Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Klo 6:40 kun kävelee töihin 2 km lumipyryssä, otsalohko umpijäässä ja naama ja hiukset märkänä

Vierailija
07.01.2025 |

niin kyllä tuntee työläinen taas elävänsä. Töihin päästyäni puolet hiuksista ovat litimärät ja vi tutuskäyrä aika tapissa. Jep, olisi pitänyt ottaa pipo mutta luulin selviäväni hupulla.

Ihanaa tehdä töitä minimipalkalla. Kyllä kannatti taas raahautua tänne 4 tunnin yöunien ja kahden viikon loman jälkeen.

Tsemppiä kohtalotovereille. Ehkä tämä tästä vielä.

Kommentit (257)

Vierailija
141/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et mene nukkumaan aikaisemmin? Ja miksi et ole levännyt kahden viikon loman aikana? Miksi et käytä talvella pipoa? Miksi et hankkinut sellaista hupullista takkia jonka hupun reunassa on naru jolla sen saa kiristettyä että se pysyy päässä?

Ei näistä vitutuksenaiheuttajista mikään johdu sun työvuoron alkamisajankohdasta eikä 2km:n työmatkasta eikä kävelystäkään saati minimipalkasta paskaduunissa tai yhteiskunnasta vaan se vitutuksesi on ihan omien valintojen seurausta kaikki.

Aivan. Joskus ihmistä vit u ttaa myös ne omat valinnat/huolimattomuus/olosuhteiden senhetkinen pakko.

En mennyt nukkumaan aiemmin sillä ahdisti. En myöskään saanut unta vielä pitkään aikaan sen jälkeen kun menin nukkumaan. Olen levännyt kahden viikon aikana hyvin. En käyttänyt pipoa sillä luulin että korvaläpät ja huppu riittävät. En ole hankkinut kunnollista hupputakkia sillä sitä ei tähän mennessä ole työmatkalla tarvinnut. Hankin varmaan uuden sitten kun on varaa. Tai alan vaan suosiolla käyttää pipoa.

Ap

Vierailija
142/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kuitenkin ehtinyt kokemuksen tänne kirjoittaa!! Ei työ ainakaan voi rasittavaa olla!

Pää kuivuu puhelinta näpytellessä ja jos päässä jokin on voinut jäätyä,sekin sulaa sisätiloissa!!!

Ei olekaan, sen olen jo sanonut. Helppo sisätyö, harvoin kiirettä. Muuten varmaan hajoaisi kuuppa lopullisesti.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol, ihan normi talvinen sää, märkää lunta pyryttää. 

Terkuin ulkotyöläinen 

Olen kyllä monesti miettinyt että noin muutoin työpaikkani suhteen olen onnekas. Ei käy kateeksi ulkotyöläisiä.

Ap

Vierailija
144/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö huppu suojaa yhtä hyvin kuin pipo, jos huppu on kunnolla kiinni? Ainakin minulla on suojannut.

Vierailija
145/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimaalaisen kitisijän ongelmat

Vierailija
146/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö huppu suojaa yhtä hyvin kuin pipo, jos huppu on kunnolla kiinni? Ainakin minulla on suojannut.

Ei. Se on liian pieni. Riippuu toki takista.

Useimmiten käytän työmatkalla tuulitakkia, ja siinä huppu tulee hyvin otsan yli ja sen saa köytettyä naaman ympärille tiukasti. Nyt luulin tarvitsevani toppatakkia jossa huppu on huono. Olisi se tuulitakki riittänyt kuitenkin, kun laittaa fleeceä alle.

Ap

Vierailija
147/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lol, ihan normi talvinen sää, märkää lunta pyryttää. 

Terkuin ulkotyöläinen 

Olen kyllä monesti miettinyt että noin muutoin työpaikkani suhteen olen onnekas. Ei käy kateeksi ulkotyöläisiä.

Ap

toinen ulkotyöläinen täällä.ja kesäisin olet siinä perkeleen paahteessa haalarit päällä kun hellettä.olen rakennus töissä .nyt lomautettuna.

Vierailija
148/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi etätyöt on keksitty. Heräsin 7.45, keitin kahvit ja 8.00 avasin tietokoneen 😀

No ei sullakaan kyllä kovin hyvin mene kun tulet vauvapalstalle hieromaan jostain asiasta kärsivän naamaan miten sinulla on niin paljon parempi elämä 😅

Eihän se ole mitään hieromista, jos kertoo tietemättömille, että elämässä on myös vaihtoehtoja. Samalla tavalla voisi kysyä, mitä me teemme sillä tiedolla, että joku joutuu rämpimään töihin räntäsateessa. Ei minua ainakaan kiinnosta sellainen fakta.

Näköjään voit niin huonosti että tarve vittuiluun on täysin pakonomaisella tasolla, otan osaa ahdinkoosi.

Vierailija
149/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämäkin on taas näitä elämän valintoja.

Pukeutuako sään mukaan, ja suojata koko pää, vai näyttääkö hyvältä, kun ottaa ulkovaatteet pois.

Suurin osa onneksi pukeutuu  talvella sen mukaan, että kengät on pitävät ja lämpimät, on kerrospukeutumista ja kunnon rukkaset, ja tuiskussa päässä hatun lisäksi joko irto- tai takin huppu.

Jos kulkee autolla joka paikkaan, niin silloin ei ole niin tarkkaa, mutta silloinkin autossa kannattaa autorikon varalta olla lämpimiä vaatteita.

Vierailija
150/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Länsimaalaisen kitisijän ongelmat

:D Sinähän täällä spämmäät kitinääsi sivukaupalla joten melkoisen koominen heitto

Vierailija
151/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs vingut ja valitat. Eipä sun työ tunnu sua rasittavan, kun nytkin koko aamupäivän oot vauvasivuilla surffaillut. Tasaseen tahtiin oot vastaillut kun noita kellonaikoja katselin kirjoituksissa.

Vierailija
152/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs vingut ja valitat. Eipä sun työ tunnu sua rasittavan, kun nytkin koko aamupäivän oot vauvasivuilla surffaillut. Tasaseen tahtiin oot vastaillut kun noita kellonaikoja katselin kirjoituksissa.

Juu, en minä koko päivää tuolla räntäsateessa ole pyörinyt. Työmatkan vain, kesti 23 minuuttia. Olen jo toipunut vi tu tuksesta.

Ap

Vierailija
153/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et käytä pipoa?

Koska käytän korvaläppä-kuulokkeita ja pyrin siihen ettei tarvitse laittaa hiuksia uudestaan kuntoon töissä. Yleensä läpät riittävät, mutta nyt en tajunnut että siellä on oikeasti pieni myräkkä.

Ap

Ja nyt on tukka hyvin kun viimassa ja pyryssä tukka märkänä taapersit. Hienoa.  MIhin töihin noin vähällä järjellä pääsee?

Vierailija
154/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta se on. Huomenna menet autolla.

Vierailija
155/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et käytä pipoa?

Koska käytän korvaläppä-kuulokkeita ja pyrin siihen ettei tarvitse laittaa hiuksia uudestaan kuntoon töissä. Yleensä läpät riittävät, mutta nyt en tajunnut että siellä on oikeasti pieni myräkkä.

Ap

Ja nyt on tukka hyvin kun viimassa ja pyryssä tukka märkänä taapersit. Hienoa.  MIhin töihin noin vähällä järjellä pääsee?

Heh, ei ole, ja siksikin harmitti etten sitä pipoa tajunnut ottaa mukaan. Arvioin niin sanotusti ihan vi t uralleen tuulen kovuuden ja märän lumen määrän.

Ap

Vierailija
156/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmosta se on. Huomenna menet autolla.

En mene. Mutta yritän jatkossa varustautua paremmin.

Ap

Vierailija
157/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos sulla suojatyöpaikka, kun oot töissä, mutta töitä ei juurikaan ole. Ihan itse tuolla sillee kirjoitit, jotta harvoin on kiirettä. Oo onnellinen kun saat vauvasivuilla näpyttelystä ihan palkkaakin, eikä siitä todentotta voi maksaakaan kun pas...palkkaa.

Vierailija
158/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et aikanaan tehnyt asian eteen mitään ettei minimipalkalla tarvitsisi työskennellä?

Vierailija
159/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkos sulla suojatyöpaikka, kun oot töissä, mutta töitä ei juurikaan ole. Ihan itse tuolla sillee kirjoitit, jotta harvoin on kiirettä. Oo onnellinen kun saat vauvasivuilla näpyttelystä ihan palkkaakin, eikä siitä todentotta voi maksaakaan kun pas...palkkaa.

Juu on. Ja totta. Kyllä silti joskus ärsyttää raahautua tänne joka jumalan arkipäivä seitsemäksi, ja sitten laskea kaupassa pennejä että mihin massi riittää.

Mutta sellaista se on, valintojen maailma.

Ap

Vierailija
160/257 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat ottaa palstan jutut suurella vakavuudella? Ainoa kontaktisi ulkomaailmaan..? -eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme