Mies pyysi että olen seuraavilla treffeillä ilman meikkiä - olenko oikeassa kun en pitänyt?
Kyseessä tokat treffit. Olemme jutelleet paljon viestein, sillä välimatkaa on about 40 minuuttia autolla. Tapasimme viikko sitten ja treffit menivät erittäin hyvin, juttua riitti ja aika meni siivillä, haluttiin tavata pian uudestaan. Nyt kun sovimme seuraavaa kertaa, mies sanoi: "Voisiko seuraavilla treffeillä olla niin että oot ilman meikkiä?"
Mun korvaan kuulosti siltä että hän haluaa arvostella olenko tarpeeksi mukiinmenevä (minkä sinänsä ymmärrän, eihän sitä sikaa osteta säkissä). Mutta tokat treffit on aika outo tilanne mulle olla suurennuslasin alla, ollaanhan siinä hiukan kohteliaan etäisiä vielä (ainakin meidän tapauksessa vaikka syvällisiä ollaankin puhuttu). Mulle ehostus kuuluu sellaisiin tilanteisiin. Meikkaaminen on myös sellainen rauhoittumisrutiini ennen sosiaalisia tilanteita, koska joskus se stressaa vähän. Se on myös osa mun habitusta silloin kun huvittaa, eli sama kuin valitsee sellaiset vaatteet tai kengät jotka on mukavat ja näyttää itseltä. Tavallisesti hiihtelen ilman meikkiä 70% ajasta jonka vietän ihmisten ilmoilla, joten sanoin deittimiehelle että kyllä hän ehtii mua nähdä meikittä. Sanoin myös että koen outona sen että määritellään miltä haluan näyttää.
Sitä en sanonut että meidän ekoilla treffeillä mulla oli vain ripsiväriä ja kulmakynää, plus ihan vähän rajausta silmäkulmassa. Olen myös lähettänyt hänelle kuvan silleen että olin kokonaan ilman meikkiä. Ja ei, siinä ei ollut filttereitä tms. Meikittömyys itse ei ole ongelma vaan se että koetetaan sanoa miten laittaudun, PLUS se että treffeistä tulee tosi kiusalliset jos koen olevani arvosteltavana: "Katotaas miltä näyttää ilman meikkiä, toiv. ei kaamea..."
Mitä mieltä? Olinko väärässä kun sanoin suoraan että ehdotus on tahditon?
Kommentit (301)
En ymmärrä ennen kaikkea perustelua moiselle pyynnölle. Siis tuota, että näen miltä näytät. Sä näet, miltä mä näytän toisilla treffeillä ja ravintolassa, kahvilassa, jne ihmisten ilmoilla. Jos jotain muuta yhteistä tekemistä, esim. liikuntaa tms. niin sitten sä näet, miltä mä silloin näytän.
Jos on todellisia epäilyjä, että koko ulkoinen olemukseni, joka on muutakin kuin normimeikissä oleva naama, muuttuu niin sitten olet jtyyppi, joka ei kykene muodostamaan ihmisestä kokonaisuutta, vaan tuijottaa jotain yksityiskohtaa. Ei jatkoon, siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen pyytänyt miestäni joskus olemaan ajamatta ja joskus ajamaan partansa. En sen takia, että pitäisi arvostella, vaan siksi, että joskus parta on kivempi ja joskus siloposki kiinnostaa. Eipä ole mies koskaan hernettä nenään vetänyt tai luullut, että yritän arvostella häntä. En todellakaan ihmettele, miksi olette sinkkuja. Skitsoja muijia täynnä koko ketju."
Pyysitkö toisille treffeille ajamaan partansa?
Ei pyytänyt. Mutta ennen ensimmäistäkään tapaamista kysyin ollenkaan pakkelinaama, onko tatuointeja ja onko lävistyksiä muualla kuin korvissa. Ennemmin kysyy heti, ettei tuhlaa molempien aikaa. Ollaan oltu 23 vuotta naimisissa, ihan onnellisesti myös. Mies on ihan normaalia, hyvin käyttäytyvä aikuinen, eikä mikään narsisti vaimon hakkaaja. I
Kyse ei ole mistään ripsiväristä itsetunnon tuojana, vaan siitä ettei ole asiallista tuolla tavalla tuossa vaiheessa alkaa pyytämään toista muokkaamaan olemustaan toisen takia, kuten ei ole asiallista kommentoida muutenkaan tuntemattomien ulkonäköä. Kai sinullakin nyt sen verran leikkaa, että ymmärrät asian olevan lainkaan sama jo kumppanin kohdalla. Siinä vaiheessa molemmille on selvää, että toinen kelpaa juuri sellaisena kuin on, eikä suhde nimenomaan ole siitä parrasta, tai meikittömyydestä kiinni. Mutta silloinkaan ei mitään kovin pysyviä muutettavia ominaisuuksia ole sopivaa alkaa toiselle painostaa. Koskaan tuskin kukaan voi täysin jokaisella osa-alueella täyttää niitä kaikkia ykköstoiveita, joten joskus voi myös miettiä niitä omia odotuksia.
Enkä muuten ole sinkku, kuten ei varmasti moni muukaan tässä ketjussa keskusteleva.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten jos molemmat rakastuvat, ja kun vihdoin toinen näkee toisen kunnolla ja tajuaa ettei tunne fyysistä vetovoimaa, kuka siinä voittaa?
Esimerkkinä nyt vaikkapa nykyään suositus push up liivit, joilla voi luoda illuusion että vaatteiden alla on enemmänkin muotoja kuin onkaan. Siinä voi sitten saada itseensä ihastumaan juuri sellaisen miehen jolle runsas etumus luonnostaan on iso tekijä fyysisen vetovoiman kannalta. Tilanne voi olla kurja molempien kannalta jos siinä kohtaa on jo tutustuttu pidempään ja pidetään toisistaan ja nainen kärsii siitä että mies ei olekaan hänestä fyysisesti innoissaan kuten alussa.
Silloin ei ole rakastunut, jos tissien koko sen määrää.
Outo tyyppi. Ei jatkoon. Ties mitä vaatii jatkossa😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten jos molemmat rakastuvat, ja kun vihdoin toinen näkee toisen kunnolla ja tajuaa ettei tunne fyysistä vetovoimaa, kuka siinä voittaa?
Esimerkkinä nyt vaikkapa nykyään suositus push up liivit, joilla voi luoda illuusion että vaatteiden alla on enemmänkin muotoja kuin onkaan. Siinä voi sitten saada itseensä ihastumaan juuri sellaisen miehen jolle runsas etumus luonnostaan on iso tekijä fyysisen vetovoiman kannalta. Tilanne voi olla kurja molempien kannalta jos siinä kohtaa on jo tutustuttu pidempään ja pidetään toisistaan ja nainen kärsii siitä että mies ei olekaan hänestä fyysisesti innoissaan kuten alussa.
Silloin ei ole rakastunut, jos tissien koko sen määrää.
Ja miehen täytyy olla aivan täysi muusinuija, jos kuvittelee että naisen rinnat näyttävät rintsikoissa samalta kuin ilman. Siksihän rintaliivejä käytetään että ne kohottavat, tukevat ja muotoilevat.
Kuka muutenkaan ehtii rakastua ennen kuin näkee kertaakaan toista ilman meikkiä / alasti / uikkareissa?
En ole koskaan kuullut mitään vastaavaa.
Olen joskus pyytänyt toisille treffeille, että daami ei laittaisi hajuvettä. Onko tämäkin kontrollointia? En nimittäin ole ole yhtään kontrolloiva, vaan lunki tyyppi 😊.
kavaljeeri 50+
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus pyytänyt toisille treffeille, että daami ei laittaisi hajuvettä. Onko tämäkin kontrollointia? En nimittäin ole ole yhtään kontrolloiva, vaan lunki tyyppi 😊.
kavaljeeri 50+
Ei ole, jos olet tuoksuylihystee- siis yliherkkä.
Omalla kohdallani toiset treffit jäisivät suunnitelmaksi, sillä rakastan tuoksuja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää yrittää näyttää joltain muulta kuin miltä oikeasti näytät?
Onko o.k. jos mies huijaa sinua kun sinäkin niin teet?
Just tällainen olo mulle tuli myös, että mies ajattelee minun huijaavan häntä. Hän sanoi sen ristiriitaisuus-kommentin jälkeen että haluaisi nähdä ihmisen siellä meikin takana. Mitä? Ikään kuin olisin istunut siellä esittämässä jotakuta toista, kun olen arkiehostuksessa. Siinä oli se red flag, että mies pitää meikkiä valehteluna. Tiedän miehiä joilla on tuo ajatus ja niillä on usein muitakin jänniä mielipiteitä naisista.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No höpö höpö. Kai tiedät että ihmiset käyttävät huulipunaa juuri piilottaakseen omien huultensa mitäänsanomattoman värin? Siihen on syynsä miksi väri on juuri punainen."
No höpöhöpö, punainen on vain yksi huulipunaväri. Useimmat sävyt ovat kaukana siitä.
Nykyään. Se aito ja ensimmäinen, ja edelleen ylivoimaisesti suosituin on punainen. Ei ehkä juuri sinooperinpunainen mutta punainen kuitenkin.
No ei ole. Se suosituin on jotain roosan ja ruskean välimaastoa tyyliin Tilburyn pillow talk. Vaaleanpunaiset, pinkit, Roosa ja ruskeat ja korallin väriset ovat erittäin suosittuja värejä huuöipunissa. Kirkas punainen on aika harvinainen väri nykyisin ja varsinkin päivämeikissä.
Suurin osa ihmisistä ei käytä huulipunaa. Sitä tekee lähinnä nuoret ja keski-ikäiset naiset ja heistäkin vain osa.
Jos se on vain viattoman urpo tai juntti niin älä siltikään ala tollasen kanssa.
Mies saa erittäin mielellään huijata minua niillä tavoilla kuin miehillä yleensäkin on tapana: ihmisten ilmoille tavatessa hampaat on pesty, hiukset on kammattu ja jos niitä on tarpeeksi, ehkä jopa leikattu johonkin siistiin, miehelle sopivaan tyyliin, jos on parta, se on huoliteltu eikä mikään risukasa, vaatteet on mietitty miehen mielestä kivoiksi ja sopiviksi, kynnenaluset putsattu jne jne jne.
Tämä sama mies ei ole välttis yhtä huoliteltu ja siisti maatessaan kotisohvalla parta pesemättä ja likaisin hiuksin. Silti se on rakas ja kotona nyt ollaan molemmat hieman räjähtäneempiä kuin kahvilassa istuessamme.
Kumpikin meistä näyttää molemmissa tilanteissa tasan siltä, miltä oikeasti näytämme. Kumpikin meistä ymmärtää, että tilanteet ovat erilaisia ja toisessa niistä haluaa vähän panostaa siistiin, edustavampaan ulkonäköön ihan sen toisenkin vuoksi. Jotta hänelle tulisi huomioitu olo.
Yhteensä vuosien seurustelujen ja avioliiton aikana en kokenut kertaakaan asiakseni kommentoida naisen meikkaamista mitenkään, ellei hän itse erikseen kysynyt asiasta. Kukin tyylillään, mutta itse en lähtisi toiselta toivomaan meikittömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No höpö höpö. Kai tiedät että ihmiset käyttävät huulipunaa juuri piilottaakseen omien huultensa mitäänsanomattoman värin? Siihen on syynsä miksi väri on juuri punainen."
No höpöhöpö, punainen on vain yksi huulipunaväri. Useimmat sävyt ovat kaukana siitä.
Nykyään. Se aito ja ensimmäinen, ja edelleen ylivoimaisesti suosituin on punainen. Ei ehkä juuri sinooperinpunainen mutta punainen kuitenkin.
No ei ole. Se suosituin on jotain roosan ja ruskean välimaastoa tyyliin Tilburyn pillow talk. Vaaleanpunaiset, pinkit, Roosa ja ruskeat ja korallin väriset ovat erittäin suosittuja värejä huuöipunissa. Kirkas punainen on aika harvinainen väri nykyisin ja varsinkin päivämeikissä.
Suurin osa ihmisistä ei käytä huulipunaa. Sitä tekee lähinnä nuoret ja keski-i
Kun googlaat suosituimman huulipunasävyn, saat tietää että kaikkien aikojen myydyimmät huulipunat ovat juurikin punaisia. Punainen huulipuna imitoi luonnostaan punaisia huulina, joita pidetään universaalisti kauniina piirteenä ihmisessä (kuten joku jo sanoikin).
Huulipunaa käyttävät kaikenikäiset naiset (ja miehet) ympäri maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Mies saa erittäin mielellään huijata minua niillä tavoilla kuin miehillä yleensäkin on tapana: ihmisten ilmoille tavatessa hampaat on pesty, hiukset on kammattu ja jos niitä on tarpeeksi, ehkä jopa leikattu johonkin siistiin, miehelle sopivaan tyyliin, jos on parta, se on huoliteltu eikä mikään risukasa, vaatteet on mietitty miehen mielestä kivoiksi ja sopiviksi, kynnenaluset putsattu jne jne jne.
Tämä sama mies ei ole välttis yhtä huoliteltu ja siisti maatessaan kotisohvalla parta pesemättä ja likaisin hiuksin. Silti se on rakas ja kotona nyt ollaan molemmat hieman räjähtäneempiä kuin kahvilassa istuessamme.
Kumpikin meistä näyttää molemmissa tilanteissa tasan siltä, miltä oikeasti näytämme. Kumpikin meistä ymmärtää, että tilanteet ovat erilaisia ja toises
Tämä. En esiinny kahviloissa tai muissakaan ihmisten tapaamispaikoissa meikittä ikinä. Miksi tekisin niin jonkun tuntemattoman miehen mieltymyksen vuoksi?
Retorinen kysymys.
Kumpikin meistä näyttää molemmissa tilanteissa tasan siltä, miltä oikeasti näytämme. Kumpikin meistä ymmärtää, että tilanteet ovat erilaisia ja toisessa niistä haluaa vähän panostaa siistiin, edustavampaan ulkonäköön ihan sen toisenkin vuoksi. Jotta hänelle tulisi huomioitu olo.
Sillähän ne rönttömiehet, jotka kahvilaan saapuvat lintassa olevissa kengissä ja verkkareissa parta ajamatta ja hiukset likaisina selittävätkin tilannetta, että he haluavat olla oma aito itsensä.
Sitten hämmästyvät, kun naiset ei halua miestä, joka on omana aitona itsenään toisia huomioimaton eikä halua lainkaan panostaa toisen mielihyvään.
Siinä oli se red flag, että mies pitää meikkiä valehteluna. Tiedän miehiä joilla on tuo ajatus ja niillä on usein muitakin jänniä mielipiteitä naisista.
Todellinen red flag. Nämä miehet ovat vakuuttuneita, että naisten tärkein päämäärä on päästä eri tavoilla huijaamaan miehiä ja he etsivät joka tilanteesta juuri sitä, eli miten heitä nyt yritetään huijata.
Näiden kanssa et voi voittaa, sillä mikä tahansa tekosi joka tapauksessa tulkitaan huijausyritykseksi.
Vierailija kirjoitti:
Sillähän ne rönttömiehet, jotka kahvilaan saapuvat lintassa olevissa kengissä ja verkkareissa parta ajamatta ja hiukset likaisina selittävätkin tilannetta, että he haluavat olla oma aito itsensä.
Sitten hämmästyvät, kun naiset ei halua miestä, joka on omana aitona itsenään toisia huomioimaton eikä halua lainkaan panostaa toisen mielihyvään.
Auta armias kun tuollaisen rönttömiehen vie vaikka häihin tai hautajaisiin. Rumat ne vaatteilla koreilee...
Vai ihmisen siellä meikin takana.
On aivan luonnollista, että etenkin suomalaisessa kulttuurissa ihmisillä on ns. julkinen minä ja kotiminä, eli ihminen esiintyy hieman erilaisena kodin seinien ulkopuolella kuin kotona. Juurikin huoliteltumpana, siistimpänä, erilaisissa vaatteissa ja ehostuksessa.
Mikä oikeus jollain random-tyypillä olisi vaatia "riisutumaan" hänelle? Millä tavalla ventovieraalle täytyisi paljastaa "ihminen" minkään takana? Ei kai siellä toisilla treffeille aleta henkisestikään paljastelemaan mitään, lapsuuden traumoja ja aikuisuuden kipupisteitä. Siellä on tarkoitus tunnustella HENKISTÄ yhteensopivuutta noin yleensä, kaikki muu tulee sitten aikanaan.
Sönkötys siitä, että eikö ole hyvä, jos heti tulee selville, että ei olla yhteensopivat on vähän tyhmää, koska eihän tuollaisella asenteella ole ikinä sopiva kenellekään = ei aitoa halua tutustua kerroksittain ihmiseen, ottaa aikaa tutustumiseen, vaan heti pitäisi päästä jonnekin ihmisen syvempiin kerroksiin, jopa ahdistelevalla tavalla, tökerösti sinne vaan suoraan.
On kyllä sekin mahdollisuus, että mies kuvitteli antavansa syvällisen kuvan itsestään, hänpä tässä aikoo tutustua ihmiseen siellä takana!
Tää menee vähän aiheen ohi, mut tiedättekö puhuuko Riina-Maija Palander ranskaa?