useammassa kommentissa todettu että monia ihmetyttää sarjan saama ylistys.
Se mistä sinä puhut ylistyksenä on aivan normaalia positiivista palautetta. Se voi tuntua ylistyksenä kun vuosikaudet kaikki kotimaiset tuotannot on pääsääntöisesti haukuttu maasta taivaaseen, ainakin kriitikoiden toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin ohjattu. Takaumat avioliitosta aivan timanttia: 10 sekunnissa ytimeen. Naisen elämän vastatuuli ja kohtalon läimäykset kuvattu osuvin yksityiskohdin. Jos et pidä, olet luultavasti mies.
Olen nainen ja ihmettelen esimerkiksi miksi jokainen vastaantuleva mies rakastuu päähenkilöön ensisilmäyksellä.
Näinhän ei käynyt. Vain kaksi. Miesrooleja oli monta muutakin.
Mutta miehet on iilimatoja, jotka alkaa heti jahdata uutta kun entinen hoivapalvelutarjoaja jättää. Etkö ole itse ilmiöön törmännyt?
Olen valinnut mieheni paremmin. Tai ehkä en ole sellainen nainen jota iilimadot lähestyy.
Minullakin on fiksu mies. En jostain syystä ajatellut, että sarjan miehet kuvaavat miestäni.
Pitäisiköhän siinä alussa olla varoitus ei tosikoille?
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Mustilla komedioilla on pakkansa, mutta ei tämä tosiaan mikään draama ole kuten yle on sarjan luokitellut.
"genrejä eli lajityypejä ovat esim. draama, toiminta, sota, komedia, kauhu, trilleri, musikaali, seikkailu, rikos, sci-fi, western, dokumentti, film-noir, musiikki ja animaatio.
Monet elokuvat ovat näiden tyyppien välimuotoja, esim. kauhukomedia tai draamakomedia."
Lukion oppimäärä
Katsoin juuri viimeisen jakson ja olihan koko sarjan ihan järjettömän epäuskottava. Juonenkäänteet on niin käsittämättömiä, että alkoi jossain vaiheessa ahistaa ihan vain se, ettei mikään tapahtuma ollut mitenkään mahdollista. En tarkoita, etten jaksa katsella fiktiota, mutta jos epäuskottavuuksia on aivan liikaa, se syö mielenkiintoa.
Hyvää sarjassa on näyttelijät. Linda, Börje, Birgitta ja Marke olivat hahmoina todella kiinnostavia ja näyttelijätyö oli suorastaan timanttista näiltä mainituilta. Sitten kuitenkin esim. Spora oli täysin sietämätön, näyttelijä toisti maneereja ja viljeli niin järjettömän monta v***ua yhdessä lauseessa, että sitä oli karmeaa kuunnella. Jossain vaiheessa sarja tuntui muuttuvan kauhuelokuvaksi, kun tämä Koistinen, exä ym. ilmestyivät kummittelemaan Lindalle.
Loppu jäi kesken, mutta toivon, ettei toista kautta tule. Tai jos tulee, en ehkä katso. Tämä riitti mulle.
Ei ollut sen epäuskottavampi kuin vaikkapa Täydelliset naiset. Siinäkin tapahtui uskomattomia juttuja ns tavallisessa naapuristossa ja mutkia vedettiin aika paljon suoraksi. Ja valtavan suosittu sarja oli. Kaikkia ei häiritse vaikka juonenkäänteet olisi kieliposkessa tehty.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hahmo voi olla uskottava fiktiossakin. Tässä ei ollut ainuttakaan uskottavaa hahmoa, vaan kaikki oli jotenkin puolivillaisesti tehtyä. Minua ainakin närkästyttää katsojan aliarvioiminen.
Tässähän ainoa uskottava elementti oli tuo kiinteistövälitysfirma, joka oli yhtä sliipatun pinnallinen kuin oikean elämän toimistotkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin ohjattu. Takaumat avioliitosta aivan timanttia: 10 sekunnissa ytimeen. Naisen elämän vastatuuli ja kohtalon läimäykset kuvattu osuvin yksityiskohdin. Jos et pidä, olet luultavasti mies.
Olen nainen ja ihmettelen esimerkiksi miksi jokainen vastaantuleva mies rakastuu päähenkilöön ensisilmäyksellä.
Näinhän ei käynyt. Vain kaksi. Miesrooleja oli monta muutakin.
Mutta miehet on iilimatoja, jotka alkaa heti jahdata uutta kun entinen hoivapalvelutarjoaja jättää. Etkö ole itse ilmiöön törmännyt?
Olen valinnut mieheni paremmin. Tai ehkä en ole sellainen nainen jota iilimadot lähestyy.
Tai et ole nainen ollenkaan, tai olet sovinismin purematta niellyt nainen kun et sitä tunnista. Pick me-girl.
Vierailija kirjoitti:
Kulisseista kertovat sarjat tuntuvat uppoavan suomalaisiin. Tirkistelyn halua vai sitä, että jokaisen omassa elämässä on mukana myös kulissia? Ehkäpä molempia. Helppo elämä -sarja oli kuitenkin parempi ja kiinnostavampi.
Mistä kulisseista? Siitähän ei ole kysymys tässä sarjassa.
Vierailija kirjoitti:
Loppu jäi kesken, mutta toivon, ettei toista kautta tule. Tai jos tulee, en ehkä katso. Tämä riitti mulle.
Toinen kausi tulee ja katsothan sinä senkin, sinä et vain sitä itse vielä tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin juuri viimeisen jakson ja olihan koko sarjan ihan järjettömän epäuskottava. Juonenkäänteet on niin käsittämättömiä, että alkoi jossain vaiheessa ahistaa ihan vain se, ettei mikään tapahtuma ollut mitenkään mahdollista. En tarkoita, etten jaksa katsella fiktiota, mutta jos epäuskottavuuksia on aivan liikaa, se syö mielenkiintoa.
Hyvää sarjassa on näyttelijät. Linda, Börje, Birgitta ja Marke olivat hahmoina todella kiinnostavia ja näyttelijätyö oli suorastaan timanttista näiltä mainituilta. Sitten kuitenkin esim. Spora oli täysin sietämätön, näyttelijä toisti maneereja ja viljeli niin järjettömän monta v***ua yhdessä lauseessa, että sitä oli karmeaa kuunnella. Jossain vaiheessa sarja tuntui muuttuvan kauhuelokuvaksi, kun tämä Koistinen, exä ym. ilmestyivät kummittelemaan Lindalle.
Niin, tämä ei ollut millään tasolla dokumentti. Vaan ihan fiktiivinen tarina. Niin kuin useimmat elokuvat/sarjat ovat.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh. Miksi sulla menee tunteisiin jos joku ei pidä tästä sarjasta ? Pidän aika harvoista sarjoista. Varsinkaan suomalaisista.
MEnikö incelillä tunteisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä sarjaa haukutaan niin paljon? Siksi koska se on suomalainen? Ihan samanlaista huttua on moni muukin ulkomainen (ja suosittu!) sarja eikä niitä varten tehdä erillisiä haukkumisketjuja. En ymmärrä.
Eihöhän täälläkin ole jo useammassa kommentissa todettu että monia ihmetyttää sarjan saama ylistys.
Se mistä sinä puhut ylistyksenä on aivan normaalia positiivista palautetta. Se voi tuntua ylistyksenä kun vuosikaudet kaikki kotimaiset tuotannot on pääsääntöisesti haukuttu maasta taivaaseen, ainakin kriitikoiden toimesta.
Maasta taivaaseen ei voi haukkua, vaan ylistää. Haukkua voi vaikka pohjamutiin. Sanontoja on kiva käyttää, kunhan käyttää oikein.
no ihan vitsinä ja viihteenä katsoin. Ei siinä ollut mitään realismia paitsi se että nainen voi joutua huijarimiehen uhriksi.
No eihän tässä niin käynyt.
Toisaalta yleensä elokuvan päätähteen rakastutaan, "sillai niin ku leikisti"... kun eihän se elokuva ole kuitenkaan tosielämään.
-ohis