Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä osoitus siitä, ettei ole tervetullut kylään?

Vierailija
18.01.2025 |

Sovimme minun ehdotuksestani erään ystäväni kanssa, joka asuu 200 km päässä, että tulisin käymään hänen luonaan (viimeksi olen käynyt 5 vuotta sitten). Minä siis esitin tätä sen jälkeen kun olin pyytänyt, että hän tulisi käymään minun luonani, mikä ei hänelle käynyt, koska hän ei omien sanojensa mukaan jaksa matkustella.

Kun olimme puhelimitse sopineet kyläilypäivästä niin hän laittoi sen jälkeen minulle vielä tekstiviestin, jossa mainitsi, että voisinko tuoda omat liinavaatteet ja pyyhkeen mukanani.

Tuli vähän sellainen olo, että olenkohan tervetullut ollenkaan? En ikinä voisi itse kuvitella, että pyytäisin vierastani tuomaan omat lakanat mukanaan. Vai onko tuollainen miten yleistä?

Kommentit (144)

Vierailija
101/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ajattelematonta pyytää vierasta raahaamaan liinavaatteet mukanaan, varsinkin kun tämä joutuu kulkemaan julkisilla.

Vierailija
102/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tässä jutussa on oudointa se, että ap menee kylään henkilön luo, joka ei ole häntä edes kutsunut. Vaatii aika paljon luonnetta sanoa toiselle, että "ei käy". Itse kyllä tykkäisin, että vieraita kävisi, enkä ole koskaan pyytänyt ketään tuomaan omia liinavaatteita, mutta nyt juuri olen sellaisessa elämäntilanteessa, että sekään ei käy, koska pesukoneeni hajosi ja tiedä milloin saan hankittua uuden.

Minusta oudointa on, että ap luonnehtii toista henkilöä ystäväkseen,  mutta ei saa näin yksinkertaisesta asiaa otettua puheeksi, vaan peruu tapaamisen kokonaan. Ei itse taida kummoinen ystävä olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko hän yksin? Majoittuisitko inä sohvalla,  lattialla vai sängyllä? 

Ihan ok pyytää ottamaan liinavaatteet, ei kaikilla ole ylimääräisiä. Mutta vieraalla myös pitää olla järkeä kysellä tilanteesta etukäteen eikä vain olettaa ja kyräillä. 

Vierailija
104/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi vuosien päästä pyrit heti täyshoitoon?? kas kun et vaadi häntä maksamaan matkakulusikin.

Vierailija
105/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos näkisit te päiväseltään puolessa välissä? Olisi 100 km kummallakin matkaa.

Vierailija
106/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu on näin. Ap kutsui itse itsensä kylään tyypille, jonka nähnyt joskus 5 vuotta sitten.

Hei se tyyppi ei nyt jaksaisi.

Vierailija
107/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin kokisin tuossa tapauksessa pyynnön tuoda omat lakanat mukanaan aika voimakkaasti turn-offiksi. Sehän on sama juttu kuin laittaisi viestin tuoda omat sapuskat mukanaan.

Joo olen sanonut tuppautujille, että tuo sitä ja tätä ruokaa tullessasi. Aikansa sitä muonittaa samoja tyyppejä, mutta kun ei ole vastavuoroisuutta, niin loppuu se lysti.

Jostain syystä se into tulla meille lopahti.

Vierailija
108/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarkoita sitä, että et olisi tervetullut. Kaverisi on vaan laiska pesemään pyykkiä. Tämä on nykyään yleistä, että viedään omat lakanat, jos mennään omalla autolla. Mutta jos kulkee julkisilla, ei tarvitse viedä lakanoita.

Vierailija
109/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko iso vaiva ottaa omat liinavaatteet mukaan? Etenkin jos sinulla on auto.

Ei vastaa kysymykseen. Ja 74 yläpeukkua voi luoja! 

Vierailija
110/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse koskaan kehtaisi pyytää ketään tuomaan lakanoita tai pyyhkeitä mukanaan. Onhan se vähän ärsyttävää pestä lakanat yhden käyttökerran jälkeen mutta pieni vaiva loppujen lopuksi kuitenkin. Ihanaa että haluat pitää yhteyttä ystävääsi, ihmiset harvemmin jaksaa nähdä vaivaa, nyhjäävät vain kotona ja harva jaksaa kutsua ketään kotiinsa. 

Vierailija
111/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole minun kohdalle ainakaan sattunut!Ehkä se oli häneltä hienovarainen vihjaus siihen suuntaan että voisit vielä miettiä lähdetkö ollenkaan.Pyykinpesukone löytyy joka kodista tänä päivänä.

Ei löydy.

Vierailija
112/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun appivanhemmat kun tuli meille yöksi, niin he toivat liinavaatteet mukanaan plus peitot ja tyynyt. Se tuntui musta epäkohteliaalta. Kyllä ne meiltä löytyy eikä mikään ihme asia että vieraat niitä käyttää.

Mun tyttären kaksi vanhempaa on lapsen yökyläilyn yhteydessä maininnut että liinavaatteet voisi ottaa mukaan. Heidän lapsensa on yökyläilyssä myös tuoneet omansa.

Appivanhemmilla ja näillä vanhemmilla on yhteistä se, että he ovat Pohjanmaalta, joten olen yhdistänyt tämän siihen. Itse olen Satakunnasta ja asun Uudellamaalla ja omat liinavaatteet on outo ajatus edelleen.

Eli ap:lle, ei merkitse, ettet ole tervetullut.

Siis mikä tää on "Mun tyttären kaksi vanhempaa on lapsen yökyläilyn yhteydessä ..."? Onko sun tyttärellä yhteensä kolme vanhempaa vai mikä sinä itse olet lapsellesi?

Mitä luulet oliko virhe kirjoituksessa? Etkö todellakaan ymmärtänyt mitä ap tarkoitti? Ymmärrätkö lapsia kun ne puhuu, tai kukaan yläpeukuttajista? Kymppi vetoa että eka ajatus vastata on että ei toi ap ole lapsi... 

Vierailija
113/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentteja lukiessa tulin tulokseen että riippuu piireistä. Lapsena äiti aina antoi lakanat mukaan kun menin yökylään, 80-luvulla. Luulen että liittyi meidän ja heidän köyhyyteen ja liian useisiin yövieraisiin jotka tosiaan oli 1 yö. Nyt kun edelleen olemme tosi paljon tekemisissä, vierailemme toisten luona ilmeisen paljon verrattuna näihin kommentteihin. Myös uudempien ystävien kanssa. Ei tulisi kuuloonkaan pyytää/olettaa että tuovat tai viedä itse. Tykkään tehdä mukavan sängyn valmiiksi ja suunnitella mitä ruokaa teen, ja he tekevät samaa, joskus soitellaan ja pohditaan yhdessä mitä ruokaa tekee mieli. Onneksi mulla on nämä ystävät, ei tulisi tervetullut olo jos pitää lakanat ja ruuatkin (????) tuoda. Ei olla köyhiä mutta ei rikkaitakaan.

Vierailija
114/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yökyläily aikuisten kesken on muutenkin kummallista, jotain jäännöstä lasten yövierailuajoilta. Hotelli on sitä varten, kun mennään vieraaseen kaupunkiin

Et sitten jaksanut lukea, ennen kuin kommentoit. Ap sanoi, että ystävänsä asuu pienessä kylässä, ei siis kaupungissa, ja kylässä ei ole hotellia.

Vierailija
115/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarkoita sitä, että et olisi tervetullut. Kaverisi on vaan laiska pesemään pyykkiä. Tämä on nykyään yleistä, että viedään omat lakanat, jos mennään omalla autolla. Mutta jos kulkee julkisilla, ei tarvitse viedä lakanoita.

Ap sanoi joutuvansa menemään julkisilla.

Vierailija
116/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ap MISSÄÄN NIMESSÄ!!!!! Siis kutsuit itsesi kylään ja vielä yökylään??!!! Niin ei todellakaan tehdä!!!!!

Peru meno kertoen, että olet esim sairas ja palaa asiaan VASTA JOS ystäväsi ITSE kutsuu sinut!!!!!! Et voi kutsua itse itseäsi!!!! 

Vierailija
117/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tässä jutussa on oudointa se, että ap menee kylään henkilön luo, joka ei ole häntä edes kutsunut. Vaatii aika paljon luonnetta sanoa toiselle, että "ei käy". Itse kyllä tykkäisin, että vieraita kävisi, enkä ole koskaan pyytänyt ketään tuomaan omia liinavaatteita, mutta nyt juuri olen sellaisessa elämäntilanteessa, että sekään ei käy, koska pesukoneeni hajosi ja tiedä milloin saan hankittua uuden.

No tämä. En ota kantaa liinavaatteiden tuontiin (koska ketjussa huomaa tapojen vaihtelevan) mutta aloittajaa ei ole edes kutsuttu kylään.

Kuinka sekaisin pitää ihmisen olla, että itse kutsuu itsensä vielä yökylään toisen luo? Ei tuollaista vain tehdä. 

Vierailija
118/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ajattelematonta pyytää vierasta raahaamaan liinavaatteet mukanaan, varsinkin kun tämä joutuu kulkemaan julkisilla.

Olen samaa mieltä, se on ajattelematonta. Mutta on myös todella ajattelematonta kutsua itse itsensä yökylään.. 

Vierailija
119/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen tilanne ystävälläsi on? Entä jos hänellä ei ole omasta mielestään riittävän siistejä lakanoita vieraille (siis tarkoitan että tyynyliinat kulahtaneet, pinttyneitä ja hiutuneita)? 

En itse kehtaisi ikinä ehdottaa omien liinavaatteiden tuomista, mutta minusta se on aika järkevää. 

me matkustetaan aina omalla autolla ja meillä on sellainen iso vetoketjullinen täkkikassi johon saa helposti omat peitot ja tyynyt, aluslakanat ja pyyhkeet mahtumaan. On tosi kätevä ja vaivaton molemmille osapuolille niinä harvoina kertoina kun mennään yökylään jonnekin. 

Vierailija
120/144 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, se on ajattelematonta. Mutta on myös todella ajattelematonta kutsua itse itsensä yökylään.. 

Samaa mieltä, mutta ap:n puolustukseksi muistetaan sentään, että kertoi pyytäneensä ensin ystävää tulemaan luokseen. Kun ystävä sanoi ettei jaksa matkustaa, ap ehdotti että voisi itse kyläillä ystävän luona. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan