Miten vastaatte, jos Tinderissä mies ehdottaa treffejä "liian aikaisin"?
Itsekin tapaan mielelläni kohtalaisen nopeasti ne, joita yleensä kiinnostaa mennä tapaamaan. Mutta haluan kuitenkin vaihtaa vähän viestejä etukäteen, jotta tietää, kannattaako edes tavata. Jos viestejä on vaihdettu vain muutama, eikä ole vielä selvillä, ollaanko riittävän samanhenkisiä tai haetaanko edes samantyyppistä juttua, niin vaikka mies sinänsä vaikuttaisi fiksulta ja mukavalta, en vielä tässä vaiheessa halua lähteä treffeille. En kuitenkaan halua antaa mitään pakkeja, koska jos viestittelyssä selviää toivomani asiat, silloin toki tapaan mielelläni. Jotkut miehet myös esittävät treffikutsun sellaisella tyylillä, että "itse tykkään nähdä kasvokkain, joten..." mitä en myöskään arvosta. Arvostan sitä, että mies kysyy minulta, haluaisinko nähdä.
Ja en tarkoita mitään viikkokausien kirjoittelua tässä. Jos viestejä vaihdetaan aktiivisesti ja keskustelu sujuu viesteissä, voidaan treffit sopia jo parin päivänkin päästä. Mutta jos viestittely on sellaista yksi tai kaksi viestiä päivässä -tyyppistä tunnustelua, niin eihän siitä mitään käsitystä saa.
Ja syy, miksi en halua mennä treffeille ellei toinen oikeasti vaikuta potentiaaliselta, on yksinkertaisesti aika. Minulla ei ole joka ikinen ilta aikaa tuntemattomille ihmisille - suhteessa saan aina järjestettyä aikaa toiselle, koska priorisoin läheiset ihmiset ja muut tärkeät asiat. Mutta kun on työ, harrastukset, ne oikeasti läheiset, en voi olla saatavilla kaikille Tinderissä tapaamilleni ihmisille. Minun pitää siis heistäkin priorisoida, keitä haluan tavata. Ja en edes kerää matcheja - laitan todella harvan oikealle, ja viimeksi minulla taisi olla koko Tinderissä oloni aikana joku 15 matchia. En mitenkään pystyisi tapaamaan edes tällaista määrää uusia ihmisiä. Mahdollisten treffien määrä on 1-2 kahden viikon aikana, ja pidän sitäkin isona määränä, jos treffejä meinaisi tulla joka viikolle.
Joten kysymykseni oli siis, miten muotoilette vastauksen, että tapaatte mielellänne vähän myöhemmin, jos viestittelyn myötä tuntuu, että ollaan riittävän samanhenkisiä. Tai no tässä nyt toki yksi vastausvaihtoehto tulikin, mutta miten itse toimitte? Ja tulkitsevatko matchit saaneensa pakit, jos toinen ei ole heti lähdössä treffeille, vai jaksavatko vielä kirjoitella?
Kommentit (270)
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi yksi puhelinkeskustelu ennen tapaamisesta päättämistä? Kommunikaatiotapana tämä on aivan eri tasolla mitä toiseen tutustumiseen tulee, kuin joku kälynen copy-paste chättäily.
Olen eri, mutta ei kai kukaan jakele puhelinnumeroaan tuolla lailla tuntemattomille?
Jos mulle oltaisiin vastattu, että kattellaan sitten joskus tapaamista, niin se olisi ollut siinä. Match poistoon. Mutta mulle on sattunut sellaisia miehiä, jotka ovat heti halunneet tavata ja se sopi minulle oikein hyvin:) Jos haluaa parisuhteen, on siihen varattava aikaa. Ja minä varasin. Ja nyt olen ollut 8 vuotta yhdessä Tinderistä tapaamani miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi yksi puhelinkeskustelu ennen tapaamisesta päättämistä? Kommunikaatiotapana tämä on aivan eri tasolla mitä toiseen tutustumiseen tulee, kuin joku kälynen copy-paste chättäily.
Minä juttelin erään tyypin kanssa muutaman kerran parin tunnin puheluita. koska ei päästy tapaamaan koronan takia. Noh, sitten kun nähtiin, tiesin puolessa minuutissa, ettei sytytä. Noloa! Ei ikinä enää mitään puheluita ennen tapaamista.
Täähän se onkin nihkeää ja aikaa vievää. Jutellaan maat ja mannut, vähän ehkä ihastutaankin jo ja toivotetaan hyvää yötä päivittäin. Sitten näet toisen sen 2-3 vkon löpinöiden jälkeen ja käy juurikin noin.
Mä ainakin oon näkemässä heti kenet vaan jos on seuloontunut kriittisten svaippailujeni läpi.
Ei kai kukaan ihastu viestittelyvaiheessa? Mutta jos on juteltu maat ja mannut, silloinhan voi tapaamiseen edetä jo nopeamminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totean, että ok. Nämä tapaamisen kanssa hätäilijät on aina muutenkin lyhytjännitteisiä ja usein myös aggressiivisia, viesteihinkin odottavat vastausta samalla sekunnilla.
Miksi tuhlata aikaa viestein tutustumiseen, kun vasta kasvotusten nähdessä tietää kiinnostaako yhtään? Niiiin monet treffit, joissa olen pettynyt vastapuoleen, etten jaksa juuritaan viestitellä ennenkuin ollaan nähty
No ehkä siksi, että ei ole mahdollista käydä tapaamassa kaikkia, joiden kanssa tulee match. Ei riitä aika jatkuvaan tuntemattomien ihmisten kanssa kahvitteluun.
Miksi ne kaikki pitäisi tavata? Tämä on nykyajan deittailussa vikana, ettei riitä että löytyy hyvä tyyppi jonka kanssa juttu luistaa, vaan pitää ikäänkuin maistaa jokaista makua ennenk
Et sitten ymmärtänyt tuon esimerkin pointtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta ei kai kukaan jakele puhelinnumeroaan tuolla lailla tuntemattomille?
Tinderissä pystyy soittamaan
Vierailija kirjoitti:
Hyvää infoa edellä.
Itse olen sukupolvea, joka tutustui toisiinsa yökerhon tanssilattialla. Siinä joko sai toisen puhelinnumeron, tai ei saanut. Jos ei seuraavana päivänä soittanut siihen, ja pyytänyt treffeille, se oli sama kuin ettei kiinnostanut.
Eli siis tindermatchseissä parin kolmen viikon tuumailu ennnen, kuin voi mennä treffille, on ihan perussettiä?
No eikä ole, ellei halua. Muutama viesti selvittää helposti, jos ei ollenkaan kannata tavata. Siihen menee korkeintaan pari vuorokautta, jos kumpikin vastailee reippaasti. Loppu on deittailijoiden aikatauluista kiinni, minulla ainakin meni helposti viikon päähän, kun on jonkin verran työmatkoja ja muita menoja ihan ilman treffejäkin, eikä minulla ole edes lapsia.
Ja jos siis joku haluaa kirjoitella pidempään, se on tietenkin täysin ok :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan kannattaisi, ja vähitään silloin osoite salaiseksi.
T. se, joka vaihtoi numeroita tutuntutun tindermatchin kanssa
Käytännössä puolen tunnin kahvittelukin saattaa tarkoittaa sitä, että käytännössä sille illalle ei voi enää sopia mitään muuta, eli käytännössä niille treffeille on "uhrattava" koko ilta. Puolen tunnin matka suuntaansa kotoa keskustaan, ja kun pitää mennä vähän etuajassa ettei myöhästy, niin tähän menee aikaa 1h 45 min. Jos treffit on sovittu vaikkapa klo 17.30, jotta kumpikin ehtii sinne töiden jälkeen, niin siinäpä se ilta sitten oli.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä puolen tunnin kahvittelukin saattaa tarkoittaa sitä, että käytännössä sille illalle ei voi enää sopia mitään muuta, eli käytännössä niille treffeille on "uhrattava" koko ilta. Puolen tunnin matka suuntaansa kotoa keskustaan, ja kun pitää mennä vähän etuajassa ettei myöhästy, niin tähän menee aikaa 1h 45 min. Jos treffit on sovittu vaikkapa klo 17.30, jotta kumpikin ehtii sinne töiden jälkeen, niin siinäpä se ilta sitten oli.
Ja positiivista ei olisi edes uuden seurustelukumppanin löytyminen siinä samalla?
Ihmiset ovat tosiaan erilaisia. En ole enää sinkku, mutta aiemmin suosin hyvinkin nopeita treffejä, koska en jaksa iltakausia kirjoitella ja jaaritella mukavia luuri kädessä jonkun kanssa. Olen käynyt lukemattomilla treffeillä ja valitettavasti monet kerrat joutunut toteamaan, että viesteistä voi saada aivan erilaisen käsityksen siitä millainen ihminen on sitten livenä, eikä kuvatkaan aina vastaa totuutta. Tulee typerä olo, kun on keskusteltu aika syvällisiäkin asioita ja kiinnostuttu toisesta jo kovasti ja sitten livekohtaamisessa voisit lähteä suurin piirtein saman tien kotiin. Ja olen muuten nainen.
Vierailija kirjoitti:
Onpa ihan kauheaa, kun yksi ilta elämästä nyt tuollaiseen panostaa. No, sinä et halua panostaa, mutta eipä se muille kuulu.
Itselläni on vähän se ongelma, että omat työaikani ovat ajoittain epätyypilliset, mikä tarkoittaa sitä, että minulla ei ole suinkaan kaikkia iltoja vapaana. Tavallisessa päivätyössä oleva ei välttämättä tajua, että jos minulle sopii treffit vasta melkein kahden viikon päähän, se ei johdu siitä, että olisin "kiireinen", vaan aikatauluni vaan ovat erilaiset. Ja sellaisena viikkona, kun on useampana iltana työvelvollisuuksia, en vaan voi kaikkia vapaailtoja jyvittää treffeille uusien ihmisten kanssa. En myöskään halua juosta peräkkäisinä päivinä treffeillä, koska en halua mitään liukuhihnatreffailua. SenKIN vuoksi mieluummin valikoin tarkkaan ne, jotka haluan tavata - tai sen, jonka haluan tavata.
Viimeksi on kun olin Tinderissä, tapasin yhteensä kaksi ihmistä, jälkimmäisen kanssa alkoi suhde. Ensimmäisen olisi voinut jättää väliin, koska olimme sen verran erilaisia - vähän pitempi viestittely olisi ehkä paljastanut tämän.
Vierailija kirjoitti:
Mies varmaan myös sitten tulee treffeille liian aikaisin, ja mahdollisesti treffien jälkeen makkarissakin "tulee" liian aikaisin.
Mitäs sitten? Uutta kortsua niskaan ja uusille tulemisille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa ihan kauheaa, kun yksi ilta elämästä nyt tuollaiseen panostaa. No, sinä et halua panostaa, mutta eipä se muille kuulu.
Juu, yhden illan voikin panostaa. Pointti olikin se, että jos matcheja on useampi kuin yksi, niin kaikkia ei pysty tapaamaan. En tiedä teistä muista, mutta itse en ainakaan jaksaisi juosta treffeillä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs hölpötät niin monen mätsin kanssa samaan aikaan. Sehän on suorastaan epäkunnioittavaa toisia kohtaan. Käsittele yksi henkilö kerrallaan. Kunpa kaikki sisäistäisivät tämän seikan. Törmäsin tinderöinnin aikana vain yhteen naiseen, joka kertoi tekevänsä niin ja pyysi mua odottamaan. Arvostan häntä todella.
Taas joku vetää päästään omia sääntöjä. Jos ajattelet aikaa ennnen Tinderiä, niin pointtihan oli jutella mahdollisimman monen kanssa. Sitten jos kemiaa löytyy, edetään ja muut jää.
Okei, ehkä sitten muutan käytäntöjäni. Itse koen lähinnä olevan epäkunnioittava muita kohtaan, jos lepertelen usean kanssa samanaikaisesti. Täytyy rohkaistua ja alkaa kunnon pukiksi.
Jos viestisi ovat sen suuntaisia, että niiden lähettely saa sinut tuntemaan itsesi pukiksi, ja kutsut niitä lepertelyksi, siinä saattaa olla syy siihen, ettei flaksi käy 💡
Kukaan tuntemani nainen ei halua seksiviestejä tai edes lepertelyä tuikituntemattomalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prepaid numerot ovat olemassa pitkälti tästä syystä.
Minä en ainakaan tuhlaa aikaani viestittelyyn ihmiselle joka ei uskalla tavata livenä ilman kahde viikon "tutustumista" Tinderissä. Minä tutustun ihmisiin livenä kahvikupposen äärellä vaikka lenkkeilytreffeillä. En siis kummankaan kotona vaan julkisella paikalla. Mutta kasvokkain.
Minulla on vain negatiivisia kokemuksia sarjaviestittelijöistä jotka haluavat tutustua digitaalisesti ja kehtaavat kysellä henkilökohtaisia asioita ihmiseltä jota eivät ole koskaan tavanneet. Minä en jakele henk koht tietojani koko maailmalle netissä.
Tapailen nykyään vain maahanmuuttajia. Suomi naisilla on muodostunut epidemiaksi tämä torikammo että halutaan nyhjätä kotona ja tutustua ihmisiin kännykkää näpläämällä. Ehkä olen sitten kelkasta pudonnut mutta minä en halua tuohon kelkkaan kyytiin. Paska kelkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja positiivista ei olisi edes uuden seurustelukumppanin löytyminen siinä samalla?
Mikä on todennäköisyys sille? Todella, todella pieni. Kahvit kaverin kanssa ja leffa tuo todennäköisesti enemmän iloa kuin taas samojen asioiden jauhaminen uuden ihmisen kanssa.
En tajua miten joku jaksaa sitä kuukaudesta ja vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai olisi, mutta hänen kanssaanhan voisi mennä kahville ilman, että sitä ennen juoksee kahvittelemassa vaikka kymmenen "en tiedä yhtään, mikä tyyppi tämä on, mutta katsotaan nyt tääkin kortti" -tyypin kanssa. Ei se seurustelukumppani yhtään todennäköisemmin löydy, jos juo useana iltana kahvia ihan vääränlaisten ihmisten kanssa.
Miksi ne kaikki pitäisi tavata? Tämä on nykyajan deittailussa vikana, ettei riitä että löytyy hyvä tyyppi jonka kanssa juttu luistaa, vaan pitää ikäänkuin maistaa jokaista makua ennenkuin voi päättää minkä haluaa.