Miksi pilata aina yhteinen aika??
Miksi miesten pitää ajatella aina pelkästään kikkelillä?
Appivanhemmilla on mökki tahkolla ja ottavat näin talvisin vähintään kerran kuukaudessa meidän teini-ikäiset lapset viikonlopuksi. Tämä on todella mukavaa ja arvostan kovasti.
Tähän liittyy kuitenkin aina sama ongelma, miehen mielessä ei liiku mikään muu kuin oma kikkeli ja seksi. Lisäksi mennään aina saman kaavan mukaan; mies tekee jotain herkkua, ostaa punkkua tai kuoharia ja latsotaan leffaa. Vaihtoehtoisesti mies varannut raflan tai jopa hotellin.
Kaikki tuo on aivan ihanaa, mutta oikeasti tähdätään vain ja ainoastaan seksiin. Stressaannun jo valmiiksi kun näen miehen aloittavan nämä "valmistelut". En ole seksiä vastaan, mutta voin olla aivan hyvin tässä iässä jo ilmankin. Arvostan enemmän omaa rauhaa kuin jotain nuorisopupuilua.
Jos edes joskus kävisi niin, että mies tekisi nämä perinteiset ja valitettavan ennalta-arvattavat toimet, eikä sitten ehdottaisikaan missään vaiheessa seksiä, voisi seksiä joskus ollakin. Mutta ei, aina sama kaava eli minua yritetään pehmittää ja sitten tulee seksivaatimus. Pari kolme tällaista viikonloppua peräkkäin ilman seksiä, voisi kääntää ajatukseni pois pakkoseksistä, jolloin tosiaan oma halukin voisi herätä.
Yleensä mies ottaa nokkiinsa jos ei sunnuntaiaamunakaan ole saanut haluamaansa jyystöä, mutta tällä kertaa näköjään vedettiin herne nenään jo lauantaiaamuna. Mikä ihme ettei miehet voi ajatella parisuhdeaikaa ilman seksipäämäärää? Kun kaava toistaa itseään, niin jo nämä viikonloppuvalmistelut saavat minun seksihalut kuolemaan 100% varmasti.
Kommentit (1899)
Mitäs, jos mies itse kaipaisi sitä hidasta viettelyä ja romantiikkaa? Nythän hän saa silloin tällöin spontaania seksiä ilman romantiikkaa ja narisevan ap:n, joka ei nauti romantiikasta.
Mun (nainen itsekin, pitkäassä liitossa) on kovin vaikea tavoittaa ap:n ongelmaa. Hänelle puoliso järjestää sekä yhteistä aikaa, kivoja romanttisia iltoja, että seksiä ja silti jossakin on vikaa ja kaikki huonosti?
Ap, teidän liitossanne seksiin liittyvät odotukset eivät taida olla se oikea ongelma, vai kuinka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta miehesi toimii kovasti. Mitä kivaa sinä miehellesi järjestät? Eli kieltäydyt seksistä vedoten lapsiin ja kun miehen vanhemmat huolehtii lapset niin sitten mies pilaa kaiken romanttisella illalla, kun takana on seksi. En ymmärrä.
Minä suorastaan kadehdin sinua. Mies järjestää kahdenkeskisen romanttisen illan kerran kuukaudessa ravintola illallisineen, leffassa käynteineen, tai sitten hyvää ruokaa, viiniä ja kynttilöitä kotona. Minulle kyllä kelpaisi. Teidän parisuhteenne on sitten varmaan alkanut väljähtyä sinun osaltasi, jos seksi miehesi kanssa on alkanut tuntua ikävältä velvollisuudelta. Itsestäni olisi aika luonnollista, että romanttinen ilta kaksin puolison kanssa päättyisi romanttisesti sänkyyn.
Kysyn vielä samaa, kuin moni muu täällä, että oletko puhunut miehesi kanssa, kertonut tunteistasi hänelle?
Ai vaikka mies olisi henkisesti väkivaltainen kontrolloija? Niin sinä kyllä nauttisit täysin rinnoin, kun tuo väkivaltainen kontrolloija laatii sinulle romantiikkaa. Ja hyvä niin, koska mies räjähtää, ellet nauti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä että ap:n mies rakastaa ja yrittää osoittaa sen tavalla jonka on oppinut, ehkä kömpelösti. En tiedä miten ap osoittaa oman rakkautensa, jos sellaista on. Harrastuksiin ja töihin vetoaminen kuulostaa oudolta. Jos lapsetkin ovat jo teinejä, ero voisi olla molemmille hyvä juttu, tuskin mitään estettä on.
Ei vaan vaikuttaa siltä, että mies ajattelee vain itseään, koska illan on pakko päättyä seksiin.
Onhan se ihan luonnollista toivoa, että jokin ilta joskus päättyisi seksiin. Veikkaisin että merkittävä osa maailman väestöstä toivoo sitä.
Jokin ilta joskus joo, mutta sen ei tarvitse olla juuri tuo hemmotteluilta.
Ymmärrän ap:ta!!
Tuollainen pakkoseksi on iso syy siihen, miksi en ole parisuhteessa. En jaksaisi stressata siitä.
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa nyt se aloitus ennenkuin kuin kommentoitte, älkää mustamaalatko ja teilatko minua omien väärien käsitysten takia.
Ap
Aloituksessa aivan selvästi syytät miestä kikkeli edellä-ajattelusta. Ennen kuin olin lukenut sanaakaan tekstiä, tuli mieleen, että mies on yhä vonkaamassa joka päivä. Tai mies jää kadulla katselemaan muiden naisten perään. Silloin varmaan sympatiat olisivat sinun puolellasi.
Mutta kerrotkin miehestä, joka yrittää olla romanttinen ja järjestää juttuja, jotka yleensä mielletään romanttisiksi. Seksiä on harvoin ja sekin on mielestäsi liikaa. Siksi on vaikeaa nähdä ongelmaa miehessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä että ap:n mies rakastaa ja yrittää osoittaa sen tavalla jonka on oppinut, ehkä kömpelösti. En tiedä miten ap osoittaa oman rakkautensa, jos sellaista on. Harrastuksiin ja töihin vetoaminen kuulostaa oudolta. Jos lapsetkin ovat jo teinejä, ero voisi olla molemmille hyvä juttu, tuskin mitään estettä on.
Ei vaan vaikuttaa siltä, että mies ajattelee vain itseään, koska illan on pakko päättyä seksiin.
Onhan se ihan luonnollista toivoa, että jokin ilta joskus päättyisi seksiin. Veikkaisin että merkittävä osa maailman väestöstä toivoo sitä.
Miksei? Voisiko aloittaja ehdottaa jotain iltaa vai onko se miehen tehtävä arvailla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voi tosiaan ajatella, että seksiä on jos on. Jospa minuakin huvittaisi. Ei niin, että se on täysin pois laskuista jos hemmotellaan. Jotenkin kauhean jyrkkää ajattelua sulkea seksi pois laskuista jo heti kun kyseessä on miehen järjestämä juttu. Siinähän ne halut kyllä meneekin kun oikein lukitsee etukäteen itsensä ja mielensä kielteiseksi. Ajatuksilla on suuri voima.
Voisihan ajatella, että katsotaan nyt...
Ymmärsin että tämä just on se ongelma, että miehelle ei käy se "katsotaan nyt"-ajattelu vaan alkaa kiukutella jos seksiä ei sitten tulekaan. Ajatuksilla on tosiaan iso voima ja painostus yleensä toimii itseään vastaan...
Voisiko olla myös niin, että jos miltei joka kerta vastaus on ollut kielteinen niin mies silloin "painostaa" saadakseen edes joskus seksiä, kokeilee jospa nyt tällä kertaa onnistuisi. Ei ole siis aina hyvä keino, mutta kun ei oikein muutakaan voi. Mieskin on ehkä turhautunut, ei aloittaja ole tässä nyt yksin väärinkohdeltu yksilö. Jos aloittaja suhtautuisi edes joskus myönteisesti niin miehellä ei olisi niin kova tarve painostaa. Mies nyt yrittää ajaa vähän kuin käärmettä pulloon.
Tässä on nyt pattitilanne. Mies yrittää ehkä liikaa ja mitä enemmän yrittää sitä enemmän aloittaja menee lukkoon. Tämä kierre täytyisi nyt jotenkin saada katkaistua ja seksi luonnolliseksi ja miellyttäväksi. Yleensä jos on vetovoimaa niin seksikin on helppoa. Ei noin vaikeata jo ajatuksen tasolla kuten nyt.
Vastaisikohan aloittaja kun kysyn onko teillä vielä kipinää? Jos kipinä ja vetovoima on kadonnut niin silloin on vaikeaa saada takaisin. Minulla on se kuva, ettei aloittaja pahemmin tunne mielenkiintoa mieheensä muussa kuin arkisissa ja käytänmön asioissa. Ahdistuu ja kiusaantuu kun täytyisi tehdä muita kuin näitä juttuja.
Voiko sun miehesi järjestää mulle jotain kivaa? Moni nainen vain haaveilee tuollaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja mitkä on ne ruuhkavuodet vielä isojen lasten kanssa? Onko AP niitä naisia, jotka keskittyy täysin lapsiin ja unohtaa parisuhteen?
Ja jos kerran miehen vanhemmat on ne, jotka ottaa teinit kanssaan mökille että AP ja miehensä saa yhteistä aikaa, niin oisko mies enempi kasvanut sellaisessa perhekulttuurissa, jossa parisuhdetta tietoisesti vaalitaan? Eikä riitä AP: n arjen keskellä tarjoamat harvalukuiset spontaanit pikapanot.
No mainitsi se, et oli spontaania seksiä pari kertaa kuussa.
Pari kertaa kuussa!
No joha on tahti. Melkein joku luulis että riittää mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh.. ja arkisin ap on niiin väsynyt, ettei jaksa. Siis milloin olisi seksille sopiva aika, kysyy 68v. mummeli joka rakastaa seksiä vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä puhutaan ja olen sanonut että koen ahdistavaksi nämä viikonloput. Siitä huolimatta mies jatkaa. Olisin rehellisesti sanottuna tyytyväisempi jos mies lähtisi teinien kanssa sinne Tahkolle kuin että stressaisin pakkoseksiä. Viikonloppu voisi olla todella ihana jos minulla ei olisi tunnetta että kaikki valmistelut tähtäävät vain seksiin, eikä minulla itselläni ole mitään väliä.
Ap
Miksi sinä olet parisuhteessa?
Miehen lompakko pakottaa olemaan yhdessä. Toisin sanoen tyttö on aina uhri.
Jep. Jos seksiin tulee yhtään painostava fiilis niin ei tee mieli. Se on vaan jotenkin säälittävää. Ei tarvii mitenkään antaa edes ymmärtää että on vailla seksiä ENNEN ,kun tilaisuus siihen tulee. Ei jumakeuta aloiteta sitä "tänään vois vähä" "sitte siellä hotelissa vois vähä" pitäkää ukot ne turvat kiinni! Antakaa tilanteen tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Olen vanhempi nainen. En ole tähän päivään saakka ja vasta kun olen lukenut tätä ketjua tajunnut kuinka oudosti jotkut naiset ajattelevat. Miehen on todella liki mahdoton toimia oikein. Mikähän trauma on takana kun kokee noin vahvasti, että mieihillä on AINA jotain takana, yleensä seksiä, kun hemmottelevat tai haluavat tai antavat itse läheisyyttä. Ymmärrän, että toisinaan on, ja miksei olisi, mutta vaikeaa on olla parisuhteessa jos kaikki tuonkaltainen miehen toiminta nostaa kovat epäluulot ja vastatarinnan. Silloinhan ei voi oikein lainkaan nauttia kivasta viikonlopusta miehensä kanssa. Ikäänkuin ajattelisi, ettei ole sen arvoinen, vai mikä on logiikka.
Minä ainakin uskon, että jos mieheni jotain minulle järjestää niin olen sen arvoinen ja nautin täysillä. Jos menee seksiin niin menee, ei kai se ole maailmanloppu.
No niin. Et tainnut oppia riittävästi vieläkään. Meinaan uskomukset ja ajatukset syntyvät joistain - vaistosta.
Sinä vaistoat sen ja käytäntökin lisäksi osoittaa, että miehesi järjestää sinulle jotakin ihan vaan tehdäkseen jotain kivaa kanssasi ja nauttiakseen seurastasi. Näin on minullakin.
Olen ollut myös suhteessa sellaiseen mieheen, jolle oli ihan sama, kuka nainen siinä hänen allaan on ja sen vaistoaa myös. Tällainenkin mies järjestää mukavia juttuja, varmaan siksikin, että tajuaa jollain tasolla käyttävänsä naista omiin tarpeisiinsa.
Sitten on vielä ne miehet, jotka ajattelevat jotain ihan muuta naista, harrastaessaan parisuhdeseksiä. Senkin nainen vaistoaa, vähintään alitajuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh.. ja arkisin ap
Silloin kun tähdet osuvat kohdilleen. Kun mies hemmottelee, mutta ei seksin takia eikä hemmottelua teeskennellen. Silloin kun ajatukset on luettu ja ap tuntee että häntä ymmärretään ilman että itse tarvitsee tehdä aloitetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja mitkä on ne ruuhkavuodet vielä isojen lasten kanssa? Onko AP niitä naisia, jotka keskittyy täysin lapsiin ja unohtaa parisuhteen?
Ja jos kerran miehen vanhemmat on ne, jotka ottaa teinit kanssaan mökille että AP ja miehensä saa yhteistä aikaa, niin oisko mies enempi kasvanut sellaisessa perhekulttuurissa, jossa parisuhdetta tietoisesti vaalitaan? Eikä riitä AP: n arjen keskellä tarjoamat harvalukuiset spontaanit pikapanot.
Ei sitten kuitenkaan tuossa hyvässä perheessä kasvanut niin paljon, että olisi kehittynyt mökötysvaiheen yli? Tuntuu aika epäuskottavalta.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Jos seksiin tulee yhtään painostava fiilis niin ei tee mieli. Se on vaan jotenkin säälittävää. Ei tarvii mitenkään antaa edes ymmärtää että on vailla seksiä ENNEN ,kun tilaisuus siihen tulee. Ei jumakeuta aloiteta sitä "tänään vois vähä" "sitte siellä hotelissa vois vähä" pitäkää ukot ne turvat kiinni! Antakaa tilanteen tapahtua.
Ei saa sanoa että tekee mieli seksiä jottei sinulle tule painostava olo? Täh? Miksei? Voihan siihen vastata ettei tänään, mutta vaikka ylihuomenna.
Sitä minäkin kysyn. Milloin olisi se seksiin sopiva hetki. Arkena ei jaksa ja hemmottelupäivänä nyt ei ainakaan, herra paratkoon. Siinäpä pulma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa nyt se aloitus ennenkuin kuin kommentoitte, älkää mustamaalatko ja teilatko minua omien väärien käsitysten takia.
Ap
Aloituksessa aivan selvästi syytät miestä kikkeli edellä-ajattelusta. Ennen kuin olin lukenut sanaakaan tekstiä, tuli mieleen, että mies on yhä vonkaamassa joka päivä. Tai mies jää kadulla katselemaan muiden naisten perään. Silloin varmaan sympatiat olisivat sinun puolellasi.
Mutta kerrotkin miehestä, joka yrittää olla romanttinen ja järjestää juttuja, jotka yleensä mielletään romanttisiksi. Seksiä on harvoin ja sekin on mielestäsi liikaa. Siksi on vaikeaa nähdä ongelmaa miehessä.
Myös päästään sairas sarjapaneva seksiaddikti voi tehdä romanttisia tekoja. Olen itse tällaisen kohteena ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa sanoa että tekee mieli seksiä jottei sinulle tule painostava olo? Täh? Miksei? Voihan siihen vastata ettei tänään, mutta vaikka ylihuomenna.
Siitä tulee painostava fiilis. Ei siitä tarvii erikseen jankata. Sopivalla hetkellä voi sitten vaan lähentyä. Kiitos. Vit tut taa semmonen painostus. Lähtee halut.
No mainitsi se, et oli spontaania seksiä pari kertaa kuussa.