Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen käyttänyt Ozempicia nyt 10 viikon ajan. Kysy mitä vaan :)

Vierailija
04.01.2025 |

Pitkään epäröin aloittamista mahdollisten sivuoireiden ja vielä suurempana tekijänä saatavuusongelmien vuoksi. Nyt näin kymmenen viikon käytön jälkeen harmittaa lähinnä, etten ole aloittanut käyttöä aiemmin. Mieliteot ovat poissa oikeastaan kokonaan, ja nälän tunne vähentynyt merkittävästi.

Monet tutut ovat olleet kovin kiinnostuneita lääkityksestä, joten ajattelin, että kiinnostusta saattaisi olla täälläkin. Pakko ei toki ole kysyä, saa myös muuten kommentoida aihetta mielensä mukaan.

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituspakkausta on yhä vaikea saada. Jyväskylässä on myyty ei-oota pari kuukautta, jossain Hankasalmella olisi ollut lähin apteekki missä sitä olisi ollut.

Niitä aloituskokoja tuotetaan ymmärtääkseni tarkoituksellisesti vähemmän, koska halutaan varmistaa se, että pysyvää 1 mg annosta riittää heille, jotka ovat lääkkeen käytön jo aloittaneet. Pienempiä annoksia on kuitenkin tarkoitus käyttää vain 4 vk + 4 vk, ja koko loppuaika 1 mg. (Toki oikeassa elämässä monet pysyttelevät pidempään pienemmissä annoksissa.)

1 mg kynästä pystyy ottamaan myös noita 0,25 mg annoksia. On sitten lääkäristä kiinni, tekeekö hän reseptin suoraan saatavilla olevaan 1 mg kynään, ja antaa luvan käyttää siitä pienempää annosta.

Ap

Vierailija
62/96 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lääkettä käytä enkä ole ylipainoinen mutta ei voi kuin ihmetellä miten paljon ärsytystä tuo Ozempic aiheuttaa. Ihmisiä ärsyttää toisten lihavuus mutta jos laihdutat niin tapa on väärä. Jos et ole rääkännyt itseäsi salilla ja dieeteillä niin olet huono laihduttaja. 

Maailmassa käytetään lääkkeitä kaikenlaisiin sairauksiin, oireisiin, vaivoihin mutta laihdutukseen, ei missään nimessä!! Ihan naurettavaa. Etenkin se että yhtäkkiä kaikki ovat hirveän huolissaan jonkun tuntemattoman diabeteslääkkeistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua hävetä olla kykenemätön laihduttamaan ilman sokeritautisten lääkkeitä? Sokeritautiset joutuvat välillä olemaan ilman lääkkeitään kun lihavat käyvät ostamassa varastot tyhjiksi. Eikö sinua ylipäätään hävetä kertoa, että olet käyttänyt jotakin laihdutuslääkettä? Ai niin joo, nykyään enemmistö on sairaanloisen ylipainoisia, niin se taitaakin olla status juttu. Menestyvimpiä ovat he, joilla on vara ostaa niitä merkkejä, jotka maksavat useita satoja euroja, jopa tuhansia euroja kuukaudessa, että saa sitten sanoa, että lähti 4 kiloa nesteitä 2 kuukauden aikana.

Ei minua kyllä hävetä lääkkeen käyttö laisinkaan. Mitä diabetesta sairastaviin tulee, niin kuinka moni heistä ihan oikeasti a) käyttää lääkkeenä nimenomaan Ozempicia ja b) on jäänyt ilman lääkettä Suomessa? Varmastikin joku, sitä en kiellä, mutta tilanne Suomessa on ihan erilainen kuin

No tästä oli aikanaan uutisointeja paljonkin https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/haastava-tilanne-apteekeissa-laihdu…

Paikallislehdessä oli juttu miehestä, jolla oli ollut diabedes vuoden hyvässä hoitotasapainossa nimenomaan Ozempicin ansiosta, mutta sitä ei ollut saanut aikoihin ja tukku näytti ei-oota, koska lääkärit olivat kirjoittaneet sitä liikaa johonkin toiseen tarkoitukseen,eli tässä tapauksessa lihavien takia sokeritautipotilaat kärsivät. Olette sairaita, itsekkäitä, typeriä, eikä teistä tule mitään positiivista mieleen. 

Vierailija
64/96 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli syksyllä lääkekatto täyteen, hain loppuvuonna 6 x ozempic ja 3kk satsin samaa pillereinä eli rybelsusta. Maksoi yhteens 7,50€. Mua oikein hävetti, mutta nyt on juhannukseen asti halvat lääkkeet.

Vierailija
65/96 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en lääkettä käytä enkä ole ylipainoinen mutta ei voi kuin ihmetellä miten paljon ärsytystä tuo Ozempic aiheuttaa. Ihmisiä ärsyttää toisten lihavuus mutta jos laihdutat niin tapa on väärä. Jos et ole rääkännyt itseäsi salilla ja dieeteillä niin olet huono laihduttaja. 

Maailmassa käytetään lääkkeitä kaikenlaisiin sairauksiin, oireisiin, vaivoihin mutta laihdutukseen, ei missään nimessä!! Ihan naurettavaa. Etenkin se että yhtäkkiä kaikki ovat hirveän huolissaan jonkun tuntemattoman diabeteslääkkeistä. 

No ärsyttää sen takia, koska lihavia ei kuulemma haittaa ylipaino. Itsepähän omat läskinsä kantavat ja sitten kuitenkin itketään, että "yhyy, en laihdu vaikka kierrän urheilukentän kerran päivässä kävellen ja en enää juuri lohtusyö. Työpaikallakin syön enää vain kolme viineriä kun ennen söin viisi, joten pakkohan minun on laihtua, mutta mul on huonot geenit niin en laihdu!". Autolla hyvä ettei ajeta liikkeeseen sisään ja kai siellä kohta on autoilijoillekin omat kauapt, jossa voi autolla ajaa kaupan sisällä. Sitten ihmetellään jos joku kävelee tai pyöräilee normaalilla pyörällä vaikka 2 kilometriä töihin. Ja ennen kaikkea minua ärsyttää se, että todellakin oikeasti vakavasti sairaat ovat jääneet ilman lääkettä näiden itsekkäiden ihrapallojen takia. Minä en pilkkaisi lihavia millään tapaa, mutta he ovat olleet niitä, jotka ensimmäisenä juoruavat ja puhuvat paskaa jos joku on jollakin tavalla erilainen. Ovat myös keskimäärin huomattavan tyhmiä.

Vierailija
66/96 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan se nyt vaan jotenkin koomisen näköistä jos ihminen on syönyt itsensä niin turpeaksi, ettei pääse edes kävelemään. Sitten hehkutetaan "oon kauniimpi kun ikäiseni kun ei tuu ryppyjä" ja haukutaan joitakin fitnessurheilijoita rumiksi huo*iksi, vaikka miehet valitsevat fitnessmisun mieluummin keskimäärin.

Vierailija
67/96 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ärsyttää sen takia, koska lihavia ei kuulemma haittaa ylipaino. Itsepähän omat läskinsä kantavat ja sitten kuitenkin itketään, että "yhyy, en laihdu vaikka kierrän urheilukentän kerran päivässä kävellen ja en enää juuri lohtusyö. Työpaikallakin syön enää vain kolme viineriä kun ennen söin viisi, joten pakkohan minun on lai

Ne lihavat, joita ei haittaa ylipaino, taitavat olla eri yksilöitä kuin ne lihavat, jotka käyttävät laihdutuslääkkeitä.

Vierailija
68/96 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet laihtunut tosi paljon lyhyessä ajassa. Noin 2-4kg per kk on ns. normaali terveellinen laihdutus tahti.

Oma Ozempickin käyttö (olen diabeetikko) jouduttiin lopettamaan koska se aiheutti haimatulehduksen. Onneksi suht lievän, mutta Ozempikin eräs harvinaisista sivuoireista jotka on ihan tiedossa. Jos vasen kylkaaren alue alkaa sattua kannattaa mennä lääkäriin.

Muutoin olisin jatkanut läkkeen käyttöä, nyt olen taas insuliinien varassa. laihduinkin, tosin hitaammin kuin ei diabeetikko joka voi jättää aterioita välistä.

Haima on kylläkin oikealla, ei vasemmalla.

Vierailija
69/96 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun linkitin lihavien kysymään "no onko muka otsempikki loppunut sokeritautisilta kesken?!" -uutisen, niin siihen ei luonnollisesti osata/haluta kommentoidam itään. Korkeintaan laitetaan alapeukku kun tuli niin paha mieli, että minulle nyt näin sanottiin, että "olen kauhean kamala ihminen sen lisäksi että olen läski ja en omaa elämänhallintaa, nyyh, vien vielä oikeasti sairaiden lääkkeetkin, koska olen huono ja lihava ihminen :c "

Vierailija
70/96 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuo haimatulehduksen saanut, ehdin käyttää Ozempicia noin 11kk ennen tulehdusta...

Paljonko ehdit laihtua 11 kuukaudessa? Tuliko kilot takaisin sen jälkeen?

Vierailija
71/96 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä lääkäri?

En, olen älykäs ihminen, joka kykenee ajattelemaan asioita monelta kantilta ja tarkkailemaan asioita siten, että tiedän jo ennakkoon milloin ihmiset menevät väärään suuntaan. Nerojahan yleensä arvostetaan vasta sitten kun ihmiskunta on kussut muroihinsa sukupolvesta toiseen. Heitä pidetään kylähulluina, mutta sitten 500 vuoden päästä huomataankin, että he olivat oikeassa. Väitän olevani tässä asiassa oikeassa ja lihavat kuuluisi pistää esimerkiksi armeijan tyyliseen laitokseen siksi aikaa, että laihtuvat. Pitää olla tyhmä jos uskoo lääkäriä sen takia, että se on lääkäri, vaikka oikeasti maailmaa pyöritetään sairauksien ja ylensyöntiongelmien kohdalla siten, että pidetään ihmisiä sairaana, jotta heistä saa enemmän rahaa. jos ihminen tervehtyisi tai tässä tapauksessa laihtuisi, ei hänestä saisi enää rahaa kalliilla lääkkeillä ja tehottomilla lihavuusleikkauksilla. Läskit syövät lihavuusleikkauksen jälkeen usein itsensä takaisin talipalloiksi. Olette yksinkertaisia. Lääkärin titteli ei tarkoita sitä, että he olisivat älykkäitä. Väitän, että olisin pystynyt kouluttautumaan lääkäriksi, mutta minua ei yksinkertaisesti voisi vähempää kiinnostaa sellainen. Myyn seksiä, joten en voikaan olla älykäs teidän lihavien mammojen mielestä. Teidän miehetkin käyvät minun tykönäni sen takia, koska olette sairaanloisen lihavia ja hypetätte jotakin "OU TSEMPIKKIÄ, JEJJJ!". Tiedätkös, että lääkäreitäkin kontrolloidaan rahalla korkeammalta? Väitän tietäväni näistä asioista enemmän kuin tunteella kirjoittava ja tunteella syövä vihainen av-nainen, joiden miehet käy mieluummin meillä hoikilla, älykkäillä ja hyvännäköisillä transnaisilla harrastamassa seksiä rahaa vastaan, koska miehet rakastavat naisellisia naisia, jotka myös kykenevät rationaaliseen ajatteluun ja monenmoisiin avaruudellisiin keskusteluihin ja ovat kaiken lisäksi seksin Jumalattaria. Se on toissijaista uskooko joku tunnesyöjä minua vai maksettua lääkäriä. Lääkärit kertovat sitä, mitä enemmistö haluaa kuulla. Lihavuusbisneksessä pyörii isot rahat. Jos olisitte tarpeeksi älykkäitä laihtuisitte helpoiten amfetamiinilla ja se tulisi halvemmaksi ja terveellisemmäksi teille tynnyreille. Sitä paitsi aika monet lääkärit, tiedemiehet, nerot jne. ovat huolissaan tästä nykysuunnasta. Tämä maailma on kerta kaikkiaan sairas ja thl kertoo, että liikunnalla ei laihdu ja lihavuudesta ei voi laihtua ilman ulkopuolista apua. Miten voitte olla sokeita asioille, jotka on teidän nokan edessä. Olen kai liian älykäs (INTP), mutta sen lisäksi myös, hoikka ja erittäin hyvännäköinen ja pitkäsäärinen leikkaamaton transnainen, jota miehet jumaloivat.

Vierailija
72/96 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun linkitin lihavien kysymään "no onko muka otsempikki loppunut sokeritautisilta kesken?!" -uutisen, niin siihen ei luonnollisesti osata/haluta kommentoidam itään. Korkeintaan laitetaan alapeukku kun tuli niin paha mieli, että minulle nyt näin sanottiin, että "olen kauhean kamala ihminen sen lisäksi että olen läski ja en omaa elämänhallintaa, nyyh, vien vielä oikeasti sairaiden lääkkeetkin, koska olen huono ja lihava ihminen :c "

Linkitit _yli kaksi vuotta vanhan_ uutisen, jossa todetaan, että _on riski_ sille, ettei diabeetikoille riitä lääkettä. Ei ollut mitään lukuja siitä, kuinka moni diabetesta sairastava silloinkaan todella jäi lääkettään vaille. Kahden vuoden takainen saatavuustilanne ei liity mitenkään tämän päivän tilanteeseen.

Sinulla on selvästi aika suuria vihan tunteita lihavia kohtaan. Kannattaa pohtia, mistä ne ovat lähtöisin.

Ap

Vierailija
73/96 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon ja mitä olet siis syönyt, että olet päätynyt 143 kiloiseksi?

Kuinka paljon ja mitä olet vähentänyt nyt?

Vierailija
74/96 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä lääkäri?

En, olen älykäs ihminen, joka kykenee ajattelemaan asioita monelta kantilta ja tarkkailemaan asioita siten, että tiedän jo ennakkoon milloin ihmiset menevät väärään suuntaan. Nerojahan yleensä arvostetaan vasta sitten kun ihmiskunta on kussut muroihinsa sukupolvesta toiseen. Heitä pidetään kylähulluina, mutta sitten 500 vuoden päästä huomataankin, että he olivat oikeassa. Väitän olevani tässä asiassa oikeassa ja lihavat kuuluisi pistää esimerkiksi armeijan tyyliseen laitokseen siksi aikaa, että laihtuvat. Pitää olla tyhmä jos uskoo lääkäriä sen takia, että se on lääkäri, vaikka oikeasti maailmaa pyöritetään sairauksien ja ylensyöntiongelmien kohdalla siten, että pidetään ihmisiä sairaana, jotta heistä saa enemmän rahaa. jos ihminen tervehtyisi tai tässä tapauksessa laihtuisi, ei hänestä saisi enää rahaa kalliilla lääkkeillä ja tehottomilla lihavuusleikkauksilla. Läskit syövät lihavuusleikkauksen jälkeen usein itsensä takaisin talipalloiksi. Olette yksinkertaisia. Lääkärin titteli ei tarkoita sitä, että he olisivat älykkäitä. Väitän, että olisin pystynyt kouluttautumaan lääkäriksi, mutta minua ei yksinkertaisesti voisi vähempää kiinnostaa sellainen. Myyn seksiä, joten en voikaan olla älykäs teidän lihavien mammojen mielestä. Teidän miehetkin käyvät minun tykönäni sen takia, koska olette sairaanloisen lihavia ja hypetätte jotakin "OU TSEMPIKKIÄ, JEJJJ!". Tiedätkös, että lääkäreitäkin kontrolloidaan rahalla korkeammalta? Väitän tietäväni näistä asioista enemmän kuin tunteella kirjoittava ja tunteella syövä vihainen av-nainen, joiden miehet käy mieluummin meillä hoikilla, älykkäillä ja hyvännäköisillä transnaisilla harrastamassa seksiä rahaa vastaan, koska miehet rakastavat naisellisia naisia, jotka myös kykenevät rationaaliseen ajatteluun ja monenmoisiin avaruudellisiin keskusteluihin ja ovat kaiken lisäksi seksin Jumalattaria. Se on toissijaista uskooko joku tunnesyöjä minua vai maksettua lääkäriä. Lääkärit kertovat sitä, mitä enemmistö haluaa kuulla. Lihavuusbisneksessä pyörii isot rahat. Jos olisitte tarpeeksi älykkäitä laihtuisitte helpoiten amfetamiinilla ja se tulisi halvemmaksi ja terveellisemmäksi teille tynnyreille. Sitä paitsi aika monet lääkärit, tiedemiehet, nerot jne. ovat huolissaan tästä nykysuunnasta. Tämä maailma on kerta kaikkiaan sairas ja thl kertoo, että liikunnalla ei laihdu ja lihavuudesta ei voi laihtua ilman ulkopuolista apua. Miten voitte olla sokeita asioille, jotka on teidän nokan edessä. Olen kai liian älykäs (INTP), mutta sen lisäksi myös, hoikka ja erittäin hyvännäköinen ja pitkäsäärinen leikkaamaton transnainen, jota miehet jumaloivat.

Lääkkeet!!

Enkä nyt tarkoita ozempicia vaan pollalääkkeitäsi.

Vierailija
75/96 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko naama roikkuu?

Tai oletko jo sokeutunut?

Vierailija
76/96 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko pitää olla ylipainoa että tuollainen määrätään?

Vierailija
77/96 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin 2025?

Vierailija
78/96 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et mene vatsakaukun ohitusleikkaukseen?

Vierailija
79/96 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset lopettanut jatkuvaa mässäilyä?

Vierailija
80/96 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä veikkaisit minussa olevan pielessä, kun en juuri makeaa syö, paitsi lahjaksi tulleen konvehtirasian jouluviikon ja välipäinien aikana. Syön 4-5 ateriaa päivässä. Hyvin maltillisia annoksia mielestäni. Teen hyvin paljon itse ruokani, eli yritän minimoida piilosokerinkin. 

Proteenirahkoja syön silloin, kun muuten meinaa jäädä päivittäinen proteeniannos saamatta. Niitäkin vain sellaisia joissa mahdollisimman vähän sokeria. En syö riisiä, vaaleaa leipää, pastaa ja perunaakin harvoin. Pidän syömisistäni kirjaa, jos joskus lääkärin kanssa näistä juttelen.

Mutta paino ei vaan putoa mihinkään, vaan oikeastaan päinvastoin. 135kg ollut jo pitkään. Ja noussut 120kg:sta tuonne sanoisinko kahden vuoden aikana.

Täällä sama, mutta lisäksi nälän tunnetta ei edes tule vaan voin olla helposti syömättä niin kauan, että tulee huono olo. En ymmärrä miten Ozempic voisi auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan