Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vastaatte, jos Tinderissä mies ehdottaa treffejä "liian aikaisin"?

Vierailija
02.01.2025 |

Itsekin tapaan mielelläni kohtalaisen nopeasti ne, joita yleensä kiinnostaa mennä tapaamaan. Mutta haluan kuitenkin vaihtaa vähän viestejä etukäteen, jotta tietää, kannattaako edes tavata. Jos viestejä on vaihdettu vain muutama, eikä ole vielä selvillä, ollaanko riittävän samanhenkisiä tai haetaanko edes samantyyppistä juttua, niin vaikka mies sinänsä vaikuttaisi fiksulta ja mukavalta, en vielä tässä vaiheessa halua lähteä treffeille. En kuitenkaan halua antaa mitään pakkeja, koska jos viestittelyssä selviää toivomani asiat, silloin toki tapaan mielelläni. Jotkut miehet myös esittävät treffikutsun sellaisella tyylillä, että "itse tykkään nähdä kasvokkain, joten..." mitä en myöskään arvosta. Arvostan sitä, että mies kysyy minulta, haluaisinko nähdä.

Ja en tarkoita mitään viikkokausien kirjoittelua tässä. Jos viestejä vaihdetaan aktiivisesti ja keskustelu sujuu viesteissä, voidaan treffit sopia jo parin päivänkin päästä. Mutta jos viestittely on sellaista yksi tai kaksi viestiä päivässä -tyyppistä tunnustelua, niin eihän siitä mitään käsitystä saa.

Ja syy, miksi en halua mennä treffeille ellei toinen oikeasti vaikuta potentiaaliselta, on yksinkertaisesti aika. Minulla ei ole joka ikinen ilta aikaa tuntemattomille ihmisille - suhteessa saan aina järjestettyä aikaa toiselle, koska priorisoin läheiset ihmiset ja muut tärkeät asiat. Mutta kun on työ, harrastukset, ne oikeasti läheiset, en voi olla saatavilla kaikille Tinderissä tapaamilleni ihmisille. Minun pitää siis heistäkin priorisoida, keitä haluan tavata. Ja en edes kerää matcheja - laitan todella harvan oikealle, ja viimeksi minulla taisi olla koko Tinderissä oloni aikana joku 15 matchia. En mitenkään pystyisi tapaamaan edes tällaista määrää uusia ihmisiä. Mahdollisten treffien määrä on 1-2 kahden viikon aikana, ja pidän sitäkin isona määränä, jos treffejä meinaisi tulla joka viikolle.

Joten kysymykseni oli siis, miten muotoilette vastauksen, että tapaatte mielellänne vähän myöhemmin, jos viestittelyn myötä tuntuu, että ollaan riittävän samanhenkisiä. Tai no tässä nyt toki yksi vastausvaihtoehto tulikin, mutta miten itse toimitte? Ja tulkitsevatko matchit saaneensa pakit, jos toinen ei ole heti lähdössä treffeille, vai jaksavatko vielä kirjoitella?

Kommentit (270)

Vierailija
261/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan tollasta teinien tekstittelyä jaksa hei vaan treffeille

Joo, jos ei eukkoa kiinnosta tavata heti niin uutta matoa koukkuun. Livenä se selviää kiinnostaako oikeasti vai ei.

Vierailija
262/270 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä puolen tunnin kahvittelukin saattaa tarkoittaa sitä, että käytännössä sille illalle ei voi enää sopia mitään muuta, eli käytännössä niille treffeille on "uhrattava" koko ilta. Puolen tunnin matka suuntaansa kotoa keskustaan, ja kun pitää mennä vähän etuajassa ettei myöhästy, niin tähän menee aikaa 1h 45 min. Jos treffit on sovittu vaikkapa klo 17.30, jotta kumpikin ehtii sinne töiden jälkeen, niin siinäpä se ilta sitten oli. 

Onpa ihan kauheaa, kun yksi ilta elämästä nyt tuollaiseen panostaa. No, sinä et halua panostaa, mutta eipä se muille kuulu. 

Juu, yhden illan voikin panostaa. Pointti olikin se, että jos matcheja on useampi kuin yksi, niin kaikkia ei pysty tapaamaan. En tiedä teistä muista, mutta itse en ainakaan ja

Täällä nyt joku turhautunut "vain yksi mätsi kerrallaan!!" -sankari yrittää pakottaa samaa ajatusta kaikille tinderöijille, tai ainakin naisille. Koita nyt sankaroinniltasi tajuta, että Tinderin käyttötapoja on tasan yhtä paljon kuin käyttäjiä, etkä sinä kaikesta kiukustumisestasi huolimatta voi sanella sääntöjä, mitä ja miten sieltä haetaan. Ota happea välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/270 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä nyt joku turhautunut "vain yksi mätsi kerrallaan!!" -sankari yrittää pakottaa samaa ajatusta kaikille tinderöijille, tai ainakin naisille. Koita nyt sankaroinniltasi tajuta, että Tinderin käyttötapoja on tasan yhtä paljon kuin käyttäjiä, etkä sinä kaikesta kiukustumisestasi huolimatta voi sanella sääntöjä, mitä ja miten sieltä haetaan. Ota happea välillä.

"Yksi mätsi kerrallaan" -tyypit ilmeisesti kuvittelevat, että jos kaikki tekisivöt noin, heillä itsellään olisi paremmat mahdollisuudet päästä treffeille ja saada joku nainen kiinnostumaan heistä. Nyt he ilmeisesti luulevat, että heidän mahdollisuutensa menevät sen vuoksi, että kiinnostavammat matchit vievät huomion. Ja ehkäpä näin tapahtuukin. Mutta he eivät tajua sitä, että tällä hetkellä ihmiset swaippaavat oikealle myös sellaisia ei-niin-kiinnostavia, mutta "ihan kivoja". Jos taas pitäisi keskittyä yhteenmatchiin kerrallaan, kukaan ei enää swaippaisi oikealle "ihan kivoja" vaan pelkästään takuuvarmasti kiinnostavia. Se heikentäisi noiden ei-niin-suosittujen mahdollisuuksia entisestään. Nyt heillä sentään on joku mahdollisuus yrittää tehdö vaikutus kiinnostavalla viestittelyllä.

Vierailija
264/270 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yksi mätsi kerrallaan" -tyypit ilmeisesti kuvittelevat, että jos kaikki tekisivöt noin, heillä itsellään olisi paremmat mahdollisuudet päästä treffeille ja saada joku nainen kiinnostumaan heistä. Nyt he ilmeisesti luulevat, että heidän mahdollisuutensa menevät sen vuoksi, että kiinnostavammat matchit vievät huomion. Ja ehkäpä näin tapahtuukin. Mutta he eivät tajua sitä, että tällä hetkellä ihmiset swaippaavat oikealle myös sellaisia ei-niin-kiinnostavia, mutta "ihan kivoja". Jos taa

No mutta se on kyllä ihan tosiasia, että jos kylvät kiinnostuksen siemeniäsi ympäri ämpäri, niin harvempi niistä itää tai saa tarpeeksi tilaa elää. Sen sijaan jos hoidat sitä yhtä kunnolla, sillä saattaa olla joku mahdollisuus. Mies joka deittailee useita, on myös pettäjä/polygamisti: useiden samanaikainen deittailu on mikrohaaremi

Vierailija
265/270 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta se on kyllä ihan tosiasia, että jos kylvät kiinnostuksen siemeniäsi ympäri ämpäri, niin harvempi niistä itää tai saa tarpeeksi tilaa elää. Sen sijaan jos hoidat sitä yhtä kunnolla, sillä saattaa olla joku mahdollisuus. Mies joka deittailee useita, on myös pettäjä/polygamisti: useiden samanaikainen deittailu on mikrohaaremi

No, eipä nyt liioitella. Siitä, että Tinderissä ihmisellä on useampi kuin yksi match, on vielä pitkä matka haaremin pitämiseen. Ja ei useampi match tarkoita sitä, että "kylvää kiinnostusta ympäriinsä". Itse swaippasin oikealle kaikki kiinnostavat sekä muutaman "ihan kivan" (koska tuntui, että välillä oli pakko saada joku oikeallekin, ettei algoritmi lakkaa näyttämästä korttiani) ja niitä oli jotain 20-30. Matcheja tuli ehkä 16. Tämä ei tarkoittanut, että olisin ollut kiinnostunut näistä kuudestatoista. Kun oikeasti kiinnostava osui kohdalla, lakkasivat ne muut kiinnostamasta. Profiileista osa (muutama) erottui selkeästi muista sen suhteen, että vaikuttivat olevan eniten sitä, mitä etsin. Ja treffeillä sitten yksi kolahti sen verran, että eipä kiinnostanut enää Tinderissä mitään selata eikä tavata ketään. Tämän yhden kanssa aloitimme tapailun.

Epäkiinnostava ei muutu kiinnostavaksi, vaikka kuinka yrittäisi. Ja kyllä sen vaan huomaa ja tietää, kun joku on oikeasti kiinnostava. Jos on tilanne, että ei osaa yhtään sanoa, kuka 16 vaihtoehdosta voisi kiinnostaa, silloin oikeasi yksikään niistä ei kiinnosta. Ja silloin nimenomaan ei kannata keskittyä heistä yhteenkään vaan swaippailla lisää ja yrittää löytää se kiinnostava.

Vierailija
266/270 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hyvin moni alkaa puhua seksijuttuja, toiset paljastuvat aggressiiviksi, yksi kertoi perustaneensa jokin aika sitten seurakunnan (siitä vain, mutta ei minun ihmiseni), ja tosiaan melko pienen viestimäärän jälkeen. Kaikkien aikaa säästyy, kun epäsopivien ei tarvitse tavata. "

Nimenomaan näin. Seksipervoja on paljon jotka yrittää saada suostumusta kysymättä mukaan johonkin fetissipuheeseen, niitä jotka on antaneet profiilissa väärät tiedot ja möläyttävät totuuden (esim onkin lapsia), alkavat tosi ilkeiksi tai vihaisiksi ilman syytä, ja parhaimmillaan vain eivät ollenkaan kuuntele mitä sanon (esim viimeisin sanoi että voidaan mennä joskus hiihtämään kun olin jo kahdesti kertonut kuinka paljon vihaan kylmää ja talvea 🙄). Ja oma lukunsa ovat ne, jotka osaavat vain "hyvää yötä kaunotar" "huomenta prinsessa" epäkeskustelun.

En halua tavata näitä livenä, joten kirjoittelulla karsiminen on ihan tu

"hyvää yötä kaunotar" "huomenta prinsessa", noin puhuu vain täysi sekopää.

Vierailija
267/270 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin tindernaisen kanssa treffeille. Maksoin kaiken mitä neiti vaan keksi tilata. Röyhtäisi, sanoi ettei tästä tule mitään ja poistui paikalta. Myöhemmin tämä otti yhyeyttä mutta estin ko henkilön sovelluksessa. 

Rahat meni, poikuus tallella

Vierailija
268/270 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

""hyvää yötä kaunotar" "huomenta prinsessa", noin puhuu vain täysi sekopää."

Pakko yhtyä tähän hah. Yleensä se lähtee muodostumaan silleen että ensiksi "katellaan". Siitä kehittyessä toivotetaan satunnaisesti "öitä". Ehkä myöhemmin tai eritoten hyvien löpinöitten jälkeen se "hyvää" mahdutetaan mukaan eli "hyvää yötä". Jos toivotetaan "hyvää yötä ja kauniita unia" niin ollaan jo pidemmällä taajuudella ja vähintäänkin ihastusta on ilmennyt. "Prinsessa" ja "kaunotar" kuuluvat hirviön suuhun 😁

Vierailija
269/270 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin ettei sekopää, vaan ihminen, jonka naiskäsitys ja käsitys kommunikoinnista naisen kanssa on totaalisen vinksahtanut. Tällainen tuli itsellekin vastaan. Aloitusviesti oli ulkonäön kehumista, ja vaikka tuo vähän laskikin omaa fiilistäni, päätin katsoa, muuttuisiko kommunikointi fiksummaksi. Oli eka kerta kun olin deittiapissa, niin ehkä siksi katsoin silti tuon kortin - jatkossa en vastaisi tuollaisiin enää mitään. Sillä eihän se kommunikointi yhtään paremmaksi muuttunut. Itse yritin virittää keskustelua jostain hänen profiilissaan olevasta, ja vaikka siihen vastasi, ei kysynyt itse mitään eikä kommentoinut minun profiiliani - muuta kuin ulkonäköä. Kun viestittely hiipui tuon oman yritykseni jälkeen, häneltä tuli enää joku "hyvää yötä kaunokainen" -tyyppinen viesti. Luultavasti hän etsi seksiä ja hänelle siihen riitti toisen ulkonäkö. Ja ilmeisesti hän kuvitteli, että ulkonäön kehuminen tekee vaikutuksen. Itsellenihän se nimenomaan latisti kiinnostusta - ja lopullisesti kiinnostukseni loppui, kun keskustelua ei syntynyt. Mutta en usko, että hän mikään sekopää oli.

Vierailija
270/270 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin ettei sekopää, vaan ihminen, jonka naiskäsitys ja käsitys kommunikoinnista naisen kanssa on totaalisen vinksahtanut. Tällainen tuli itsellekin vastaan. Aloitusviesti oli ulkonäön kehumista, ja vaikka tuo vähän laskikin omaa fiilistäni, päätin katsoa, muuttuisiko kommunikointi fiksummaksi. Oli eka kerta kun olin deittiapissa, niin ehkä siksi katsoin silti tuon kortin - jatkossa en vastaisi tuollaisiin enää mitään. Sillä eihän se kommunikointi yhtään paremmaksi muuttunut. Itse yritin virittää keskustelua jostain hänen profiilissaan olevasta, ja vaikka siihen vastasi, ei kysynyt itse mitään eikä kommentoinut minun profiiliani - muuta kuin ulkonäköä. Kun viestittely hiipui tuon oman yritykseni jälkeen, häneltä tuli enää joku "hyvää yötä kaunokainen" -tyyppinen viest

Onneksi olkoon, väistit luodin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi