Klo 6:40 kun kävelee töihin 2 km lumipyryssä, otsalohko umpijäässä ja naama ja hiukset märkänä
niin kyllä tuntee työläinen taas elävänsä. Töihin päästyäni puolet hiuksista ovat litimärät ja vi tutuskäyrä aika tapissa. Jep, olisi pitänyt ottaa pipo mutta luulin selviäväni hupulla.
Ihanaa tehdä töitä minimipalkalla. Kyllä kannatti taas raahautua tänne 4 tunnin yöunien ja kahden viikon loman jälkeen.
Tsemppiä kohtalotovereille. Ehkä tämä tästä vielä.
Kommentit (257)
Itselläni 500 metriä. Ei vtuttanut.
Pystyn samaistua! Tällä hetkellä tosin siemailen aamukaffetta kotosalla ja odottelen että teams alkaa. Tämä viikko on nimittäin opintoja. Ens viikolla saan taas tarpoa sorvin ääreen omaan, myös matalapalkkaiseen fyysisesti kuormittavaan työhöni. Oon onnellisessa asemassa kun ehdin vielä saamaan aikuiskoulutustuen opintoihini. Muussa tapauksessa en kuuna kullan valkeana olis pystynyt opiskella, rahat ei olis riittäny millään! Nyt mulla on sentään mahollisuus päästä mielekkäämpään ja paremmin palkattuun työhön. Viime hetkellä: selkä alkaa sanoa sopimustaan irti, enkä varmasti tätä omaa työtäni olis enää kauaa pystynyt tehdä!
Kaikille työn raskaan raatajille: me pidetään Suomi pystyssä, hyvä ME!!!
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tosiaan ennen noin sata metriä ovelta ovelle. Lenkkarit jalassa ja huppari päällä työmatka kelissä kuin kelissä.
Tässä on totuttelemista, vaikka ei 2 km paljon olekaan.
Ap
Otan osaa. Muistan elävästi kun vuosisadan lumimyrskyssä puskin polkupyörää 6 km kotiin. Ajaminen täysin mahdotonta ja pyörä ainoa kulkuväline. Luoja että olin väsynyt kun pääsin kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tosiaan ennen noin sata metriä ovelta ovelle. Lenkkarit jalassa ja huppari päällä työmatka kelissä kuin kelissä.
Ap
Mutta sitten kun siihen tottuu, niin jestas miten hienoa on pystyä (henkisesti ja fyysisesti) tuosta vaan kävelemään jostain jonnekin, eikä tunnu missään. Mä luovuin autosta pari vuotta sitten, ja se tuntui ihan siltä kuin olisi viety vapaus ja toinen jalka. Nyt tulee oikeasti ihan salaa hyötyliikuttua kuin nuorena. Niiden työkeikkojen lisäksi ei sitten tarvitse enää erikseen harrastaa liikuntaa ja pysyy kivan muotoisena näin keski-iässäkin. Lasi on puoliksi täynnä!
Vierailija kirjoitti:
Elämänvalintoja. Kukaan ei käske menemään töihin. Ota loparit. Ole itsesi herra.
Ei kai tuossa vain töihinmenosta kyse? Voi tehdä valintoja työssä käydessäänkin. Jos on julkisiin mahdollisuus, valitsee sen tai sitten säästää rahaa ja kävelee tai pyöräilee.
Esim. Helsingissä en oikein ymmärrä, jos pyöräilee talvella mielummin kun käyttää julkisia. Jos itselle ok niin sitten, mutta ei kai ole pakko? Tuskin työn kannattavuus riippuu siitä bussilipusta, tai jos näin on, niin ehkä loparit on todellakin se järkevämpi vaihtoehto.
Samoin työ- tsi koulupaikka voi ainakin yrittää ottaa läheltä tai samasta kaupungista edes. Aina ei onnistu, mutta sittenhän on näitä jotka tarkoituksella ostaneet kauempaa, ei pakotettuna.
Onneksi etätyöt on keksitty. Heräsin 7.45, keitin kahvit ja 8.00 avasin tietokoneen 😀
Vierailija kirjoitti:
Itse olen lomalla ja muutenkin etätöissä. Ehkä kannattaisi kouluttautua ilmaisen koulutuksen maassa.
Ei ole olemassa mitään ilmaista koulutusta! Ne ei ehkä tajuu joilla pappa betalar kaiken.
Joo, vituttaahan se 2 viikon ryyppyputken jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mutta sitten kun siihen tottuu, niin jestas miten hienoa on pystyä (henkisesti ja fyysisesti) tuosta vaan kävelemään jostain jonnekin, eikä tunnu missään. Mä luovuin autosta pari vuotta sitten, ja se tuntui ihan siltä kuin olisi viety vapaus ja toinen jalka. Nyt tulee oikeasti ihan salaa hyötyliikuttua kuin nuorena. Niiden työkeikkojen lisäksi ei sitten tarvitse enää erikseen harrastaa liikuntaa ja pysyy kivan muotoisena näin keski-iässäkin. Lasi on puoliksi täynnä!
Yritän tartuttaa tämän asenteen itseenikin!
Töissä tulee käveltyä päivän aikana jonkin verran, ja työmatkat kun laskee mukaan niin varmasti täyttyy kävelyn osalta suositukset arkipäivisin. Kai se on hyvä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Joo, vituttaahan se 2 viikon ryyppyputken jälkeen.
Kieltämättä oli kosteahko loma. Ei nyt paria viikkoa putkeen sentään, mutta olihan siinä jouluviiniä, tapsantanssia, uudenvuoden kekkerit ja yksi risteilykin. Hauskaa oli kyllä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Missä sateenvarjo?
Se olisi varmaan naapuripitäjässä nyt jos olisin sellaisen avannut. Sen verran vaakatasossa tuli räntää sipuliin.
Ap
1. Lumimyrskyssä täytyy pysytellä kotona.
2. Jos on nukkunut vain 4h, pitää jäädä saikulle.
Elämää ei kannata tuhlata tekemällä töitä, tosin aivopesu työelämään aloitetaan jo päiväkodista ja istuu sitkeässä kuin tupakointi.
Pienet on sulla murheet. Mene aikaisemmin nukkumaan ja käytä pipoa niin puolet ongelmista on ratkottu!
Vierailija kirjoitti:
1. Lumimyrskyssä täytyy pysytellä kotona.
2. Jos on nukkunut vain 4h, pitää jäädä saikulle.
1. Miksi? Eikä siellä nyt myrsky edes ollut, tuuli aika kovaa ja räntää satoi.
2. Ei tulisi kyllä mieleenkään saikuttaa univajeen takia. Saisin saikutella päivät pääksytysten.
Ap
Pipon lisäksi sateenvarjo on hyvä, välttyy naaman kastumiselta (itellä herkkä iho ja naaman kastuminen tuommoisessa pakkasessa ja tuulessa ihan sattuukin.)
Vierailija kirjoitti:
Pienet on sulla murheet. Mene aikaisemmin nukkumaan ja käytä pipoa niin puolet ongelmista on ratkottu!
Enpä minä niitä suuriksi väittänytkään.
Ap
Kyllä ihmiset on naurettavia tavallisine ongelmineen. Itse valitan vaan törkeistä rikoksista joiden kohteeksi joutunut. Niistävousi tehdä kirjan ja valitan jos kuulostaa ylimieliseltä, mutta kyseesdä todellakin asioita joita ei tehty kenellekään muulle suomalaiselle. 99,9 varmuudella!
Moni ei tiedä mistä kaikesta kyse eikä uskois vaikja kerrottaisiin, koska sisältää aika uskomattomia asioita. Ei se mitään. En minäkään uskoisi ellen tietäisi 100% varmuudella!
Jotkutvkyllä tietää mitä kaikkea tehty. . Ai miksi eivät sitten kerro? Sherlock, vakavia rikoksua!