Isot silmälasit, korkeavyötäröiset farkut ja muut kammottavat trendit
En voi käsittää miksi nuoretkin naiset haluavat näyttää vanhoilta tädeiltä. Isoja rillejä joka toisen päässä, valtavia puoli naamaa peittäviä kehyksiä jne. Ihan helvetin typerän näköisiä vaikka olisivat kuin ohuet, ja saavat nuoren nätinkin naisen näyttämään keski-ikäiseltä tädiltä.
Yhtä käsittämätön trendi kuin korkeavyötäröiset väljät farkut. Ihan hirveän näköistä.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Muuten ei nykymuodissa juuri ärsytä mikään, paitsi nuo löysät farkut naisilla. 2000-luvun alussa näkyi tiukkoja farkkupeppuja kaikkialla, mutta nykyään niitä näkee enää pari kertaa vuodessa. Kaikki näyttää ihan perunasäkeiltä 🙄
Mulla on tiukat peppufarkut.
T. 90 kg nainen
Vierailija kirjoitti:
Noi mammafarkut tekee vatsasta isomman näköisen ja muutenkin muodissa näyttää olevan vaatteet, jotka korostavat "huonoja" puolia tai saavat näyttämään muodottomalta tai pyöreämmältä.
Miehillä taas liian lyhyet ja slimmit housut. Näyttää siltä kuin kulkisi lyhyeksi jääneessä rippipuvussa.
Minustakin on outoa miksi ihmiset haluavat oikein korostaa huonoja puoliaan, kuten isoa alavatsaa ja lyhyitä jalkoja.
T. Esteetikko
Vierailija kirjoitti:
Kohta joku täti tulee märisemään ikivanhaa feministimantraa siitä kuinka nainen ei pukeudu miestä miellyttääkseen.
Eikä tarvitsekaan, mutta miksi pitää ehdoin tahdoin näyttää kamalalta? Isot rillit ja äitifarkut ovat samaa sarjaa nenärenkaiden, näkyvien tatuointien ja shokkivärjättyjen hiusten kanssa.
Paljon mahdollista etteivät noita yllämainittuja käyttävä halua nimenomaan miellyttää sinua tai kaltaisiasi. Toivottavasti ymmärrät pysyä loitolla.
Vierailija kirjoitti:
Keskimäärin ihmiset pitävät omaa nuoruusajan muotiaan tyylikkäänä, sitä edeltäviä ja sen jälkeisiä rumina. Se kai liittyy jotenkin kehityspsykologiassa maun ja identiteetin muodostumisen "herkkyyskausiin".
Korkeavyötäröiset farkut on muuten huomattavasti armollisempi muoti kuin 20v -takaiset matalat farkut. Niihin täytyi olla aivan langanlaiha ja/tai pyykkilauta, että ne istuivat, muuten pursuaa jenkkikset ja vilkkuu persvako. Ne istuivat minulle, kun olin alipainon rajoilla, mutta näin normaalipainoisena näytän niissä todella typerältä ja tunnen myös suurta epämukavuutta. Luojan kiitos korkeavyötäröisistä.
Olen viidenkympin tienoilla, joten lantiofarkut oli. Mutta nyt nuo korkeavyötäröiset farkut tekevät vatsapussin, joten suosin vähän matalampaa mallia, missä vatsa litistyy paremmin. En ole mahakas, mutta noissa korkeavyötäröisissä näytän siltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi mammafarkut tekee vatsasta isomman näköisen ja muutenkin muodissa näyttää olevan vaatteet, jotka korostavat "huonoja" puolia tai saavat näyttämään muodottomalta tai pyöreämmältä.
Miehillä taas liian lyhyet ja slimmit housut. Näyttää siltä kuin kulkisi lyhyeksi jääneessä rippipuvussa.
Minustakin on outoa miksi ihmiset haluavat oikein korostaa huonoja puoliaan, kuten isoa alavatsaa ja lyhyitä jalkoja.
T. Esteetikko
Moni ei välttämättä tiedosta näyttävänsä vähän huvittavalta noissa vaatteissa. He voivat oikeasti kuvitella näyttävänsä hyvältä.
Jännä, kun kauneuskäsite useilla jotenkin jumittuu. Itse olen koko elinaikani (45 vuotta) tykännyt aina ajankohtaisesta muodissa olleesta jutusta, niin niistä lantiofarkuista kuin slimfiteistä ja nyt näistä mammahousuista. Tykkään kun katukuva muuttuu, tekee kivasti eroja aikakausien välille. Eihän tarkoituskaan ole näyttää aina samalta, miettikää nyt joitain 70-luvun alun valokuviakin, nimenomaan tyylistähän sitä aikakauden tunnistaa.
Itse menen mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän, tavallaan en. Joillekin nuo voivat olla mukavat päällä. Sen sijaan en ymmärrä, miksi pienikokoiset naiset pukevat päälleen kauhean isot housut. Kun tuo muoti tuli uudelleen muutama vuosi sitten, näin paljon pienikokoisia naisia suurissa, lähes rintojen kohdalle ylettyvissä löysissä housuissa. Eihän se voi olla enää mukavaakaan, eikä esteettistä. Näytti kuin pikkutyttö olisi hypännyt klovnin housuihin.
On ne mukavat, älä sinä huolehdi.
Loukkasiko tuo mun kommentti jotenkin?
Ei loukannut, älä sinä huolehdi. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöreät isot, lasit, vyötäröfarkut ja kämäset saksi, kissa ym. tatuoinnit.
Nuo varmat voimafeministin merkit.
Mä oon ollu varmaan feministi ennen kuin sinä edes synnyit. Mulla ei oo mitään noista. Eli sun mielikuvasi on vääristynyt.
Eli olet ollut feministi jo 60 -luvulla. Syntynyt siis viimeistään 50-luvun alkupuolella. Sotalapsi boomer sinä olet, etkä feministi siinä tapauksessa...
Kuinka niin ei voi olla feministi? Tuo sukupolvihan just eli ja ajoi feminismin toista aaltoa, luuletko että eilen keksittiin feminismi?
"Mää oon ollu" ...mää, mää. No, ootkosä syntynyt 50-luvun alussa? Et.
Rintsikkansa polttanut sukupolvi syntyi noin vuodesta 53 eteenpäin ja pisti rintsikat roviolle jo 1960-luvun lopussa myös Suomessa konservatiivien kauhuksi. 1970-luvulla kulkivat ilman rintsikoita kesät talvet.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että hyvin vähän nykyään keksitään mitään omia muotijuttuja ja trendit vaihtuvat tosi tiuhaan tahtiin. Aika epäekologiselta vaikuttaa, eikö nuorten pitänyt olla entistä valveutuneempia? Kuitenkin ultrapikamuoti sen kuin jatkaa kasvuaan
Sehän on muodin idea. Osa jää sovinnolla pois hommasta ja hankkii sitä, mistä pitää ja mikä itselle ja omalle kukkarolle sopii. Itse nostan hattua heille.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että hyvin vähän nykyään keksitään mitään omia muotijuttuja ja trendit vaihtuvat tosi tiuhaan tahtiin. Aika epäekologiselta vaikuttaa, eikö nuorten pitänyt olla entistä valveutuneempia? Kuitenkin ultrapikamuoti sen kuin jatkaa kasvuaan
Olen eri mieltä. Nykynuoriso on pukeutumisen suhteen paljon sallivampaa ja kaikenlaista näkee, kaupassakin on tyylivalikoimaa. 20v oli teinikulttuurissa paljon tiukempi pukeutumiskoodi ja myrkyllisesti pilkattiin väärinpukeutujia.
Nykymuotoinen pukeutumiskulttuuri, jossa peruspulliaisilla on sekä varaa että tarjontaa ostaa kilokaupalla rytkyjä vuodessa, tuli aivan aikaisintaan 50-luvulla. Toisin sanoen nopea muodin kierto ja kulutuskulttuuri on niin uusi ilmiö, että on vaikea sanoa, mihin se on menossa. Toivottavasti salluvampaan ja ekologisempaan suuntaan.
Se on muotia. 70-luvulla oli isot lasit (kärpäslasit), pulisongit miehillä ja ihan jäätäviä trumpettihousuja, kuoseista puhumattakaan. 80-luvulla takkutukka, aivan liian kireät housut ja neonvärit. 90-luvulla etutöyhtö, leveät housut, (niin että peppu näkyi) ja "villahousut" joita sai myös shortsipituunena. Kesällä käytettiin pyöräilyhousuja jakun kanssa. 2000-luvun alussa farkut oli niin matalia, että p...u näkyi. Kaunista? Sen päättäköön jokainen itse.
80-luku soitti ja haluavat nuo kuvaputkitelevisiot takaisin mitä pidät silmälaseinasi.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä silmälaseista. No, eikö noille taas hetken päästä naureskella.
Minä pidän isoista linsseistä. Kehykset eivät häiritse näkökenttää. Aika erilaisia malleja on saatavilla, ei ole pakko ottaa niitä tämän hetken instagram-pokia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöreät isot, lasit, vyötäröfarkut ja kämäset saksi, kissa ym. tatuoinnit.
Nuo varmat voimafeministin merkit.
Mä oon ollu varmaan feministi ennen kuin sinä edes synnyit. Mulla ei oo mitään noista. Eli sun mielikuvasi on vääristynyt.
Eli olet ollut feministi jo 60 -luvulla. Syntynyt siis viimeistään 50-luvun alkupuolella. Sotalapsi boomer sinä olet, etkä feministi siinä tapauksessa...
Kuinka niin ei voi olla feministi? Tuo sukupolvihan just eli ja ajoi feminismin toista aaltoa, luuletko että eilen keksittiin feminismi?
...ttu sentään. Kysyin onko tää "mää on varmaan syntyny.." -tyyppi syntyny 50-luvun alussa? Ei. Ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Korkeavyötäröiset, väljät ja vajaamittaiset farkut on kyllä kunnon pellehousut. Ysärillä ei tuollaisia käyttänyt kukaan.
Jep. Ysärimuotia nämä ei ole. Olen ollut nuori aikuinen ysärillä ja silloin vyötärö oli alhaalla, ja mitä edemmäs mentiin ysäriä, sitä alemmas se vyötärö laski. Farkut olivat ylhäältä todella kireitä, alaspäin väljeneviä. Edes kasarilla tuollaiset vajaamittaiset neliskanttiset jättipöksyt eivät olleet muotia. Nehän saavat perseen näyttämään kivitalon kokoiselta.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Esteetikko
Moni ei välttämättä tiedosta näyttävänsä vähän huvittavalta noissa vaatteissa. He voivat oikeasti kuvitella näyttävänsä hyvältä.
He varmaan ajattelevat samoin teidän vaatteistanne :)
Selittäkää mulle mikä idea on miesten vaippafarkuissa, kekkoslaseissa, likaisissa pieruverkkareissa, vaimonhakkaustopissa, linttalippiksessä ja kaikissa muissa huonosti istuvissa vaatteissa, joita lähes ainoastaan miehet käyttää.
Näihin verrattuna korkeavyötäröiset farkut on huippumuodin huipentuma ja silmiä hivelevä vaatekappale.
Vierailija kirjoitti:
Se on muotia. 70-luvulla oli isot lasit (kärpäslasit), pulisongit miehillä ja ihan jäätäviä trumpettihousuja, kuoseista puhumattakaan. 80-luvulla takkutukka, aivan liian kireät housut ja neonvärit. 90-luvulla etutöyhtö, leveät housut, (niin että peppu näkyi) ja "villahousut" joita sai myös shortsipituunena. Kesällä käytettiin pyöräilyhousuja jakun kanssa. 2000-luvun alussa farkut oli niin matalia, että p...u näkyi. Kaunista? Sen päättäköön jokainen itse.
80-luvun farkut olivat löysät, ysärin piukat, vain lahkeet olivat leveät. Lantiofarkut ja työmiehen hymy naisillakin tuli muotiin nollarilla.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeavyötäröiset, väljät ja vajaamittaiset farkut on kyllä kunnon pellehousut. Ysärillä ei tuollaisia käyttänyt kukaan.
Jep. Ysärimuotia nämä ei ole. Olen ollut nuori aikuinen ysärillä ja silloin vyötärö oli alhaalla, ja mitä edemmäs mentiin ysäriä, sitä alemmas se vyötärö laski. Farkut olivat ylhäältä todella kireitä, alaspäin väljeneviä. Edes kasarilla tuollaiset vajaamittaiset neliskanttiset jättipöksyt eivät olleet muotia. Nehän saavat perseen näyttämään kivitalon kokoiselta.
Kyllä oli ysärillä myös todella leveitä farkkuja. Vyötärön korkeus oli normaali, mutta farkkuja pidettiin pepun päällä vyön avulla. Tyyliin kuului iso college-paita ja lippis. Tytöillä saattoi olla myös liian iso farkkuhaalari. Housut ei kyllä ollut vajaamittaisia. Hoppareiksi näitä pukeutujia kutsuttiin.
huh käytätkö myös nahkavyötä farkuissasi? se on hiton seksikäs yhdistelmä naisella.