Miksi pilata aina yhteinen aika??
Miksi miesten pitää ajatella aina pelkästään kikkelillä?
Appivanhemmilla on mökki tahkolla ja ottavat näin talvisin vähintään kerran kuukaudessa meidän teini-ikäiset lapset viikonlopuksi. Tämä on todella mukavaa ja arvostan kovasti.
Tähän liittyy kuitenkin aina sama ongelma, miehen mielessä ei liiku mikään muu kuin oma kikkeli ja seksi. Lisäksi mennään aina saman kaavan mukaan; mies tekee jotain herkkua, ostaa punkkua tai kuoharia ja latsotaan leffaa. Vaihtoehtoisesti mies varannut raflan tai jopa hotellin.
Kaikki tuo on aivan ihanaa, mutta oikeasti tähdätään vain ja ainoastaan seksiin. Stressaannun jo valmiiksi kun näen miehen aloittavan nämä "valmistelut". En ole seksiä vastaan, mutta voin olla aivan hyvin tässä iässä jo ilmankin. Arvostan enemmän omaa rauhaa kuin jotain nuorisopupuilua.
Jos edes joskus kävisi niin, että mies tekisi nämä perinteiset ja valitettavan ennalta-arvattavat toimet, eikä sitten ehdottaisikaan missään vaiheessa seksiä, voisi seksiä joskus ollakin. Mutta ei, aina sama kaava eli minua yritetään pehmittää ja sitten tulee seksivaatimus. Pari kolme tällaista viikonloppua peräkkäin ilman seksiä, voisi kääntää ajatukseni pois pakkoseksistä, jolloin tosiaan oma halukin voisi herätä.
Yleensä mies ottaa nokkiinsa jos ei sunnuntaiaamunakaan ole saanut haluamaansa jyystöä, mutta tällä kertaa näköjään vedettiin herne nenään jo lauantaiaamuna. Mikä ihme ettei miehet voi ajatella parisuhdeaikaa ilman seksipäämäärää? Kun kaava toistaa itseään, niin jo nämä viikonloppuvalmistelut saavat minun seksihalut kuolemaan 100% varmasti.
Kommentit (1899)
Vierailija kirjoitti:
Oi voi, mulla kun oli lapset pieniä tai teinejä, niin en silloinkaan olisi malttanut pitää näppejäni erossa miehestä. Meillä olikin seksiä yleensä noin 4-6 kertaa viikossa. Joskus enemmänkin. Kyllä sitä löytää aikaa jos haluaa. Menkkojenkin aikaan halusin ihan normaalia yhdyntää.
Nyt olen 67v. ja vaihdevuodet jo kaukana takana päin. Silti en edelleenkään tarvitse liukkariakaan. Halut toki hieman hiipuneet mutten edelleenkään tarvitse mitään ihme hemmotteluja jotta haluaisin seksiä.
Miehellekin olisi hyvä välillä näyttää ihan oma-aloitteisesti, että häntä halutaan.
N. 67v. ja onneksi vielä saan seksiä.
Onko sun mies painostava, kylmä mököttäjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, suhteen ongelma on mökötys ja kylmäksi muuttuminen. Ei ihme, että koet seksin painostavaksi.
Minä en tiedä tuollaista harrastavan kuin narsistien ja vastaavien luonnevikaisten. Ehkä sitä voi tehdä myös joku välttelevästi kiintynyt (?) ja joku muu (mikä?).
Oletko etsinyt tietoa aiheesta?
No selvästihän ap on jotenkin sekaisin ja luonteenvikainen mutten narsissiksi sanoisi
Luonnevikaisen puoliso yleensä sekoaa itsekin päästään ja on jo valmiiksi ainakin ihminen, joka ei osaa pitää rajojaan ja arvostaa omia tarpeitaan.
"Ihan vaan ohis, olen keski-ikäisenä päätynyt siihen ajatukseen, että jos jollekin pitää kirjoittaa kirje, sitä kirjettä ei pidä kirjoittaa. Jos ihminen ei tajua asiaa ilman kirjettä, hän ei tule tajuamaan sitä kirjeen luettuaankaan (ja täsä on sitten oman elämän kokemuksia itsellä että ympäristöllä). Sen kirjeen voi kirjoittaa ajatuksiaan selkiyttämään ja tunteita purkaakseen, mutta ei kannata antaa. *
Jotkut hahmottaa asioita vain kirjoitetun tekstin kautta.
Näinhän ei tietenkään ole mikään pakko toimia.
Mikäli asia on epäselvä, niin viimeistään tätä palstaa lukemalla selviää, kuinka käsittämättömän tärkeä asia kikkeli on miehille.
Ei ole yhtään kirjoitusta, johon ei tungeta kikkeliä tai jotain seksilöpinää.
Seksi on erittäin tärkeä osa elämää, mutta muutakin on.
Olisi varmaan ihmeellistä - ja tympeää - elää pelkästään genitaalien ohjaamana.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pilaat se yhteisen ajan käyttäytymällä kuin huomionhimoinen teinityttö etkä kuin aikuinen parisuhteessa elävä nainen?
En aikuisena naisena kyllä yhtään jaksaisi mököttävää lapsimiestä. Läheiseni esimerkiksi kuoli äskettäin ja kieltäydyin seksistä, koska surressa ei mikään seksiin viittaava edes käynyt mielessä. Olisin jättänyt miehen, jos olisi alkanut vielä mököttämään. Ei seksi saa olla mitään pakkopullaa, mihin kiristetään ja manipuloidaan ja painostetaan toista huolimatta siitä, haluaako se toinen vai ei. En edes ymmärrä sellaisia ihmisiä, jotka haluavat väkisin panna halutonta ihmistä painostuksen alaisena. Eihän sellainen edes ole seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Olipa raskasta paskaa koko aloitus.
Ei ollut paskaa. Itse olen aikoinani kärsinyt pakkoseksistä (raiskaus?) ja luulenpa, että myös äitini ja mummoni ovat käyneet saman läpi. Enää en koskaan suostu seksiin painostuksen edessä, en harrasta seksiä milloinkaan vain miellyttääkseni toista. Tästä periaatteesta en lipsu.
Ei minusta kuulostaisi kivalta että mies näyttelee että pitäisi yhteisestä ajanvietosta, mutta suuttuu (!) jos ei saa palkinnoksi seksiä. Seksin haluaminen on ok mutta kurjaa että yhdessä oleminen on miehelle joku uhraus. Eikö hän voisi masturboida loman alkajaisiksi?
Vierailija kirjoitti:
"Ihan vaan ohis, olen keski-ikäisenä päätynyt siihen ajatukseen, että jos jollekin pitää kirjoittaa kirje, sitä kirjettä ei pidä kirjoittaa. Jos ihminen ei tajua asiaa ilman kirjettä, hän ei tule tajuamaan sitä kirjeen luettuaankaan (ja täsä on sitten oman elämän kokemuksia itsellä että ympäristöllä). Sen kirjeen voi kirjoittaa ajatuksiaan selkiyttämään ja tunteita purkaakseen, mutta ei kannata antaa. *
Jotkut hahmottaa asioita vain kirjoitetun tekstin kautta.
Näinhän ei tietenkään ole mikään pakko toimia.
Joo, jos se kirjeen saaja on itse motivoitunut saamaan kirjeen ja haluaa itsekin parantaa tilanntetta. Sen sijaan tilittäminen sellaisille, jota ei ole kiinnostanut puhe, ei tule kiinnostamaan kirje yhtään enempää. Seuraavaksi voi yrittää tanssia viestinsä. Sitten savumerkkejä. Mitä tahansa, ei se kiinnostus herää viestintätapaa muuttamalla.
Ap, käytit sanaa nuorisopupuilu. Johtuuko se siitä, että olet hillitty ja haluton aikuinen, jota ei kiinnostaa "lapsellinen" sekstailu vai käytitkö sanaa siksi, että sinulla on olo, ettei miehesi ole kasvanut aikuiseksi vaan on joltain tasolta (häiritsevällä tavalla) ikiteini?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut paskaa. Itse olen aikoinani kärsinyt pakkoseksistä (raiskaus?) ja luulenpa, että myös äitini ja mummoni ovat käyneet saman läpi. Enää en koskaan suostu seksiin painostuksen edessä, en harrasta seksiä milloinkaan vain miellyttääkseni toista. Tästä periaatteesta en lipsu.
On se ainakin seksuaaliväkivaltaa. Itselläni otti muutaman vuoden terapiaa toipua siitä ja sama täällä, never again.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen suku teillä jos kaikkien seksielämää määrittelevät ylisukupolviset kokemukset raiskauksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, herätys. Olet aikuinen ihminen. Seuraavan kerran sanot lähteväsi (Tiinan, Mirkun tai jonkun muun ystäväsi luo ja menet ja teet sitä mitä haluat)
Jos et osaa miehellesi puhua tunteistasi tai hän ei kuuntele tai huomioi niitä, niin kirjoita kirje
Ihan vaan ohis, olen keski-ikäisenä päätynyt siihen ajatukseen, että jos jollekin pitää kirjoittaa kirje, sitä kirjettä ei pidä kirjoittaa. Jos ihminen ei tajua asiaa ilman kirjettä, hän ei tule tajuamaan sitä kirjeen luettuaankaan (ja täsä on sitten oman elämän kokemuksia itsellä että ympäristöllä). Sen kirjeen voi kirjoittaa ajatuksiaan selkiyttämään ja tunteita purkaakseen, mutta ei kannata antaa.
Mulle on ihan terapiassa suositeltu kirjeen kirjoittamista kommunikoint
Eihän noita sun ehtoja voi tietää ennen kun sen kirjeen lähettää. Aina kannattaa kirjoittaa, jos siltä tuntuu. Olen kiitollinen että kirjoitin mummolleni vielä viimeisenä yrityksenä kirjeen, ja päästiin väleihin ennen hänen kuolemaansa.
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut miehelle usein etten halua/jaksa seksi nyt viikonloppuna, mutta siitä huolimatta koen että minua painostetaan siihen ja jos en anna, möksähdetään.
Ap
Aivan varmasti näin, sen vuoksi mainitsit sen jo aloituksessa. Eiku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut miehelle usein etten halua/jaksa seksi nyt viikonloppuna, mutta siitä huolimatta koen että minua painostetaan siihen ja jos en anna, möksähdetään.
Ap
Myös tuo viittaa narismiin/ muuhun luonnevikaan.
Viittaa haluttomuuteen. On sanonut kumppanilleen USEIN, ettei jaksa seksiä. Eli kuinka usein itse asiassa jaksaisi? Kerran viikossa? Kerran kahdessa viikossa? Kerran kuussa? Kerran vuodessa? Kerran vuosikymmenessä?
Yhteinen seksi on asia, jota parin pitää yhdessä ylläpitää. Muuten se johtaa tuohon, että suhteen seksi loppuu. Toinen kokee itsensä torjutuksi ja epähaluttavaksi. Läheisyys vähenee muutenkin, muita aletaan katsella ja ihastutaan muihin. Haluttomuus on ongelma, lopun alkua. T. nainen
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta kuulostaisi kivalta että mies näyttelee että pitäisi yhteisestä ajanvietosta, mutta suuttuu (!) jos ei saa palkinnoksi seksiä. Seksin haluaminen on ok mutta kurjaa että yhdessä oleminen on miehelle joku uhraus. Eikö hän voisi masturboida loman alkajaisiksi?
Ihanko totta? Kyllä mä naisena myös pettyisin, jos en saisi kivan illan kliimaksina seksiä. Ei se tarkoita, ettei se kiva ei olisi ollut kivaa, siitä vaan puuttuisi se huipennus , jota olisin himoinnut koko ajan.
Toki jos kärsin itse haluttomuudesta, olisin väsynyt arjesta jne, en ehkä pääsisi koko illan aikana tunnelmaan ja tuo toisen odotus voisi tuntua painostavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Viittaa haluttomuuteen. On sanonut kumppanilleen USEIN, ettei jaksa seksiä. Eli kuinka usein itse asiassa jaksaisi? Kerran viikossa? Kerran kahdessa viikossa? Kerran kuussa? Kerran vuodessa? Kerran vuosikymmenessä?
Yhteinen seksi on asia, jota parin pitää yhdessä ylläpitää. Muuten se johtaa tuohon, että suhteen seksi loppuu. Toinen kokee itsensä torjutuksi ja epähaluttavaksi. Läheisyys vähenee muutenkin, muita aletaan katsella ja ihastutaan muihin. Haluttomuus on ongelma, lopun alkua. T. nainen
Tiedätkö, seksi luonnevikaisen kanssa on niin paskaa, ettei se oikeastaan edes ole seksiä ja siksi toinen osapuoli muuttuu haluttomaksi SITÄ ihmistä kohtaan, ei kaikkia maailman ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Todennäköisesti kummatkin tuntevat etteivät ole haluttuja, ei vain toinen. Se tässä unohtuu. Toisilla vain on haluja siitäkin huolimatta, toisilla se taas tappaa halut tai saa seksin tuntumaan vastenmieliseltä. Se ei tarkoita, etteikö tilanne olisi kummallekin piinallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen suku teillä jos kaikkien seksielämää määrittelevät ylisukupolviset kokemukset raiskauksista.
No itse asiassa tuo on aika yleistä suomalaista seksuaalihistoriaa, naisen halua ei oo paljon kyselty. Seksi on ollut velvollisuus, josta ei lainkaan mukaan oo ollut oikeutta kieltäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitäkin vaivaa?? EN OLE SEKSIVASTAINEN FRIGIDI!!!
En vain halua että kaikki minuun kohdistettu huomio miehen puolesta tähtäisi vain seksiin, niin kuin nyt asia on. Ja teidän mielestä asia on fine, jos ainoa elin jolla mies ajattelee on muna?
Ap
Miehille seksi=rakkautta
Voi, voi on myös paljon miehiä joille seksi ei ole rakkautta. Syystä, että heillä ei ota eteen. Potenssiongelmista kärsiviä miehiä on paljon ja he eivät halua enää seksi ollenkaan. Luulen, että tämä haluttomuus pitkässä parisuhteessa on aika "fifti/sixsti".
Nyt puhuttiin tästä tapauksesta, eikä yleisellä tasolla.