Miksi pilata aina yhteinen aika??
Miksi miesten pitää ajatella aina pelkästään kikkelillä?
Appivanhemmilla on mökki tahkolla ja ottavat näin talvisin vähintään kerran kuukaudessa meidän teini-ikäiset lapset viikonlopuksi. Tämä on todella mukavaa ja arvostan kovasti.
Tähän liittyy kuitenkin aina sama ongelma, miehen mielessä ei liiku mikään muu kuin oma kikkeli ja seksi. Lisäksi mennään aina saman kaavan mukaan; mies tekee jotain herkkua, ostaa punkkua tai kuoharia ja latsotaan leffaa. Vaihtoehtoisesti mies varannut raflan tai jopa hotellin.
Kaikki tuo on aivan ihanaa, mutta oikeasti tähdätään vain ja ainoastaan seksiin. Stressaannun jo valmiiksi kun näen miehen aloittavan nämä "valmistelut". En ole seksiä vastaan, mutta voin olla aivan hyvin tässä iässä jo ilmankin. Arvostan enemmän omaa rauhaa kuin jotain nuorisopupuilua.
Jos edes joskus kävisi niin, että mies tekisi nämä perinteiset ja valitettavan ennalta-arvattavat toimet, eikä sitten ehdottaisikaan missään vaiheessa seksiä, voisi seksiä joskus ollakin. Mutta ei, aina sama kaava eli minua yritetään pehmittää ja sitten tulee seksivaatimus. Pari kolme tällaista viikonloppua peräkkäin ilman seksiä, voisi kääntää ajatukseni pois pakkoseksistä, jolloin tosiaan oma halukin voisi herätä.
Yleensä mies ottaa nokkiinsa jos ei sunnuntaiaamunakaan ole saanut haluamaansa jyystöä, mutta tällä kertaa näköjään vedettiin herne nenään jo lauantaiaamuna. Mikä ihme ettei miehet voi ajatella parisuhdeaikaa ilman seksipäämäärää? Kun kaava toistaa itseään, niin jo nämä viikonloppuvalmistelut saavat minun seksihalut kuolemaan 100% varmasti.
Kommentit (1899)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika etovaa jos oma ukko haluaisi minulta vain seksiä ja muutoin olisin pelkkä kodinkone. Tsemppiä ap!
En vaan osaa löytää aloittajan tekstistä, että näin olisi asia. Olen niin paljon lukenut näitä vastaavia keskusteluja, että tämä kodinkone- ja miehen laiskuusjuttu olisi tullut erittäin selkeästi ilmi heti ensimmäisistä kommenteista. Oletan, että mies osallistuu myös kotitöihin edes jollain tasolla, mihin hänellä valtaa annetaan. Koska aloittaja tuntuu olevan erittäin kontrollinhaluinen niin hän on ihan itse omasta luonteestaan johtuen ottanut hoitaakseen jotkut alueet. Ei luota, että mies tekee ne niinkuin hän häluaa.
Mutta en oikein usko, että tämä mies on sen tyyppinen, että luistaa kotihommista ja vastuista jos hänelle siihen mahdollisuus annetaan. Mies, joka pitää vaimoa pelkkänä kodinkoneena ei järjestä/ei osaa järjestää/ei viitsi järjestää omato
Ei ole pelkästään suomalainen juttu, olen nähnyt englanninkielisen videon missä nainen puhui seksipaineesta, esim. On mennyt muutama päivä ilman seksiä, ja alkaa ahdistaa ajatus että mies odottaa seksiä ja nyt sitä on pakko harrastaa. Ja tällä videolla oli satoja tuhansia tykkäyksiä sekä lukuisia kommentteja missä muut naiset yhtyivät tähän tuntemukseen, ahdistukseen, seksipaineeseen yms. Jotkut sanoivat että kuukautiset on suorastaan helpotus kun voi hyvällä omalla tunnolla olla ajattelematta seksiä.
Mutta joo pointti oli että ei ole mikään suomalainen juttu tämä....
Vierailija kirjoitti:
"Miksi tämä on sinun mielestäsi ontuva?"
Koska se olettaa että kaikki tuo hemmottelu on tehty vain ja ainoastaan jonkun palkinnon toivossa.
Useimmiten parisuhteissa kumpikin tykkää yhteisestä hemmotteluajasta. Myös siis se joka sen mausteeksi toivoo myös sitten lisäksi vielä seksiä.
Sen verran pitää ymmärtää, että eri ihmiset pitävät eri asioita hemmotteluna. Rutiini ulkona syöminen, hotelli ja panot siihen, ettei mies mökötä ei kuulosta kovinkaan hauskalle... vaan ikävälle pakolle.
Olen ollut pitkään yksin ha nyt virittelen suhdetta. En tiedä tuleeko siitä vakavampaa. Mutta ainakin sen nyt olen oppinut näitä lukiessa miten en ainakaan naisena toimi. Otan avosylin vastaan kaiken miehen hemmottelun kun olen yksin itseni kanssa ollut monia vuosia. Ilman ennakkoluuloja tai, että miehellä on taka-ajatuksia. En mieti, että olisin kauppatavaraa. Onhan silloin mieskin kun hemmottelun minulle järjrstää, jos niin halutaan ajatella. Ajattelen niin, että saamme keskenään hyvää seuraa, mukavia asioita ja kokemuksia. Että olemme kummatkin sen ansainneet ja olemme sen arvoisia.
Toivon hartaasti, jos joskus niin pitkälle mennään, että en ala ajatella alentuvasti miehen haluista tai läheisyydentarpeesta. Mies on kokonaisuus enkä ala häntä pilkkoa, että tuon ja tuon osan huolin, tuota en huoli. Niin toivon miehenkin ajattelevan.
Aloittajahan juuri ottaa miehen kauppatavarana. Hemmottelu ja lastenhotoapu kyllä kelpaa, mutta muu sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Onha se ontuva.
Mulle miehenä kävis tollanen oikein hyvin. Saisin naiselta hemmottelua ja seksiä sekä sanoa joka kerta naiselle osta omilla rahoillas.
Eikä nykyään oo mitään taloustilejä.
Montakos kertaa kuvittelisit saavat hemmottelua ja seksiä, jos et toimita omaa osuuttasi kaupasta?
Kaikilla järkevillä ihmisillä on taloustili, jonne laitetaan rahaa budjetoitujen menojen mukaan, eli lasketaan yhteinen vuosikulutus + sovittu puskurirahasto, joka jaetaan kk-summiksi, jotka laitetaan erilliselle taloustilille 50/50 suhteessa kuukausittain. Tämä sen vuoksi juuri, että kummallakin on omat rahat, joita ei sotketa yhteiseen taloudenpitoon.
Hirveää säätämistä. Lainanlyhennys ja rullaavat laskut muutaman tonnin kuussa ei hankalaa jakaa puoliksi.
Ite en jaksais pennosia laskeskella vaan laitan automaattisesti tietyt summat menemään ja laskutkin on elaskuja jotka menee itestään maksuun.
Mikä siinä nyt on niin vaikeaa naisten ymmärtää että miehet haluavat seksiä, harrastakaa seksiä ja tehkää sitten jotain muuta yhteistä kivaa. Itse en ainaaan haluaisi viettää runsaasti yhteistä aikaa jolloin pelkästään tehdään ristisanatehtäviä tai kotiaskareita tai katsotaan tv:tä, ei kuulosta kivalta. Minä ainakin kysyn suoraan vaimoltani että milloin seuraavan kerran päästään naimaan, välillä vaihtelen millä sanoilla sitä kyselen, en halua että mitään jää epäselväksi. Keskustelkaa asioista, tuskin auttaa sinua mitenkään kirjoitella tänne, kyllä se ottaa vaan päähän jos ei pääse panemaan, ottaa varmaan naisiakin päähän jos mies pihtailee. Teillä on selvästikin seksihalujen ristiriita, sinulle riittäisi kerran kuussa ja mies haluaa useammin, ettekö voisi keskustella asiaa selväksi.
Vierailija kirjoitti:
Arvasin että tästäkin tulee paskamyrsky minua kohtaan. EN ole seksivastainen, olen pakkoseksivastainen. Jos mies tekisi nuo valmistelut minua varten, mutta ei, mies tekee nämä saadakseen seksiä, ei hemmotellakseen minua.
Ap
Väärin hemmoteltu.
Toivon hartaasti, jos joskus niin pitkälle mennään, että en ala ajatella alentuvasti miehen haluista tai läheisyydentarpeesta. Mies on kokonaisuus enkä ala häntä pilkkoa, että tuon ja tuon osan huolin, tuota en huoli. Niin toivon miehenkin ajattelevan.
Hyvä periaate ja todellakin toivon, että mies ajattelee samalla tavalla. Nimittäin itse ajattelen, myös uutta suhdetta virittelevänä, että en halua luoda tähän suhteeseen mitään paineita. En miehelle, että asioita pitäisi tehdä tietyllä tavalla, mutta en itsellenikään.
Eli tässä suhteessa aion todellakin mennä fiilis edellä. Jos tekee mieli seksiä, sitten sitä on jos toinenkin haluaa, mutta ellei, niin sitten sitä ei ole, vaikka muutoin olisi puitteet kuinka asialle viritetty. Ja sama toiselle, ei ole pakko tehdä mitään, mitä ei halua.
En suostu ajattelemaan enää toisen puolesta ja häntä enemmän kuin itseäni. Uskon, että suurempi rehellisyys mihin ennen pystyin antaa suhteelle enemmän.
Ja oikeasti ei ole kamalampaa suhteen tappajaa kuin se, että kokee, että suhteen ylläpidon vuoksi täytyy olla halukas seksiin niin ja niin usein tai silloin ja silloin (tyyliin kun on oikein hotellihuone maksettu).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se olettaa että kaikki tuo hemmottelu on tehty vain ja ainoastaan jonkun palkinnon toivossa.
Useimmiten parisuhteissa kumpikin tykkää yhteisestä hemmotteluajasta. Myös siis se joka sen mausteeksi toivoo myös sitten lisäksi vielä seksiä.
Sen verran pitää ymmärtää, että eri ihmiset pitävät eri asioita hemmotteluna. Rutiini ulkona syöminen, hotelli ja panot siihen, ettei mies mökötä ei kuulosta kovinkaan hauskalle... vaan ikävälle pakolle.
No kun aloittajallekin on annettu puhekyky ja oma toimivuus. Hän joko avaa suunsa ja esittää miehelle mistä hemmottelusta tykkää tai sitten välillä järkkää niitä itse. No ei se käy tietenkään kun on niin helppoa kun mies järjestää kaiken ja sitten saa vinkua ja valittaa. Eihän se silloin olisi yhtään kivaa.
Aloittaja voi järjestää jonkun eräjormareissun erämaahan tai osallistuvat yhdessä maratoniin tai vuokraavat sähköttömän ja vesijohdottoman mökin korvesta. Ai ei käy vai? Niinpä, eiköhän ne hotellit tai Tahkon mökit sun muut kuitenkin maistu myös aloittajalle ihan hyvin. Mutta mies saisi olla sieltä poissa niin aina paremmin. Mutta kun ei kehtaa suoraan ehdottaa. Ja kun miehen äitikin hoitaa ne lapset ei oikein olisi sopivaakaan.
Vierailija kirjoitti:
No mutta kun siitähän koko keskustelussa aloitusta myöten on ollut kyse. Siis miten kurjaa on, että hemmottelua tehdään vain jonkun palkinnon toivossa. Et tainnut ketjua lukaista tai edes aloitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikein tulkitsin varsinainen ongelma on siis, ettei mies huomioi ja vaivaudu järjestämään mitään ellei ole tiedossa seksiä.
Väärin tulkittu.
Varsinainen ongelma on ap joka ei haluaisi mieheltään läheisyyttä ollenkaan.
Kyllähän se ap läheisyyttä haluaisi, mutta ainoastaan omanlaista. Ei halua myöskään antaa miehelleen tämän kaipaamaa läheisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä periaate ja todellakin toivon, että mies ajattelee samalla tavalla. Nimittäin itse ajattelen, myös uutta suhdetta virittelevänä, että en halua luoda tähän suhteeseen mitään paineita. En miehelle, että asioita pitäisi tehdä tietyllä tavalla, mutta en itsellenikään.
Eli tässä suhteessa aion todellakin mennä fiilis edellä. Jos tekee mieli seksiä, sitten sitä on jos toinenkin haluaa, mutta ellei, niin sitten sitä ei ole, vaikka muutoin olisi puitteet kuinka asialle viritetty. Ja sama toiselle, ei ole pakko tehdä mitään, mitä ei halua.
En suostu ajattelemaan enää toisen puolesta ja häntä enemmän kuin itseäni. Uskon, että suurempi rehellisyys mihin ennen pystyin antaa suhteelle enemmän.
Ja oikeasti ei ole kamalampaa suhteen tappajaa kuin se, että kokee, että suhteen ylläpidon vuoksi täytyy olla halukas seksiin niin ja niin usein tai silloin ja silloin (tyyliin kun on oikein hotellihuone maksettu).
Pitääpä ens kerralla sanoa vaimolle että sen pitää järjestää ja maksaa kaikki lomalla ettei tuu "ahdistusta pakkoseksistä". Voi olla että naurais mulle ja sit antais vähä pakkoseksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikein tulkitsin varsinainen ongelma on siis, ettei mies huomioi ja vaivaudu järjestämään mitään ellei ole tiedossa seksiä.
Väärin tulkittu.
Varsinainen ongelma on ap joka ei haluaisi mieheltään läheisyyttä ollenkaan.
Höpö höpö. Jos omaa aivot, niin toki tuollainen alkaa pistämään silmään ja kyrsimään normaalia ihmistä. Mitä jos sattuu olemaan menkat. Laatuaika peruttu?
Ei menkat mitää estä, onhan naisella kädet ja suu (ja jotku antaa anaaliaki)
Eli kyse on hyödykkeiden vaihdosta elikä rakkauteen perustuvasta parisuhteesta.
Toimiva parisuhde nimenomaan on hyödykkeiden vaihtoa ja kompromissejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota ohjat omiin käsiisi ja järjestä seuraavalla kerralla haluamasi kahdenkeskinen viikonloppu.
Jokainen vastaa omasta mielihyvästään. Näytä esimerkillä miten tahtoisit viettää yhteistä aikaa ja ns nauttia toistenne seurasta, unohtamatta puolisoasi eli teidän kahden parisuhdetta.
Tuossa on ongelman ydin.
Ap ei halua viettää aikaansa miehensä kanssa.
En ole näin sanonut. Haluan nimenomaan viettää miehen kanssa yhteistä aikaa, mutta mies taas haluaa viettää yhteistä aikaa saadakseen seksi, ei yhteisen ajan takia.
Ja siis vastaaja olin minä eli ap.
Miksi oletat tietävän miestäsi paremmin mitä hän haluaa?
Oho, mies kehtaa vaatia seksiä jopa kerran kuukaudessa kun olisi aikaa ja rauhaa moiseen.
Ihan vakavasti sanoen aloittakaa avoin suhde tai erotkaa. Ei kenenkään kuulu olla tuollaisessa suhteessa jossa luonnollisista haluista ruvetaan syyllistämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onha se ontuva.
Mulle miehenä kävis tollanen oikein hyvin. Saisin naiselta hemmottelua ja seksiä sekä sanoa joka kerta naiselle osta omilla rahoillas.
Montakos kertaa kuvittelisit saavat hemmottelua ja seksiä, jos et toimita omaa osuuttasi kaupasta?
Kaikilla järkevillä ihmisillä on taloustili, jonne laitetaan rahaa budjetoitujen menojen mukaan, eli lasketaan yhteinen vuosikulutus + sovittu puskurirahasto, joka jaetaan kk-summiksi, jotka laitetaan erilliselle taloustilille 50/50 suhteessa kuukausittain. Tämä sen vuoksi juuri, että kummallakin on omat rahat, joita ei sotketa yhteiseen taloudenpitoon.
Hirveää säätämistä. Lainanlyhennys ja rullaavat laskut muutaman tonnin kuussa ei hankalaa jakaa puoliksi.
Ite en jaksais pennosia laskeskella vaan laitan automaattis
No näinhän se taloustilikin toimii. Eli automaattisesti tietty summa tilille, on näetsen semmoinen juttu, että voi tehdä maksupohjan, joka rullaa kuukausittain. Lisäksi tältä tililtä kaikki maksut e-laskuina. Emme todellakaan käytä aikaa mihinkään joka kuukaitiseen tonnien jakeluun.
On omakotilo, kaupunkiasunto ja miehellä sijoitusasunto, mistään ei ole enää lainaa. Miksi me pyörittäisimme joka kk pennosia, kun voimme hoitaa homman täysin automaattisesti ilman mitään miettimästä, tilillä on aina rahaa laskut maksaa ja vähän ylimääräistäkin, jos haluamme vaikka ostaa matkoja tai muuta isompaa.
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa lukea miten moni kommentti kehottaa apta harrastamaan seksiä oman tahtonsa vastaisesti ihan vaan miehen mieliksi. Vielä vuonna 2025 jauhetaan tälläistä???
Monelta taisi mennä ap:n pointti ohi siinä, että mies kiukuttelee kun seksiä ei ole. Se nyt ei ainakaan innosta seksiin. Joo ihana romanttinen viikonloppu, mutta jos ap tietää että mies muuttuu ikäväksi sen jälkeen jos seksiä ei ole, en ihmettele että noita viikonloppuja alkaa kammota. Se tunne kun tietää että nyt kunppani odottaa ja lähes vaatii seksiä tappaa halut satavarmasti.
Kai sitä nyt kiukuttaa jos hän ei saa oikeaa läheisyyttä ja puolisokin on naama näkkärillä vaikka kivoja asioita järjestetään sille.
Seksi on kahden ihmisen välinen asia, ei siihen täältä apua tule.
Minä olen kyllä niin vanhanaikainen, että suhteen ylläpidon vuoksi täytyy olla halukas seksiin. Melko säänmöllisestikin jos se on toiselle tärkeää. Suhteen ylläpidon vuoksi pitää olla joskus niinkin, että ei ihan ensiksi ja jo etukäteen ajatteleee, että voi kamalaa, että ihan seksiäkin pitäis antaa. Miten aloittaja VOI tietää etukäteen, että hän ei halua viikonloppuna seksiä? Sehän voi olla, että itseäkin kuitenkin kiinnostaisi. Mutta kun jo etukäteen luo noin jyrkät ja tuollaiset fiilikset itselleen niin ei takuulla huvitakaan. Nin, eihän nyt voi myöntyäkään, kun kerran asia nyt vain on niin.
Ihan kuin hän oikein vakuuttamalla vakuuttaa itselleen, että ei, ei voi olla mitenkään totta että mies muuten mitään järjestäisi. Hän hakee itselleen oikeutusta kieltäytyä vedoten tuohon, anteeksi vaan, ihan järjettömään mantraansa. Se on oman kaulan puhtaana pitämistä ja tosiaan itselleen vakuuttamista, että kyllä minä toimin oikein kun kieltäydyn, kyllä ihan varmaan.
Pitääpä ens kerralla sanoa vaimolle että sen pitää järjestää ja maksaa kaikki lomalla ettei tuu "ahdistusta pakkoseksistä". Voi olla että naurais mulle ja sit antais vähä pakkoseksiä.
Antaa niin kauan kuin antaa. Voi vaan vaimollekin tulla vaikka siellä työpaikalla eteen uros, jolle annetaan ilman lomailujakin.
Tämä on oikeasti melkoinen miehinen harhakäsitys, eli jos vaimolta on mennyt miehen kanssa seksihalut, vaikkapa nyt siitä syystä, että seksistä on tullut rahan eteen antamista ja pakkopullaa, ei se maistu muidenkaan kanssa.
Näin ei ole, vaan maistuu paremmin ja oikeinkin hyvältä sekstailla ilman mitään "minä sun lomatkin maksan" fiillistä.
Tietysti suoraan sanottuna suomalaisessa naisessa, joka suostuu elämään miehen tuloilla ja miehen maksamisilla lomia myöten on vähän jotain vikaa. Mutta kyllä joo, jotkut miehet tykkää. Tai ei parempaa saa.
Onha se ontuva.