Onko muilla niin että jos toinen on tehnyt itseä kohtaan väärin
niin asiasta ei tarvi kuin neutraalisti huomauttaa niin ärsytys lähtee pois. Esim. Harmitti kun valehtelit ja sen vuoksi siitä koitui mulle ylimääräistä päänvaivaa. Ja se siitä.
Se miten toinen ottaa sen vastaan ja reagoi, ei ole niin älyttömästi väliä. Ellei sitten ole tehnyt jotain oikeasti pahaa, mutta noin muuten ihan tavallisia juttuja mitä voi tapahtua vaikka vahingossa.
Ymmärrättekö mitä haen takaa?
Kommentit (13)
Minua ei nykyään edes ärsytä. Pidän ilkeitä ja väärin tekeviä ihmisiä automaattisesti typerinä.
Niin kuin ovatkin. Ajattelen, että ihminen paljasti todellisen minänsä. Se tieto riittää minulle.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei nykyään edes ärsytä. Pidän ilkeitä ja väärin tekeviä ihmisiä automaattisesti typerinä.
Niin kuin ovatkin. Ajattelen, että ihminen paljasti todellisen minänsä. Se tieto riittää minulle.
Hyvätkin ihmiset tekee virheitä. Joskus ovat ajattelemattomia tai heillä on joku oma tilanne meneillään. On myös väärinkäsityksen mahdollisuus.
Mun mielestä toi on ylireagointia että pitää heti typeränä ja mahdollisesti polttaa sillankin perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvätkin ihmiset tekee virheitä. Joskus ovat ajattelemattomia tai heillä on joku oma tilanne meneillään. On myös väärinkäsityksen mahdollisuus.
Mun mielestä toi on ylireagointia että pitää heti typeränä ja mahdollisesti polttaa sillankin perässä.
En tee noin kerrasta, vaan jos käytös toistuu ja jatkuu pidempään, otan hatkat. Sillat saavatkin palaa, elämä oli liian lyhyt antaa muiden kohdella huonosti. Jonkin ihmisen se välien katkominen voi herättää, lopputuloshan on silloin hyvä. Hän oppii kohtelemaan muita paremmin ja minä saan viettää aikani seurassa, jossa minua arvostetaan.
Olisinpa sellainen! Itse jään kiinni vääryyksiin niin pahasti, että se aiheuttaa minulle häpeää ja ylimääräistä kuormaa.
Kuulostaa järkevältä tuo, että oma olo helpottaa, kun saa sanotuksi asiasta. Siinä luultavasti käy kuitenkin niin, että se toinen antaa palautetta takaisin omasta käytöksestä. Pystytkö ap itse ottamaan palautteen vastaan neutraalisti? Hyvissä ihmisuhteissa niin tapahtuu 😊.
Minut hakattiin aikoinaan ja haudoin veristä kostoa n.48h, mutta Raamattua lukemalla vasta lähti se "ärsytys" pois
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa järkevältä tuo, että oma olo helpottaa, kun saa sanotuksi asiasta. Siinä luultavasti käy kuitenkin niin, että se toinen antaa palautetta takaisin omasta käytöksestä. Pystytkö ap itse ottamaan palautteen vastaan neutraalisti? Hyvissä ihmisuhteissa niin tapahtuu 😊.
Pystyn ottamaan palautetta vastaan. Olen jopa utelias sen suhteen. Ihmiset eivät jostain syystä omissa piireissäni anna helposti palautetta. Ap
tunneli kirjoitti:
Olisinpa sellainen! Itse jään kiinni vääryyksiin niin pahasti, että se aiheuttaa minulle häpeää ja ylimääräistä kuormaa.
Minäkin jään jos en sano mitään tai puolusta itseäni. Mutta jos sanon ihan rauhallisestikin niin kaunaa ei synny.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäytyjän puutteellisuuden piikkiin. Ei siitä tosiaan tarvitse hikeä ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon tommonen siltojen polttaja. En siedä yhtään ns.ystävältä vi*tuilua tai kakan jauhantaa. Ei tupata, jos ei tykätä, on mun mottoni, ja sitä saa, mitä tilaa. Siitä huolimatta mulla on ystäviä ja vieläpä useampia. Ihan turhaa väkisin roikkua/roikottaa ihmistä suhteessa, jossa jompikumpi tuntee kokeneensa vääryyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon tommonen siltojen polttaja. En siedä yhtään ns.ystävältä vi*tuilua tai kakan jauhantaa. Ei tupata, jos ei tykätä, on mun mottoni, ja sitä saa, mitä tilaa. Siitä huolimatta mulla on ystäviä ja vieläpä useampia. Ihan turhaa väkisin roikkua/roikottaa ihmistä suhteessa, jossa jompikumpi tuntee kokeneensa vääryyttä.
Eiks sun nykyiset ystävät oo tehneet koskaan virheitä tai eikö teille ole koskaan tullut väärinkäsityksiä?
Eikä sen jälkeen tarvi olla tekemisissä jos toinen ei pahoittele aidosti tai tarjoudu vaikka korjaamaan kuluja. Mutta se tunnepitoinen osuus loppuu siihen kun on puolustanut itseään ja huomauttanut epäkohdasta ihan asiallisesti. Ap