Mistä tunnistaa huomattavan älykkään ihmisen?
Kommentit (472)
Ghostaajat ovat mielestäni älykkäimpiä henkilöitä koska he ajattelevat vain tärkeintä, eli itseään.
He keskittyvät omaan elämäänsä eivätkä puutu muiden asioihin. Siinä on jo riittävästi älykkyyttä.
Nimenomaan et tunnista mistään :)
Ei hengaile meidän pölvöstien palstoilla.
Älykäs ihminen ei kirjoita tälle palstalle. Damn.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se hiljaisempi.
Tämä. Ei aina, mutta yllättävän usein. Ja kyllähän ne hiljaisetkin puhuvat ja tuovat ajatuksiaan esille, isommassa porukassa tuppaa olemaan kuitenkin niin, että ne äänekkäimmät pääsevät esiin. Kovaan ääneen itseään tehostava ja epävarmuuttaan peittelevä kailottaja on kamala, varsinkin jos sellaista joutuu työpaikalla kuuntelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Sillä on silmälasit.
Erittäin älykkään tunnistaa siitä että se pitää niitä silmälaseja pitkällä nenän päässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tyhmä tunnista mistään. Tyhmä ei ymmärrä sarkasmia, ei älykkään huumoria, eikä mitään älykkyyttä vaativaa. Tyhmä pitää älykästä itseään tyhmempänä, kuin roolit olisi toisin päin. Tyhmällä on lapsellisia oletuksia siitä, mitä älykäs ei tee, harrasta, äänestä tai sano.
Älykkäät tietää paremmin asioiden moniulotteisuuden. Älykäs voi ajatella, toimia ja olla vaikka miten, koska tyhmälle jää peittoon ne perustelut ja päättelyketjut.
Tyhmä on yleisemmin laumahenkinen npc, ennalta arvattava ja simppeli.
Tämä, tyhmät pitävät älykkäitä tyhminä
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se hiljaisempi.
Juuri näin. Tyhjät tynnyrit kolisee eniten. Älykkäimmillä ei ole mitään tarvetta olla koko ajan äänessä.
Ei puhu eikä pussaa. Ei hymyile eikä naura.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Minä olen erittäin älykäs. Ei se näy jokapäiväisessä elämässäni, koska tykkään enemmän nauraa kuin jauhaa politiikan uusista tuulista ja tieteestä. Minulla on kuitenkin erittäin hyvä looginen päättelykyky ja osaan lukea rivien välistä. Vapaa-ajallani rakastan opiskella uusia kieliä ja ylipäätään imen tietoa sieltä sun täältä. Olen ylpeä siitä, että haluan aina oppia ja käyttää hyväkseni mahdollisuuksia oppia lisää ja lisää. Oli aihe mikä tahansa.
Ja olet tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se hiljaisempi.
Juurikin näin, ei turhaa älämölöä koko ajan niinkuin suurimmalla osalla tapana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se hiljaisempi.
Tämä. Ei aina, mutta yllättävän usein. Ja kyllähän ne hiljaisetkin puhuvat ja tuovat ajatuksiaan esille, isommassa porukassa tuppaa olemaan kuitenkin niin, että ne äänekkäimmät pääsevät esiin. Kovaan ääneen itseään tehostava ja epävarmuuttaan peittelevä kailottaja on kamala, varsinkin jos sellaista joutuu työpaikalla kuuntelemaan.
Niinpä. Ja todellakin työpaikalla suurin osa näitä ekstrovertti-äänekkäitä turhan jauhajia juorokelloja.
Mä tekisin tunnistuksen näin. Valitaan oppilaitos jonka joku linja on yleisesti tiedetty älyä vaativaksi. Sitten vaan sinne luennolle keskelle salia ja alkaa katsella ympärilleen. Aika äkkiä huomaa että "näissä on paljon yhteisiä ulkoisia piirteitä". Esimerkkinä, hiusraja tuppaa olemaan ennemmin ylempänä kuin alempana. Katseessa on avointa loistoa, hymyileminen ei ole ollenkaan vierasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaiva nenää, ei piereskele ruoka pöydässä, osaa lukea, kampaa hiukset, ei polta tupakkaa tai juo kaljaa, ei istu paikallisissa baareissa, osaa keskustella, käy suihkussa, ei haise pahalle.
Ihania nämä lasten mielipiteet ja käsitykset.
Tosi älykkäät kyllä tunnistaa, nimittäin silmistä. Älykkäiden silmät liikkuvat nopeasti eli ei ole ns. tuijottava katse. Yleensä olemus hillitty ja ystävällinen. Totuushan on, että vit-lu on ja ilkeily on helppoa mutta ystävällinen käytös vaatii älyä ja ehkä hieman ponnisteluihin eli oppimista.
Pitäisikö se huomata jostain? Jos niin miksi?