Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen käyttänyt Ozempicia nyt 10 viikon ajan. Kysy mitä vaan :)

Vierailija
04.01.2025 |

Pitkään epäröin aloittamista mahdollisten sivuoireiden ja vielä suurempana tekijänä saatavuusongelmien vuoksi. Nyt näin kymmenen viikon käytön jälkeen harmittaa lähinnä, etten ole aloittanut käyttöä aiemmin. Mieliteot ovat poissa oikeastaan kokonaan, ja nälän tunne vähentynyt merkittävästi.

Monet tutut ovat olleet kovin kiinnostuneita lääkityksestä, joten ajattelin, että kiinnostusta saattaisi olla täälläkin. Pakko ei toki ole kysyä, saa myös muuten kommentoida aihetta mielensä mukaan.

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko yleistuki, eli ns. "Kansalaispalkka" todellakin paras tapa purkaa kannustinloukut? 

Vierailija
2/96 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sait reseptin? Oliko vaikeaa saada?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko yleistuki, eli ns. "Kansalaispalkka" todellakin paras tapa purkaa kannustinloukut? 

En tiedä, olisiko se paras mahdollinen tapa, mutta ei se kovin huonoltakaan kuulosta.

Ap

Vierailija
4/96 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sait reseptin? Oliko vaikeaa saada?

Työterveydestä sain. Ei ollut vaikeaa kohdallani, mutta olen kuullut, etteivät kaikki lääkärit mielellään kirjoita.

Ap

Vierailija
5/96 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtöpaino ja pituus?

Mitä painat nyt?

Mitä mielitekoja sulla oli?

Tunnetko nälkää?

Vierailija
6/96 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtöpaino ja pituus?

Mitä painat nyt?

Mitä mielitekoja sulla oli?

Tunnetko nälkää?

143 kg ja 170 cm

Nyt painan noin 132 kg

Mieliteot olivat lähinnä makeanhimoa; karkkia, suklaata, keksejä yms

Näläntunne on lähes kokonaan poissa pistosta seuraavina päivinä, mutta sitten tilanne pikkuhiljaa tasoittuu. Eilen oli pistopäivä, ja eilen oli jo jonkin verran nälkäkin. Mikä on siis ihan hyväkin; tänään olen esimerkiksi syönyt ihan liian vähän ravintoaineiden kannalta, ja pitää vielä jotain ennen nukkumaanmenoa syödä.

Ap

Vierailija
7/96 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko leväbarbeja, miekkapyrstöjä ja partamonnia pitää samassa akvaariossa?

Vierailija
8/96 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko leväbarbeja, miekkapyrstöjä ja partamonnia pitää samassa akvaariossa?

Voi. Se on sitten eri asia, kannattaako välttämättä.

Ap

Vierailija
9/96 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin siis tuo näläntunteen poistuminen perustuu? Mikä on mekaniikka siinä?

Vierailija
10/96 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin siis tuo näläntunteen poistuminen perustuu? Mikä on mekaniikka siinä?

Vaikuttava aine on semaglutidi. Wikipedia sanoo vaikutusmekanismista näin: Semaglutidi on GLP-1-reseptorin agonisti. Se laskee verensokeria stimuloimalla insuliinin eritystä ja vähentämällä glukagonin eritystä verensokerin ollessa korkea. Se myös hidastaa vatsan tyhjenemistä ruokailun jälkeen. Painoa alentava vaikutus perustuu siihen, että lääke heikentää yleisesti ruokahalua ja vähentää mieltymystä erityisesti runsasrasvaisia ruokia kohtaan

Ap

Vierailija
11/96 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko maksaa? Eikö se ole kovin kallista.

Vierailija
12/96 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko maksaa? Eikö se ole kovin kallista.

Onhan se aika hintavaa. Halvimman valmistajan versio on suunnilleen 115 euroa kuukaudessa, kalleimman taitaa olla yli 170 euroa. Toisaalta kauppalasku on pienentynyt niin, että oikeastaan taidan olla tämän kanssa plussalla loppupeleissä :)

Ap

Vierailija
13/96 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko nopeammin kylläiseksi pienistä annoksista 

Vierailija
14/96 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käytät diabetes lääkkeitä, jääkö nyt joku diabeetikko ilman elintärkeää lääkettään kun tonni-keijut popsii Ozampicia kuin karkkia ja apteekit myy ei-oota.

Vierailija
15/96 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi käytät diabetes lääkkeitä, jääkö nyt joku diabeetikko ilman elintärkeää lääkettään kun tonni-keijut popsii Ozampicia kuin karkkia ja apteekit myy ei-oota.

Ozempicin saatavuus on normalisoitunut. Sitä riittää kaikille. 👍

Vierailija
16/96 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistätkö itse? Onko vaikeaa?

Vierailija
17/96 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkäri sanoi, että tuota ei saisi määrätä kuin diabeetikoille, joten ihmettelen miten olet saanut reseptin lhavuuden hoitoon.

Vierailija
18/96 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko nopeammin kylläiseksi pienistä annoksista 

Kyllä. Tai oikeastaan omalla kohdallani on useammin ehkä niin, ettei alun perinkään ole kova nälkä, jolloin tulee otettua pienempi annos. Mutta kyllä aiempaa helpommin tulee myös syödessä täyteen niin, että osa ruoasta pitää jättää.

Ap

Vierailija
19/96 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatavuusongelmat ovat suurelta osin jääneet historiaan. Erityisesti 1 mg annosta on lähes kaikissa apteekeissa jatkuvasti. Pienemmistä aloitusannoksista voi kyllä olla pulaa, mutta tuosta 1 mg valmisteesta pystyy ottamaan tarvittaessa myös pienempiä annoksia. Isona tekijänä varmaankin se, että markkinoille on tullut noita kalliimpia rinnakkaisversioita, joista ei saa Kela-korvausta edes diabeetikkona.

Ap

Vierailija
20/96 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistätkö itse? Onko vaikeaa?

Pistän itse. Ei ole lainkaan vaikeaa, mukana tulee hyvin yksityiskohtaiset ohjeet. Ensimmäisellä kerralla minulla oli kyllä hoitajana työskentelevä ystäväni vielä näyttämässä, että varmasti menee oikein.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän