Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rohkeiden heinäkuisten maaliskuu

01.03.2007 |

Taidanpa olla ensimmäinen kirjoittamaan maaliskuussa, joten laitanpa uuden pinon pystyyn...

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inka-Mari; meillä on tänään se 4D-ultra ja sukat pyörii jaloissa, vielä 7 tuntia¿Ajattele sullakin on enää hetki, kun saat varmistuksen kuka siellä masussa oikeen asustaa =) Mä näin jo jotain tosi pelottavaa unta synnytyksestä, mainitsit vaan että kohta pohditaan jo sitä, saas nähdä pääsenkö synnyttämään vai meneekö suoraan sektioon.

Masuasukkiko; mulla tuli itku, kun luin tuota teidän hellyttävää hetkeä lastenne kanssa. Kuulostavat ihanilta ja reippailta nuo teidän pojat =)

Joalin; mitä sanoivat lääkärissä? Nyt vaan lepoa ja pitkää pinnaa, vaikka sängyn pohjalla köllöttely ei ole kovin kivaa, se varmasti auttaa! Kysyitkö miten tuon liikkumisen osalta on suositus? Hurjasti tsemppiä ja voimia. Laitahan kuulumisia kun jaksat.

Weimar; oli tosi kiva kuulla sunkin kuulumiset. Kaikki sullakin siis kunnossa, ottamatta huomioon tuota tietokone ongelmaa¿Hui, miten vähän sulla on paino noussut. Toisaalta mä sain kyllä jo viimeksi vähän palautetta, kun mulla on kasassa jo tuo 7 kg, joista 3 kg tuli viikossa. Mulle sanottiin, että se on niin hurja nousu, että mars sokerirasitustestiin.

Kunpavauva; mä olen varmaan hiukan neuroottinen, mutta en uskalla nyt kommentoida sulle mitään¿pieni ¿kylä¿, pienet kuviot¿kun nähdään, niin sitten ¿ sekavaa, mutta ehkä ymmärsit pointin. Nuo kestovaipat kaksosille kuulosti pelottavalta, mutta olisin kyllä itsestäni ylpeä, mikäli siihen pystyisin. Mua vaan jännättää, että kuinka aika kahden kanssa riittää siihen pesurumbaan kestovaippojen kanssa.

Voi miten nuo sun hemmotteluehdotukset kuulosti ihanilta, etenkin tuota punaviiniä mä kaipaan kovasti, kuulostinpa ihan alkoholistilta =). Hyvä ruoka ja punaviini ois todella ihanaa, sitten sänkyyn köllöttömään hyvän kirjan ja suklaan kera¿aargh, pakko jatkaa töitä.

Onni rv 23+1

Vierailija
62/79 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kaikki ihanat naiset!!! =D

Kunpavauva: kyllä tuo iltaisin vatsan kovettuminen ja painon tunne voi hyvinkin olla harjoitussupistelua. Nehän ei välttämättä satu ollenkaan, vaikka mulla mahaa silloin yleensä myös vähän kouraisee.

Ja kyllä viiniä saa tehdä mieli raskausaikana, kunhan ei (ainakaan pahasti) repsahda. Mun tekee aina silloin tällöin ihanan viileää valkoviiniä mieli. Mutta hassu juttu, kun muutama viikko sitten, kun otin puoli lasillista kaverin luona, niin juomatta jäi. Ei uponnut olenkaan. Vika tuskin oli viinissä, vaan mammassa;) Tuoremehu ja vissy on aika pop näitä aikoja...

Toinen himoittu, mutta kielletty herkku mulle on maksapasteija, jota en ole varoittelun takia uskaltanut syödä ollenkaan. Välillä makkarahyllyllä kaupassa oikein vesi nousee kielelle... :P Mitäs kiellettyjä mielitekoja teillä muilla on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masuasukille onnittelut ihanista kuulumisista, kiva että kaikki kunnossa pikkuprinsessalla =)

Onni: Aika hurja tuo sun sf-mitta =) Saanko udella oletko kuinka pitkä? Mä olen 170cm ja harmittaa kun siellä sairaalassa maatessa sitä sf-mittaa ei mitattu, en osaa sanoa koska mun masu oli tuommoinen. Mutta 36+0 kävin neuvolassa ja silloin oli 45cm ja siitä mentiin 3 viikkoa vielä. Yks kätilö sanoi naikkarilla että kun mä tulen nurkan takaa näkyy ensin puoli metriä mahaa ja sitten vasta emäntä =) Mä herätin hilpeyttä ja pelkoa kun kävin kaupoilla silloin viimeisilläni. Eräskin pappa antoi tietä kassalla, kun pelkäs kätilöksi joutuvansa..

Niin, ja hauskoja ultrahetkiä =)

Joalin:Otahan sitten rauhallisesti, ja jaksamista sinne lepäilyyn. Sillä ne supistukset yleensä rauhottuu vaikka se tylsää onkin. (nimimerkillä makasin 12 viikkoa..)

Tapaamisesta: Sopikaa keskenänne aika ja paikka, meillä on tiedossa erittäin kiireiset seuraavat kaksi kuukautta miehen töiden puolesta, sanoikin että nähdään kulta sitten äitienpäivän jälkeen... Eli tulen jos sattuu mies oleen kotona ja oma vointi sallii. Mulla nimittäin on kanssa supistellut aika napakasti, muutama pikkuisen inhottavalta tuntunutkin on jo ilmaantunut =( Otin eilisen niin levon kannalta kuin kaktsosilta pystyin ja nyt on ihan ok olo. Pikkuisen kyllä pelottaa että mitä ne tekee tuolla alapäässä kun ovat niin tujuja, mutta täys vuodelepo on aika kortila nytten, kun on jo lapsia. Täytyy vaan koittaa pötkötellä sen minkä pystyy. Mä näin viime yönä ekaa kertaa unta jossa vauva esiityi ihan vauvana, tähän asti oon nähny vain painajaisia keskenmenoista sun muuta. Ehkä alitajuisesti alkaa luottaan, että vauva tulee selviämään. Huomenna on se 24+0 jota oon oottanut kuin kuuta nousevaa, koska se on se aktiivisen tehohoidon raja jos tuo vauva päättäisi syntyä. Mutta kovasti toivon ( ja luotan) pääseväni sinne 30+ paremmalle puolelle, jos otan rennosti ja huilaan kun supistaa. Pitäs vissiin alkaa tavaroitakin hankkimaan, aattelin että jos kykenen lähteen lapsimessuille niin sieltä sitten katsastaa ne vaunut =) Meillä muuten kanssa lapset oottaa kovasti vauvaa, silittevät masua ja poika sanoi antavansa pusun sitten kun vauva syntyy. Sanoo myös olevansa huolissaaan siitä vauvasta, koska ei näe sitä. Tyttö oottaa pikkusiskoa eikä olla raaskittu musertaa hänen toiveitaan. Ehkä se pikkuvelikin kelpaa sitten aikanaan. Tänään kävin hampulääkärissä, alkaa puudutus laskeen ja nyt vihloo...auts. Mutta tulipahan korjattua kolo, lähti hampaasta siis iso pala.

Semmoisia tänne, kiva on aina kuulla kaikkien kuulumiset vaikkei tule aina kommentoitua kaikille! KEstovaipoista muuten, ajattelin ainakin kotona käyttää kestoja tällä, kaksosten kanssa en siihen uskaltanu ryhtyä...

T:Ipanapiina kera Sisun 23+6

Vierailija
64/79 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki kivat heinäkuun mammat ja mukavaa naistenpäivän jatkoa! Olen lueskellut paljonkin teidän kuulumisianne ja se on ollut erityisen kivaa ajan vietettä :) Kiva kuulla kaikkien hyviä fiiliksiä ja kokemuksia, vaikkei aina ehdi kommentoidakaan tarkemmin.. Hengessä mukana!

Tänään olimme rakenneultrassa ja siellä Hän heilutteli käsiään ja jalkojaan tosi pontevasti. Sanoimme kätilölle, että saa kertoa sukupuolen mikäli näkee, mutta pikkukaveri piti kuitenkin jalkansa sillä tavalla yhdessä, että ei voinut sanoa juuta ei jaata. Oikeastaan ihan kiva, että jäi arvoitukseksi, mies ei nimittäin haluakaan tietää ja minä olisin halunnut... 4D-ultra on täältä meiltä hieman liian kaukana, emme lähde siihen. Pääasia, että pienokaisella oli kaikki hienosti ja vastasi kooltaan viikkoja.

Painoa on tullut minullakin reippaanlaisesti ja se vähän harmittaa. Onneksi sekä neuvolassa että äitipolilla on mukavat tyypit, jotka eivät syyllistä painon noususta.

Mukavaa tapaamista teille siellä Hgissä, harmi kun itse asun kauempana enkä voi tulla!

Inka76, 20+4

Vierailija
65/79 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni79; Meillä tosiaan on aikas reippaita ja hellyttäviä 11 vuotiaita poikia, kohtuullisen lapsellisia vielä. Tulevat yleensä juttuun kaikkien kanssa ja vääntävät puhetta vaikka kenen kanssa, toisinaan vähän liikaakin. Nyt meillä sitten vauvasta tietävät jo kaverit ja opettajat koulussa. Isovanhemmat eivät ole soitellut, joten pojille ei ole tullut vielä mieleen ilmoittaa heille. Pojat käyvät aina välillä kokeilemassamun masua, että missä se vauva oikein on ja onko se yleensäkään vielä siellä. Tänä aamunakin toinen poika tuli meidän sänkyyn kyselemään onko vauva potkinut yöllä ja koska se on viimeksi liikkunut. Taidan jossakin vaiheessa näyttää nauhalta tv:stä tulleita dokumentteja raskaudesta, jos se vaikka selventäisi asioita.

Monilla on jo supistellut, niin minullakin. Parina päivänä olen töissä suunnitellut kotiin lähtöä kesken päivän, kun on niin tukala olo. Vatsa vetää istuessakin kovaksi, tosin pitkähkö työmatka omalla autolla saattaa edesauttaa asiaa. Ainakin kaksosia odottaessani jäin sairaslomalle supistelujen takia ja niitä aiheutti pitkä ajomatka töihin. Tänäänkin oli taas huonohko päivä ja kotiin tulon jälkeen oli heti lähdettävä naapurikaupunkiin ostamaan toiselle pojalle housuja lauantain kilpailuja varten. Sen siitä saa kun ei ajoissa tarkasta kilpailuvaatteiden sopivuutta. Nuo lapset kun tuppaavat kasvamaan jatkuvasti. Onneksi toiselle pojalle riittää upslaakien avaaminen, eikä taas tarvinnut molemmille ostaa uusia housuja yhtäaikaa. Olisivat edes erikokoisia, niin voisi hyödyntää velipojalta pieneksi jääneitä.

Jaksamista sairaslomalaisille. Ei se jatkuva lepäileminen niin mukavaa ole, mutta mitä sitä ei oman pikkuisensa eteen tekisi.

Kertokaahan taas lisää kuulumisianne, niitä on aina yhtä ihana lueskella.

-Masuasukkiko

Ps. Ihanaa naistenpäivää kaikille. Mä ainakin söin tänään pitsaa, tosin ilman punaviiniä. Onneksi kohta on sauna lämmin ja aion ottaa alkoholittoman oluen lauteilla löylytellessäni ja nauttia olostani perheen kanssa.

Vierailija
66/79 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Onni meni 4d-ultra? Toivottavasti oli oikein hieno kokemus...

Joalinille pitkää pinnaa lepäilyyn. Kokemuksesta myös voin kertoa, että sillä on paljon merkitystä.

Inkalle onnea hyvistä ultranäkymistä.

Viinistä on ollut täällä puhe. MInunkin on tehnyt pitkään mieli punaviiniä. Perjantaina mies sitten osti. Otin viiniä vajaan lasillisen ja itseasiassa join vain muutaman kulauksen, kun se nousi heti kohisten päähän. Seuraavana päivänä tuntui, että on krapula herätessä. Heh heh. Taisi olla aika psyykkistä...

Vauvan liikkeet tuntuvat jo todella pontevilta ja näkyvät uloskin päin ajoittain oikein selkeästi! Kylä sitä on odotettu.

Aurinkoista sunnuntain jatkoa kaikille!

Peerit rv 22+2

Vierailija
67/79 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

4D-ultra oli hieno kokemus. On ihmeellistä nähdä millaiselta vauva näyttää ja uskomatonta ne kyllä erottaa helposti toisistaan. Toisella vauvalla on aivan samanlainen nenä kuin isällään ja toisella enemmän samanlainen kuin äidillä¿Vauvoilla kaikki kunnossa ja kasvavat hyvää vauhtia.

Itselläni on hiukan heikko olotila. Eilen en uskaltanut tehdä mitään ja varmaan samaa linjaa olisi pitänyt jatkaa tänäänkin. Aamulla en päässyt taaskaan ylös sängystä, vihlova selkäsärky kovettaa vatsan ja nyt kun olen lukenut juttujanne, oletan niiden olevan supistuksia. Päätin sitten varata lääkärille ajan ja käyn katsomassa mitä tuumaavat. Jotenkin se ajatus sairaslomasta on kypsynyt mielessä ja mieluummin jään vaikka koko loppuajaksi saikulle ja turvaan pirpanat kun leikin työnsankaria, saamatta siitä mitään sen suurempaa. Näitä vauvoja on odotettu niin kauan, ettei ehkä riskejä kannata ottaa. Viikkojakin alkaa olla jo sen verran kasassa, että kohta mut olisi tiputettu töistä pois muutenkin. Mä yritän alkaa purkamaan työpöytäni ja varautua siihen, että ehkä en enää tämän päivän jälkeen palaakaan?

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja otetaan rauhallisesti =)

Onni rv 23+5

Vierailija
68/79 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni parasta musta oli siinä 4d-ultrassa juuri se, että näki minkä näköinen tulokas sieltä on tulossa. Iso-vaari sanoi, että on ihan äitinsä näköinen tyttö, mutta mä sanoin, että kyllä hänellä on isänsä leuka ja luultavasti nenäkin. Kavereille olen naureskellut, että voipi tyttö sitten vanhempana katsella kuvaansa ja miettiä, kun kasvot ovat olleet niin laihat. Nythän sitä pyöreyttä on vasta alkanut tulemaan. Sanoiko teillä lääkäri vauvojen painoarviota tällä hetkellä? Meillä oli silloin rv 21+6 508g. Mitäs sulla tohtori tuumi, supisteluista ja selkäkivuista?

Mulla on sairaslomaa siis vielä tämä viikko ja ensi viikko. Mä olen nyt kuullut niin paljon kaikkia kauhujuttua ennenaikaisista syntymistä jne että saavat töissä olla sitten ihan mitä mieltä tahansa mun saikusta. Mä kun olen sellaisessa firmassa missä kukaan ei ole mua aikaisemmin jäänyt äitiyslomalle (johtuu siitä, että olen firman ensimmäinen naistyöntekijä) niin nehän nyt ottaa tämän mun poissaolon todella ¿hyvillä mielillä¿. Mä en vois ikinä kuitenkaan antaa itselleni anteeksi sitä, jos vaikka typy syntyisi ennenaikaisesti sen takia, että mä olen väkisin kärvistellyt töissä.

Inka onnittelut mukavista ultrakuulumisista.

Massuasukkia vaivaa myös supistelut. Mulla ainakin on niin niiden kanssa, että jos ne pääsevät oikein pahaksi niin sitten auttaa ainoastaan pelkkä makaaminen. Mutta kun ne ovat päässeet pahoiksi kovettuu vatsa jo pelkästään vessareissulla ja pienilläkin liikkumisella.

Tietääkö kukaan voiko raskaana ollessa ja supistusten vaivaamana käydä hierojalla? Viime yö meni sängyssä pyöriessä, kun selkään särki. Meillä kun typy ei yhtään tykkää, että äiti nukkuu kyljellään, hänellä on siinä asennossa liian vähän tilaa tuolla massussa ja heti alkaa mojottelut jos satun kyljelleen mennä. Mitä muita apukeinoja olisi tuohon selkäsärkyyn?

t. joalin + rinsessa rv 23+6

Vierailija
69/79 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli rakenneultra tänään ja kaikki vaikutti olevan ihan mukavasti ja ok. Jännitin aika paljon sinne menoa, koska en ole tuntenut liikkeitä vieläkään ja sitten siinä hoitopöydällä maatessani kyyneleet virtasivat niin ettei meinannut loppua tulla. Aika vilkkaalla päällä masuasukki oli, kun ei kätilö meinannut saada katsottua tarvittavia mittoja. Ja sukupuoltakin yritettiin siinä tiirailla, aika epävarmaksi se vielä jäi, vaikka kätilö sanoikin ettei siellä mitään " ulokkeita" ainakaan näy. Me mennään kuitenkin vielä siihen 4D-ultraan niin ehkä tuo sukupuolikin siinä varmistuu.

Minullakin on ollut jonkinasteista supistelua varsinkin kävellessä ja kätilö sanoi vaan, että pitää ottaa rauhallisemmin. Siinäkin tutkimuspöydällä maatessani ultrassa näkyi supistus, joten kai olin tänään kävellyt hieman liikaa. Tuntuu vaan niin ikävältä, kun ei voi kävellä pitkästi, kun olisi niin kiva koiran kanssa tehdä kunnon lenkkejä ja sillä tavalla pitää kuntoa yllä. Mutta täytynee vaihtaa uimiseen nuo kävelyt ja luovuttaa koiran ulkoilutusvastuu puolisolle.

Voimia ja aurinkoa kaikille!

Laureta ja Tiiti 20+0

Vierailija
70/79 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joalin; Mietit hierojalla käyntiä selkäsärkyjen takia. Itse olen käynyt viime aikoina jokatoinen viikko osteopaatilla pääasiassa hartiavaivojeni takia. Ne kun aiheuttavat inhottavasti päänsärkyä, enkä viitsisi kauheasti popsia särkylääkkeitä, varsinkaan kun ne eivät pieninä annoksina tehoa. Olen myös ennen raskauttani käynyt monesti samalla osteopaatilla lähinnä urheilussa haittaavien ongelmien takia. Alkuraskaudesta emmin hänelle soittamista, mutta jatkuvan päänsäryn takia päätin rohkaistua ja soitin pystyykö hän hoitamaan hartioitani, vaikka en pysty vatsallani olemaan silloisen hyperin takia ja nyt kohdun kasvamisen takia. Olen saanut sieltä tosi hyvän avun. Makailen hoitopöydällä kyljelläni mukavassa asennossa ja hartioihin laitetaan akupunktioneuloilla sähköä (mun hartiat on tosiaan aika huonossa kunnossa) ja sillä aikaa alaselkä saa hierontaa ja venytystä. Tämän jälkeen on selällään naksautettu lukot auki alaselästä ja hartioista, lisäksi istuallaan vielä uudestaan niskaa korjaillaan. Juttelemme paljon raskausajan ongelmista vartalossa, kuinka hormonit vaikuttaa niveliin ja kudoksiin ja kuinka asennot ja liikkuvuus muuttuvat. Hän sanoo ettei suotta tarvitse kärsiä raskausajan selkäongelmista, kun niitä pystytään hoitamaan. Itselläni ei ole vielä selässä ollut mitään tuntemuksia, vaikka kärsinkin asentovirheestä, joka normaalisti aiheuttaa selän väsymistä ja hermokipua jalkoihin. Todennäköisesti tuo jatkuva hoito on auttanut.

Mulla tosiaan supistelut pahenivat ja soitinkin tänään neuvolaan. Kätilön mielestä mun ei vielä pitäisi tuntea supisteluja, kun viikkoja on niin vähän. Kuitenkin itse muistan minkälaisia ne olivat kaksosista aikoinaan suurinpiirtein samoilla viikoilla. Ongelma tulee yleensä automatkan aikana ja kestää ainakin pari tuntia sen jälkeen. Mulla on sen verran pitkä työmatka ja kun nousen autosta niin kävely tuntuu tosi ikävältä ja vatsa on pinkeänä. Kätilö kirjoitti mulle loppuviikon kuitenkin saikkua, kun en halua riskeerata mitään eikä kätilönkään mielestä kannata leikkiä asialla. Perjantaina mulla onkin aika lääkärille, kun tehdään se ylimääräinen ultra punktion takia. Jos jotakin pahempia tuntemuksia tulee sitä ennen, niin pääsen akuuttiajalla sitten lääkäriin. Tänään on kotosallakin ollut inhottavia aaltomaisia kuukautiskivun tyyppisiä tuntemuksia. Tuntuu aika tuskastuttavilta, mutta menevät hetkessä onneksi ohi. Helmi-Orvokki kuitenkin potkiskelee ja kääntää kylkeä samoin kuin aikaisemmin, joten en ole kovin huolissani.

Nyt tarvitseekin kiitää laittamaan sauna lämpiämään, kun pojat tulevat harrastuksistaan kotiin.

-Masuasukkiko (rv 20+0)

Vierailija
71/79 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taisi olla pari muutakin endometrioosista kärsivää heinäkuun odottelijaa? Onko teillä (tai kellä tahansa muullakin) ollut ongelmia munasarjakivuista, jotka itse yhdistän endoon? Mulla on nyt reilun viikon ajan toinen munasarja alkanut kipeytymään heti jos rakkoon kertyy vähänkin nestettä tai suolisto muhkuilee yhtään enempää / alkaa täyttyä. Herään öisin karmeaan tuskaan oikeassa munasarjassa, välillä heijastuu selkäpuolelle ja välillä nivusiin / yläreiteen ja pahimmillaan tekee kävelystä lähes mahdotonta. Tähän asti tuska on aina helpottunut kun pääsen vessaan.

Aloin tänään jo huolestua kun heräsin ennen kuutta karmeaan tuskaan, joka ei ole poistunut vielä kunnolla nytkään. Vessakäynti helpottaa mutta kipu jää.

Mulla on nimenomaan tästä oikeasta munasarjasta löytynyt laparoskopiassa enemmän endometrioosia ja se oli silloin 2004 liimautunut lantion takaseinämään.

Tuli mieleen voisiko munasarja olla tulehtunut? Pitäisiköhän sitä käydä näyttämässä jossakin?

Toivottavasti tämä nyt ei tästä vielä pahene kun on kuitenkin melkein puolet vielä jäljellä kantoaikaa...

Kirsu 20+6

Vierailija
72/79 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpavauva: no ei me sitten varmaan olla samaan aikaan oltu, kun vasta -96 aloin netissä roikkumaan. Enkä kyseisellä kanavalla ole koskaan kirjoitellut, mutta kuullut olen kuitenkin. :)

Kirsu: mulla oli endoa jonkun verran, mutta ei vissiin ollenkaan munasarjoissa joten en osaa vastata...kannattaa varmaankin soitella neuvolaan? Toivottavasti on vaan jotain harmitonta ja ohimenevää!

Eilen käytiin sielä 4D ultrassa ja oli kyllä aikas jännä kokemus. Ei meinannu millään vaavi näyttää kasvojaan vaan välillä laitto kädet eteen ja oli muutenkin huonossa asennossa näkyvyyden kannalta. Lopulta sitten kääntyi, että nähtiin minkä näkönen kaveri sielä köllöttelee. Kaikki oli ok ja vaavi oli jo aikas iso..rv 20+6 painoarvio 494g joka vastaa viikkoja 22. Viimeisin uni piti paikkaansa (jonka näin muutama viikko sitten sen jälkeen, kun varasin ultran), että poika se on, eikä mitään epäilystäkään. Nyt voikin sitten lähteä tapettikauppaan hyvissä ajoin...:P

Onko kukaan muuten ajatellut tehdä isyyspakkausta? Semmosseen keskusteluun törmäsin tuossa yks päivä ja oli kyllä ihan hauska idea...voisi kyllä harkita! :)

Inka-Mari

Vierailija
73/79 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inka-Marille piti tulla kommentoimaan isyyspakkauksesta, niin mä olen ajatellut tehdä, en vain oikein tiedä mitä sinne laittaisin. Onko sulla tai muilla jotain ehdotuksia??

Vierailija
74/79 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin aattelin ainakin ottaa vinkkejä noista keskusteluista eli seuraavanlaista ainakin: sisuja, energiajuomaa, sikari, konjakkia, jos löytyis vaaville joku kiva body isi aiheisella tekstillä (tai jotain muuta vaatetta), kylpyankka yhteisiin kylpyhetkiin, kumihanskat & pyykkipoikia vaipanvaihtoon, joku hauska kirja liittyen vauvoihin....sitten on isi aiheisia kahvimukeja...netistä kyllä löytyy ihan kauheat määrät vinkkejä, mitä muut on laittaneet! :) Jos jollain tulee jotain hyviä vinkkejä niin laittakaapa ihmeessä! :)

Inka-Mari

Vierailija
75/79 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inka-Marin ennakkoaavistus pojasta piti paikkaansa - saas nähdä miten itselläni käy. Vahva ennakkoaavistus on täälläkin (tosin taidan jättää kertomatta kummasta) ja tänään on 3D edessä. Saa nähdä saadaanko tietää vai joudutaanko jännäämään synnytykseen asti. Vähän kyllä jännittää tuo ultra!

Kirsu kyseli endosta - täällä tuntuu välillä jotakin juilimista vasemmassa munasarjassa ja siellä onkin todettu endometriooma joten se selittänee asian. Kivut olivat kyllä ennen raskautta huomattavasti vahvempia, joten täällä raskaus on vaikuttanut vain positiivisesti. Toivottavasti Kirsu sinullakin tilanne rauhoittuu ja mielestäni kannattaa ehdottomasti mennä näytille ja sulkea pois muut mahdolliset ongelmat... Itselläni kyllä muuten liitoskivut ovat myös tuollaisia jotka heijastuvat selkäpuolelle ja nivusiin ja käveleminen on välillä vaikeata. Vaikeampaa on kuitenkin selällä makaaminen...

Joku kyseli isyyspakkauksesta - en vielä tiedä kokoanko sellaisen vai en... ajatus on hauska, mutta joku siinä kuitenkin tökkii... Ehkä annan sille kuitenkin mahdollisuuden.

Tapaamisesta vielä - en ole tainnut kauheasti kommentoida sitä, mutta täällä siis ollaan ehdottomasti mukana, kunhan aikatauluun sopii. Café Engel sopii hyvin, siellä on opiskeluaikoina tullut filosofoitua, mutta siitä on jo aika...

Vierailija
76/79 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kipu lieveni iltapäivällä ja katosi lopulta kokonaan. Tänään olen jo ollut aivan normaalissa kunnossa. Eilen sen sijaan olin hetken huolissani, kun olin sitä mieltä, ettei masussa oltu elämöity yhtä paljon kuin tavallisesti. Olin heti varma että siellä on jokin pielessä. Mutta onneksi masutyyppi päästi huolestuneen pälkähästä ja aloitti normaalin iltajumpan vähän tavallista myöhemmin ja antoi vielä aamullakin näytöksen potkutaidoistaan. :)

Vierailija
77/79 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi VEE, olin kirjoittanut pitkän viestin ja sitten terroristi tuli ja painoi esciä. Olen siis esikoisen kanssa kotona, kun esikoinen on kipeänä. Mies oli eilen eli tänään on minun vuoroni.

Pääsin kertomasta, että vietin ihanan pitkän viikonlopun Brysselissä ja alkuviikko on nyt mennyt vaalityöhön. Olen tänään muuten rv 22+1 ja sf-mitta on 28cm ja paino on noussuy 9 kiloa lähtöpainosta. Olen siis aika lyyli - tosin epäilen, että yhdeksässä kilossa on puoli kiloa Bryssel-lisää. Asuin siellä Europarlamentissa työskentelevien ystävieni luona ja söin megalomaanisen hyvin (jätskiä, suklaata, vähän sampanjaakin).

Ja alkuviikon olen tosiaan tehnyt töitä ja lyllerrellyt vaaliesitteiden kanssa. Onneksi sunnuntaina on vaalit, niin ei tarvitse vaaliesitteitä jakaa uudestaan ennen syksyä (sitten on kunnallisvaalit Norjassa ja minä olen puolestani itse taas ehdolla).

Onni: No problem. Mekin asumme Norjan päässä 30 000 asukkaan pikkukaupungissa eli tiedän millaista on, kun piirit on pienet. Se onkin minulle ollut kulttuurishokki. Kaipaan Norjassa asuessamme aina kroonisesti Helsinkiä, jonne tunnen kuuluvani (ja jossa saa olla yksin ja näkymätön massassa).

Tapaamisesta: Ehdotan torstaita 12.4 esim. kello 17 siellä filosofointiin sopivassa Café Engelissä. Sopisiko tämä kynnelle kykeneville?

Myöhemmin lisää, nyt pitää rakentaa dubloilla.

Vierailija
78/79 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joalin; samoilla linjoilla sun kanssa, ehdottomasti ihmeellistä nähdä nuo kasvot. Onneksi tuli käytyä, on sitten ihana näyttää lapsille vanhempana miten pieniä ja suloisia olleet jo masussa. Painoarviot meillä olivat tuolloin rv 23+1 580g ja 620g. Lääkäri laittoi mut saikulle, tää on nyt sitten ilmeisesti ¿lopullista¿. Kahden viikon päästä vielä arvioidaan tilanne, mutta toisaalta silloin on viikkojakin aika paljon kasassa eli varmaan työelämä tältä osin tässä. Hieman haikee olo, mutta kuten sanottu vauvat ovat etusijalla. Älä säkään stressaa noista poissaoloista ¿ tiedän, että se on helpommin sanottu kuin tehty. Tuosta hierojasta. Mä olen käynyt lähes koko ajan eli rv 12 jälkeen. Musta tuntuu, että se auttaa tosi paljon. Tosin olen saanut sen hyödyn kumottua tuolla kahdeksan tunnin istumisella, mutta suosittelen.

Inka-Mari; onnea prinssiuutisista, eikö ole ihmeellistä? Joko tapetit ostettu=) Tuosta isyyspakkauksesta. Kyllä olin ajatellut koota isälle oman pakkauksen ja aika paljon samoja asioita ollut mielessä, mitä sullakin tuossa on ja tietysti paljon korvatulppia, voivat olla miehen yövuoron jälkeen tarpeen, jos siis meinaa nukkua päivällä¿

Masuasukkiko; millainen vointi? Tsemppiä myös sulle saikulle. Laitahan pe kuulumisia mitä sitten sanovat.

Kirsu73; ikävän kuuloinen tilanne sulla, nyt ilmeisesti parempi. Onko sulla ultra lähiaikoina?

Lauretalle; onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Kunpavauva; Mulle tuo ehdottamasi aika sopii.

Täällä nyt ollaan ja ihmetellään, piristykseksi mulle suotiin ihmeellinen hetki. Köllöttelin puoli makaavassa asennossa ja katselin telkkaria kun mulle tuli sellainen olo että maha liikkuu / hyppii¿mä aloin heti panikoimaan, ettei sairasloma näin nopeesti vaikuttaa aivotoimintaan. Tottahan se oli, meidän pikkuinen olettavasti B-vauva jytkäytteli oikein kunnolla, niin että potkut näkyivät ihan selvästi¿siitä sain sitten itselleni ohjelmaa eli masun töllötystä aina kun liikkeitä on enemmän¿miehen mielestä mun kannattaisi välillä tehdä jotain muutakin =)

Vähemmän piristävää oli huomata, että masussa on ensimmäinen raskausarpi. Se on vielä ihan hailakan vaalea, mutta sen erottaa ja tunnistaa¿Kuinkahan paljon niitä mahtaa olla sitten tuossa kesällä? Vatsa paisuu meinaan aika reippaaseen tahtiin. Oltiin tuossa taannoin perhevalmennuksessa ja kyllä mua vähän ¿hävetti¿, mulla oli viimeisenä laskettu aika, mutta varmaankin suurin masu koko porukasta. Yksi typy jolla oli la huhtikuussa pääsi aika samoihin mittoihin¿

Tietääkö kukaan koska ätiyispakkaus vaihtuu tai millaiset värit ovat uudessa pakkauksessa?

Tulipas romaani, nyt takaisin kirjan pariin ja lepoasentoon

Onni rv 24+0

Vierailija
79/79 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalliseen verrattuna tämä 3D ultra oli aivan eri maata. Mahtava kokemus, enkä sanoisi että syy oli 3D vaan lääkäri oli todella ammattitaitoinen ja mukava. Kaikki oli meidän pienokaisellamme hyvin - kuulleemma on todella liikkuvainen (jopa niin liikkuvainen, että tarkkoja kuvia oli vaikea saada). Kaikki olennainen kuitenkin näkyi. Vastasi 21+6 ja painoakin oli jo 486g, elikkä aika iso on jo meidän pikku <b>prinssimme</b>!

Terkuin,

ragazzina 21+0

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi