Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akkavalta

Vierailija
28.02.2007 |

Eilinen akkavalta oli kyllä aika kiinnostva ohjelma. Tuli ihan palstamainen fiilis jotenkin kun muijat siinä keskusteli kiihkeästi.

Katsoitteko?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

45

Vierailija
42/43 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Koko urajuttu on miesten juttu. Miksi naisten täytyisi kopioida se(kin) miesten maailmasta? Naiselle itsensä toteuttamisen mahdollisuuksia on muitakin kuin työ ja ura. Tietysti lapset mutta harrastuksillakin voi päteä ja kokea onnistumisen ja ilon tunteita. Ei sen oman jutun kai aina tarvii olla työ. Varsinkin jos ei ole löytänyt niin hyvää työpaikkaa, että se olisi jotenkin erittäin ihqu!

Olen nainen, en halua lapsia, en halua toteuttaa itseäni kotona puuhailemalla tai harrastusten parissa, vaan minä nimenomaan haluan sen työn ja uran! Vaikka työelämän tasa-arvoisuus ja yhtäläiset etenemismahdollisuudet eivät sinua kiinnostaisi pätkääkään, niin muista, että joitakin ne kiinnostavat erittäin paljon. Aika naivia väittää, että koska minä en halua uraa, niin ei muillekaan naisille tarvitse antaa mahdollisuuksia uran luomiseen. Tsiisus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eihän perinteiseen naisen malliin sopivaa varmastikaan kiinnosta mikään " femakkojen tasa-arvolänkytys" , kun tällainen nainen ei törmää nykyisessä maailmassa minkäänlaisiin epäkohtiin, ongelmiin tai ristiriitoihin, vaan kaikki soljuu kivasti omalla painollaan eteenpäin eikä koskaan tule minkäänlaista kahnausta muiden kanssa.

Sitten on naisia (ja miehiä), jotka eivät sopeudu heille suunniteltuun muottiin. Tässä muutamia esimerkkejä asioista, joiden osalta minä en sovellu perinteiseen naisen malliin.

- ei pätkääkään kiinnosta siivota tai tehdä kotitöitä (Sotku ei minua häiritse, mutta kaverit ja sukulaiset kyllä jaksavat kauhistella kämppääni. Sisustaminen tms ei kiinnosta ja sitäkin jaksetaan aina ihmetellä. Pidettäisiinköhän miestä, joka ei tiedä minkänäköinen mikäkin Arabian astiasto tai Marimekon kuosi on, yhtä outona kuin minua näin naisena?)

- en halua lapsia (Tämän vuoksi saa kuulla olevansa kylmä ja tunteeton ihminen, kaiken lisäksi vielä todella itsekäs. Miksi hitossa en saisi tässä asiassa olla itsekäs ja tehdä niin kuin pää sanoo? Niinhän ne lapsen hankkivatkin tekevät itsekkäästi oman halunsa mukaan. Miksei mies ole itsekäs paska, jos ei jää vähintään 3 vuodeksi hoitamaan kersaansa?)

- haluan vakityön ja kunnon palkan ja yletä urallani ainakin jonkun matkaa (Valitettavasti jatkuvasti saa kuulla, kuinka nuorille naisille tarjotaan pelkkiä pätkäduuneja ja huonoa liksaa ja pomoksi on vaikea päästä ellei tee duunia 2 kertaa enemmän ja paremmin kuin joku jolla on kivekset. Vituttaa.)

- haluan tasa-arvoisen suhteen (En siis halua miestä lapsekseni, jota minun pitää komentaa/ohjeistaa viemään likaiset kalsarit pyykkikoriin, jolle pitää tehdä ostoslista kauppareissua varten, jolle minä joudun ostamaan vaatteita, joka pitää pakottaa imuroimaan jne. Minä haluan miehen, jolla on tarpeeksi älliä suoriutua noista asioista itsekin. En tiedä vedänkö puoleeni vain typeryksiä, mutta osalle miehistä esim. siististi pukeutuminen, hampaiden pesu + säännöllisesti hlääkärillä käyminen, maidon ja leivän tuominen kaupasta, laskunmaksu ajallaan tms ovat ihan liian haastavia hommia. Mieluummin olen yksin kuin otan jonkun rääkyvän idiootin passattavaksi ja perään katsottavaksi.)

Mielenterveyttäni ja naiseuttani on epäilty myös esimerkiksi sen takia, että käyn salilla enkä jossain bicissä/tanssitreeneissä/joogassa, että en silitä liinavaatteita (enkä mitään muutakaan ellei ole ihan pakko) enkä käytä huuhteluainetta, en suostu paheksumaan ja huorittelemaan irtoseksiä harrastavia naisia (harrastan itsekin silloin tällöin), en halua vaihtaa kavereiden lapsien vaippoja tai edes pitää niitä sylissä, osaan tankata auton ja vaihdan itse lamput ja sulakkeet sen sijaan että komentaisin poikakaverin bensa-asemalle tai käskisin häntä vaihtamaan lamput jne jne...NIIN monta kertaa olen mielipiteitteni ja käytökseni takia kuullut lauseet " Sä oot ihan erilainen kun kaikki muut mun tuntemat naiset." ja " Sä et ole kovin naisellinen." (Ja huom, minulla on pitkä tukka, meikkaan, pukeudun joskus hameeseen, käytän korkkareita, lakkaan kynsiä jne, eli en ole mikään rekkalesbon muotokuva.)

Minulle maailma vaan ei ole yhtä kiva paikka kuin niille naisille, jotka haluavat vaatimattomamman uran, löytää kivan miehen, mennä namisiin ja tehdä liudan lapsia ja hoitaa ne kotona. Ei tuossa valinnassa mitään vikaa ole, tietenkään, mutta ymmärtäkää nyt, että ihmiset ovat erilaisia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan