Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tää juttu on että rivitalon omistus nähdään jonain statussymbolina?

Vierailija
02.01.2025 |

Sama juttu kaikkien muiden asuntojen kanssa. Eihän sitä oikeasti edes omista, jos se tontti jolle se on rakennettu ei ole sinun. 

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on pienten odotusten maa.

Vierailija
2/95 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on pienten odotusten maa.

Oon vaikka kuinka moneen kertaan todistanut jonkun hyvätuloisen kehuskelevat kotiaan ja sitten kun viimein näön sen se on joku halvoista materiaaleista, mutta uusi kämänen rivi/paritalo. En voi ottaa tosissani mitään kehuskelun talosta, joka jakaa seinän naapurin kanssa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän koknaisen rivitalon omistus olisi jotain, rivitaloasunnon omistaminen ei niinkään.

Vierailija
4/95 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän koknaisen rivitalon omistus olisi jotain, rivitaloasunnon omistaminen ei niinkään.

Rikkaissa ja rahattomissa rikkaat asuvat rivitaloasunnoissa 😅

Vierailija
5/95 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Suomea/maailmaa? 

Vierailija
6/95 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin Suomea/maailmaa? 

Eikai sillä ole mitään väliä. Rivitalo on rivitalo oli se jossain skutsissa tai sitten Espoossa rantatontilla. Molemmat ihan yhtä cringe

Vierailija
7/95 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten se homeinen vanha homeinen talo omalla tontilla on sen parempi ? Minä en näe ihmisten asuntoja minään status symbolina 

8/95 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan tullut edes ajatelleeki, että rivitalo-osakkeen omistaminen olisi jokin statussymboli. Joidenkin omakotitalojen kyllä, samoin tietyillä alueilla jopa kerrostaloasuntojen. 

Vierailija
9/95 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten se homeinen vanha homeinen talo omalla tontilla on sen parempi ? Minä en näe ihmisten asuntoja minään status symbolina 

Ainakin sen maan omistaa oikeasti. Oon aina säälinyt kaikkia rivitalon omistajia kun oon kävellyt ohi, kun oon luullut köyhiks. Nyt vasta parikymppisenä sain tietää että ihmiset, jotka ostavat niitä pitävät niitä jonain flexi lmao

Vierailija
10/95 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Enpä ole koskaan tullut edes ajatelleeki, että rivitalo-osakkeen omistaminen olisi jokin statussymboli. Joidenkin omakotitalojen kyllä, samoin tietyillä alueilla jopa kerrostaloasuntojen. 

Kerrostalon voin vielä jotenkin ymmärtää, jos kyseessä on joku todella historiallinen rakennus merkittävällä paikalla. 

11/95 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalon voin vielä jotenkin ymmärtää, jos kyseessä on joku todella historiallinen rakennus merkittävällä paikalla. 

Just sellaisia tarkoitinkin. 

Vierailija
12/95 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt miten joku asunto tai auto on muka jonkinlainen status symboli. Ja mitä ihmeen hyväksyntää tai kateutta muissa ihmisissä ne hakee jotka niin ajattelee? Miks ei riitä että on itse tyytyväinen omaan elämäänsä?

Vierailija
13/95 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloläävässä asuvat surkimukset. Niissä miljoonaasunnoissa asuu vain harva, ja muutamassa käyneenä en kyllä suostuisi asumaan. Asunnon hinta yli 3 milj.€ ja naapureitten äänet kuuluivat seinän läpi, tämä erään julkkiksen kämpässä. Ja kokemusta muistakin muljoonaasunnosta, samaa paskaa. 

Vierailija
14/95 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

homeongelmia on vanhoissa rivareissa ihan yhtälailla ja uusissa myöskin, koska halpa ja nopea rakentaminen on täällä oikea ongelma

Vierailija
15/95 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt miten joku asunto tai auto on muka jonkinlainen status symboli. Ja mitä ihmeen hyväksyntää tai kateutta muissa ihmisissä ne hakee jotka niin ajattelee? Miks ei riitä että on itse tyytyväinen omaan elämäänsä?

Et taatusti ymmärrä muutakaan, ethän paskiainen edes tiedä, miten yhdyssanat kirjoitetaan. 

Vierailija
16/95 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se siinä mielessä statussymboli että kuuluu omistavaan luokkaan. Suomessa elää paljon heitkäkin jotka ei ikinä omista mitään.

Vierailija
17/95 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eihän sitä oikeasti edes omista, jos se tontti jolle se on rakennettu ei ole sinun. "

Taloyhtiössä omistaa ihan samalla tavalla osuuden siitä tontista kuin siitä talostakin.

Vierailija
18/95 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivitalossa yhdistyy kaikkien asumismuotojen huonoimmat puolet. Kamala keksintö.

Vierailija
19/95 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ole kuullut, että kukaan olisi pitänyt rivarissa asumista statussymbolina. Ainakin itselle se on vain välttämätön paha, koska ei kiinnosta ottaa 200 000 € lainaa, että pääsisin omakotitaloon. Kerrostaloon minua ei saa edes kilon palasina.

Vierailija
20/95 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omistaisin vain 10% Nokiasta niin olisinko mielestäsi vain köyhä pikkuomistaja kun en omista sataa prosenttia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi