Erotako siksi, että mies ei suostu osallistumaan päiväkotikuskauksiin?
Otsikkoon noin kirjoitettuna kuulostaa ihan tyhmältä. Mutta noin se tiivistettynä on. Lapsemme isä ei suostu viemään lasta päiväkotiin koskaan aamulla eikä koskaan iltapäivällä hakemaan sieltä. Vaan joudun yksin hoitamaan kaikki päiväkotikuskaukset. Minä kuljen töihin bussilla, mies autolla. Miehen työaika on joustavampi kuin minun, päivät välillä lyhyempiä kuin minun, välillä pidempiä. Päiväkotiin on meiltä vajaa kilsa eli se onneksi on aika lähellä. Mies sanoo syyksi kaikkia mukasyitä miten ei muka ehdi tai pysty. Mikään keskustelu aiheesta ei tuota tulosta, hän pysyy kannassaan ettei vie eikä hae koska ei voi (minun mielestä voisi jos vain viitsisi tai haluaisi). Erotako tässä pitää asian vuoksi? En jaksa enää. Kellään kokemusta vastaavasta?
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Arvaa kuka ne päiväkotikuskaukset tekis sen eron jälkeen?
Mies omilla viikoillaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai oikeasti mieti, että eroat ja viet lapselta ehjän perheen tuollaisen syyn takia?
Minäkö tässä syyllinen nyt olen?
Ap
Hyväksikäyttäjien silmissä uhri on aina syyllinen.
No jos kyseleminen on turhaa niin taitaa olla homma taputeltu. Ero niin ei tosiaan vi tu ta niin paljon kun tietää ettei toiseen voi luottaa ja kaikkii saa itse hoitaa. Ja muuta lähemmäs töitä ja hae sieltä hoitopaikkaa. Lapsikin saa lyhemmät hoitopäivät jos vaan kunta on sellainen et saat hoitopaikan läheltä uutta kotia ja töitä.
Sano sille että tämä homma ei vetele ja että muutatte lapsen kanssa lähemmäs työpaikkaa jos muutosta ei tapahdu. Jos se ei edes yritä niin sehän on vain merkki sulle siitä että oot p*skassa suhteessa. Äijä vaan ajattelee että hän määrää miten asiat tehdään, älä alistu tuollaiseen.
Meillä olisi tullut ero. Päiväkoti oli vastakkaisessa suunnassa työmatkaani nähden n. kolmen kilometrin päässä huonoilla liikenneyhteyksillä. En olisi mitenkään voinut antaa anteeksi, että lapsen päiväkotipäivää pidennettäisiin parilla tunnilla päivässä. Meillä mies hoiti kuskaukset, minä tiskit ja pyykit. Näin jatkui myös päiväkodin jälkeen treenikuskauksilla. No tänä vuonna saa oman ajokortin, että siihen loppuivat ne kuskaukset...
Onko lapsi tyttö?
Asiasta ei paljon puhuta, mutta tuttavapiirissä käynyt tätä, että mies pettyy tyttölapseen ja tämä on se syy, miksi ei osallistu mihinkään lapseen liittyvään.
Naisen kannattaa valita mies hyvin tarkaan, mutta ovat pirulaiset ovelia peittämään naisvihaansa.
Eroaisin ja erosinkin miehen itsekkyyden takia.
Laitoin itseni ja lapset kuntoon aamulla. Mies heitti lapset päikkyyn 7.00 töihin mennessään. Itse lähdin suoraan töihin. Hain iltapäivällä n. 15.00. Tällä mentiin koko päiväkotiaika. Sopi meille.
Näillä spekseillä voisin hyvinkin harkita eroa. Osallistuuko mies muuten lapsen ja kodin asioihin? Onko sellainen, että ei pysty sanomaan suoraan, jos on jotain ongelmaa? Ajattelin, että voisihan siellä pk:lla vaikka olla töissä joku vanha hoito, johon ei halua törmätä, ja ei voi sitten sulle sitä suoraan sanoa. Tai toki joku nykyinenkin hoito, joka ei tiedä että miehellä perhe. Toki tässäkin tapauksessa ero kannattaisi ottaa aika vikkelään.
Jos miehesi jotenkin jännittää päiväkodissa käyntiä?
Onhan se nyt vaikeaa laittaa turvaistuin hienoon autoon, väsätä lapsi siihen ja ajaa päiväkotiin. Siellä pitäisi saada portti auki ja viedä lapsi sisään ja ehkä puhua sille lapselle tai hoitajille! Menee aamu pilalle, mieluummin hurautan autollani kahvikupposen kanssa omassa rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Arvaa kuka ne päiväkotikuskaukset tekis sen eron jälkeen?
Mutta hänhän tekee ne myös nyt? Bointtisi?
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, että lapsi ei merkitse miehelle p*skan vertaa. Parempi erota, sitten toki joutuu päästämään lapsen tapaamaan isää ja eiköhän tuollainen isä makaa sohvalla kännykkä kädessä koko ajan, ruokana nakkeja ja ranskalaisia tai haetaan Heseltä.
Ei varmaan merkitsekään, kun ap taitaa olla niitä naisia, jotka pakottavat miehen lapsenhankintaan.
Sinä teit kakaran niin vie se itse.
Nakita ukolle joitain muita omia hommiasi, ja selitä, ettet ehdi kuskaukseltasi.
Siis kaveri lähtee pihasta lämpimällä autolla yksin ja sinä viet sateessa ja pakkasessa kävellen sitä muksua? :o
Ymmärrän ap:n miestä. Jos matka on alle kilometri niin senhän kävelee reippaasti eikä se kovin paljoa aikalisää tuo aamuun tai iltapäivään. Muutenkin tuo on naisten hommaa tuo lasten kuskailu.
Eksäni mussutti kanssa jotain samanlaista kuin ap ja lisäksi siihen vielä, että kuulemma aina jotain ilkeää sanoivat siellä päiväkodissa. Itse kävin avioliittomme vuoksi lapsia jonkin verran viemässä ja hakemassa eikä koskaan ei mitään siellä kummemmin kommentoitu tai jos yritettiin niin pistin jauhot suuhun heille siellä. Asialliset kommentit toki otin huomioon, esim. vaatteisiin tai muihin liittyen.
Annoin vielä avioliiton loppupuolella autonkin eksän käyttöön ja menin töihin bussilla, koska...niin vaikeaa. Viedä ne omat lapset hoitoon. No olisi tuokin pitänyt jättää välistä ja lähteä liitosta aiemmin, sillä ei se työmoraali siitä hänellä koskaan parantunut.
Mistä naiset löytää näitä uunoja miehikseen, tuohan on ihan järjetöntä miehen puolelta.
Onko hän muutenkin itsekäs? En oikein usko, että tuo on hänen ainoa temppunsa. Meillä mies vie aamulla lapsen hoitoon ja minä haen iltapäivällä kun pääsen aikaisemmin töistä. Ei edes olisi käynyt mielessä kummallakaan etteikö molemmat osallistuisi lapsen kuskaukseen. En jaksaisi katsella noin itsekästä ihmistä kuin miehesi on.
Miksi mies on niin vastahakoinen viemään? Jos on lapsen halunnut, niin luulisi että kiinnostaa lapsen hoito ja muutenkin perheensä, vaimonsa hyvinvointi. Että joskus edes veisi.
En jäisi itse katselemaan