Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä osoitus siitä, ettei ole tervetullut kylään?

Vierailija
18.01.2025 |

Sovimme minun ehdotuksestani erään ystäväni kanssa, joka asuu 200 km päässä, että tulisin käymään hänen luonaan (viimeksi olen käynyt 5 vuotta sitten). Minä siis esitin tätä sen jälkeen kun olin pyytänyt, että hän tulisi käymään minun luonani, mikä ei hänelle käynyt, koska hän ei omien sanojensa mukaan jaksa matkustella.

Kun olimme puhelimitse sopineet kyläilypäivästä niin hän laittoi sen jälkeen minulle vielä tekstiviestin, jossa mainitsi, että voisinko tuoda omat liinavaatteet ja pyyhkeen mukanani.

Tuli vähän sellainen olo, että olenkohan tervetullut ollenkaan? En ikinä voisi itse kuvitella, että pyytäisin vierastani tuomaan omat lakanat mukanaan. Vai onko tuollainen miten yleistä?

Kommentit (144)

Vierailija
141/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viemme aina omat peitot, tyynyt, lakanat ja pyyhkeet mukanamme. Eipähän jää isäntäväelle pyykkivuorta. Liikumme omalla autolla.

Vierailija
142/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen ei jaksa tulla sinun luo kylään, niin miten tuli mieleen kutsua itsesi hänen luo kylään? Todennäköisesti hänen pitää nyt siivota ja miettiä ruokapuolta eli paljon enemmän hommaa kuin olisi vain tullut sinun luo. Olisit nyt vaan odottanut hänen omaa kutsuaan. Peru nyt se meno ja anna toisen olla rauhassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ainakin asutaan keskustassa 3 lapsen kanssa sen verran ahtaasti että pyytäisin kyllä yövieraita tuomaan omat peitot yms, ei täällä riitä kaappitila ylimääräiselle. Onneksi kukaan ei halua tulla yökyläilemään talouteen jossa on 3 alle 4v muksua :D en kyllä jaksaisikaan

Vierailija
144/144 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku nyt mättää tuossa jutussa, ensinnäkin, en usko , että mikään bussimatka kestäisi 4 tuntia /200 km ! Ja toisekseen 6 km ei ole lyhyt matka ainakaan kävelyyn matkakassin kanssa, taksilla kyllä tai jos haetaan autolla pysäkiltä eli mikä on jutun juoni?

Et ole tainnut asua maalla. Yleensä maalla liikennöi koulubussit, jotka kiertävät jokaisen notkon ja niemen. Meilläpäin 70km matkaan menee aikaa noin 2tuntia. suuntaansa. Ja 200km 4h on lyhyt aika. 

Koulubussit ovat tilausajoja, joihin ei oteta muita matkustajia. 200 km/  tuntia on pikemminkin taajamamatka useammalla vaihdolla.

Nyt sotket koulutakseihin. Meidän maakunnassa kaikki varsinaiset koulubussit kuljettavat muitakin matkustajia, ainoa ero muihin busseihin on se, että ne ajavat vain koulupäivisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme