Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pyysi että olen seuraavilla treffeillä ilman meikkiä - olenko oikeassa kun en pitänyt?

Vierailija
11.01.2025 |

Kyseessä tokat treffit. Olemme jutelleet paljon viestein, sillä välimatkaa on about 40 minuuttia autolla. Tapasimme viikko sitten ja treffit menivät erittäin hyvin, juttua riitti ja aika meni siivillä, haluttiin tavata pian uudestaan. Nyt kun sovimme seuraavaa kertaa, mies sanoi: "Voisiko seuraavilla treffeillä olla niin että oot ilman meikkiä?"

Mun korvaan kuulosti siltä että hän haluaa arvostella olenko tarpeeksi mukiinmenevä (minkä sinänsä ymmärrän, eihän sitä sikaa osteta säkissä). Mutta tokat treffit on aika outo tilanne mulle olla suurennuslasin alla, ollaanhan siinä hiukan kohteliaan etäisiä vielä (ainakin meidän tapauksessa vaikka syvällisiä ollaankin puhuttu). Mulle ehostus kuuluu sellaisiin tilanteisiin. Meikkaaminen on myös sellainen rauhoittumisrutiini ennen sosiaalisia tilanteita, koska joskus se stressaa vähän. Se on myös osa mun habitusta silloin kun huvittaa, eli sama kuin valitsee sellaiset vaatteet tai kengät jotka on mukavat ja näyttää itseltä. Tavallisesti hiihtelen ilman meikkiä 70% ajasta jonka vietän ihmisten ilmoilla, joten sanoin deittimiehelle että kyllä hän ehtii mua nähdä meikittä. Sanoin myös että koen outona sen että määritellään miltä haluan näyttää.

Sitä en sanonut että meidän ekoilla treffeillä mulla oli vain ripsiväriä ja kulmakynää, plus ihan vähän rajausta silmäkulmassa. Olen myös lähettänyt hänelle kuvan silleen että olin kokonaan ilman meikkiä. Ja ei, siinä ei ollut filttereitä tms. Meikittömyys itse ei ole ongelma vaan se että koetetaan sanoa miten laittaudun, PLUS se että treffeistä tulee tosi kiusalliset jos koen olevani arvosteltavana: "Katotaas miltä näyttää ilman meikkiä, toiv. ei kaamea..."

Mitä mieltä? Olinko väärässä kun sanoin suoraan että ehdotus on tahditon?

Kommentit (301)

Vierailija
281/301 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi nyt epäkohteliasta. Mä ainakin haluaisin näyttää treffeillä hyvältä, siis meikkaan. Ylipäätään meikkaan aina lähtiessäni ihmisten ilmoille. Se voi kieliä epävarmuudesta, mutta olkoon niin.

En lähtisi toisille treffeille arvosteltavaksi. En ole mikään näyttelyeläin, jota arvostellaan ulkonäön perusteella ja olisi kyllä ihan älyttömän kiusallista istua treffeillä ja miettiä, että noniin, mitäköhän tuo toinen nyt ajattelee, kun oon ilman meikkiä. Kelpaanko kolmansille treffeille? Juu ei.

Vierailija
282/301 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että tässä on käynyt niin, että ap kun on sanonut ennen ekaa tapaamistaan, että on melkein aina ilman meikkiä, ja lähettänyt meikittömän kuvankin, niin sit tää jäbä on odottanut ja toivonut ekoilla treffeillä tapaavansa mieleisensä, meikittömän naisen, ja sitten pettyneenä esittänyt tän vähän tökerön (mut ehkä aika viattoman?) toiveen. Et sais nähdä naisen niin kuin nainen useimmiten on. Ehkä se tarkotti, ettei hänen vuokseen tarvitse laittautua? Ja siis ihan "pelkkä" kulmakynä, ripsari ja rajaushan saattaa näyttää aika rajulta..  Mitään huomaamatonta ehostusta tää kokemattomaltalta kuulostava jannu tuskin ois ees huomannu..? Ei välttämättä narsisti, eikä stalkkeri; väärinkäsitys.

Kuka sanoi että ap on ennen tapaamista sanonut mitään meikkaamisen määrästä? Tuossa aloituksessa ap kertoo sanoneensa niin VASTAUKSENA tuohon toiveeseen. Oletkos sinä tämä jäbä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/301 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun googlaat suosituimman huulipunasävyn, saat tietää että kaikkien aikojen myydyimmät huulipunat ovat juurikin punaisia. Punainen huulipuna imitoi luonnostaan punaisia huulina, joita pidetään universaalisti kauniina piirteenä ihmisessä (kuten joku jo sanoikin). 

Huulipunaa käyttävät kaikenikäiset naiset (ja miehet) ympäri maailmaa.

Sillä ei ole mitään väliä mitä joskus 1920 luvulla tai 1940  luvulla laitettiin huuliin tai myytiin. Silloin oli myös muotia rinnattomat naiset tai ampiaisvyötärö. 70- luvulla oli muotia olla ilman huulipunaa ja 90-luvulla käytettiin meikkivoidetta huulipunan sijaan, jotta huulet olisi mahdollisemman vaaleat. Jos menet katsomaan suosittujen influenssereiden kuten vaikka Kim Kardashianin huulia ne ovat enemmän ruskeat kuin punaiset. Jos katsot erittäin suositun meikkimerkin myydyimmän huulipunat ja  sävyn, kuten Charlotte Tilburyn huulipunat, niin se on pillow talk ja se ei ole punainen, vaan ruskean roosa sävy. Rare beauty, erittäin suosittu merkki ja sieltä menet katsomaan sen heidän suosituimman huulituotteen, Lip oil ja sen sävyt. Yksikään ei ole punainen, vaan kaikki ovat ruskean, roosan ja korallin sävyjä. Tottakai maailmassa tulee olemaan aina näitä punaisen huulipunan käyttäjiä. Ihan kuten myös mustan tai sinisen huulipunan käyttäjiä. Mutta tämän hetken trendi on enemmän ruskeaan kuin punaiseen päin huulissa. 

Mitä taas silmiin tulee, niin pitkän ajan trendinä on ollut kissamaiset silmät. Ei suuret, jollei tätä anime porukkaa oteta huomioon. Ja sen voit todeta miten sitä eyelineria on viime vuosina laitettu. 

Kauniit ihmiset ovat kauniita monessa eri muodossa. Se ei vaadi isoja silmiä, ei punaisia huulia, eikä valkoista ihoa. Ei edes pitkiä hiuksia. On olemassa kauniita ihmisiä, joilla on lyhyt afrotukka. Aasialaisia jolla on pienet silmät ja ihmisiä joiden huulet ovat suunnilleen saman väriset, kun heidän ihonsa. Mutta tietenkin on myös näitä, jotka ovat kauniita pitkillä hiuksilla, isoilla silmillä ja punaisilla huulilla ja osa taas tuolla kombolla aika karun näköisiä. Suurin merkitys on naaman suhteilla.Joskus ne punaiset huulet saattavat jopa rumentaa kokonaisuutta. 

Vierailija
284/301 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luota ap omiin tunteisiisi. Niiden kautta sä elät. Et tarvii muilta lupaa kuulla, mitä sun sydän/keho/mieli sanoo. Se, että sulle tuli ikävä fiilis, on riittävä syy olla jatkamatta tapailua. 

Ja niin, mun mielestä oli sosiaalisesti törppö mies. En itekään alkais tapailla, tuntuu, että ei kunnioittais mun rajoja muutenkaan. 

Vierailija
285/301 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun googlaat suosituimman huulipunasävyn, saat tietää että kaikkien aikojen myydyimmät huulipunat ovat juurikin punaisia. Punainen huulipuna imitoi luonnostaan punaisia huulina, joita pidetään universaalisti kauniina piirteenä ihmisessä (kuten joku jo sanoikin). 

Sillä ei ole mitään väliä mitä joskus 1920 luvulla tai 1940  luvulla laitettiin huuliin tai myytiin. Silloin oli myös muotia rinnattomat naiset tai ampiaisvyötärö. 70- luvulla oli muotia olla ilman huulipunaa ja 90-luvulla käytettiin meikkivoidetta huulipunan sijaan, jotta huulet olisi mahdollisemman vaaleat. Jos menet katsomaan suosittujen influenssereiden kuten vaikka Kim Kardashianin huulia ne ovat enemmän ruskeat kuin punaiset. Jos katsot erittäin suositun meikkimerkin myydyimmän huulipunat ja  sävyn, kuten Charlotte Tilburyn huulipunat, niin se on pillow talk ja

Siitä huolimatta myydyimmät värit ovat punaisia. Myös ne mainostamasi ruskeat sävyt ovat punaisen eri sävyjä.

Ja isot silmät, punaiset huulet, pitkät ja hyvinvoivat hiukset ja pieni leuka ovat universaaleja viehättävyyden piirteitä ihmisessä. Näitä asioita on ihan tutkittu.

Vierailija
286/301 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järkeä on pyytää ihmistä tulemaan omien toiveiden näköisenä ja sitten sen perustella kuvitella, että hän toisi esille oman aidon itsensä?

Nainen voi pyytää miestä laittamaan treffeille puvun ja mies voi jopa sen toiveen toteuttaa, mutta eihän se siitä miehestä mitään pukumiestä tee. Se tekee korkeintaan tyypin, joka on valmis pukeutumaan ainakin sen yhden kerran pukuun. Sen jälkeen voi olla ettei hän enää koskaan laita sitä puku päälleen. 

Jos ihan oikeasti haluaa tietää millainen toinen ihan oikeasti on, niin missään nimessä ei pidä esittää pyyntöjä ulkonäön suhteen. Jos taas haluaa testata kuinka valmis toinen on mukautumaan, niin sitten pyytää tietysti vaikka mitä. 

Vierailija
287/301 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää yrittää näyttää joltain muulta kuin miltä oikeasti näytät?

Onko o.k. jos mies huijaa sinua kun sinäkin niin teet?

Just tällainen olo mulle tuli myös, että mies ajattelee minun huijaavan häntä. Hän sanoi sen ristiriitaisuus-kommentin jälkeen että haluaisi nähdä ihmisen siellä meikin takana. Mitä? Ikään kuin olisin istunut siellä esittämässä jotakuta toista, kun olen arkiehostuksessa. Siinä oli se red flag, että mies pitää meikkiä valehteluna. Tiedän miehiä joilla on tuo ajatus ja niillä on usein muitakin jänniä mielipiteitä naisista.

-ap

No sit luiskaan vaan. Mitä enää mietit? 

Vierailija
288/301 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai ihmisen siellä meikin takana. 

On aivan luonnollista, että etenkin suomalaisessa kulttuurissa ihmisillä on ns. julkinen minä ja kotiminä, eli ihminen esiintyy hieman erilaisena kodin seinien ulkopuolella kuin kotona. Juurikin huoliteltumpana, siistimpänä, erilaisissa vaatteissa ja ehostuksessa.

Mikä oikeus jollain random-tyypillä olisi vaatia "riisutumaan" hänelle? Millä tavalla ventovieraalle täytyisi paljastaa "ihminen" minkään takana? Ei kai siellä toisilla treffeille aleta henkisestikään paljastelemaan mitään, lapsuuden traumoja ja aikuisuuden kipupisteitä. Siellä on tarkoitus tunnustella HENKISTÄ yhteensopivuutta noin yleensä, kaikki muu tulee sitten aikanaan.

Sönkötys siitä, että eikö ole hyvä, jos heti tulee selville, että ei olla yhteensopivat on vähän tyhmää, koska eihän tuollaisella asenteella ole ikinä sopiva kenellekään = ei aitoa halua tutustua kerroksittain ihmiseen, ottaa aikaa tutustumiseen,

Monessa muussa kulttuurissa näitä kerroksia on vielä enemmän eikä sitä "aitoa sisintä" näytetä välttämättä kenellekään. 

Vierailija
289/301 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä oli se red flag, että mies pitää meikkiä valehteluna. Tiedän miehiä joilla on tuo ajatus ja niillä on usein muitakin jänniä mielipiteitä naisista.

Todellinen red flag. Nämä miehet ovat vakuuttuneita, että naisten tärkein päämäärä on päästä eri tavoilla huijaamaan miehiä ja he etsivät joka tilanteesta juuri sitä, eli miten heitä nyt yritetään huijata.

Näiden kanssa et voi voittaa, sillä mikä tahansa tekosi joka tapauksessa tulkitaan huijausyritykseksi.

No tämä. Tunne-elämältään turvaton, eikä siihen oikein mikään auta ulkoa päin. 

Vierailija
290/301 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä järkeä on pyytää ihmistä tulemaan omien toiveiden näköisenä ja sitten sen perustella kuvitella, että hän toisi esille oman aidon itsensä?

Nainen voi pyytää miestä laittamaan treffeille puvun ja mies voi jopa sen toiveen toteuttaa, mutta eihän se siitä miehestä mitään pukumiestä tee. Se tekee korkeintaan tyypin, joka on valmis pukeutumaan ainakin sen yhden kerran pukuun. Sen jälkeen voi olla ettei hän enää koskaan laita sitä puku päälleen. 

Jos ihan oikeasti haluaa tietää millainen toinen ihan oikeasti on, niin missään nimessä ei pidä esittää pyyntöjä ulkonäön suhteen. Jos taas haluaa testata kuinka valmis toinen on mukautumaan, niin sitten pyytää tietysti vaikka mitä. 

10++ tämä kirjoitus! Juuri näin. Mutta kyllä varmaan moni haluaakin testailla sitä, miten mukautuva toinen on ja pahimmat tietysti niitä mukautuvia ihan saalistaa.

Hyvin tuolla joku sanoi, että nämä usein ovat myös sellaisia, että uskovatkin toisista kaikkea huonoa ja pyrkivät vain vahvistamaan sitä uskoaan, että aina ovat etenkin naiset heidän perässä hyötymässä enimmäkseen ja pitää olla tarkkana, että näin ei käy.

Lisäksi kenenkään ihmisyyttä ei mitenkään määritä se, sattuuko tänään olemaan enemmän vaiko vähemmän meikkiä naamassa. Loukkaava ajatuskin.

Vierailija
291/301 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai ihmisen siellä meikin takana. 

On aivan luonnollista, että etenkin suomalaisessa kulttuurissa ihmisillä on ns. julkinen minä ja kotiminä, eli ihminen esiintyy hieman erilaisena kodin seinien ulkopuolella kuin kotona. Juurikin huoliteltumpana, siistimpänä, erilaisissa vaatteissa ja ehostuksessa.

Mikä oikeus jollain random-tyypillä olisi vaatia "riisutumaan" hänelle? Millä tavalla ventovieraalle täytyisi paljastaa "ihminen" minkään takana? Ei kai siellä toisilla treffeille aleta henkisestikään paljastelemaan mitään, lapsuuden traumoja ja aikuisuuden kipupisteitä. Siellä on tarkoitus tunnustella HENKISTÄ yhteensopivuutta noin yleensä, kaikki muu tulee sitten aikanaan.

Sönkötys siitä, että eikö ole hyvä, jos heti tulee selville, että ei olla yhteensopivat on vähän tyhmää, koska eihän tuollaisella asenteella ole ikinä sopiva kenellekään = ei aitoa halua tutustu

Ihan totta, suomalaiset ovat joka tapauksessa vielä aika "aitoja ja avoimia", huonosti ilmaistu multa. Tarkoitin likinnä siis sitä, että pidetään kohtelaanakin, että hieman katsoo siisteytensä perään ja pitää tiettyä sosiaalista etäisyyttä ikään kuin molempien mukavuuden vuoksi = ei tarvitse nyt heti kirjaimellisesti iholle mennä, vaan annetaan tilanteiden kehittyä niin, että se on molemmille mukavaa ja turvallista.

Vierailija
292/301 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä huolimatta myydyimmät värit ovat punaisia. Myös ne mainostamasi ruskeat sävyt ovat punaisen eri sävyjä.

Ja isot silmät, punaiset huulet, pitkät ja hyvinvoivat hiukset ja pieni leuka ovat universaaleja viehättävyyden piirteitä ihmisessä. Näitä asioita on ihan tutkittu.

Niin ovat, mutta ne eivät teet välttämättä ihmisestä kaunista. Lionel Ritchiellä on isot huulet, mutta ei hän minusta ole kaunis. Giorgia Melonilla on isot silmät, mutta ei hän nyt se kaunein politiikko ole ja pitkät hyvinvoivan hiukset ovat kauniit siinä missä lyhyet ja hyvinvoivat ovat. 

Niin no, voimme tietysti luetella punaiseksi kaikki mikä ei ole valkoista, sinistä, vihreää, keltaista tai mustaa. Mutta meikeissä nyt on käytössä sävyt ja punainen on meikeissä yksi sävy, ei väri. Niitä sävyjä on koralli, ruskea, roosa, pinkki, puuteri, oranssi, fuchsia, viininpunainen, burgundy jne, Totta kaikkissa niissä ovat jossain määrin punaista, mutta ne eivät meikkimaailmassa ole punaisia huulipunia, vaan pinkkejä, koralleja jne, Eikä se mitä meikeissä kutsutaan punaiseksi ole myydyin sävy. Eikä kadulla se ole sävy  joka tulee eniten vastaan. 

Minusta tämä väittelyksi kuulostaa siltä, kun sanoisit, että kaikki harmaan sävyt ja nustalla murretut värit ovat oikeasti mustia ja siksi musta on maailman eniten myyty vaateväri. Mutta kaupassa harmaa on harmaa, eikä siniharmaa ole musta, vaan koska siinäkin on harmaata. 

Vierailija
293/301 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ovat, mutta ne eivät teet välttämättä ihmisestä kaunista. Lionel Ritchiellä on isot huulet, mutta ei hän minusta ole kaunis. Giorgia Melonilla on isot silmät, mutta ei hän nyt se kaunein politiikko ole ja pitkät hyvinvoivan hiukset ovat kauniit siinä missä lyhyet ja hyvinvoivat ovat. 

Niin no, voimme tietysti luetella punaiseksi kaikki mikä ei ole valkoista, sinistä, vihreää, keltaista tai mustaa. Mutta meikeissä nyt on käytössä sävyt ja punainen on meikeissä yksi sävy, ei väri. Niitä sävyjä on koralli, ruskea, roosa, pinkki, puuteri, oranssi, fuchsia, viininpunainen, burgundy jne, Totta kaikkissa niissä ov

En jaksa jankata. Sinä puhut aidasta, minä aidanseipäästä. Universaalit kauneusihanteet ovat eri asia kuin mitä sinä tai joku toinen yksilö pitää kauniina.

Vierailija
294/301 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puhun asiasta ja sinä selittelet jotain narratiivia, jolla yrität vahvistaa jotain ajattelumalliasi.

Ei ole mitään universaalia ihannetta. On ehkä länsimaalainen ihanne ja sitten on aasialainen ihanne ja sitten on afrikkalainenihanne jne. ja kun amerikkalainen tekee tutkimuksen, se länsimaalainen ihanne voittaa. Ainoa asia mikä on ehkä universaalia kauneusihannetta on kasvojen symmetrisyys, sopusuhteet ja nuoruus. 

Minä olen avoin kaikelle kauneudelle. Vaaleat huulet, tummat huulet, punaiset huulet ihon väriset huulet, kaikista löytyy kauniita huulia. Pienet huulet, suuret huulet, leveät huulet, kapeat huulet, kaikista löytyy upeita ja kauniita esimerkkejä.

Sinä se lähinnä haluat tuoda esille, että kaikki haluavat punaiset huulet itselleen ja pitävät niitä kauniina, eikä se nyt vaan ole totta ja meikkitarjonta alleviivaa vielä tätä tosiasiaa pitämällä valikoimassaan kaikkia muita sävyjä suunnilleen kuin se mitä meikkimaailmassa kutsutaan aidoksi punaiseksi huulipunaksi. 

Vierailija
295/301 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko tämä huulipunien värisävykeskustelu nyt jotenkin asiaan? Tosi rasittavaa kun aletaan jankkaamaan täysin ohi ketjun asian, perustakaa oma kauneuskäsitys ja huulipunaketjunne.

Vierailija
296/301 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eittämättä minullekin nousisi ensimmäisenä mieleen, että mies tahtoo tarkastaa miltä näytät ilman meikkiä. Eli ei jatkoon.  Toisaalta, jos on syynä, että hän tahtoo naisen, joka ei meikkaa niin ei sinulla ole velvoitetta taipua hänen vaatimukseensa. On täysin sinun päätöksesi meikkaatko vai etkö.

Vierailija
297/301 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei ole mitään väliä mitä joskus 1920 luvulla tai 1940  luvulla laitettiin huuliin tai myytiin. Silloin oli myös muotia rinnattomat naiset tai ampiaisvyötärö. 70- luvulla oli muotia olla ilman huulipunaa ja 90-luvulla käytettiin meikkivoidetta huulipunan sijaan, jotta huulet olisi mahdollisemman vaaleat. Jos menet katsomaan suosittujen influenssereiden kuten vaikka Kim Kardashianin huulia ne ovat enemmän ruskeat kuin punaiset. Jos katsot erittäin suositun meikkimerkin myydyimmän huulipunat ja  sävyn, kuten Charlotte Tilburyn huulipunat, niin se on pillow talk ja

Punaiset huulet viestivät kahdesta asiasta. Verenkierrosta tai verestä huulilla. Sotiminenkin on ollut kautta aikain suosittua samoin lihansyönti, mutta nämä ovat johtuneet vain resurssipulasta. Ihan yhtä tökeröt, tyrkyt ja rumat ovat luonnottoman punaiset huulet

Vierailija
298/301 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teit oikein. Ei noilla tyypeillä ole mitään oikeutta vaatia: MITÄÄN.

Mutta sä voisit tuossa kohtaa sanoa, ettet ikinä suostu seksiin ympärileikkaamattoman kanssa hygieniasyistä.

Tai itseasiassa siinä kohtaa kun mies on umpirakastunut ja kiimoissaan. 

Jaa, minä taas en suostu seksiin, jos miehellä on ympärileikattu. Hygienian kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
299/301 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä musta olisi sitten ihan ok ehdottaa miehelle, että laittaa päälle puvun, jotta voisin mähdä bisnesmiehen siellä ihmisen takana.

Vierailija
300/301 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiiiso read flag. Jos noin alussa alkaa kontrolloida niin mitä se onkaan kun seukkaatte vakituisesti. 

Heipat ja seuraava kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme