Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vastaatte, jos Tinderissä mies ehdottaa treffejä "liian aikaisin"?

Vierailija
02.01.2025 |

Itsekin tapaan mielelläni kohtalaisen nopeasti ne, joita yleensä kiinnostaa mennä tapaamaan. Mutta haluan kuitenkin vaihtaa vähän viestejä etukäteen, jotta tietää, kannattaako edes tavata. Jos viestejä on vaihdettu vain muutama, eikä ole vielä selvillä, ollaanko riittävän samanhenkisiä tai haetaanko edes samantyyppistä juttua, niin vaikka mies sinänsä vaikuttaisi fiksulta ja mukavalta, en vielä tässä vaiheessa halua lähteä treffeille. En kuitenkaan halua antaa mitään pakkeja, koska jos viestittelyssä selviää toivomani asiat, silloin toki tapaan mielelläni. Jotkut miehet myös esittävät treffikutsun sellaisella tyylillä, että "itse tykkään nähdä kasvokkain, joten..." mitä en myöskään arvosta. Arvostan sitä, että mies kysyy minulta, haluaisinko nähdä.

Ja en tarkoita mitään viikkokausien kirjoittelua tässä. Jos viestejä vaihdetaan aktiivisesti ja keskustelu sujuu viesteissä, voidaan treffit sopia jo parin päivänkin päästä. Mutta jos viestittely on sellaista yksi tai kaksi viestiä päivässä -tyyppistä tunnustelua, niin eihän siitä mitään käsitystä saa.

Ja syy, miksi en halua mennä treffeille ellei toinen oikeasti vaikuta potentiaaliselta, on yksinkertaisesti aika. Minulla ei ole joka ikinen ilta aikaa tuntemattomille ihmisille - suhteessa saan aina järjestettyä aikaa toiselle, koska priorisoin läheiset ihmiset ja muut tärkeät asiat. Mutta kun on työ, harrastukset, ne oikeasti läheiset, en voi olla saatavilla kaikille Tinderissä tapaamilleni ihmisille. Minun pitää siis heistäkin priorisoida, keitä haluan tavata. Ja en edes kerää matcheja - laitan todella harvan oikealle, ja viimeksi minulla taisi olla koko Tinderissä oloni aikana joku 15 matchia. En mitenkään pystyisi tapaamaan edes tällaista määrää uusia ihmisiä. Mahdollisten treffien määrä on 1-2 kahden viikon aikana, ja pidän sitäkin isona määränä, jos treffejä meinaisi tulla joka viikolle.

Joten kysymykseni oli siis, miten muotoilette vastauksen, että tapaatte mielellänne vähän myöhemmin, jos viestittelyn myötä tuntuu, että ollaan riittävän samanhenkisiä. Tai no tässä nyt toki yksi vastausvaihtoehto tulikin, mutta miten itse toimitte? Ja tulkitsevatko matchit saaneensa pakit, jos toinen ei ole heti lähdössä treffeille, vai jaksavatko vielä kirjoitella?

Kommentit (270)

Vierailija
61/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totean, että ok. Nämä tapaamisen kanssa hätäilijät on aina muutenkin lyhytjännitteisiä ja usein myös aggressiivisia, viesteihinkin odottavat vastausta samalla sekunnilla.

Miksi tuhlata aikaa viestein tutustumiseen, kun vasta kasvotusten nähdessä tietää kiinnostaako yhtään? Niiiin monet treffit, joissa olen pettynyt vastapuoleen, etten jaksa juuritaan viestitellä ennenkuin ollaan nähty

Muutaman päivän viestittely ei ole minusta ajan tuhlausta.

Mutta lainaamallesi ihmiselle se on ajan tuhlausta.

Siksi näin erityyppisten ihmisten ei kannatakaan tuhlata aikaa yhteisymmärryksen löytämiseen. Vaan parempi kun kumpikin siirtyy eteenpäin etsimään samanhenkisempää seuraa.

Vierailija
62/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassakaan mitään "liian aikaisin pyytämistä". Jos toisesta tykkää tarpeeksi, treffeille voi lähteä vaikka heti. Jos ap kokee, että joku ehdottaa liian aikaisin, on selvää, ettei ap ole tarpeeksi kiinnostunut tuosta henkilöstä, ainakaan toistaiseksi. 

Miten hän voisi olla kiinnostunut kun siellä on joku sumea kuva naamasta aurinkolasit päässä, niin että silmiäkään ei näy, ja sitten biossa lukee vain "kysymällä selviää" ? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassakaan mitään "liian aikaisin pyytämistä". Jos toisesta tykkää tarpeeksi, treffeille voi lähteä vaikka heti. Jos ap kokee, että joku ehdottaa liian aikaisin, on selvää, ettei ap ole tarpeeksi kiinnostunut tuosta henkilöstä, ainakaan toistaiseksi. 

Miten hän voisi olla kiinnostunut kun siellä on joku sumea kuva naamasta aurinkolasit päässä, niin että silmiäkään ei näy, ja sitten biossa lukee vain "kysymällä selviää" ? 

Kuka laittaa tällaiselle tykkäyksen?

Vierailija
64/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viestittelen yleensä 1-2 viikkoa ennen kuin lähden treffeille. On paljastunut muutamakin aggressiivinen tyyppi, kun en ollut lähdössä kahden viestin jälkeen treffeille. Red flagit liehuivat.

Näin juuri. Jos mies haluaa tavata sinulle liian pian ja sinä haluaisit viestitellä vielä, niin olette tässä asiassa erilaisia.

Tuskin se on ainoa asia missä olette erilaisia. Joten miksi yrittää väkisin yhdistää öljyä ja vettä. Ap:llakin on seuraava jo jonossa, joten siirtyy seuraavaan vaan.

Vierailija
65/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää infoa edellä.

Itse olen sukupolvea, joka tutustui toisiinsa yökerhon tanssilattialla. Siinä joko sai toisen puhelinnumeron, tai ei saanut. Jos ei seuraavana päivänä soittanut siihen, ja pyytänyt treffeille, se oli sama kuin ettei kiinnostanut.

Eli siis tindermatchseissä parin kolmen viikon tuumailu ennnen, kuin voi mennä treffille, on ihan perussettiä?

Vierailija
66/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi yksi puhelinkeskustelu ennen tapaamisesta päättämistä? Kommunikaatiotapana tämä on aivan eri tasolla mitä toiseen tutustumiseen tulee, kuin joku kälynen copy-paste chättäily.

Vierailija
67/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mennyt treffeille 2h ekasta viestistä. Miksipä ei, ei yhdet kahvit nyt niin iso juttu ole. Ja jos sulla ei ole edes siihen aikaa, vaikea kuvitella että on aikaa kovin tiiviiseen seurusteluunkaan

Höpöhöpö. Tietenkin sitä varaa aikaa seurustelukumppanille, mutta ei kai kukaan pidä kalenteriaan tyhjänä sen takia, että pääsee mahdollisesti parin tunnin varoitusajalla kahville jonkun vieraan jampan kanssa?

Vierailija
68/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs hölpötät niin monen mätsin kanssa samaan aikaan. Sehän on suorastaan epäkunnioittavaa toisia kohtaan. Käsittele yksi henkilö kerrallaan. Kunpa kaikki sisäistäisivät tämän seikan. Törmäsin tinderöinnin aikana vain yhteen naiseen, joka kertoi tekevänsä niin ja pyysi mua odottamaan. Arvostan häntä todella.

Taas joku vetää päästään omia sääntöjä. Jos ajattelet aikaa ennnen Tinderiä, niin pointtihan oli jutella mahdollisimman monen kanssa. Sitten jos kemiaa löytyy, edetään ja muut jää. 

Okei, ehkä sitten muutan käytäntöjäni. Itse koen lähinnä olevan epäkunnioittava muita kohtaan, jos lepertelen usean kanssa samanaikaisesti. Täytyy rohkaistua ja alkaa kunnon pukiksi.

Ero lienee siinä, että en ikinä lepe

Aa. Taidan olla sitten liian tunteikas ensikättelyssä. Ilmankos se ei ollutkaan mun paikka. Kokeillaan uudestaan näillä opeillanne parin viikon päästä! Kiitos.

Vierailija
69/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovon vaikean oloista. Mitäpä jos vaan sanoo että haluaa viestitellä ensin ja tavata vasta jonkin ajan päästä jos tuntuu siltä. Jos sitä parisuhdetta hakee niin rehellinen aito kommunikaatio alusta saakka on parempi kuin ihme pelit, spekulaatiot ja luokittelu.

Vierailija
70/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mennyt treffeille 2h ekasta viestistä. Miksipä ei, ei yhdet kahvit nyt niin iso juttu ole. Ja jos sulla ei ole edes siihen aikaa, vaikea kuvitella että on aikaa kovin tiiviiseen seurusteluunkaan

Höpöhöpö. Tietenkin sitä varaa aikaa seurustelukumppanille, mutta ei kai kukaan pidä kalenteriaan tyhjänä sen takia, että pääsee mahdollisesti parin tunnin varoitusajalla kahville jonkun vieraan jampan kanssa?

Minä pidin, koska tarkoituksena oli löytää parisuhde. Noh olin kesälomalla, joten oli hyvin aikaa lähteä treffeille.

Vierailija
71/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi yksi puhelinkeskustelu ennen tapaamisesta päättämistä? Kommunikaatiotapana tämä on aivan eri tasolla mitä toiseen tutustumiseen tulee, kuin joku kälynen copy-paste chättäily.

Minä juttelin erään tyypin kanssa muutaman kerran parin tunnin puheluita. koska ei päästy tapaamaan koronan takia. Noh, sitten kun nähtiin, tiesin puolessa minuutissa, ettei sytytä. Noloa! Ei ikinä enää mitään puheluita ennen tapaamista.

Vierailija
72/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovon vaikean oloista. Mitäpä jos vaan sanoo että haluaa viestitellä ensin ja tavata vasta jonkin ajan päästä jos tuntuu siltä. Jos sitä parisuhdetta hakee niin rehellinen aito kommunikaatio alusta saakka on parempi kuin ihme pelit, spekulaatiot ja luokittelu.

Näinhän sitä voisi kuvitella, mutta palsta on täynnä näitä avauksia, joissa mies ehdottaa treffejä väärällä tavalla tai väärään paikaan ja sivujen mittaisia ketjuja, joissa lopulta aletaan haukkua miehiä ties mistä. Ihan kuin mielenkään ei voisi tulla kommunikoida omia tarpeitaan suorana. Sitten jos ne eroaa liikaa, niin sittenhän viestittely hoiti tehtävänsä ja kumpikin voi jatkaa jossain muualla. 

Vierailija
73/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole tuohon karjamarkkinasovellukseen koskaan koskenutkaan, mutta veikkaan että valtaosa etsii sieltä pikapersettä eikä mitään keskustelukumppania. Itse pysyttelen onnellisesti sinkkuna, tämä nykyaikainen pinnallinen deittailukulttuuri tindereineen ei kiinnosta pätkän vertaa.

Vierailija
74/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä juttelin erään tyypin kanssa muutaman kerran parin tunnin puheluita. koska ei päästy tapaamaan koronan takia. Noh, sitten kun nähtiin, tiesin puolessa minuutissa, ettei sytytä. Noloa! Ei ikinä enää mitään puheluita ennen tapaamista.

Täähän se onkin nihkeää ja aikaa vievää. Jutellaan maat ja mannut, vähän ehkä ihastutaankin jo ja toivotetaan hyvää yötä päivittäin. Sitten näet toisen sen 2-3 vkon löpinöiden jälkeen ja käy juurikin noin.

Mä ainakin oon näkemässä heti kenet vaan jos on seuloontunut kriittisten svaippailujeni läpi.

Vierailija
75/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka puhelimessa puhumattomuus olisi edistänyt yhteensopimattomuuden huomaamista ennen tapaamista?

Ehkä videopuhelu seuraavalla kerralla?

Vierailija
76/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä se taas nähdään nainen pelaa varman päälle. Joka asiaan tarvitaan varmistus tai varmistuksen varmistus. Itseäni ei ainakaan kiinnosta Tinderissä kuvia katsella ja fantasioida. Nähkää livenä elävässä elämässä niin se kertoo paljon enemmän. Mikä siinä voi olla niin vaikeaa?

Somessa olen joskus törmännyt kärjistettyyn aika osuvaan tiivistykseen siitä, mitä on olla nainen vs. mies deittimarkkinoilla. Miehiltä kun kysytään, mikä on pahinta, mitä voit kuvitella kohtaavasi ekoilla treffeillä, ekana tulee mieleen  että nainen onkin läski ja ruma. Naiset vastaavat, että mies on vaarallinen ja väkivaltainen, pahimmassa tapauksessa tappaa tai raizkaa.

Naiset ovat ihan syystä varovaisempia. Se on perusasetus, joka on usein varmaan alitajuinen. Ei välttämättä varsinaisesti ajattele uhkia, mutta silti tuntuu paremmalta odottaa.

Miesten kyky empatiaan on todella rajallinen. Täälläkin kerran joku mies ragesi, että mikä siinä kyydin hyväksymisessä on niin vaikeata. Hän hyvää hyvyyttään tarjoaa treffien päätteeksi kyytiä, mutta omituiset naiset vaan mieluummin kävelevät. Hänelle piti kertoa, että ei kukaan tolkuissaan oleva nainen mene tuntemattoman miehen autoon, koska ei halua tulla ahdistelluksi tai pahempaa. 

Naiselle parinhaku on kautta aikain ollut vaarallinen prosessi. Se on voinut tarkoittaa ei-toivottua raskautta, maineen menestystä, väkivaltaa. Parisuhteeseen sitoutuminen väärän miehen kanssa on voinut johtaa todella suuriin vaikeuksiin, jos mies esimerkiksi vain häipyy lapset laitettuaan. Evoluutio ja kulttuuri ovat ohjannut naista varovaisuuteen aina.

Se, että ylipäätään on olemassa heteronaisia, todistaa paremmin kuin mikään, ettei seksuaalinen suuntautuminen ole valinta. 

Miehet voisivat edes hetken joskus yrittää asettua naisten asemaan.

Vierailija
77/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pidin, koska tarkoituksena oli löytää parisuhde. Noh olin kesälomalla, joten oli hyvin aikaa lähteä treffeille.

No kukin tavallaan. Itse en kyllä jättäisi elämää elämättä näiden nykyisten treffisovellusten takia. 

Vierailija
78/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä nyt on ihan turha koettaa jutustella naisten kanssa tinderissä. Joko naiset eivät vastaa ollenkaan tai lopettavat viestittelyn kuin seinään. Ainoat treffit saanut pyytämällä seuraa suoraan ensimmäisissä viesteissä.

Vierailija
79/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon sille että tavataan keltaisessa ruusussa, mutta sitten kun siellä pitäisi tavata ghostaan hänet.

Vierailija
80/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä se taas nähdään nainen pelaa varman päälle. Joka asiaan tarvitaan varmistus tai varmistuksen varmistus. Itseäni ei ainakaan kiinnosta Tinderissä kuvia katsella ja fantasioida. Nähkää livenä elävässä elämässä niin se kertoo paljon enemmän. Mikä siinä voi olla niin vaikeaa?

Somessa olen joskus törmännyt kärjistettyyn aika osuvaan tiivistykseen siitä, mitä on olla nainen vs. mies deittimarkkinoilla. Miehiltä kun kysytään, mikä on pahinta, mitä voit kuvitella kohtaavasi ekoilla treffeillä, ekana tulee mieleen  että nainen onkin läski ja ruma. Naiset vastaavat, että mies on vaarallinen ja väkivaltainen, pahimmassa tapauksessa tappaa tai raizkaa.

Naiset ovat ihan syystä varovaisempia. Se on perusasetus, joka on usein varmaan alitajuinen. Ei välttämättä varsinaisesti ajattele uhkia, mutta silti tuntuu paremmalta odotta

Niinpä. Jollain tavalla pitää selvittää, että mies on edes jollain tavalla järjissään ennen tapaamista. Ja itse en anna puhelinnumeroani yhdellekään miehelle edes ensitreffeillä, ellei ole TODELLA erikoislaatuinen tapaus. Kaikenlaisia herhiläisiä on tielle sattunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi