Miksi pilata aina yhteinen aika??
Miksi miesten pitää ajatella aina pelkästään kikkelillä?
Appivanhemmilla on mökki tahkolla ja ottavat näin talvisin vähintään kerran kuukaudessa meidän teini-ikäiset lapset viikonlopuksi. Tämä on todella mukavaa ja arvostan kovasti.
Tähän liittyy kuitenkin aina sama ongelma, miehen mielessä ei liiku mikään muu kuin oma kikkeli ja seksi. Lisäksi mennään aina saman kaavan mukaan; mies tekee jotain herkkua, ostaa punkkua tai kuoharia ja latsotaan leffaa. Vaihtoehtoisesti mies varannut raflan tai jopa hotellin.
Kaikki tuo on aivan ihanaa, mutta oikeasti tähdätään vain ja ainoastaan seksiin. Stressaannun jo valmiiksi kun näen miehen aloittavan nämä "valmistelut". En ole seksiä vastaan, mutta voin olla aivan hyvin tässä iässä jo ilmankin. Arvostan enemmän omaa rauhaa kuin jotain nuorisopupuilua.
Jos edes joskus kävisi niin, että mies tekisi nämä perinteiset ja valitettavan ennalta-arvattavat toimet, eikä sitten ehdottaisikaan missään vaiheessa seksiä, voisi seksiä joskus ollakin. Mutta ei, aina sama kaava eli minua yritetään pehmittää ja sitten tulee seksivaatimus. Pari kolme tällaista viikonloppua peräkkäin ilman seksiä, voisi kääntää ajatukseni pois pakkoseksistä, jolloin tosiaan oma halukin voisi herätä.
Yleensä mies ottaa nokkiinsa jos ei sunnuntaiaamunakaan ole saanut haluamaansa jyystöä, mutta tällä kertaa näköjään vedettiin herne nenään jo lauantaiaamuna. Mikä ihme ettei miehet voi ajatella parisuhdeaikaa ilman seksipäämäärää? Kun kaava toistaa itseään, niin jo nämä viikonloppuvalmistelut saavat minun seksihalut kuolemaan 100% varmasti.
Kommentit (1899)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, herätys. Olet aikuinen ihminen. Seuraavan kerran sanot lähteväsi (Tiinan, Mirkun tai jonkun muun ystäväsi luo ja menet ja teet sitä mitä haluat)
Jos et osaa miehellesi puhua tunteistasi tai hän ei kuuntele tai huomioi niitä, niin kirjoita kirje
Ihan vaan ohis, olen keski-ikäisenä päätynyt siihen ajatukseen, että jos jollekin pitää kirjoittaa kirje, sitä kirjettä ei pidä kirjoittaa. Jos ihminen ei tajua asiaa ilman kirjettä, hän ei tule tajuamaan sitä kirjeen luettuaankaan (ja täsä on sitten oman elämän kokemuksia itsellä että ympäristöllä). Sen kirjeen voi kirjoittaa ajatuksiaan selkiyttämään ja tunteita purkaakseen, mutta ei kannata antaa.
Mulle on ihan terapiassa suositeltu kirjeen kirjoittamista kommunikointitapana, koska se antaa toisellekin mahdollisuuden ottaa aikaa siihen asian pureskeluun, kirjoittaminen selkiyttää ajatuksia ja koska moni suhtautuu kirjeisiin kunnioittavasti. Monessa kohtaa on toiminut hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hormonikorvaushoito auttaa myös haluttomuuteen ja piristää mielialaa.
MINÄ EN OLE HALUTON! Uskokaa jo, minä en halua että minua hemmotellaan vain siksi että minua halutaan panna riippumatta siitä mitä minä haluan.
Ap
Sanoit että voisit hyvin olla ilman. Kyllä se haluttomuudelta tai ainakin halujen epäsymmetrialta kuulostaa.
Tai - ta daa - hän ei halua seksiä oman miehensä kanssa, syystä ____.
Keski-ikäisten seksi alkaa kuulostaa varsinaiselta koetinkiveltä ja temppuradalta. Hemmottelu ei ole hemmottelua jos se on esittämistä. Kaikkea sitä kuulee
Hemmottelu ei ole hemmottelua aina kuten rais kaus ei ole seksiä.
Itseni on psykopaatti ajanut ansaan kokkaamalla gourmet tason kynttiläillallisia. Ei hän niitä tehnyt siksi, että olisi halunnut hemmotella minua vaan luodakseen mielikuvaa.
Mä tiedän tän:
"koska mies haluaa seksiä"
"koska mies hemmotelee väärin"
"koska mies ei lue ajatuksiani"
Ap ei halua olla seksittömässä suhteessa, kuten olen sanonut jo monta kertaa. Ongelma on siinä, että mies möksähtää jos seksiä ei ole. Meillä on spontaania seksiä pari kertaa kuussa ja lisäksi nämä erikoisviikonloput, jolloin mies kuvittelee että seksiä tulee heti kun järjestää jonkin hemmottelun riippumatta siitä mitä minä haluan.
Olen sanonut sekä miehelleni että täällä, näihin erikoisviikonloppuihin liittyvän pakkoseksi olevan ahdistavaa. Ahdistusta lisää se, jos kieltäydyn, niin mies mököttää, muuttuu kylmäksi ja puhumattomaksi. Minun pitäisi siis alistua aina seksiin kun mies haluaa ja silloin olisi hyvä aviovaimo?? Aika outoja ajatuksia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hormonikorvaushoito auttaa myös haluttomuuteen ja piristää mielialaa.
MINÄ EN OLE HALUTON! Uskokaa jo, minä en halua että minua hemmotellaan vain siksi että minua halutaan panna riippumatta siitä mitä minä haluan.
Ap
Sanoit että voisit hyvin olla ilman. Kyllä se haluttomuudelta tai ainakin halujen epäsymmetrialta kuulostaa.
Tai - ta daa - hän ei halua seksiä oman miehensä kanssa, syystä ____.
Keski-ikäisten seksi alkaa kuulostaa varsinaiselta koetinkiveltä j
Yhä järjettömämmäksi menee.
Säännöllinen seksi kuuluu normaaliin parisuhteeseen. Teillä ei ilmeisesti ole seksiä tarpeeksi, jos miehen pitää edes yrittää tehdä jotain erikoista sitä saadakseen. Voisit yrittää hakea apua haluttomuuteesi tai sallia puolisolle seksin muualta. Tuo on väärin seksiä haluavaa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei halua olla seksittömässä suhteessa, kuten olen sanonut jo monta kertaa. Ongelma on siinä, että mies möksähtää jos seksiä ei ole. Meillä on spontaania seksiä pari kertaa kuussa ja lisäksi nämä erikoisviikonloput, jolloin mies kuvittelee että seksiä tulee heti kun järjestää jonkin hemmottelun riippumatta siitä mitä minä haluan.
Olen sanonut sekä miehelleni että täällä, näihin erikoisviikonloppuihin liittyvän pakkoseksi olevan ahdistavaa. Ahdistusta lisää se, jos kieltäydyn, niin mies mököttää, muuttuu kylmäksi ja puhumattomaksi. Minun pitäisi siis alistua aina seksiin kun mies haluaa ja silloin olisi hyvä aviovaimo?? Aika outoja ajatuksia...
Unohdin taas kuitata, tämä kirjoitti ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, herätys. Olet aikuinen ihminen. Seuraavan kerran sanot lähteväsi (Tiinan, Mirkun tai jonkun muun ystäväsi luo ja menet ja teet sitä mitä haluat)
Jos et osaa miehellesi puhua tunteistasi tai hän ei kuuntele tai huomioi niitä, niin kirjoita kirje
Ihan vaan ohis, olen keski-ikäisenä päätynyt siihen ajatukseen, että jos jollekin pitää kirjoittaa kirje, sitä kirjettä ei pidä kirjoittaa. Jos ihminen ei tajua asiaa ilman kirjettä, hän ei tule tajuamaan sitä kirjeen luettuaankaan (ja täsä on sitten oman elämän kokemuksia itsellä että ympäristöllä). Sen kirjeen voi kirjoittaa ajatuksiaan selkiyttämään ja tunteita purkaakseen, mutta ei kannata antaa.
Mulle on ihan terapiassa suositeltu kirjeen kirjoittamista kommunikointitapana, koska se antaa toisellekin mahdollisuuden o
Tämä toimii silloin, jos 1. molemmat ovat tervepäisiä (luonteeltaan) 2. molemmat ovat motivoituneita 3. molemmat pyrkivät yhteiseen hyvään.
Terapeuteissa on se ongelma, että osa heistä lähtee noista lähtöoletuksista ja se menee toki kohdalleen silloin, kun nuo oikeasti täyttyvät. On kuitenkin niin paljon persoonallisuushäiriöisiä ja muita tunnevammaisia, että läheskään aina ei olla noissa asetuksissa ja käsitys siitä puuttuu joiltakin terapeuteilta kokonaan.Silloin pitää katsoa asioita aivan toisin.
Kun on tarvetta mennä terapiaan ja kirjoittaa kirjeitä, on kyseessä persoonallisuushäiriöinen vastapuoli suuremmalla todennäköisyydellä kuin perusväestössä.
Vierailija kirjoitti:
Niin se vähän on, että jos näitä oleellisia asioita (miehen kanssa asiasta keskusteltu) lisää jo aloitukseen, niihin ei enää uskota.
Vierailija kirjoitti:
Tarina muuttuu taas. Olet aiemmin sanonut ettet halua seksiä ollenkaan etkä halua miehelles ees puhua.
Mee ny ap sanomaa sille miehelle että saa hakea seksin muualta kun sinä et anna.
Miksi pilaat se yhteisen ajan käyttäytymällä kuin huomionhimoinen teinityttö etkä kuin aikuinen parisuhteessa elävä nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarina muuttuu taas. Olet aiemmin sanonut ettet halua seksiä ollenkaan etkä halua miehelles ees puhua.
Mee ny ap sanomaa sille miehelle että saa hakea seksin muualta kun sinä et anna.
En taatusti ole sanonut. Sanoin että voisin olla ilman seksiäkin ja erityisesti silloin kun koen että seksi on pakotettua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Odottaako hän alistumista? Vai loukkaantuuko siitä, että haluaa sua useammin ja enemmän kuin sinä häntä? Haluaisi sun haluavan häntä enemmän?
Ja voisko olla, että miehesi nauttiikin sit just siitä, että saisi vietellä sut? Ja se spontaani seksi ei hänelle olekaan niin kiihottavaa kuin pitkän kaavan kautta seksiin etenevä hemmottelu?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs, jos sanot jo etukäteen, että tänä viikonloppuna ei harrasteta seksiä (siihen voi toki sitten ajautua ap:n aloitteesta spontaanisti, jos alkaakin haluta). Silloin peli olisi selvä ja paineet poissa. Eikö seksuaaliterapiassakin joskus ehdoteta pitäytymistä ja lähtemistä liikkeelle uudestaan hitaasti?
Ap, suhteen ongelma on mökötys ja kylmäksi muuttuminen. Ei ihme, että koet seksin painostavaksi.
Minä en tiedä tuollaista harrastavan kuin narsistien ja vastaavien luonnevikaisten. Ehkä sitä voi tehdä myös joku välttelevästi kiintynyt (?) ja joku muu (mikä?).
Oletko etsinyt tietoa aiheesta?
Olen sanonut miehelle usein etten halua/jaksa seksi nyt viikonloppuna, mutta siitä huolimatta koen että minua painostetaan siihen ja jos en anna, möksähdetään.
Ap
Oi voi, mulla kun oli lapset pieniä tai teinejä, niin en silloinkaan olisi malttanut pitää näppejäni erossa miehestä. Meillä olikin seksiä yleensä noin 4-6 kertaa viikossa. Joskus enemmänkin. Kyllä sitä löytää aikaa jos haluaa. Menkkojenkin aikaan halusin ihan normaalia yhdyntää.
Nyt olen 67v. ja vaihdevuodet jo kaukana takana päin. Silti en edelleenkään tarvitse liukkariakaan. Halut toki hieman hiipuneet mutten edelleenkään tarvitse mitään ihme hemmotteluja jotta haluaisin seksiä.
Miehellekin olisi hyvä välillä näyttää ihan oma-aloitteisesti, että häntä halutaan.
N. 67v. ja onneksi vielä saan seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ai vitsi minä haluaisin sun miehen, tykkään teinipupuilla ja nauttia ihosta, kosketuksesta, seksistä... 🤩
Olet ilmeisesti kuitenkin sinkku.
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut miehelle usein etten halua/jaksa seksi nyt viikonloppuna, mutta siitä huolimatta koen että minua painostetaan siihen ja jos en anna, möksähdetään.
Ap
Myös tuo viittaa narismiin/ muuhun luonnevikaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap, suhteen ongelma on mökötys ja kylmäksi muuttuminen. Ei ihme, että koet seksin painostavaksi.
Minä en tiedä tuollaista harrastavan kuin narsistien ja vastaavien luonnevikaisten. Ehkä sitä voi tehdä myös joku välttelevästi kiintynyt (?) ja joku muu (mikä?).
Oletko etsinyt tietoa aiheesta?
No selvästihän ap on jotenkin sekaisin ja luonteenvikainen mutten narsissiksi sanoisi
Meillä on lapsi jo aikuinen ja edelleen ajattelen kikkeliä aina välillä, siitä on molemmille paljon iloa. Haluttomuutta ei ole ollut edes nyt vaihdevuosissa, tosin meillä on seksiä ja romantiikkaa ihan toisistaan riippumatta. Ehkä niihin sitten latautuisi jotain paineita, jos ne olisivat aina vain yhdessä. Musta teidän ongelmanne ovat kommunikaatiossa. Suut auki, isot ihmiset, ja puhetta ulos, mitä kumpikin haluaa ja tarvitsee, älkää poteroituko loukkaantuneina murjottamaan. Mykkyys on pahinta, kukaan ei lue ajatuksia ja oletukset menevät usein metsään.