Riittäisikö sinulle elämiseen 2 000e nettona kuukaudessa?
Kommentit (98)
Helposti, 500 jäisi vähintään joka kuussa jemmaan
Ei riitä, tottunut yli 4000 e/kk nettopalkkaan. Tuo ei riittäisi edes kattamaan asuntolainaa. Muutamia kertoja vuodessa saa 1000-2000e nettobonuksia, jolloin ostan jotain kivaa kuten matkan.
Eläisin sillä 3 kuukautta kevyesti.
Minulla on tulot alle tuon ja pärjään. Ei ole lapsia, suurta lainaa tai mitään omistuksia, joten on helppo pärjätä ja säästöönkin jää.
Helposti. Mun menot kuukaudessa on karvan alle 1700€ sisältäen aivan kaiken esim. osakkeen ja upouuden auton. Mut onneks saankin 2500 netto.
Riittäisi, asun pienellä paikkakunnalla jossa vuokra ei ole tuhatta euroa.
Ei se oikein riitä, siksi pyrin tienaamaan 800-1000e lisää extratöillä.
Vierailija kirjoitti:
Kunpa saisinkin 2000 euroa kuukaudessa.
Sama täällä. Nyt eläke netto n. 1200€/kk
Tonni riittää. Ja jää reilusti säästöönkin. Minulla on jo kaikkea.
Eihän tuo nyt mikään pieni summa ole nykyiseen palkkatasoon suhteutettuna. Minulla jää käteen muutama satanen enemmän, mutta pärjäisin vähemmälläkin. Ostelen nykyisin ihan liikaa kaikenlaista ja aloitinkin älä osta mitään käyttötavaroita -vuoden, jossa aion pysyä, sukista lähtien kaikkea on tarpeeksi, jos ei mikään katastrofi kohtaa.
Kiinteät menoni on noin 300€ kuussa ja ruoat sun muut hyvinvointitarvikkeet siihen päälle ja satunnaiset kaljailut. Jäisi reilusti tonni säästöön.
Eläisin erittäin leveästi jos saisin noin hyvää palkkaa. Nyt saan n. 1500e/kk ja siitäkin menee lähemmäs 500e joka kuukausi sijoituksiin.
Riittäisi, säästöönkin jäisi keskimäärin n 200-300 eur.
Osuuteni asuntolainan lyhennyksestä on jo 1700 eur/kk. Eli en mitenkään.
On riittänyt jo 10 vuotta mutta san palkankorotuksen 2750 nettoon. Sain hiukan alle 2000 euroa pitkään. Mutta asun halvalla joten palkka riittää enkä tykkää matkustelusta. Olen viimeksi käynyt ulkomailla 15 vuotta sitten. Haluan että rahaa on tilillä eikä se mene lainojen maksuun joten asun vuokralla yksiössä. Seurustelin joskus ja nainen olisi halunnut että ostamme talon 300 000 eurolla. Olisi pitänyt ottaa lainaa 140 000 euroa mutta en uskaltanut joten lopulta tuli ero koska tiemme kävi eri suuntiin. En ota riskejä elämässä ja iso laina on iso riski.Työpaikka voi mennä alta koska tahansa.
Omaan elämiseen joo, mutta kun on elätettäviä itseni lisäksi niin ei.
Riittäisi perus-elämiseen, ei riittäisi esim. autoon.
Kyllä riittäisi ja säästöönkin jäisi. Olen ollut 18 v työelämässä enkä ole ikinä saanut nettona noin paljoa vaikka vähänhän tuokin on.
Ei jos ne olisivat talouden ainoat tulot. Toki menot on suhteutettu tulojen mukaan nyt, joten tietenkin saisin tuon riittämään eri tilanteessa. Tällä hetkellä menee pelkkään asumiseen 2000 €/kk.
Ei, keskimäärin kuukausimenoni ovat noin kolme tonnia.