Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten juhlia häitä kun on rikkinäisestä perheestä

Vierailija
08.01.2025 |

Nousee tunteet pintaan kun miettiikin tulevaa avioitumista. Kyllähän sitä haluaisi lähipiirin kanssa juhlistaa. Minä ja mieheni ei kumpikaan olla voitettu tuossa perhelotossa. Omat vanhempani eronneet riitaisasti, miehen vanhemmista toinen kuollut ja se tapahtuma aiheutti niin mittavat perintöriidat, että perheessä kaikkien sisarusten välit menivät poikki. Minä olen omien sisarusteni kanssa hyvissä väleissä, mutta vanhempani eivät pysty olemaan samassa tilassa. Kurjaa tämä kaikki, mutta haaveilen silti kauniista pienestä hääjuhlasta, vai kannattaako vaan arkisesti käydä maistraatissa kaksin...? 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen maistraattia.

Vierailija
2/16 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei ilmeisesti sitten ole kavereitakaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin perustaa kaltaisiasi varten hääävieraspalvelun, josta saisi mukavia ja riidattomia tyyppejä juhlimaan hillitysti hääparin onnea. Olisi kivoja puheita, taputuksia kakunleikkaamisen yhteydessä, iloista naurua ja leppeä tunnelma.

Vierailija
4/16 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on, mutta ei sellaista yhtenäistä kaveriporukkaa. Paljon eri yhteyksistä kavereita, tuntuisi jotenkin oudolta pitää juhlat vain heille. Yksi vaihtoehto tietysti on vaikka mennä läheisimmän ystäväpariskunnan kanssa illalliselle, mutta sekin olisi vähän surullista... :D ap 

Vierailija
5/16 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole kaunis pieni hääjuhla, jos paikalla on ne läheisimmät jotka pystyvät olemaan tappelematta paikalla? Eli kutsutte miehen toisen vanhemman ja sinun sisaruksesi. Vihkiminen onnistuu kirkossa, maistraatissa tai missä vain haluatte.

Vierailija
6/16 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on, mutta ei sellaista yhtenäistä kaveriporukkaa. Paljon eri yhteyksistä kavereita, tuntuisi jotenkin oudolta pitää juhlat vain heille. Yksi vaihtoehto tietysti on vaikka mennä läheisimmän ystäväpariskunnan kanssa illalliselle, mutta sekin olisi vähän surullista... :D ap 

Surullista? Meidän häissä oli mun 2 parasta kaveria, toinen puolisoineen, ja miehen kaveri puolisoineen, oli oikein hauskaa. Kukaan ei riidellyt... no mulla ei sisaruksia ole, isä oli kuollut ja äiti muuten osallistumiskyvytön. Päätettiin näin ja oltiin tyytyväisiä - ei tarvinnut mitään kutsu-hääpuku-tilanvuokrausrumbaa, rennolla meningillä vaan. 

Vierailija
7/16 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä vaikka on erottu ja kaikkea, kutsutte teille tärkeät ihmiset, ei sukulaisuus ole mikään velvoite. 

Vierailija
8/16 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahetatte kutsut niille, joiden toivotte osallistuvan haihinne. Saavat sitten itse paattaa tulevatko vai ei. 

Vierailija
9/16 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista? Meidän häissä oli mun 2 parasta kaveria, toinen puolisoineen, ja miehen kaveri puolisoineen, oli oikein hauskaa. Kukaan ei riidellyt... no mulla ei sisaruksia ole, isä oli kuollut ja äiti muuten osallistumiskyvytön. Päätettiin näin ja oltiin tyytyväisiä - ei tarvinnut mitään kutsu-hääpuku-tilanvuokrausrumbaa, rennolla meningillä vaan. 

Joo rento juhla mekin haluttaisiin, ilman stressiä. Kai sitä on tottunut kävelemään munankuorilla perhetraumoista johtuen :( ap 

Vierailija
10/16 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut hääjuhlaa juuri rikkinäisten perheiden, outojen perhesuhteiden ja vähäisten kavereiden vuoksi. Menimme maistraatissa kahdestaan naimisiin, todistaja maistraatin henkilökunnasta. :/

Vierailija
11/16 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ollut hääjuhlaa juuri rikkinäisten perheiden, outojen perhesuhteiden ja vähäisten kavereiden vuoksi. Menimme maistraatissa kahdestaan naimisiin, todistaja maistraatin henkilökunnasta. :/

Onko sulla ollut huono mieli siitä? Juhlitteko mitenkään kaksin? ap

Vierailija
12/16 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän ei tiedä, vaikka juhlat saattaisivat ihmiset puheväleihin.

Vierailija
13/16 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitähän ei tiedä, vaikka juhlat saattaisivat ihmiset puheväleihin.

No ei oteta sitä riskiä. Ei meidän hääpäivänä. ap

Vierailija
14/16 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla ollut huono mieli siitä? Juhlitteko mitenkään kaksin? ap

Harmittaa ehkä eniten siksi ettei ole esim. hääkuvia, joita näyttää lapsille. En ole itse koskaan ollut sellainen häähaaveilija, että muuten harmittaisi kovin paljon. Ehkä eniten se tosiasia sattuu kipeästi, ettei ole sellaista lähipiiriä, jonka kanssa voisi häitä juhlia ilman kummallista, "awkward" tunnelmaa. Eikä ystäväpiiriä, joka olisi järjestänyt polttarit jne. 

Vierailija
15/16 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää kauniit ja tunnelmalliset, pienet häät.

Kutsutte molemmat sinne vaikka kolme kaverianne, niin on jo kymmenen hengen porukka.

Laitatte kortin sukulaisille, että mentiin naimisiin.

Vierailija
16/16 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen maistraattia.

No voi naimisiin mennä kirkossakin todistajien läsnäollessa.