Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viisikymppisen ikäkriisi

Vierailija
08.01.2025 |

Täytin äsken 47 vuotta ja tunnustan, kärsin ikäkriisistä. Kyse ei ole mistään viidenkympin villityksestä vaan haikeudesta, epätodelliselta tunteesta että elämä on jo tässä vaiheessa. 

Olen aina ollut nuori mieleltäni enkä koskaan ole mieltänyt itseäni vanhaksi vaan ajatuksissani olen aina nuori tai ainakin nuorehko, jollaiseksi vaikka 30 vuotiaan vielä miellän. Nyt jotenkin tuli herätys todellisuuteen. Peilistä ei enää katso nuoret kasvot vaan iän merkit ovat alkaneet näkyä, ryppyjä ja juonteita on enemmän ja yläluomet alkaneet roikkua. Näytän isäni sisaruksilta enkä välittäisi siitä. Kroppa sentään on yhä hyvässä kunnossa ja nuorekas kiitos aktiivisen liikunnan. Harrastan lajia, jossa on kaiken ikäisiä, mutta enimmäkseen nuoria. Joskus tunsin sopivani joukkoon, mutta nyt usein mietin, pitävätkö nuoret minua toivottoman vanhana. 

Mutta miten päästä tästä tunteesta eroon, miten itse kohtaatte vanhenemisen?

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan halua olla vanha tai tulla vanhaksi. Ikääntyminen pitäisi estää. Minä en ainakaan aio copettaa että nauttisin olla 50-60 vuotias. Haluan pysyä 30-vuotiaan näköisenä aina. Kukaan 60-80v ei sano ett'ä ikääntyminen on ihanaa, äitinikään ei anna ottaa enää kuvia itsestään kun ei kuulemma tunnista itseään peilistä.

Sitten vaan yrität pysyä 30v. näköisenä. Menet kauneusleikkauksiin ym. Haluamisesta ikääntymisessä ei ole kyse vaan se tapahtuu ihan kaikille ilman poikkeusta. Naurettavaa jos ei siihen osaa suhtautua normaalisti. Miksi jostain iästä tarttis jopa nauttia, eräänä päivänä sitä vaan on 50-60 vuotias ja vielä vanhempi jos elää. 

Vain täysin pinnallinen ihminen ajattelee ikääntymisen suurimpana ongelmana ulkonäön rapistumista. Se kertoo myös ajatusmaailman kapeudesta. 

Minäkin haluaisin olla ikuisesti kolmikymppinen, mutta ulkonäkö ei siihen liity mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla