Riittäisikö sinulle elämiseen 2 000e nettona kuukaudessa?
Kommentit (98)
Typerä kysymys, kellään ei ole tarvetta kuluttaa enempää. Voi katsoa peiliin, jos ei pärjää vähemmällä.
Ehdottomasti. Ikinä en ole saanut edes tuota summaa, vaikka löytyy sekä maisterin tutkinto luonnontieteistä, että AMK tutkinto tekniseltä alalta.
Riittäisi, kun riittää 1600 hyvin, mistään ei pidä tinkiä
Miettinyt tuota eläkkeen osalta. Nyt 50 ikää. Kertynyt eläke tähän mennessä 2300 brutto, mutta tuo ei paljon enää kerry, kun ryhdyin yrittäjäksi ja YEL. Aloitin säästää eläkepäiville. Tavoitteena 700 euroa kuussa laittaa indeksirahastoihin. Nyt 30 000 kasassa.
Riittäisi, mutta olis se aikamoinen tiputus ja elintasoa olis laskettava jotta rahaa jäisi säästöönkin.
Vähemmällä reilusti tulen hyvin toimeen.
800€/kk riittää kun enempää ei tule.
Riittää ja nuukaillen vielä matkailuunkin.
Ei. Mulla menee 2500-3000 kuussa. Varmaan saisin vähän siitä nipistettyä jos olisi pakko mutta mieluummin ei.
Eikä mulla ole edes lainaa enää. Talo, kaksi teiniä, koira ja auto. Sinne ne rahat menee.
Riittää varsin hyvin. Kun ei ole enää asuntolainaa eikä muitakaan lainoja, ei ole autoa, kesämökkiä tms ylimääräistä rahareikää, niin saan tuosta summasta vielä säästöönkin. Tuloni ovat suuremmat kuin tuo, mutta olen jo pari vuotta elänyt alle kahdella tonnilla ja siitäkin siis menee jo osa säästöön ja sijoituksiin. Tänä vuonna olisi tarkoitus alkaa "nuukailla" vielä lisää.
Riittäisi, etenkin yksin säästöön jäisi satasia.
Olen yh. Tuloina on lapsilisät ja minimi elarit kahdesta lapsesta +yksi josta ei enää saa kumpaakaan. Omasta palkasta jää käteen 1800e/kk.
Asuntolainan lyhennys on n. 500e/kk. Auto on pakko olla, velaton onneksi, vanha auto. Lisäksi omakotitalon kulut.
Rahat riittää, mutta säästöön ei jää mitään, ja kyllä varmaan vähän niukasti eletään, ostetaan vain tarpeeseen, ei matkustella ym.
Tähän on tottunut,koska tätä elämä on aina ollut. Toki lapsille toivon parempaa tulotasoa, mutta toisaalta ajattelen, että se, että oppivat säästäväisiksi ja miettimään mihin on varaa, ei ole huono asia.
Vierailija kirjoitti:
Riittäisi, etenkin yksin säästöön jäisi satasia.
Olen yh. Tuloina on lapsilisät ja minimi elarit kahdesta lapsesta +yksi josta ei enää saa kumpaakaan. Omasta palkasta jää käteen 1800e/kk.
Asuntolainan lyhennys on n. 500e/kk. Auto on pakko olla, velaton onneksi, vanha auto. Lisäksi omakotitalon kulut.
Rahat riittää, mutta säästöön ei jää mitään, ja kyllä varmaan vähän niukasti eletään, ostetaan vain tarpeeseen, ei matkustella ym.
Tähän on tottunut,koska tätä elämä on aina ollut. Toki lapsille toivon parempaa tulotasoa, mutta toisaalta ajattelen, että se, että oppivat säästäväisiksi ja miettimään mihin on varaa, ei ole huono asia.
Ei tässä kysytty riittäisikö 2000 netto plus nykyiset etuudet, vaan pelkästään että riittääkö kahden tonnin netto. Enemmänhän sinä nyt saat käteen.
Riittäisi. Se olisi enemmän kuin mihin olen tottunut. Mulla jää palkasta käteen noin 1700€.
Vierailija kirjoitti:
Kuka muka alle tuon tienaa?
Minä valtion hommissa! 🙋 Tienaan n. 1900€/kk nettona. Vaikka onhan näissä julkishallinnon palkoissa vielä paljon leikattavaa, jos kokoomukselta ja persuilta kysytään.
Pärjään tällä ihan kohtalaisesti, onneksi ei kuitenkaan ole lapsia elätettävänä.
Tänään tuli eläke. Laskujen jälkeen käyttöön jää 300e. Apteekkiin menee 50e kuukaudeksi vielä.
250e jää käyttö- eli ruokarahaa. Mitään ei voi hankkia tai tehdä. Näin kuukaudesta toiseen.
Tuo olisi yli tuplat millä minä elän vuodesta toiseen. Jäisi varmaan tuhat euroa säästöön joka kuukausi,vosi käydä ravintoloissa.
Ihqun pihejä vastaajia täällä.
Ilmeisesti nyt tehdyt sosiaaliturvan leikkaukset ovatkin siis ihan ok, toisin kuin itse olen olettanut, sillä suurin osa ihmisistä elää pyhällä hengellä (tai jonkun muun siivellä).
Todellisuudessa 2k netto on yksin eläjällekin vähän ainakin jos asuu pk-seudulla, missä vuokra tavallisesta kaksiostakin saattaa olla lähempänä tonnia.
Asumiskulujen päälle muut laskut, ruoka, liikkuminen, kauneuden ja terveydenhoito, harrastukset ja vapaa-aika, vaatteet, kodin hankinnat yms, niin ei tuolla summalla kyllä leveästi elä.
Riittäisi kun vähempikin riittää. Noin 1500€ kuluu kuukaudessa ja siitä maksetaan kattoremontti, asuntolaina ym. Ja säästöönkin jää.
Voi kyllä,kiitos!!
Olisin niin onnellinen,jos jäisi palkasta käteen edes 2000€
Meillä kuuden hengen perhe, ja joudutaan tulla toimeen yhteensä vähän reilu kolmen tonnin nettotuloilla kuukaudessa.
Siitä maksellaan asuntolainaa, autolainaa,vakuutukset, päivähoitomaksut, teinien puhelimet liittymineen ym.
Ei paljon juhlita,eikä lomailla. Kumpikin tehdään pitkää päivää töissä. Todellakin kädestä suuhun eletään.
Onneksi on vakityö ja hyvät tukiverkostot. Mutta pakko sanoa,että ei me kyllä näillä tuloilla oikein tulla toimeen. Onneksi on luottokortti ja luottotiedot kunnossa. Muuten joku äkillinen meno kaataisi talouden totaalisesti. Ollaan laskeskeltu,että vuokralla meillä ei olisi varaa asua,sillä isot perheasunnot ovat kalliita vuokraltaan. Emmekä olisi oikeutettuja asumistukeen.
Joten siis jos molemmille jäisi palkasta 2000€ käteen,niin olisi se jotakin🥳