Mies pyysi että olen seuraavilla treffeillä ilman meikkiä - olenko oikeassa kun en pitänyt?
Kyseessä tokat treffit. Olemme jutelleet paljon viestein, sillä välimatkaa on about 40 minuuttia autolla. Tapasimme viikko sitten ja treffit menivät erittäin hyvin, juttua riitti ja aika meni siivillä, haluttiin tavata pian uudestaan. Nyt kun sovimme seuraavaa kertaa, mies sanoi: "Voisiko seuraavilla treffeillä olla niin että oot ilman meikkiä?"
Mun korvaan kuulosti siltä että hän haluaa arvostella olenko tarpeeksi mukiinmenevä (minkä sinänsä ymmärrän, eihän sitä sikaa osteta säkissä). Mutta tokat treffit on aika outo tilanne mulle olla suurennuslasin alla, ollaanhan siinä hiukan kohteliaan etäisiä vielä (ainakin meidän tapauksessa vaikka syvällisiä ollaankin puhuttu). Mulle ehostus kuuluu sellaisiin tilanteisiin. Meikkaaminen on myös sellainen rauhoittumisrutiini ennen sosiaalisia tilanteita, koska joskus se stressaa vähän. Se on myös osa mun habitusta silloin kun huvittaa, eli sama kuin valitsee sellaiset vaatteet tai kengät jotka on mukavat ja näyttää itseltä. Tavallisesti hiihtelen ilman meikkiä 70% ajasta jonka vietän ihmisten ilmoilla, joten sanoin deittimiehelle että kyllä hän ehtii mua nähdä meikittä. Sanoin myös että koen outona sen että määritellään miltä haluan näyttää.
Sitä en sanonut että meidän ekoilla treffeillä mulla oli vain ripsiväriä ja kulmakynää, plus ihan vähän rajausta silmäkulmassa. Olen myös lähettänyt hänelle kuvan silleen että olin kokonaan ilman meikkiä. Ja ei, siinä ei ollut filttereitä tms. Meikittömyys itse ei ole ongelma vaan se että koetetaan sanoa miten laittaudun, PLUS se että treffeistä tulee tosi kiusalliset jos koen olevani arvosteltavana: "Katotaas miltä näyttää ilman meikkiä, toiv. ei kaamea..."
Mitä mieltä? Olinko väärässä kun sanoin suoraan että ehdotus on tahditon?
Kommentit (301)
Vierailija kirjoitti:
Naisten kannattaa mennä treffeille likaisilla hiuksilla, ilman meikkiä, verkkarit päällä ja crocksit jalassa. Sitten miehet olisi tyytyväisiä.
Sitten ne ulisisi, että suomalaiset naiset eivät osaa olla tarpeeksi naisellisia tms. ja että pitäisi katsoa mallia maasta x tai y, jossa naiset ovat aina laitettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten kannattaa mennä treffeille likaisilla hiuksilla, ilman meikkiä, verkkarit päällä ja crocksit jalassa. Sitten miehet olisi tyytyväisiä.
Sitten ne ulisisi, että suomalaiset naiset eivät osaa olla tarpeeksi naisellisia tms. ja että pitäisi katsoa mallia maasta x tai y, jossa naiset ovat aina laitettuja.
Niinhän ne ulisee nytkin.
Keskiverto-sinkkumies on sitä mieltä että oli mistä tahansa kyse niin vika on oltava naisten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teit oikein. Ei noilla tyypeillä ole mitään oikeutta vaatia: MITÄÄN.
Mutta sä voisit tuossa kohtaa sanoa, ettet ikinä suostu seksiin ympärileikkaamattoman kanssa hygieniasyistä.
Tai itseasiassa siinä kohtaa kun mies on umpirakastunut ja kiimoissaan.
Ei hän ole vaatinut mitään, vaan kysynyt. Naisilla on joku ihme kuvitelma, että kysymys on vaatimus. Esim. kun mies kysyy onko ruokaa, nainen kääntää sen päässään, että miehen mielestä naisen olisi pitänyt valmistaa ruokaa.
Ja miksihän hän olisi sitä kysynyt, jos siinä ei olisi jotain taka-ajatusta taustalla? Todennäköisesti ap on täysin oikeassa ja treffikumppani olisi halunnut päästä arvioimaan hänen ulkonäköään. On aivan validia tuntea tällaisesta täysin realistisesta olettamuksesta epämukavuutta ja sitä että aiva
"Voitko mies laittaa tiukemman paidan ens kerralla, että nään onko sulla vatsalihakset kunnossa vai ei."
Jotkut miehet on ihan pöljiä.
Yks mun ex työkaveri (mies) kertoi miten oli mennyt yhden naisen luokse jatkoille ja kun tämä oli poistanut meikit niin poistunut paikalta. Nauroin vaan. T yyhmä mies. Siis kaverina ihan kiva,mutta muuten kakara noissa asioissa.Tämä tyttö oli nätti ilman meikkiäkin. Vähän vaan eri näköinen. Olin nähnyt useasti.
Ja itsellä yksi tapaus kyseli "miksi pidän isoja korvakoruja vielä,kun tapaillaan,yritänkö houkutella muita miehiä".. pidin,koska halusin.
Lisäksi esitti outoja vaatimuksia, esim. Että pitäisi nukkua alasti. En suostunut. Niin laittoi 2 viikoksi "jäähylle" "miettimään tekemisiäni".
Jotenkin skitso. Itse koin sen tarveena kontrolloida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää yrittää näyttää joltain muulta kuin miltä oikeasti näytät?
Onko o.k. jos mies huijaa sinua kun sinäkin niin teet?
Koska se on kivaa. Aika moni mies muuten tekee sitä samaa myös. Kasvattaa pitkää partaa, käyttää hattuja jne. Ja myös MEIKKAA.
"Voitko ajaa sun parran seuraaville treffeille, että nään minkä kokoinen sun leuka oikeesti on ja roikkuuko posket?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän ne ulisee nytkin.
Keskiverto-sinkkumies on sitä mieltä että oli mistä tahansa kyse niin vika on oltava naisten.
No ei sekoitetaan palstauleja kaikkiin sinkkumiehiin. Niillä ei vaan taida olla sosiaaliset taidot hallussa.
No kyllä mäkin (nainen) esim. Ostin exälle vähän hienompia vaatteita, tai paremman näköisiä. Mutta siinä vaiheessa jo seurusteltiin. Ja tottakai päätti itse lopulta mitä päälleen laittaa. Hommasin sähköhammasharjan etc.
(Oli kyl virhe varmaan, alkoi muutkin naiset katselemaan :D )
Paskapuhetta väittäisin mutta jos joku mies ihan oikeesti sanoo noin niin pyydä näyttämään meisseliä ihan vaan sen takia ettet tuhlaisi aikaa pikkukikkeliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää yrittää näyttää joltain muulta kuin miltä oikeasti näytät?
Onko o.k. jos mies huijaa sinua kun sinäkin niin teet?
Koska se on kivaa. Aika moni mies muuten tekee sitä samaa myös. Kasvattaa pitkää partaa, käyttää hattuja jne. Ja myös MEIKKAA.
"Voitko ajaa sun parran seuraaville treffeille, että nään minkä kokoinen sun leuka oikeesti on ja roikkuuko posket?"
Olen pyytänyt miestäni joskus olemaan ajamatta ja joskus ajamaan partansa. En sen takia, että pitäisi arvostella, vaan siksi, että joskus parta on kivempi ja joskus siloposki kiinnostaa. Eipä ole mies koskaan hernettä nenään vetänyt tai luullut, että yritän arvostella häntä. En todellakaan ihmettele, miksi olette sinkkuja. Skitsoja muijia täynnä koko ketju.
"Olen pyytänyt miestäni joskus olemaan ajamatta ja joskus ajamaan partansa. En sen takia, että pitäisi arvostella, vaan siksi, että joskus parta on kivempi ja joskus siloposki kiinnostaa. Eipä ole mies koskaan hernettä nenään vetänyt tai luullut, että yritän arvostella häntä. En todellakaan ihmettele, miksi olette sinkkuja. Skitsoja muijia täynnä koko ketju."
Pyysitkö toisille treffeille ajamaan partansa?
Vierailija kirjoitti:
"Olen pyytänyt miestäni joskus olemaan ajamatta ja joskus ajamaan partansa. En sen takia, että pitäisi arvostella, vaan siksi, että joskus parta on kivempi ja joskus siloposki kiinnostaa. Eipä ole mies koskaan hernettä nenään vetänyt tai luullut, että yritän arvostella häntä. En todellakaan ihmettele, miksi olette sinkkuja. Skitsoja muijia täynnä koko ketju."
On siinä mies ollut epätoivoinen, kun on suostunut liki tuntemattoman pyyntöön. Kas kun tuo ei pyytänyt miestä takaamaan sadantonnin lainaa, mies olisi varmasti suostunut.
Vierailija kirjoitti:
Ei pyytänyt. Mutta ennen ensimmäistäkään tapaamista kysyin ollenkaan pakkelinaama, onko tatuointeja ja onko lävistyksiä muualla kuin korvissa. Ennemmin kysyy heti, ettei tuhlaa molempien aikaa. Ollaan oltu 23 vuotta naimisissa, ihan onnellisesti myös. Mies on ihan normaalia, hyvin käyttäytyvä aikuinen, eikä mikään narsisti vaimon hakkaaja. Ihan vapaasti voi meidän suhteessa sanoa, jos jotain toiselta haluaa. Niin on ollut alusta lähtien. Ei tarvitse arvailla, mikä toista kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pyytänyt. Mutta ennen ensimmäistäkään tapaamista kysyin ollenkaan pakkelinaama, onko tatuointeja ja onko lävistyksiä muualla kuin korvissa. Ennemmin kysyy heti, ettei tuhlaa molempien aikaa. Ollaan oltu 23 vuotta naimisissa, ihan onnellisesti myös. Mies on ihan normaalia, hyvin käyttäytyvä aikuinen, eikä mikään narsisti vaimon hakkaaja. Ihan vapaasti voi meidän suhteessa sanoa, jos jotain toiselta haluaa. Niin on ollut alusta lähtien. Ei
Huono suomi... siis en pyytänyt partaa ajamaan alussa ja hän kysyi minulta nuo kysymykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pyytänyt. Mutta ennen ensimmäistäkään tapaamista kysyin ollenkaan pakkelinaama, onko tatuointeja ja onko lävistyksiä muualla kuin korvissa. Ennemmin kysyy heti, ettei tuhlaa molempien aikaa. Ollaan oltu 23 vuotta naimisissa, ihan onnellisesti myös. Mies on ihan normaalia, hyvin käyttäytyvä aikuinen, eikä mikään narsisti vaimon hakkaaja. Ihan vapaasti voi meidän suhteessa sanoa, jos jotain toiselta haluaa. Niin on ollut alusta lähtien. Ei
Eli et pyytänyt miestä ajamaan partaansa toisille treffeille, mutta kysyit ennen ekoja treffejä pakkeloiko mies naamaansa tai onko hänellä muita lävistyksiä kuin korvakorut? En oikein saanut tolkkua kommentista.
Ja tosiaan, on eri asia esittää toivomuksia puolisolle kuin tuntemattomalle ihmiselle. Tämän ymmärtää lapsikin.
Mieheni voi hyvin sanoa minulle että laita vaikka se sininen mekko, kun tuskailen mitä laitan päälleni tiettyyn tilaisuuteen. Jos hän olisi ennen toisia treffejä alkanut ehdotella miten voisin pukeutua, ei toisia treffejä olisi tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pyytänyt. Mutta ennen ensimmäistäkään tapaamista kysyin ollenkaan pakkelinaama, onko tatuointeja ja onko lävistyksiä muualla kuin korvissa. Ennemmin kysyy heti, ettei tuhlaa molempien aikaa. Ollaan oltu 23 vuotta naimisissa, ihan onnellisesti myös. Mies on ihan normaalia, hyvin käyttäytyvä aikuinen, eikä mikään narsisti vaimon hakkaaja. Ihan vapaasti voi meidän suhteessa sanoa, jos jotain
Korjasin tuon alun toisessa viestissä. Siis mieheni kysyin minulta ennen ensimmäistäkään tapaamista nuo kysymykset. Ei siinä mistään määräilystä ole kysymys, vaan jos kerran ei mitään meikattua taideteosta halua tapailla, kyllä sitä saa kysyä. Jos itsetunto on jostain ripsiväristä kiinni, juoksisin miehenä karkuun ja lujaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pyytänyt. Mutta ennen ensimmäistäkään tapaamista kysyin ollenkaan pakkelinaama, onko tatuointeja ja onko lävistyksiä muualla kuin korvissa. Ennemmin kysyy heti, ettei tuhlaa molempien aikaa. Ollaan oltu 23 vuotta naimisissa, ihan onnellisesti myös. Mies on ihan normaalia, hyvin käyttäytyvä aikuinen, eikä mikään narsisti vaimon hakkaaja. I
Ja tuokin on taas eri asia kuin mistä ap aloituksessaan puhuu. Ennen ensi treffejä on tarkoituskin kysellä toisesta erilaisia tietoja. Niin ainakin monet tekevät.
Se että haluat muuttaa toisessa jotain ensitreffeillä näkemääsi on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi hetinalkuun näyttää todellisen ulkonäön ilman maskia että ei tule pettymystä sitten myöhemmin kun mies jättää sen takia että nainen oli naamarin alla todella ruma.
Onhan tuo meikkaamisen ja ulkonäön peittely miehen näkökulmasta sama kun mies vaatisi että naisen on hyväksyttävää mies ilman että näkee miltä mies näyttää ja kaikki me tiedämme että yksikään nainen ei hyväksy miestä ennen kun näkee minkä näköinen mies on
Olen aivan samaa mieltä. Miksi tapailemani mies silti suuttui kun pyysin treffeillä vetämään kalsarit alas että tiedän, oliko mies kalsareiden alla todella pieni? Enhän osta sikaa säkissä
Eipä yksikään nainen ole suostunut astumaan vaaralle ennen treffejä eikä yksikään nainen ole suostunut riisumaan housujaan että näkisi kuinka kä
Kuinka käytetty tavara on? :D
Oletko koskaan nähnyt yhtäkään naista elävänä, alasti tai pukeissa?
Mitäs sitten jos molemmat rakastuvat, ja kun vihdoin toinen näkee toisen kunnolla ja tajuaa ettei tunne fyysistä vetovoimaa, kuka siinä voittaa?
Esimerkkinä nyt vaikkapa nykyään suositus push up liivit, joilla voi luoda illuusion että vaatteiden alla on enemmänkin muotoja kuin onkaan. Siinä voi sitten saada itseensä ihastumaan juuri sellaisen miehen jolle runsas etumus luonnostaan on iso tekijä fyysisen vetovoiman kannalta. Tilanne voi olla kurja molempien kannalta jos siinä kohtaa on jo tutustuttu pidempään ja pidetään toisistaan ja nainen kärsii siitä että mies ei olekaan hänestä fyysisesti innoissaan kuten alussa.
Mä luulen, että tässä on käynyt niin, että ap kun on sanonut ennen ekaa tapaamistaan, että on melkein aina ilman meikkiä, ja lähettänyt meikittömän kuvankin, niin sit tää jäbä on odottanut ja toivonut ekoilla treffeillä tapaavansa mieleisensä, meikittömän naisen, ja sitten pettyneenä esittänyt tän vähän tökerön (mut ehkä aika viattoman?) toiveen. Et sais nähdä naisen niin kuin nainen useimmiten on. Ehkä se tarkotti, ettei hänen vuokseen tarvitse laittautua? Ja siis ihan "pelkkä" kulmakynä, ripsari ja rajaushan saattaa näyttää aika rajulta.. Mitään huomaamatonta ehostusta tää kokemattomaltalta kuulostava jannu tuskin ois ees huomannu..? Ei välttämättä narsisti, eikä stalkkeri; väärinkäsitys.
Sulla on oikeus tuntea noin. Ei se silti minusta tahditonta ollut
Sama kun pyytäis, et "tuu vähemmän peittävissä vaatteissa ens kerralla".
Jos tuli riittävän paska maku tosta, niin eihän sitä sitten enää voi tavata.
Hyvin muuten avaat tota, mitä meikkaaminen sulle merkitsee ja miksi joissain tilanteissa tärkeää.