Miten vastaatte, jos Tinderissä mies ehdottaa treffejä "liian aikaisin"?
Itsekin tapaan mielelläni kohtalaisen nopeasti ne, joita yleensä kiinnostaa mennä tapaamaan. Mutta haluan kuitenkin vaihtaa vähän viestejä etukäteen, jotta tietää, kannattaako edes tavata. Jos viestejä on vaihdettu vain muutama, eikä ole vielä selvillä, ollaanko riittävän samanhenkisiä tai haetaanko edes samantyyppistä juttua, niin vaikka mies sinänsä vaikuttaisi fiksulta ja mukavalta, en vielä tässä vaiheessa halua lähteä treffeille. En kuitenkaan halua antaa mitään pakkeja, koska jos viestittelyssä selviää toivomani asiat, silloin toki tapaan mielelläni. Jotkut miehet myös esittävät treffikutsun sellaisella tyylillä, että "itse tykkään nähdä kasvokkain, joten..." mitä en myöskään arvosta. Arvostan sitä, että mies kysyy minulta, haluaisinko nähdä.
Ja en tarkoita mitään viikkokausien kirjoittelua tässä. Jos viestejä vaihdetaan aktiivisesti ja keskustelu sujuu viesteissä, voidaan treffit sopia jo parin päivänkin päästä. Mutta jos viestittely on sellaista yksi tai kaksi viestiä päivässä -tyyppistä tunnustelua, niin eihän siitä mitään käsitystä saa.
Ja syy, miksi en halua mennä treffeille ellei toinen oikeasti vaikuta potentiaaliselta, on yksinkertaisesti aika. Minulla ei ole joka ikinen ilta aikaa tuntemattomille ihmisille - suhteessa saan aina järjestettyä aikaa toiselle, koska priorisoin läheiset ihmiset ja muut tärkeät asiat. Mutta kun on työ, harrastukset, ne oikeasti läheiset, en voi olla saatavilla kaikille Tinderissä tapaamilleni ihmisille. Minun pitää siis heistäkin priorisoida, keitä haluan tavata. Ja en edes kerää matcheja - laitan todella harvan oikealle, ja viimeksi minulla taisi olla koko Tinderissä oloni aikana joku 15 matchia. En mitenkään pystyisi tapaamaan edes tällaista määrää uusia ihmisiä. Mahdollisten treffien määrä on 1-2 kahden viikon aikana, ja pidän sitäkin isona määränä, jos treffejä meinaisi tulla joka viikolle.
Joten kysymykseni oli siis, miten muotoilette vastauksen, että tapaatte mielellänne vähän myöhemmin, jos viestittelyn myötä tuntuu, että ollaan riittävän samanhenkisiä. Tai no tässä nyt toki yksi vastausvaihtoehto tulikin, mutta miten itse toimitte? Ja tulkitsevatko matchit saaneensa pakit, jos toinen ei ole heti lähdössä treffeille, vai jaksavatko vielä kirjoitella?
Kommentit (270)
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole rehellinen ja kerro, että haluat tutustua viestitse ensin vähän enemmän ja että, sinulla ei ole aikaa edes puolentunnin kahveille. ennekuin ehkä 3 viikon påästä. Tosin saattaa olla, ette mätsi katoaa...
No siksi juuri. Deittailupelissä ratkaisevaa on mätsien määrä, muuten itsetuntoon kolahtaa.
Kerran eräs mies kutsui minut jo toisessa viestissään kävely treffeille. Oli tammikuun pakkaset. Vastasin, että haluaisin mieluummin tutustua ensin viestitettelemällä. Tähän mies vastasi, että hän taasen haluaa tavata heti, sillä hänellä on aiemmin ollut huono kokemus, että on viestitelty pitkään ja sitte tavatessa huomannut, että ei ole kemiaa, niin se oli tuntunut turhauttavalta. Hän sitten toivotti hyvät jatkot ja poisti matchin. Sitten puolen vuoden kuluttua hän lähetti minulle uudelleen tykkäyksen ja tahallani tein matchin ja kysyin, että eikö hän muista että me ollaan jo aiemmin matchatty ja meillä oli erilainen käsitys siitä, kuinka pian kannattaa tavata. Hän vastasi, että kyllä hän muistaa minut ja nyt hänelle käy se, että viestitellään ensin. Vastasin, että pidä vaan periaatteistasi kiinni. Ilmeisesti hänellä oli vaikeuksia löytää treffikumppaneita, kun yrittää saada treffeille jo kertaalleen hylättyjä matchejä.
Vierailija kirjoitti:
"Jotkut miehet myös esittävät treffikutsun sellaisella tyylillä, että "itse tykkään nähdä kasvokkain, joten..." mitä en myöskään arvosta."
Miksi et arvosta? Etkö arvosta toisen rehellistä mielipidettä? Eikö kasvokkain näkeminen ole paras tapa tutustua?
Sen yhden kerran kun Tinderissä olin, niin mätsin saatuani sanoin jotain juuri tuollaista hyvin varhaisessa vaiheessa. Nainen oli samaa mieltä, joten kävimme jo muutaman viestin jälkeen paikallisessa kahvilassa jutustelemassa. Samoin on toimittu sen muutaman kerran, kun olen tosten seuranhakupalstojen kautta saanut johonkuhun keskusteluyhteyden. Jos toista ei kiinnosta, niin ei sitten, turha jatkaa ollenkaan. Toisaalta en muista, että kukaan nainen olisi kertaakaan sanonut, ettei kiinnosta tavata.
No, ne oli niitä aikoja. Onneksi se oma puoliso löytyi sittemmin vahingossa harrastuspiireissä, vähän kuin tyhmissä romanttisissa komedioissa, väärinkäsityssekoomukset m
Ilmaisin itseäni ehkä vähän huonosti. Pointtini siis oli se tyyli, miten asia esitettiin. On eri asia, että toinen tiedustelee, haluaisiko vastapuoli nähdä, kuin jos itse ilmoittaa, miten hänen tavallaan toimitaan. En siis arvosta sanelevaa tyyliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä se taas nähdään nainen pelaa varman päälle. Joka asiaan tarvitaan varmistus tai varmistuksen varmistus. Itseäni ei ainakaan kiinnosta Tinderissä kuvia katsella ja fantasioida. Nähkää livenä elävässä elämässä niin se kertoo paljon enemmän. Mikä siinä voi olla niin vaikeaa?
Joo mietin kanssa välillä näitä juttuja lukiessa, miten tästäkin on nyt taas tullut näin vaikeaa. Ollaan Tinderissä ja halutaan parisuhde, mutta ei sitten kuitenkaan haluta tavata jos se tulee liian nopeasti. Ja ei ole aikaa oikeastaan edes treffata, mutta voidaan viestitellä, vaikka siihenkin menee sitten aikaa ja voi antaa toisesta aivan väärän tai erilaisen kuvan. Miettikää nyt itse miltä tuo oikein kuulostaa. Parisuhteen etsiminen vaatii vaivannäköä ja valitettavasti siihen liittyy sellainen epämukavuus kuin tuntemattomien ihmisten tapaam
Helppoahab se muehille on, kun naiset eivät r aiskaa, ryöstä, tapa tai pahoinpitele. Jututkin ovat yleensä ysrävällisiä ja siihen kiinnitetään paljon huomiota, että on miellyttävä ja toinen viihtyy. Mitä TE teette sen eteen, että nainen viihtyy treffeillä? Ölisette eksistä ja politiikasta? Koska naisten kohdut tunnetusti sykkivät eksille ja persupolitiikalle. Järki käteen nyt. Olette paskaa ja naiset jättäneet teidät taaksenne syystä
Ja tällaiselle kirjoitusvirheitä täynnä olevalle mouhotukselle on annettu kourakaupalla yläpeukkuja?
Tiedättekö mitä? Enemmistö teistä on sairaita eikä ole ihmekään että jäätte tämmöisine vihakuvinenne yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassakaan mitään "liian aikaisin pyytämistä". Jos toisesta tykkää tarpeeksi, treffeille voi lähteä vaikka heti. Jos ap kokee, että joku ehdottaa liian aikaisin, on selvää, ettei ap ole tarpeeksi kiinnostunut tuosta henkilöstä, ainakaan toistaiseksi.
Miten hän voisi olla kiinnostunut kun siellä on joku sumea kuva naamasta aurinkolasit päässä, niin että silmiäkään ei näy, ja sitten biossa lukee vain "kysymällä selviää" ?
Kuka laittaa tällaiselle tykkäyksen?
Deitttailuammattilainen, joka tykkää saada mätsejä muttei tosissaan hae elämänkumppania.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni treffejä ei voi ehdottaa liian aikaisin. Turha viestitellä urakalla, kun kuitenkin vasta näkemällä selviää, onko kemiaa olemassa.
N31
Olen samaa mieltä. N48
Vierailija kirjoitti:
Kovon vaikean oloista. Mitäpä jos vaan sanoo että haluaa viestitellä ensin ja tavata vasta jonkin ajan päästä jos tuntuu siltä. Jos sitä parisuhdetta hakee niin rehellinen aito kommunikaatio alusta saakka on parempi kuin ihme pelit, spekulaatiot ja luokittelu.
Nosto!
Mieluummin käyn nopeasti treffeillä kuin viesteilen viikkoja, koska viestien perusteella ei loopujen lopuksi saa muödostettua kokonaiskuvaa samalla lailla kuin kasvokkain tavatessa.
Ainahan voit sanoa, että tahdot ensin viestitellä ja tavata myöhemmin, jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten juokset loputtomiin treffeillä ja hylkäät "ehdokkaan" toisensa perään? Mitäs jos ammattideittailijan sijaan yrittäisit ihan oikeasti alkaa rakentaa suhdetta? Vai kuvitteletko, että joillakin ensitreffeillä tulee vastaasi mies, joka vetää sinulta heti jalat alta? Tämmöisiä juttuja kun tapahtuu yleensä aika paljon harvemmin kuin prinsessasaduissa. Tai Harlekiini-saduissa.
No kun nimenomaan EN juokse treffeillä! Minun tyylini nimenomaan on yrittää karsia treffien määrä minimiin siten, että treffeille valikoituisi vain oikeasti potentiaaliset ihmiset. Tai ihminen - voihan niitä olla vain 1 kpl. Juuri sehän minulla tässä on ollut pointtina, että EN haluaisi "ammattideittailla" ja juosta koko ajan treffeillä.
Mutta hylkään "ehdokkaan", jos hän ei ole sitä, mitä etsin. Etsin samanhenkistä ihmistä, jonka kanssa synkkaa oikeasti ja jonka seurassa on luontevaa olla. En tiedä, mitä tarkoita sillä, että joku "vie jalat alta", mutta sellaisia kokemuksia kyllä on ollut, että ensi treffeillä oikeasti huomaa, että juuri tuo ihminen on sellainen, jota etsin. Ei niitä harvoin tapahdukaan - koska niitä oikeasti sopivia on aika harvoin. Mutta kun sellainen osuu kohdalle, olen kyllä valmis rakentamaan suhdetta. Kokemukseni mukaan suhdetta on mahdoton rakentaa, jos toisen kanssa ei synkkaa eikä ole mitään vetovoimaa - eikä ne miehetkään yleensä sellaista juttua haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi yksi puhelinkeskustelu ennen tapaamisesta päättämistä? Kommunikaatiotapana tämä on aivan eri tasolla mitä toiseen tutustumiseen tulee, kuin joku kälynen copy-paste chättäily.
Minä juttelin erään tyypin kanssa muutaman kerran parin tunnin puheluita. koska ei päästy tapaamaan koronan takia. Noh, sitten kun nähtiin, tiesin puolessa minuutissa, ettei sytytä. Noloa! Ei ikinä enää mitään puheluita ennen tapaamista.
Kuinka puhelimessa puhumattomuus olisi edistänyt yhteensopimattomuuden huomaamista ennen tapaamista?
Ei tietenkään mitenkään. Mutta ei olisi tarvinnut käydä niitä tuntien turhia puheluita ja kuvitella ihastuvansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mennyt treffeille 2h ekasta viestistä. Miksipä ei, ei yhdet kahvit nyt niin iso juttu ole. Ja jos sulla ei ole edes siihen aikaa, vaikea kuvitella että on aikaa kovin tiiviiseen seurusteluunkaan
Yritin tätä avata. Minulla on aikaa kyllä suhteelle. Kyse on siitä, mihin ajankäyttönsä priorisoi. Läheisten ihmisten kanssa vietetyn ajan priorisoi muiden juttujen edelle, mutta tuntemattomien kohdalla tätä ei tehdä. Toki kovin tiiviiseen seurusteluun ei ehkä tässä elämäntilanteessa ole ollut aikaa, mutta omissa tapailuissani on vastaavasti myös toisella osapuolella ollut elämässään asioita. Mitkään 24/7 suhteet eivät tässä elämäntilanteessa onnistu - mutta vaikka onnistuisivatkin, tuskin silti haluaisin käyttää kaikkia vapaailtojani siihenb, että juoksen treffeillä tuntemattomien miesten kanssa.
Miksi sitten juokset loputtomiin treffeillä ja hylkäät "ehdokkaan" toisensa perään? Mitäs jos ammattideittailijan sijaan yrittäisit ihan oikeasti alkaa rakentaa suhdetta? Vai kuvitteletko, että joillakin ensitreffeillä tulee vastaasi mies, joka vetää sinulta heti jalat alta? Tämmöisiä juttuja kun tapahtuu yleensä aika paljon harvemmin kuin prinsessasaduissa. Tai Harlekiini-saduissa.
Alkaisitko itse rakentaa suhdetta ihmisen kanssa, josta et ole lainkaan kiinnostunut? Niin ei tarvitse tehdä todellisuudessa, ajatteli saduista mitä hyvänsä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mennyt treffeille 2h ekasta viestistä. Miksipä ei, ei yhdet kahvit nyt niin iso juttu ole. Ja jos sulla ei ole edes siihen aikaa, vaikea kuvitella että on aikaa kovin tiiviiseen seurusteluunkaan
Yritin tätä avata. Minulla on aikaa kyllä suhteelle. Kyse on siitä, mihin ajankäyttönsä priorisoi. Läheisten ihmisten kanssa vietetyn ajan priorisoi muiden juttujen edelle, mutta tuntemattomien kohdalla tätä ei tehdä. Toki kovin tiiviiseen seurusteluun ei ehkä tässä elämäntilanteessa ole ollut aikaa, mutta omissa tapailuissani on vastaavasti myös toisella osapuolella ollut elämässään asioita. Mitkään 24/7 suhteet eivät tässä elämäntilanteessa onnistu - mutta vaikka onnistuisivatkin, tuskin silti haluaisin käyttää kaikkia vapaailtojani siihenb, että juoksen treffeillä tuntemattomien miesten kanssa.
Alkaisitko itse rakentaa suhdetta ihmisen kanssa, josta et ole lainkaan kiinnostunut? Niin ei tarvitse tehdä todellisuudessa, ajatteli saduista mitä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole rehellinen ja kerro, että haluat tutustua viestitse ensin vähän enemmän ja että, sinulla ei ole aikaa edes puolentunnin kahveille. ennekuin ehkä 3 viikon påästä. Tosin saattaa olla, ette mätsi katoaa...
No siksi juuri. Deittailupelissä ratkaisevaa on mätsien määrä, muuten itsetuntoon kolahtaa.
ap taisi kirjoittaa, että ei keräillyt matcheja, ja niitä olikin alle 15. Se on aika vähän heteronaiselle - jos heteronainen keräilisi matcheja, hänellä olisi niitä satoja.
Ilmeisesti nainen ei voi tehdä oikein. Jos juoksee treffeillä kymmenien kanssa, se on väärin - toisaalta jos haluaisi valikoida treffikumppanit keskittyäkseen oikeanlaisen ihmisen löytämiseen, sekin on väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi yksi puhelinkeskustelu ennen tapaamisesta päättämistä? Kommunikaatiotapana tämä on aivan eri tasolla mitä toiseen tutustumiseen tulee, kuin joku kälynen copy-paste chättäily.
Olen eri, mutta ei kai kukaan jakele puhelinnumeroaan tuolla lailla tuntemattomille?
Minä jaoin. Mutta minulla onkin Nokian Dual-SIM -puhelin ja deittailuaikanani toisessa korttipaikassa anonyymsti kioskilta ostettu prepaid hupikäyttöön. En halunnut antaa kenellekään potentiaalisesti hullulle naiselle keinoja päästä perääni, jos treffien jälkeen paljastuukin jotain outoa Yksien treffien jälkeen tulikin sellainen olo, että huh huh, olipa hyvä että varauduin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totean, että ok. Nämä tapaamisen kanssa hätäilijät on aina muutenkin lyhytjännitteisiä ja usein myös aggressiivisia, viesteihinkin odottavat vastausta samalla sekunnilla.
Miksi tuhlata aikaa viestein tutustumiseen, kun vasta kasvotusten nähdessä tietää kiinnostaako yhtään? Niiiin monet treffit, joissa olen pettynyt vastapuoleen, etten jaksa juuritaan viestitellä ennenkuin ollaan nähty
No ehkä siksi, että ei ole mahdollista käydä tapaamassa kaikkia, joiden kanssa tulee match. Ei riitä aika jatkuvaan tuntemattomien ihmisten kanssa kahvitteluun.
Miksi ne kaikki pitäisi tavata? Tämä on nykyajan deittailussa vikana, ettei riitä että löytyy hyvä tyyppi jonka kanssa juttu luistaa, vaan pitää ikäänkuin maistaa jokaista makua ennenk
Et sitten ymmärtänyt tuon esimerkin pointtia.
Ei, vaan edellinen kirjoittaja nimenomaan ymmärsi pointin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta ei kai kukaan jakele puhelinnumeroaan tuolla lailla tuntemattomille?
Ei ainakaan kannattaisi, ja vähitään silloin osoite salaiseksi.
Tämä on selvästi naisen ohje, kun helppo asia tehdää vaikeaksi. Miksi juosta mutkia joidenkin salaisten osoitteiden kanssa, kun lähimmältä R-kioskilta saa nimettömän prepaid-kortin, hinta 4,90€? Jos on ostanut niin huonon puhelimen, ettei siinä ole kahta korttipaikkaa, eikä ole vanhaa puhelinta hyllyssä, niin halvin burner-Nokia maksaa Verkkokaupassa muutaman kympin.
Itse miehenä ei deittailuaikoinani olisi tullut mieleenkään antaa "oikeaa" puhelinnumeroani satunnaisille deiteille. Mutta eihän sitä tarvitsekaan antaa.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä puolen tunnin kahvittelukin saattaa tarkoittaa sitä, että käytännössä sille illalle ei voi enää sopia mitään muuta, eli käytännössä niille treffeille on "uhrattava" koko ilta. Puolen tunnin matka suuntaansa kotoa keskustaan, ja kun pitää mennä vähän etuajassa ettei myöhästy, niin tähän menee aikaa 1h 45 min. Jos treffit on sovittu vaikkapa klo 17.30, jotta kumpikin ehtii sinne töiden jälkeen, niin siinäpä se ilta sitten oli.
On se kamalaa, kun pitäisi treffailuun käyttää ihan 1h 45min aikaa sen sijaan että pyörittelee maksimimäärää Tinder-mätsejä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti nainen ei voi tehdä oikein. Jos juoksee treffeillä kymmenien kanssa, se on väärin - toisaalta jos haluaisi valikoida treffikumppanit keskittyäkseen oikeanlaisen ihmisen löytämiseen, sekin on väärin.
Kerran kun kerroin reiteillä miehelle, että hän on minulle treffikumppani nro 22 vajaassa kahdessa vuodessa, oli mies aivan äimän käkenä. Hän ihnetu, että eikö ole sitten kenenkään kanssa kolahtanut. Vastasin, että todellakin on monenkin kanssa, mutta he eivät ole halunneet jatkaa tutustumista. Mies itse oli top10 mies .
Kuulostaa ennemminkin siltä, että matchailet maksullisten kanssa. Niitä on siellä Tinderissä aika paljon :)