Miten vastaatte, jos Tinderissä mies ehdottaa treffejä "liian aikaisin"?
Itsekin tapaan mielelläni kohtalaisen nopeasti ne, joita yleensä kiinnostaa mennä tapaamaan. Mutta haluan kuitenkin vaihtaa vähän viestejä etukäteen, jotta tietää, kannattaako edes tavata. Jos viestejä on vaihdettu vain muutama, eikä ole vielä selvillä, ollaanko riittävän samanhenkisiä tai haetaanko edes samantyyppistä juttua, niin vaikka mies sinänsä vaikuttaisi fiksulta ja mukavalta, en vielä tässä vaiheessa halua lähteä treffeille. En kuitenkaan halua antaa mitään pakkeja, koska jos viestittelyssä selviää toivomani asiat, silloin toki tapaan mielelläni. Jotkut miehet myös esittävät treffikutsun sellaisella tyylillä, että "itse tykkään nähdä kasvokkain, joten..." mitä en myöskään arvosta. Arvostan sitä, että mies kysyy minulta, haluaisinko nähdä.
Ja en tarkoita mitään viikkokausien kirjoittelua tässä. Jos viestejä vaihdetaan aktiivisesti ja keskustelu sujuu viesteissä, voidaan treffit sopia jo parin päivänkin päästä. Mutta jos viestittely on sellaista yksi tai kaksi viestiä päivässä -tyyppistä tunnustelua, niin eihän siitä mitään käsitystä saa.
Ja syy, miksi en halua mennä treffeille ellei toinen oikeasti vaikuta potentiaaliselta, on yksinkertaisesti aika. Minulla ei ole joka ikinen ilta aikaa tuntemattomille ihmisille - suhteessa saan aina järjestettyä aikaa toiselle, koska priorisoin läheiset ihmiset ja muut tärkeät asiat. Mutta kun on työ, harrastukset, ne oikeasti läheiset, en voi olla saatavilla kaikille Tinderissä tapaamilleni ihmisille. Minun pitää siis heistäkin priorisoida, keitä haluan tavata. Ja en edes kerää matcheja - laitan todella harvan oikealle, ja viimeksi minulla taisi olla koko Tinderissä oloni aikana joku 15 matchia. En mitenkään pystyisi tapaamaan edes tällaista määrää uusia ihmisiä. Mahdollisten treffien määrä on 1-2 kahden viikon aikana, ja pidän sitäkin isona määränä, jos treffejä meinaisi tulla joka viikolle.
Joten kysymykseni oli siis, miten muotoilette vastauksen, että tapaatte mielellänne vähän myöhemmin, jos viestittelyn myötä tuntuu, että ollaan riittävän samanhenkisiä. Tai no tässä nyt toki yksi vastausvaihtoehto tulikin, mutta miten itse toimitte? Ja tulkitsevatko matchit saaneensa pakit, jos toinen ei ole heti lähdössä treffeille, vai jaksavatko vielä kirjoitella?
Kommentit (270)
Aika hyvin ap vetäisi, jos edes onnistuisi tapaamaan kaikki matchinsä. Yleensä hyvä, jos puolien kanssa saa edes keskustelun käyntiin. Vai onko se todella naisilla noin paljon helpompaa?
Mielestäni treffejä ei voi ehdottaa liian aikaisin. Turha viestitellä urakalla, kun kuitenkin vasta näkemällä selviää, onko kemiaa olemassa.
N31
Totean, että ok. Nämä tapaamisen kanssa hätäilijät on aina muutenkin lyhytjännitteisiä ja usein myös aggressiivisia, viesteihinkin odottavat vastausta samalla sekunnilla.
Olen mennyt treffeille 2h ekasta viestistä. Miksipä ei, ei yhdet kahvit nyt niin iso juttu ole. Ja jos sulla ei ole edes siihen aikaa, vaikea kuvitella että on aikaa kovin tiiviiseen seurusteluunkaan
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni treffejä ei voi ehdottaa liian aikaisin. Turha viestitellä urakalla, kun kuitenkin vasta näkemällä selviää, onko kemiaa olemassa.
N31
Tämä on totta, mutta viestittelemällä voisi karsia kuitenkin ne, jotka eivät ole potentiaalisia muista syistä.
Vierailija kirjoitti:
Totean, että ok. Nämä tapaamisen kanssa hätäilijät on aina muutenkin lyhytjännitteisiä ja usein myös aggressiivisia, viesteihinkin odottavat vastausta samalla sekunnilla.
Miksi tuhlata aikaa viestein tutustumiseen, kun vasta kasvotusten nähdessä tietää kiinnostaako yhtään? Niiiin monet treffit, joissa olen pettynyt vastapuoleen, etten jaksa juuritaan viestitellä ennenkuin ollaan nähty
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo tinder tuntuu olevan av mammoille todella hankala paikka, kun pitää joka asiaan neuvoa kysyä. Vuodatuksestasi päätelleen olet aika rasittava tyyppi, mutta silti treffejä pukkaa ihan riesaksi asti.
Voin kuitenkin antaa sinulle helpon vinkin. Kun olet kerta niin ultrakiireinen, niin sano se suoraan, tyyilin "nyt on tässä ensi viikolla kaikki illat varattuja - kävisikö sitten", ei se sen vaikeampaa ole. Jos viestittely menee puihin, niin peru tapaaminen.
Kiitos vinkistä. Luulin, että täällä voi keskustella asioista, mutta ilmeisesti sitten se ei ole suotavaa...?
Viestittelen yleensä 1-2 viikkoa ennen kuin lähden treffeille. On paljastunut muutamakin aggressiivinen tyyppi, kun en ollut lähdössä kahden viestin jälkeen treffeille. Red flagit liehuivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuhlata aikaa viestein tutustumiseen, kun vasta kasvotusten nähdessä tietää kiinnostaako yhtään? Niiiin monet treffit, joissa olen pettynyt vastapuoleen, etten jaksa juuritaan viestitellä ennenkuin ollaan nähty
Muutaman päivän viestittely ei ole minusta ajan tuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä siksi, että ei ole mahdollista käydä tapaamassa kaikkia, joiden kanssa tulee match. Ei riitä aika jatkuvaan tuntemattomien ihmisten kanssa kahvitteluun.
Vierailija kirjoitti:
Olen mennyt treffeille 2h ekasta viestistä. Miksipä ei, ei yhdet kahvit nyt niin iso juttu ole. Ja jos sulla ei ole edes siihen aikaa, vaikea kuvitella että on aikaa kovin tiiviiseen seurusteluunkaan
Yritin tätä avata. Minulla on aikaa kyllä suhteelle. Kyse on siitä, mihin ajankäyttönsä priorisoi. Läheisten ihmisten kanssa vietetyn ajan priorisoi muiden juttujen edelle, mutta tuntemattomien kohdalla tätä ei tehdä. Toki kovin tiiviiseen seurusteluun ei ehkä tässä elämäntilanteessa ole ollut aikaa, mutta omissa tapailuissani on vastaavasti myös toisella osapuolella ollut elämässään asioita. Mitkään 24/7 suhteet eivät tässä elämäntilanteessa onnistu - mutta vaikka onnistuisivatkin, tuskin silti haluaisin käyttää kaikkia vapaailtojani siihenb, että juoksen treffeillä tuntemattomien miesten kanssa.
Kukin tyylillään, mutta vähän neuroottisen kuuloista pohdintaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika outoja kokemuksia sinulla on, ellet sitten hätäilijöillä tarkoita sitä, että pitäisi nähdä tyyliin samana päivänä.
Oma kokemus kun appeissa on se, että pitkänkin viestittelyn jälkeen nainen saattaa kadota, kun ehdottaa tapaamista. Näin ollen ehdottamalla tapaamista kohtalaisen nopeasti selviää se, ollaanko linjan toisessa päässä hakemassa seuraa vain pelkästään murustelemassa. Kuitenkin aikuisessa iässä kaikilla on myös muun elämän kiireet, joten vaikka tapaamista ehdottaisikin kohtalaisen nopeasti, se yleensä toteuttuu vasta viikon parin sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika outoja kokemuksia sinulla on, ellet sitten hätäilijöillä tarkoita sitä, että pitäisi nähdä tyyliin samana päivänä.
Oma kokemus kun appeissa on se, että pitkänkin viestittelyn jälkeen nainen saattaa kadota, kun ehdottaa tapaamista. Näin ollen ehdottamalla tapaamista kohtalaisen nopeasti selviää se, ollaanko linjan toisessa päässä hakemassa seuraa vain pelkästään murustelemassa. Kuitenkin aikuisessa iässä kaikilla on myös muun elämän kiireet, joten vaikka tapaamista ehdottaisikin kohtalaisen nopeasti, se yleensä toteuttuu vasta viikon parin sisällä.
Samana tai viimeistään seuraavana päivänä. Ja nämä ovat niitä tyyppejä, jotka ovat hetken kuluttua saaneet raivarit ja käskeneet minun opetella käytöstapoja tms. Parempi on viestitellä viikko tai pari, niin pahimmat hullut ehtii tuossa vaiheessa jo karsiutua.
Ap, ymmärrän mitä ajat takaa. Itseäkin välillä mietitytti liian nopeasti ehdotetut treffit silloin kun Tinderiä vielä käytin, kun olisi ollut kiva vähän saada ennakkoon käsitystä millainen toinen on. Toisaalta siellä oppi myös sen, että viesteissä tosi kivalta vaikuttava ja kuvissa omaan silmään komealta näyttävä voikin sitten livenä olla ihan floppi. Pahimmillaan itse on ollut tosi kiinnostunut ja viestitelty parikin viikkoa ja sitten livenä ei minkäänlaista kemiaa. Tinderiä ei kannata myöskään ottaa liian vakavasti vaan pelata sitä avoimin mielin. Olisi jäänyt monta kokemusta kokematta ja nykyinen mieskin löytymättä, jos olisin alkanut siellä empimään ja miettimään liikaa.
Ajattele asia vaikka niin, että aikaa se viestittelykin vie ja ihmiseen voi oikeasti tutustua vasta tapaamalla tämän livenä. Tapaamisen ei tarvitse olla pitkä, ihan riittää vaikka se puolituntinen kahvilla, sen verran luulisi aikaa irtoavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin tätä avata. Minulla on aikaa kyllä suhteelle. Kyse on siitä, mihin ajankäyttönsä priorisoi. Läheisten ihmisten kanssa vietetyn ajan priorisoi muiden juttujen edelle, mutta tuntemattomien kohdalla tätä ei tehdä. Toki kovin tiiviiseen seurusteluun ei ehkä tässä elämäntilanteessa ole ollut aikaa, mutta omissa tapailuissani on vastaavasti myös toisella osapuolella ollut elämässään asioita. Mitkään 24/7 suhteet eivät tässä elämäntilanteessa onnistu - mutta vaikka onnistuisivatkin, tuskin silti haluaisin käyttää kaikkia vapaailtojani siihenb, että juoksen treffeillä tuntemattomien miesten kanssa.
Ymmärrän tämän, toisaalta jos parisuhde on haussa, siihen vähän niin kuin kuuluu se treffeillä juokseminen.
Mitäs hölpötät niin monen mätsin kanssa samaan aikaan. Sehän on suorastaan epäkunnioittavaa toisia kohtaan. Käsittele yksi henkilö kerrallaan. Kunpa kaikki sisäistäisivät tämän seikan. Törmäsin tinderöinnin aikana vain yhteen naiseen, joka kertoi tekevänsä niin ja pyysi mua odottamaan. Arvostan häntä todella.
Mä sanoisin suoraan, että haluan kirjoitella ensin jonkin aikaa. Tai ottaisin livepuhelun ensin.
Kyllä tuo tinder tuntuu olevan av mammoille todella hankala paikka, kun pitää joka asiaan neuvoa kysyä. Vuodatuksestasi päätelleen olet aika rasittava tyyppi, mutta silti treffejä pukkaa ihan riesaksi asti.
Voin kuitenkin antaa sinulle helpon vinkin. Kun olet kerta niin ultrakiireinen, niin sano se suoraan, tyyilin "nyt on tässä ensi viikolla kaikki illat varattuja - kävisikö sitten", ei se sen vaikeampaa ole. Jos viestittely menee puihin, niin peru tapaaminen.