Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vastaatte, jos Tinderissä mies ehdottaa treffejä "liian aikaisin"?

Vierailija
02.01.2025 |

Itsekin tapaan mielelläni kohtalaisen nopeasti ne, joita yleensä kiinnostaa mennä tapaamaan. Mutta haluan kuitenkin vaihtaa vähän viestejä etukäteen, jotta tietää, kannattaako edes tavata. Jos viestejä on vaihdettu vain muutama, eikä ole vielä selvillä, ollaanko riittävän samanhenkisiä tai haetaanko edes samantyyppistä juttua, niin vaikka mies sinänsä vaikuttaisi fiksulta ja mukavalta, en vielä tässä vaiheessa halua lähteä treffeille. En kuitenkaan halua antaa mitään pakkeja, koska jos viestittelyssä selviää toivomani asiat, silloin toki tapaan mielelläni. Jotkut miehet myös esittävät treffikutsun sellaisella tyylillä, että "itse tykkään nähdä kasvokkain, joten..." mitä en myöskään arvosta. Arvostan sitä, että mies kysyy minulta, haluaisinko nähdä.

Ja en tarkoita mitään viikkokausien kirjoittelua tässä. Jos viestejä vaihdetaan aktiivisesti ja keskustelu sujuu viesteissä, voidaan treffit sopia jo parin päivänkin päästä. Mutta jos viestittely on sellaista yksi tai kaksi viestiä päivässä -tyyppistä tunnustelua, niin eihän siitä mitään käsitystä saa.

Ja syy, miksi en halua mennä treffeille ellei toinen oikeasti vaikuta potentiaaliselta, on yksinkertaisesti aika. Minulla ei ole joka ikinen ilta aikaa tuntemattomille ihmisille - suhteessa saan aina järjestettyä aikaa toiselle, koska priorisoin läheiset ihmiset ja muut tärkeät asiat. Mutta kun on työ, harrastukset, ne oikeasti läheiset, en voi olla saatavilla kaikille Tinderissä tapaamilleni ihmisille. Minun pitää siis heistäkin priorisoida, keitä haluan tavata. Ja en edes kerää matcheja - laitan todella harvan oikealle, ja viimeksi minulla taisi olla koko Tinderissä oloni aikana joku 15 matchia. En mitenkään pystyisi tapaamaan edes tällaista määrää uusia ihmisiä. Mahdollisten treffien määrä on 1-2 kahden viikon aikana, ja pidän sitäkin isona määränä, jos treffejä meinaisi tulla joka viikolle.

Joten kysymykseni oli siis, miten muotoilette vastauksen, että tapaatte mielellänne vähän myöhemmin, jos viestittelyn myötä tuntuu, että ollaan riittävän samanhenkisiä. Tai no tässä nyt toki yksi vastausvaihtoehto tulikin, mutta miten itse toimitte? Ja tulkitsevatko matchit saaneensa pakit, jos toinen ei ole heti lähdössä treffeille, vai jaksavatko vielä kirjoitella?

Kommentit (270)

Vierailija
161/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mennyt treffeille 2h ekasta viestistä. Miksipä ei, ei yhdet kahvit nyt niin iso juttu ole. Ja jos sulla ei ole edes siihen aikaa, vaikea kuvitella että on aikaa kovin tiiviiseen seurusteluunkaan

Yritin tätä avata. Minulla on aikaa kyllä suhteelle. Kyse on siitä, mihin ajankäyttönsä priorisoi. Läheisten ihmisten kanssa vietetyn ajan priorisoi muiden juttujen edelle, mutta tuntemattomien kohdalla tätä ei tehdä. Toki kovin tiiviiseen seurusteluun ei ehkä tässä elämäntilanteessa ole ollut aikaa, mutta omissa tapailuissani on vastaavasti myös toisella osapuolella ollut elämässään asioita. Mitkään 24/7 suhteet eivät tässä elämäntilanteessa onnistu - mutta vaikka onnistuisivatkin, tuskin silti haluaisin käyttää kaikkia vap

Kuinka moni sun matseistä alkoi yhtäkkiä puhua vastenmielisiä seksijuttuja vastoin sun tahtoa, tai alkoi uhkaavaksi tai muuten osoittautui täysin epäsopivaksi? Miehiä treffaavana naisena näin käy vähintään 95% matseistä vaikka kuinka yritän valikoida järkeviä profiileita. Jos homman laittaisi paussille aina yhden matchin jälkeen, veisi sen 5% edes jotenkin potentiaalisten löytymiseen vuosia. Lisäksi matcheista viestin saattaa lähettää 50% tai 0%, eli 10 matchia voi tarkoittaa nollaa keskustelua.  

Miesten laatu on siis kertakaikkisesti niin kamalaa, että matsejä on pakko "kerätä" koska ylivoimainen valtaosa miehistä tippuu hyvin äkkiä pois. 

Vierailija
162/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran eräs mies kutsui minut jo toisessa viestissään kävely treffeille. Oli tammikuun pakkaset. Vastasin, että haluaisin mieluummin tutustua ensin viestitettelemällä. Tähän mies vastasi, että hän taasen haluaa tavata heti, sillä hänellä on aiemmin ollut huono kokemus, että on viestitelty pitkään ja sitte tavatessa huomannut, että ei ole kemiaa, niin se oli tuntunut turhauttavalta. Hän sitten toivotti hyvät jatkot ja poisti matchin. Sitten puolen vuoden kuluttua hän lähetti minulle uudelleen tykkäyksen ja tahallani tein matchin ja kysyin, että eikö hän muista että me ollaan jo aiemmin matchatty ja meillä oli erilainen käsitys siitä, kuinka pian kannattaa tavata. Hän vastasi, että kyllä hän muistaa minut ja nyt hänelle käy se, että viestitellään ensin. Vastasin, että pidä vaan periaatteistasi kiinni. Ilmeisesti hänellä oli vaikeuksia löytää treffikumppaneita, kun yrittää saada treffeil

Olen eri, mutta itse olen usein Tinderissä 2-4 viikkoa kerrallaan ja jos ei mitään löydy, pidän 3 kk:n tauon. Joku voi siis törmätä minuun uudestaan ja luulla, että olen roikkunut siellä vuosikausia. Toisaalta joskus on käynyt niin, että olen löytänyt Tinderistä viikossa seuraa ja tapaillut hänen kanssaan muutaman kuukauden - kun juttu on päättynyt, olen jossain vaiheessa palannut Tinderiin. Se, että sama tyyppi löytyy uudestaan Tinderistä, ei tarkoita sitä, että tämä olisi aina yksin ja ilman seuraa. Vaikka sellaisiakin kyllä varmasti on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti nainen ei voi tehdä oikein. Jos juoksee treffeillä kymmenien kanssa, se on väärin - toisaalta jos haluaisi valikoida treffikumppanit keskittyäkseen oikeanlaisen ihmisen löytämiseen, sekin on väärin.

Kerran kun kerroin reiteillä miehelle, että hän on minulle treffikumppani nro 22 vajaassa kahdessa vuodessa, oli mies aivan äimän käkenä. Hän ihnetu, että eikö ole sitten kenenkään kanssa kolahtanut. Vastasin, että todellakin on monenkin kanssa, mutta he eivät ole halunneet jatkaa tutustumista. Mies itse oli top10 mies .

Mikä on top10 -mies? 

Pääsi kirjoittajan Tinder-listalla kymmenen parhaan deitin joukkoon. Nämä on sellaisia listoja, joita deittailuammattilaiset tekevät, kun eivät ilmeisesti itsekään tajua, etteivät oikeasti ole etsimässä parisuhdetta vaan keräävät deittejä ja mätsejä.

Vierailija
164/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En alkaisi. Mutta en pyöritellyt useampaa naista kerrallaan nettitreffailuaikoinani, vaan jos aloin jonkun kanssa enemmän keskustella, keskityin vain ja nimenomaisesti häneen, ja piilotin deittiprofiilini viimeistään ensitreffien jälkeen, jos ne tuntuivat onnistuineilta. Uskon, että olemalla toisesta aidosti kiinnostunut sen sijaan että olisin hoitanut monia puolihuolimattomasti vasemmalla kädellä pääsin hyvin pienen treffimäärän jälkeen oikeaan parisuhteeseen.

Okei, eli sinäKIN olisit halunnut keskustella enemmän selvittääksesi, kenestä saattaisit olla kiinnostunut? Juuri kuten minäkin, mutta silti minua täällä moititaan sarjadeittailusta ja lukuisilla treffeillä juoksemisesta, vaikka nimenomaan kirjoitin, että en halua enkä ehtisikään juosta lukuisissa treffeillä. Juuri noin minäkin juuri haluaisin toimia, kuten sinä - eli viestittelyn perusteella saisin osviittaa siitä, kenet haluaisin tavata, ja jos treffeillä natsaa ja huomaan toisen olevan sitä, mitä etsin, silloin voisin lopettaa deittailun kokonaan. Itse koen, että nimenomaan kymmenien tai satojen tyyppien kanssa treffeillä käyminen olisi sitä "pyörittelyä".

Vierailija
165/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos viestittelyä on kulunut viikko, eikä mitään merkkejä esiinny tapaamisen suuntaan, saatan pitkästyä ja pitää miestä epäaktiivisena. Ja sitten myös heti treffiehdotuksella sisään tyylinen lähestyminenkään ei toimi. Voi tulla epätoivoinen kuva tai liian päälle käyvä kuva. Kaikki treffiehdotukset 2/3 - 7 päivän sisään viestittelyn alkamisesta ovat ok. Myös puhelinkeskustelu voi antaa tietoa, haluaako tavata.

Teetkä itse treffailuehdotuksia?

Vierailija
166/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nopeasti vain tapaamaan, jos yhtään tuntuu siltä"

No kun minusta ei ikinä "tunnu siltä" tippaakaan, ennen kuin olen jutellut jonkun kanssa enemmän. En kiinnostu pelkästä ulkonäöstä tai muutamasta rivistä tekstiä (joka voi olla myös kaverin kirjoittama tai kopioitu). 

Vierailija
167/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti nainen ei voi tehdä oikein. Jos juoksee treffeillä kymmenien kanssa, se on väärin - toisaalta jos haluaisi valikoida treffikumppanit keskittyäkseen oikeanlaisen ihmisen löytämiseen, sekin on väärin.

Kerran kun kerroin reiteillä miehelle, että hän on minulle treffikumppani nro 22 vajaassa kahdessa vuodessa, oli mies aivan äimän käkenä. Hän ihnetu, että eikö ole sitten kenenkään kanssa kolahtanut. Vastasin, että todellakin on monenkin kanssa, mutta he eivät ole halunneet jatkaa tutustumista. Mies itse oli top10 mies .

Mikä on top10 -mies? 

Pääsi kirjoittajan Tinder-listalla kymmenen parhaan deitin joukkoon. Nämä on sellaisia listoja, joita deittailuammattilaiset tekevät, kun eivät ilmeisesti itsekään tajua, ett

Hyi hitto. Ei kai ne oikeasti harrasta tuollaista? Voi vitalis. Ehkä jätänkin menemättä takaisin Tinderiin. Tuohan on esineellistämistä ja julmetunmoisen epäinhimillistä toimintaa.

Vierailija
168/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun minusta ei ikinä "tunnu siltä" tippaakaan, ennen kuin olen jutellut jonkun kanssa enemmän. En kiinnostu pelkästä ulkonäöstä tai muutamasta rivistä tekstiä (joka voi olla myös kaverin kirjoittama tai kopioitu). 

Tämäpä juuri. Oma kiinnostukseni herää aina sen perusteella, millaista toisen kanssa kommunikointi on viestein, ja toki myös sen perusteella, mitä niiden viestien sisältönä on. Osa ihan kiinnostavan oloisista profiileista on karsiutunut, jos viesittely on ollut kankeaa tai jos siinä on ilmennyt mitään passiivisaggressiivista tai muuta outoa tai epämiellyttävää. Tai jos miehen keskustelu on pääosin ulkonäön kehumista. Tällöin tiedän, etten halua treffeille.

Vierailija
169/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikös se nimenomaan kannata tavata mahdollisimman pian niin tulee tuokin vaihtoehto pois suljettua?

Vierailija
170/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka menette nopeasti tapaamaan "kaikki", kuinka monilla treffeillä sitten käytte? Ehdittekö tehdä mitään muuta ja joudutteko sopimaan samalla päivälle useita treffejä? 

Vierailija
171/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikös se nimenomaan kannata tavata mahdollisimman pian niin tulee tuokin vaihtoehto pois suljettua?

Hän varmaan tarkoitti, että ei kiinnosta mennä sinne tapaamiseen, ennen kuin on jutellut VIESTEIN vähän enemmän. Itselläni sama.

Vierailija
172/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka menette nopeasti tapaamaan "kaikki", kuinka monilla treffeillä sitten käytte? Ehdittekö tehdä mitään muuta ja joudutteko sopimaan samalla päivälle useita treffejä? 

Olen mies ja selailen tinderiä maltillisesti, eli aktiivisia mätsejä on 0-5 kerrallaan. En todellakaan tapaa samana päivänä kuin yhden. Tiedä vaikka hän olisi se jonka kanssa alkaisi yhteinen tulevaisuus. Mutta joo; tapaaminen niin nopeasti kuin mahdollista jotta voi siirtyä seuraavan mätsin pariin ja muutenkin eteen päin elämässä. Paikallaan viestien parissa junnaaminen on nou nou.

173/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on top10 -mies? 

Top10 mies on huippumies, jonka kanssa kaikki naiset haluavat treffeille. Sen takia ihmettelenkin, että miksi mies oli niin yllättynyt siitä, että olen käynyt paljon treffeillä, kun luulisi, että hänkin käy usein .

Vierailija
174/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen joskus sopinut treffit jonnekin puolentoista viikon päähän, ja jos mies ei sinä aikana innostu viestittelemään (ja kyllä, yritän itse saada keskustelua käyntiin myös), perun treffit paria päivää ennen niitä. Tällainen tapaus olikin yksi. Minun keskustelun avaukseni poiki kyllä vastauksia, mutta ei mitään vastakysymyksiä eikä mitään muutakaan keskustelua. Parisen kertaa mies laittoi jonkun "hyvää yötä kaunokainen", mutta kun ei muuta irronnut, totesin että oma kiinnostukseni lopahti. Peruin treffit muutamaa päivää ennen niitä.

Vierailija
175/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja selailen tinderiä maltillisesti, eli aktiivisia mätsejä on 0-5 kerrallaan. En todellakaan tapaa samana päivänä kuin yhden. Tiedä vaikka hän olisi se jonka kanssa alkaisi yhteinen tulevaisuus. Mutta joo; tapaaminen niin nopeasti kuin mahdollista jotta voi siirtyä seuraavan mätsin pariin ja muutenkin eteen päin elämässä. Paikallaan viestien parissa junnaaminen on nou nou.

No jos sulla on viisi aktiivista matchia, niin missä ajassa ehdit tavata heidät kaikki - olettaen nyt, ettei ainakaan ennen sitä viidettä yksikään kolahda molemminpuolisesti niin, että alkaisi tapailu?

Vierailija
176/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totean, että ok. Nämä tapaamisen kanssa hätäilijät on aina muutenkin lyhytjännitteisiä ja usein myös aggressiivisia, viesteihinkin odottavat vastausta samalla sekunnilla.

Miksi tuhlata aikaa viestein tutustumiseen, kun vasta kasvotusten nähdessä tietää kiinnostaako yhtään? Niiiin monet treffit, joissa olen pettynyt vastapuoleen, etten jaksa juuritaan viestitellä ennenkuin ollaan nähty

No ehkä siksi, että ei ole mahdollista käydä tapaamassa kaikkia, joiden kanssa tulee match. Ei riitä aika jatkuvaan tuntemattomien ihmisten kanssa kahvitteluun.

Miksi haalitte monta matchia kerralla? Itse pistän kortin heti piiloon, jos saan matchin ja yritän tutustua häneen. Äkkiä sen kortin laittaa myös näkyville, jos matchin kanssa ei juttu luistan tai ei vastaa esim. vuorokauden sisään.

Vierailija
177/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi tavata pikaisesti joku, joka isolla todennäköisimmin (omiin kokemuksiini perustuen) osoittautuu aggressiiviseksi ja/tai pervoksi ja/tai muuten creepyksi? MIKSI minun pitäisi tavata näitä ihmisiä oman turvallisuuteni riskeeraten, kun vaihtoehtona on jutella jokunen päivä ja karsia heidät pois ennen tapaamista???

Te epäempaattiset miehet ette ymmärrä kuinka PALJON näitä tyyppejä on, todella iso osa näissä palveluissa olevista. Vaikka heitä olisi vain 1/10 (oikeasti paljon enemmän) niin en minä ota edes 10% riskiä joutua sellaisen kanssa treffeille jos sitä todennäköisyyttä voin reilusti pienentää. 

Vierailija
178/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mennyt treffeille 2h ekasta viestistä. Miksipä ei, ei yhdet kahvit nyt niin iso juttu ole. Ja jos sulla ei ole edes siihen aikaa, vaikea kuvitella että on aikaa kovin tiiviiseen seurusteluunkaan

Yritin tätä avata. Minulla on aikaa kyllä suhteelle. Kyse on siitä, mihin ajankäyttönsä priorisoi. Läheisten ihmisten kanssa vietetyn ajan priorisoi muiden juttujen edelle, mutta tuntemattomien kohdalla tätä ei tehdä. Toki kovin tiiviiseen seurusteluun ei ehkä tässä elämäntilanteessa ole ollut aikaa, mutta omissa tapailuissani on vastaavasti myös toisella osapuolella ollut elämässään asioita. Mitkään 24/7 suhteet eivät tässä elämäntilanteessa onnistu - mutta vaikka onnistuisivatkin, tuskin silti haluaisin käyttää kaikkia vap

Miksi olet mätsännyt kymmenen kanssa? Eikö kahden kolmen jälkeen tule mieleen, että voisi loppua se mätsien etsiminen? Ei tietenkään, koska naiselle ei mikään riitä, eikä tule mieleenkään pistää karkkikaupan ovea kiinni edes hetkeksi, että ehtii tutustua edellisiin. Ei ihme, että tuossa muuttuu ammattideittaajaksi joka tekee kaiken huonosti ja vasemmalla kädellä ja puolisoa ei löydy.

Ihanaa, mätsipoliisi, joka raivoaa siitä, että joku (nainen) deittailee eri tavalla kuin hän!

Minä kyllä viestittelin useamman kanssa kerrallaan, ja siitä huolimatta puoliso löytyi ja pystyin keskittymään tasan häneen heti kun tiesin, että nyt kiinnostaa kunnolla, eli ensitreffeistä alkaen. 

Muutaman viestin vaihtaminen ei ole avioliittolupaus. Eikä deittailuun ole yhtä ainoaa hyvää tapaa. 

Vierailija
179/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, koska silloin tapaa myös ison joukon niitä aggressiivisia, creepyjä pervoja. Ja lisäksi käyttää hirveän määrän aikaa ja vaivaa muuten epäsopiviin tyyppeihin jonka epäsopivuus olisi käynyt ilmi parin päivän juttelulla. 

Vierailija
180/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos sulla on viisi aktiivista matchia, niin missä ajassa ehdit tavata heidät kaikki - olettaen nyt, ettei ainakaan ennen sitä viidettä yksikään kolahda molemminpuolisesti niin, että alkaisi tapailu?

Riippuu kunkin kalenterista. Omalla kohdallani voisin tempaista 5 treffiä viikon-kahden sisään, koska en juuri nyt paljoa harrastele töiden jälkeen ja sinkkuna on aikaa. Joillakin mätseistä taas menee se 2+ viikkoa tosiaan kun edes suostuvat treffeille. Taustalla voi olla yh:n lapsiviikot tai kuumeilut. Ei koskaan tiedä.