Kenen uskot murhanneen Jukka S Lahden?
Kerro mielipiteesi? Kiinnostaisi tietää kuinka moni uskoo murhaajan olleen Anneli? Tai vaihtoehtoisesti kuka muu se voisi olla? En usko itse, että tämä murha selviää koskaan.
Kommentit (5083)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AV vastaa Annelin kuvausta murhaajasta. Hänellä ei ole alibia. AV tiedettiin Jukan vihamieheksi. AV:n kotoa löydetty hanska merkittiin Annelin kotoa löytyneeksi vuonna 2009. Anneli pyrittiin pitämään tietämättömänä niistä asioista mitä poliisi oli selvittänyt AV:sta. Kun DNA-kontaminaatio selvisi niin AV:n olisi pitänyt nousta ykkösepäillyksi.
Muistelen lukeneeni, että hänet tutkittiin ja hänellä on monta numeroa suurempi jalka kuin murhapaikalta löytyneellä kengänjäljellä.
Tästä kengännumerosta on vähän ristiriitaista tietoa. Toisaalta on voinut laittaa taktisesti myös liian pienet kengät jalkoihinsa. Esim. poikani lainailee sujuvasti välillä yksiä kenkiäni, vaikka on eroa 3 kengännumeroa.
Laitapa itse 3 numeroa liian pienet kengät jalkaan ja kokeile, kuinka ketterästi kiipeät, hyppelet ja tasapainoilet yhdellä jalalla ikkunasta sisään ja ulos.
Ainakin näillä minun 40,5 numeron Icebugeilla poika käyttää koiraa pitkillä kotona käydessään metsäpolkukävelylenkeillä erilaisessa maastossa ja hänen kengännumeronsa lienee 44. Omaan jalkaani kengät ovat kylläkin venyneet, että tarvitsen paksut villasukat. Teoria on testattu.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa päästää harhaluuloista ja kyökkipsykilogiasta irti.
Psyykessä terveyden ja sairauden raja on hiuksenhieno, siilloin kun ollaan lähellä raja-arvoja. Jokainen meistä tuntee jonkun jollain lailla poikkeavasti reagoivan tai käyttäytyvän, ilman että asianomaisella olisi diagnoosia poikkeavuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AV vastaa Annelin kuvausta murhaajasta. Hänellä ei ole alibia. AV tiedettiin Jukan vihamieheksi. AV:n kotoa löydetty hanska merkittiin Annelin kotoa löytyneeksi vuonna 2009. Anneli pyrittiin pitämään tietämättömänä niistä asioista mitä poliisi oli selvittänyt AV:sta. Kun DNA-kontaminaatio selvisi niin AV:n olisi pitänyt nousta ykkösepäillyksi.
Muistelen lukeneeni, että hänet tutkittiin ja hänellä on monta numeroa suurempi jalka kuin murhapaikalta löytyneellä kengänjäljellä.
Ainakin näillä minun 40,5 numeron Icebugeilla poika käyttää koiraa pitkillä kotona käydessään metsäpolkukävelylenkeillä erilaisessa maastossa ja hänen kengännumeronsa lienee 44. Omaan jalkaani kengät ovat kylläkin venyneet, että tarvitsen paksut villasukat. Teoria on testattu.
Tarkistin vielä omat kenkäni, numero olikin 41,5. Kengän pohjan pituus noin 30 cm ja pojan Vansin koko 44,5. Ja käyttää 3 numeroa liian pieniä kenkiä haastavassa metsämaastossa ja poluilla.
Vierailija kirjoitti:
Mielentila-tutkimuksesta AA sai normaalin paperit, mutta Tiia Palmenin kirjassa joku sukulainen luonnehti käsitystään AA:sta (ennen surmaa) seuraavasti:
Hän vaikutti naiselta, joka ei ottanut osaa toisten tunteisiin, ei itkemällä eikä nauramalla. Hän ei myöskään näyttänyt omia tunteitaan. Toisen tuttavan mukaan Anneli oli älykäs, mutta hänellä oli jollain tavalla kieroutunut, erikoinen maailmankuva ja kyky manipuloida ihmisiä, kuvaillaan kirjassa sukulaisen kertomaa.
Vähän kuin Sanna Marin siis.
Nykyään kuka tahansa hieman Googlea käyttävä taitaa diagnoosiin teon narsistisesta persoonallisuushäiriöstä aina psykopatiaan. Diagnoosi varmentuu pelkän valokuvan tai videoleikkeen perusteella, lisävakuutena korkeintaan on epäsuositun sukulaisen tai vaikkapa etäisen naapurin lausunto ja luonneanalyysi ja true crime dokumentit jenkeistä ja YouTube.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kuka tahansa hieman Googlea käyttävä taitaa diagnoosiin teon narsistisesta persoonallisuushäiriöstä aina psykopatiaan. Diagnoosi varmentuu pelkän valokuvan tai videoleikkeen perusteella, lisävakuutena korkeintaan on epäsuositun sukulaisen tai vaikkapa etäisen naapurin lausunto ja luonneanalyysi ja true crime dokumentit jenkeistä ja YouTube.
Kommentoitko vahingossa väärään ketjuun..?
Vierailija kirjoitti:
Sain tähän uutta näkökulmaa eilen näkemäni keskustelun perusteella. Tuosta häkenauhasta on olemassa monia eri versioita, ja ihmiset ovat ladanneet niitä omille koneilleen ja kuunnelleet niitä. Ainakin yhdesssä tällaisessa nauhassa on selvästi kuultavissa iskun ääniä ja heti perään Jukan valitusta sekä jonkun tuntemattoman äänellä kiroilua (*Vxxxu!*). Lisäksi täysin selvästi on kuulunut Anneli Auerin sanomana tietyssä kohdassa aikajanalla: *Mä haluan auttaa*. Miksi tätä eikä mitään noita muitakaan ei kuulu enää lainkaan nauhalta?
Nämä nauhan kuulleet pitävät tuossa vuoden 2013 keskustelussa täysin selvänä, että poliisi on lievästi sanoen ohjaillut sitä mitä nauhalta muka kuuluu.
Miksi tätä nauhaa joka tuolloin on levinnyt laajasti kuunneltavaksi ei enää saa mistään kuultavaksi? Keskustelussa oli linkki siihen, mutta se ei auennut.
Nyt näin alun häkekeskustelusta litteroituna. Sieltä kuuluu tuon yhden kirosanan lisäksi muutakin puhetta, ääni ei ole kenenkään perheenjäsenen. Kuuluu mm. *jumalauta, sinä se(n) aloitit*. Tässä vaiheessa Jukkaa on jo hakattu.
Miten voisi itse päästä kuuntelemaan tätä versiota nauhasta?
On erittäin kummallista, että on olemassa tällainen versio nauhasta ja tästä ei ole näin 12 vuoden jälkeen enää mitään puhetta missään. Miten nuo ilmoselvät ulkopuoliseen tekijään tai tekijöihin viittaavat puheet voivat puuttua nykyisestä versiosta kokonaan?
Kyllä se alkuperäinen nauha vielä kuullaan, kun tuo virkarikos viedään oikeuteen.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000012162.html
Kuulustelussa 1. lokakuuta 2009 poliisi kysyi Auerilta, katsooko hän syyllistyneensä asiassa rikokseen.
- Todennäköisesti olen, vaikka en sitä muista. Minulle esitettyjen asiantuntijalausuntojen perusteella näin voisi päätellä, Auer vastasi.
Myöhemmin kuulustelussa Auer kertoi muistavansa, että he olivat keittiössä ja Jukka S. Lahti piti hänestä kiinni.
- Minun ja Jukan riita on alkanut Jukan kotiin tulon jälkeen eli jonkun verran puolenyön jälkeen. Minun ja Jukan riitelyllä sekä sillä, että muistaisin Jukan pidelleen kädessään veistä, ja mahdollisesti veitsi on saattanut olla myös minun kädessäni, on järkevästi ajatellen syy-yhteys siihen, että Jukka on kuollut tämän seurauksena väkivaltaisesti. Tätä vahvistaa poliisin teettämä äänitutkimus sekä omien lasteni kertomukset, Auer sanoi.
Vierailija kirjoitti: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000012162.html Kuulustelussa 1. lokakuuta 2009 poliisi kysyi Auerilta, katsooko hän syyllistyneensä asiassa rikokseen. - Todennäköisesti olen, vaikka en sitä muista. Minulle esitettyjen asiantuntijalausuntojen perusteella näin voisi päätellä, Auer vastasi. Myöhemmin kuulustelussa Auer kertoi muistavansa, että he olivat keittiössä ja Jukka S. Lahti piti hänestä kiinni. - Minun ja Jukan riita on alkanut Jukan kotiin tulon jälkeen eli jonkun verran puolenyön jälkeen. Minun ja Jukan riitelyllä sekä sillä, että muistaisin Jukan pidelleen kädessään veistä, ja mahdollisesti veitsi on saattanut olla myös minun kädessäni, on järkevästi ajatellen syy-yhteys siihen, että Jukka on kuollut tämän seurauksena väkivaltaisesti. Tätä vahvistaa poliisin teettämä äänitutkimus sekä omien lasteni kertomukset, Auer sanoi.
Jostain syystä hovioikeudessa tunnustus ei mennyt läpi.
Vierailija kirjoitti: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000012162.html Kuulustelussa 1. lokakuuta 2009 poliisi kysyi Auerilta, katsooko hän syyllistyneensä asiassa rikokseen. - Todennäköisesti olen, vaikka en sitä muista. Minulle esitettyjen asiantuntijalausuntojen perusteella näin voisi päätellä, Auer vastasi. Myöhemmin kuulustelussa Auer kertoi muistavansa, että he olivat keittiössä ja Jukka S. Lahti piti hänestä kiinni. - Minun ja Jukan riita on alkanut Jukan kotiin tulon jälkeen eli jonkun verran puolenyön jälkeen. Minun ja Jukan riitelyllä sekä sillä, että muistaisin Jukan pidelleen kädessään veistä, ja mahdollisesti veitsi on saattanut olla myös minun kädessäni, on järkevästi ajatellen syy-yhteys siihen, että Jukka on kuollut tämän seurauksena väkivaltaisesti. Tätä vahvistaa poliisin teettämä äänitutkimus sekä omien lasteni kertomukset, Auer sanoi.
Kun tämän asettaa vaakakuppiin tuon häkenauhan kanssa, josta täysin selvästi valkenee että talossa on ollut ulkopuolinen tai jopa useita ulkopuolisia tekijöitä, niin tämä ns tunnustus on todella traaginen osoitus siitä, mihin poliisi voi lainvastaisesti epäillyn painostaa. Poliisihan oli valehdellut Auerille että on täysin poissuljettua, että talossa olisi ollut ketään muita, lisäksi oli valehdellut muutakin ja lopulta pusertanut tällaisen Kai minun sitten poissulkuperiaatteella täytyy olla syyllinen -tyylisen tunnustuksen ulos esittämällä, että voiko olla mahdollista, että sinulla on muistinmenetys. Jos sinulla olisi ollut muistinmenetys, niin voiko olla mahdollista että olisit tekijä.
Varmaankin nämä syyt ovat painaneet vaakakupissa, kun tätä ns tunnustusta ei ole pidetty oikeusessa uskottavana.
Ei mitään todisteita ulkopuolisesta tekijästä, murhasta epäilty Anneli Auer tunnusti murhanneensa Jukka S. Lahden, poliiseille ja lapsilleen. Asia on selvä, nyt tarvitaan vain oikeudenkäyntiä varten selvät todisteet, tekijä on myöntänyt murhan.
Vierailija kirjoitti: Ei mitään todisteita ulkopuolisesta tekijästä, murhasta epäilty Anneli Auer tunnusti murhanneensa Jukka S. Lahden, poliiseille ja lapsilleen. Asia on selvä, nyt tarvitaan vain oikeudenkäyntiä varten selvät todisteet, tekijä on myöntänyt murhan.
No onhan, se alkuperäinen häkenauha, josta todellakin kuuluu iskemisen ääniä taustalta samaan aikaan kun Auer on puhelimessa, lisäksi pariinkin otteeseen kiroilua ja puhetta jonkun tuntemattoman äänellä. Kaikki Auerin syyttömyyteen viittaava on poistettu nauhalta. Lapsi on kysynyt: Ketä siel on? Lisäksi Auer itse on sanonut: Mä haluan auttaa.
Miksi nauhalta ei enää kuulu mitään näistä? Kaiken huipuksi sekä poliisi että äänitutkija kumpikaan eivät aluksi kuulleet nauhalta mitään uole-huutoja, vaikka kuuntelivat sitä satoja kertoja, mutta yhtäkkiä siellä muka sellainen on ja kaikkea muuta puuttuu. Tästä pitäisi tehdä rikostutkinta, mutta näköjään Suomi on täysin virkamafian hallitsema maa, jossa viranhaltijat ja oikeus suojelevat toisiaan ja isokenkäisiä. Pienen ihmisen asialla he eivät näköjään ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain tähän uutta näkökulmaa eilen näkemäni keskustelun perusteella. Tuosta häkenauhasta on olemassa monia eri versioita, ja ihmiset ovat ladanneet niitä omille koneilleen ja kuunnelleet niitä. Ainakin yhdesssä tällaisessa nauhassa on selvästi kuultavissa iskun ääniä ja heti perään Jukan valitusta sekä jonkun tuntemattoman äänellä kiroilua (*Vxxxu!*). Lisäksi täysin selvästi on kuulunut Anneli Auerin sanomana tietyssä kohdassa aikajanalla: *Mä haluan auttaa*. Miksi tätä eikä mitään noita muitakaan ei kuulu enää lainkaan nauhalta?
Nämä nauhan kuulleet pitävät tuossa vuoden 2013 keskustelussa täysin selvänä, että poliisi on lievästi sanoen ohjaillut sitä mitä nauhalta muka kuuluu.
Miksi tätä nauhaa joka tuolloin on levinnyt laajasti kuunneltavaksi ei enää saa mistään kuultavaksi? Keskustelussa oli linkki siihen, mutta se ei auennut.
Nyt näi
Jos olisit seurannut aikoinaan murhaoikeudenkäyntejä, tietäisit, että liikkeellä oli runsaasti hörhöjä, jotka leikkivät häkenauhan kanssa. Kyllä se oikeudenkäynneissä virallisesti esitetty nauha on se oikea versio.
Vierailija kirjoitti:
Kun tämän asetta
Häkenauhalta ei kuulu ketään ulkopuolista, sen on FBI myös todennut.
Auer yritti vedota hätävarjelun liioitteluun, kun poliisi hänet pidätti. Hän ei kuitenkaan ollut varma, ovatko lapset paljastaneet hänet, joten hän kertoi tunnustuksessa asiat tarkoituksella vaillinaisesti, jotta pääsi myöhemmin perumaan sen. Poliisin ei olisi pitänyt säälissään laskea Aueria heti tytön luo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Ei mitään todisteita ulkopuolisesta tekijästä, murhasta epäilty Anneli Auer tunnusti murhanneensa Jukka S. Lahden, poliiseille ja lapsilleen. Asia on selvä, nyt tarvitaan vain oikeudenkäyntiä varten selvät todisteet, tekijä on myöntänyt murhan.
No onhan, se alkuperäinen häkenauha, josta todellakin kuuluu iskemisen ääniä taustalta samaan aikaan kun Auer on puhelimessa, lisäksi pariinkin otteeseen kiroilua ja puhetta jonkun tuntemattoman äänellä. Kaikki Auerin syyttömyyteen viittaava on poistettu nauhalta. Lapsi on kysynyt: Ketä siel on? Lisäksi Auer itse on sanonut: Mä haluan auttaa.
Miksi nauhalta ei enää kuulu mitään näistä? Kaiken huipuksi sekä poliisi että äänitutkija kumpikaan eivät aluksi kuulleet nauhalta mitään uole-huutoja, vaikka kuuntelivat sitä satoja kertoja, mutta yhtäkkiä siellä muka sellainen on ja kaikkea muuta puuttuu. Tästä pitäisi tehdä rikostutkinta, mutta näköjään Suomi on täysin virkamafian hallitsema maa, jossa viranhaltijat ja oikeus suojelevat toisiaan ja isokenkäisiä. Pienen ihmisen asialla he eivät näköjään ole.
Mikä motiivi virkamafialla, viranhaltijoilla, oikeuslaitoksella ja isokenkäisillä olisi asettua yhtä pientä ihmistä vastaan, joka ei ole yhteiskunnallisesti ollut mikään vaikuttava henkilö?
En usko, että on motiivia suojella tätä poliisia. Häkenauhan väärennöksestä on tehty tutkintapyyntö ja toivottavasti se nyt johtaa siihen, että tätä aletaan vihdoin selvittämään.
"Mikä motiivi virkamafialla, viranhaltijoilla, oikeuslaitoksella ja isokenkäisillä olisi asettua yhtä pientä ihmistä vastaan, joka ei ole yhteiskunnallisesti ollut mikään vaikuttava henkilö?"
Voitko tarkentaa mitä tarkoitat?
Katsoa kun mihinkään kertomuksiin ei tiedä, pitäisikö uskoa.