Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tää juttu on että rivitalon omistus nähdään jonain statussymbolina?

Vierailija
02.01.2025 |

Sama juttu kaikkien muiden asuntojen kanssa. Eihän sitä oikeasti edes omista, jos se tontti jolle se on rakennettu ei ole sinun. 

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähtisin myymään omaisuuttani niin saisin ehkä 3 euroa.

Vierailija
82/95 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nähnyt rivariomistajat aina sellaisina persaukisina talonomistajina. Ei ole varaa kunnolliseen omakotitaloon tai hyvän alueen hintavaan uuteen kerrostaloasuntoon, niin sitten otetaan rivari, kun ei haluta huonoa omakotitaloa tai huonon alueen halvinta kerrostaloluukkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/95 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nähnyt rivariomistajat aina sellaisina persaukisina talonomistajina. Ei ole varaa kunnolliseen omakotitaloon tai hyvän alueen hintavaan uuteen kerrostaloasuntoon, niin sitten otetaan rivari, kun ei haluta huonoa omakotitaloa tai huonon alueen halvinta kerrostaloluukkua.

Kutakuinkin näin minäkin ajattelen. Ei mulla olisi ollut kahden lapsen yksinhuoltajana varaa omakotitaloon pääkaupunkiseudulla eikä myöskään kerrostaloasuntoon jossain Kaivopuistossa tai vastaavassa, joten päädyin aikoinaan ostamaan rivitaloasunnon. Mikään statussdymboli tämä kotini ei ole koskaan ollut mulle. 

Vierailija
84/95 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

💪

Vierailija
85/95 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka näkee?

Vierailija
86/95 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivitalossa yhdistyy kaikkien asumismuotojen huonoimmat puolet. Kamala keksintö.

Jos jollain on rivitalo, niin tuskin hän itse asuu siinä. 

Vierailija
87/95 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän koknaisen rivitalon omistus olisi jotain, rivitaloasunnon omistaminen ei niinkään.

No siitäkin vain osakkuus eli huoneisto ei ole koskaan oma. 

Vierailija
88/95 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt miten joku asunto tai auto on muka jonkinlainen status symboli. Ja mitä ihmeen hyväksyntää tai kateutta muissa ihmisissä ne hakee jotka niin ajattelee? Miks ei riitä että on itse tyytyväinen omaan elämäänsä?

Et taatusti ymmärrä muutakaan, ethän paskiainen edes tiedä, miten yhdyssanat kirjoitetaan. 

No eihän se vielä ihmisestä ymmärtämöntä tee. Sinä paskiainen näet vain muiden virheet. Ehkä sinulla enemmän opittavaa.

Vierailija
89/95 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eihän sitä oikeasti edes omista, jos se tontti jolle se on rakennettu ei ole sinun. "

Taloyhtiössä omistaa ihan samalla tavalla osuuden siitä tontista kuin siitä talostakin.

Taloyhtiössä on vain osakkaita. Oktssa ei, se on omistusasunto.

Vierailija
90/95 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eihän sitä oikeasti edes omista, jos se tontti jolle se on rakennettu ei ole sinun. "

Taloyhtiössä omistaa ihan samalla tavalla osuuden siitä tontista kuin siitä talostakin.

Osuus tontista ei ole mitään oikeata omistamista lol. Joko se tontti kuuluu sinulle tai ei.

Eli jos omistat omakotitalon yhdessä puolisosi kanssa niin et oikeastaan omista sitä ollenkaan kun siinä on toinenkin omistaja?

No kenen se toinen puoli on? 

Vierailija
91/95 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa kun rivarin omistajat pitää sitä mielessään jonain oikeana statussymbolina :D. Kiva jos se on teistä mukava paikka asua, mutta en nää siinä mitään eroa jonkun kerrostalon kolmion vuokraamisen kanssa.

Et näe eroa siinä, että omistaako osakkeen vai onko vuokralla. Ja haukut täällä muita tyhmäksi. Ookoo. 

Rivitalohuoneiston osakas ei omista sitä huoneistoa missään vaiheessa. Hänellä on hallintaoikeus. 

Vierailija
92/95 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten se homeinen vanha homeinen talo omalla tontilla on sen parempi ? Minä en näe ihmisten asuntoja minään status symbolina 

Ainakin sen maan omistaa oikeasti. Oon aina säälinyt kaikkia rivitalon omistajia kun oon kävellyt ohi, kun oon luullut köyhiks. Nyt vasta parikymppisenä sain tietää että ihmiset, jotka ostavat niitä pitävät niitä jonain flexi lmao

Tiesitkö, että oma tontti jossain muuttotappio kunnassa voi olla lähes arvoton tai ainakin slle 10k euroa? Sen sijaan pienehkö 900 m2 tontti Espoossa voi maksaa yli 200k euroa. Eli arvoon vaikuttaa moni asia. Rivari lähellä merenrantaa pääkaupunkiseudulla on arvokas, mutta toisella paikkakunnalla tai sijainnilla ei niinkään.

Niin hinnaltaan arvokas. Siinäkin on vain osakkuus. 

Vierailija
93/95 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät asuu missä asuu ja rikkaat kivitalossa, näin se vaan on.

Vierailija
94/95 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole yksikään asunto ollut vuokratontilla, sellaista emme osta jatkossakaan, aina oma tontti.

Vierailija
95/95 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka näkee?

Mäkin ihmettelen tätä

Me asumme aikalailla juuri semmoisessa asunnossa, josta tykkäämme. Osa tutuista asuu paljon hienommissa, osa ei niin hienoissa asunnoissa.

Jos mun ystävistä alkaisi dissata perhettä, joka vaikka asuu kerrostalossa tai pikkuisessa rintamamiestalossa, niin olisi kyllä entinen ystävä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi