Miten vastaatte, jos Tinderissä mies ehdottaa treffejä "liian aikaisin"?
Itsekin tapaan mielelläni kohtalaisen nopeasti ne, joita yleensä kiinnostaa mennä tapaamaan. Mutta haluan kuitenkin vaihtaa vähän viestejä etukäteen, jotta tietää, kannattaako edes tavata. Jos viestejä on vaihdettu vain muutama, eikä ole vielä selvillä, ollaanko riittävän samanhenkisiä tai haetaanko edes samantyyppistä juttua, niin vaikka mies sinänsä vaikuttaisi fiksulta ja mukavalta, en vielä tässä vaiheessa halua lähteä treffeille. En kuitenkaan halua antaa mitään pakkeja, koska jos viestittelyssä selviää toivomani asiat, silloin toki tapaan mielelläni. Jotkut miehet myös esittävät treffikutsun sellaisella tyylillä, että "itse tykkään nähdä kasvokkain, joten..." mitä en myöskään arvosta. Arvostan sitä, että mies kysyy minulta, haluaisinko nähdä.
Ja en tarkoita mitään viikkokausien kirjoittelua tässä. Jos viestejä vaihdetaan aktiivisesti ja keskustelu sujuu viesteissä, voidaan treffit sopia jo parin päivänkin päästä. Mutta jos viestittely on sellaista yksi tai kaksi viestiä päivässä -tyyppistä tunnustelua, niin eihän siitä mitään käsitystä saa.
Ja syy, miksi en halua mennä treffeille ellei toinen oikeasti vaikuta potentiaaliselta, on yksinkertaisesti aika. Minulla ei ole joka ikinen ilta aikaa tuntemattomille ihmisille - suhteessa saan aina järjestettyä aikaa toiselle, koska priorisoin läheiset ihmiset ja muut tärkeät asiat. Mutta kun on työ, harrastukset, ne oikeasti läheiset, en voi olla saatavilla kaikille Tinderissä tapaamilleni ihmisille. Minun pitää siis heistäkin priorisoida, keitä haluan tavata. Ja en edes kerää matcheja - laitan todella harvan oikealle, ja viimeksi minulla taisi olla koko Tinderissä oloni aikana joku 15 matchia. En mitenkään pystyisi tapaamaan edes tällaista määrää uusia ihmisiä. Mahdollisten treffien määrä on 1-2 kahden viikon aikana, ja pidän sitäkin isona määränä, jos treffejä meinaisi tulla joka viikolle.
Joten kysymykseni oli siis, miten muotoilette vastauksen, että tapaatte mielellänne vähän myöhemmin, jos viestittelyn myötä tuntuu, että ollaan riittävän samanhenkisiä. Tai no tässä nyt toki yksi vastausvaihtoehto tulikin, mutta miten itse toimitte? Ja tulkitsevatko matchit saaneensa pakit, jos toinen ei ole heti lähdössä treffeille, vai jaksavatko vielä kirjoitella?
Kommentit (270)
Mies varmaan myös sitten tulee treffeille liian aikaisin, ja mahdollisesti treffien jälkeen makkarissakin "tulee" liian aikaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs hölpötät niin monen mätsin kanssa samaan aikaan. Sehän on suorastaan epäkunnioittavaa toisia kohtaan. Käsittele yksi henkilö kerrallaan. Kunpa kaikki sisäistäisivät tämän seikan. Törmäsin tinderöinnin aikana vain yhteen naiseen, joka kertoi tekevänsä niin ja pyysi mua odottamaan. Arvostan häntä todella.
Taas joku vetää päästään omia sääntöjä. Jos ajattelet aikaa ennnen Tinderiä, niin pointtihan oli jutella mahdollisimman monen kanssa. Sitten jos kemiaa löytyy, edetään ja muut jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs hölpötät niin monen mätsin kanssa samaan aikaan. Sehän on suorastaan epäkunnioittavaa toisia kohtaan. Käsittele yksi henkilö kerrallaan. Kunpa kaikki sisäistäisivät tämän seikan. Törmäsin tinderöinnin aikana vain yhteen naiseen, joka kertoi tekevänsä niin ja pyysi mua odottamaan. Arvostan häntä todella.
Taas joku vetää päästään omia sääntöjä. Jos ajattelet aikaa ennnen Tinderiä, niin pointtihan oli jutella mahdollisimman monen kanssa. Sitten jos kemiaa löytyy, edetään ja muut jää.
Niinpä. Ei kaikkia munia yhteen koriin, koska mies saattaa osoittautua pettymykseksi ja samalla joku parempi vaihtoehto on ehtinyt jo häipyä.
Vierailija kirjoitti:
No en minäkään tapaa ketä tahansa. Mieluiten tapaisin alun alkaenkin livenä, tosin minulla on niin kovat kriteerit, että hyvin harva satunnainen mies niihin sopii. Voin kertoa kohta kriteereistäni. Mutta koska en harmikseni tapaa ketään oikein missään, on netti lähes ainoa vaihtoehto. Eikä kukaan minulle oikein juttelekaan livenä. Netissä kyllä kuhina käy, vaikken edes etsisi mitään (sosiaalinen media.)
En kuitenkaan jaksa käyttää aikaani ja energiaani kenen tahansa tapaamiseen. Tästä lähtien esimerkiksi laitan poikki samantien, jos mies lähettää yhdenkään töksähtävän viestin. Aiemmin olen antanut mahdollisuuden siitä huolimatta, ja aina saanut huomata, ettei olisi kannattanut. Töksähtelevä viestittely on aina red flag.
Voin sanoa, ettei ketään kiinnosta sun kriteerit. Ja sen viestittelyn tarkoitushan on just karsia väärät tyypit eli siinäpä laitat poikki heti, kun kiinnostus lakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei nää nykyaikana ymmärrä kuhan ottavat uusia "kinkkuja" ahneuksissaan lisää ja lisää vaa. Mullekki yks tyyppi kysyi että ohan mulla backup lady. Siis mitä häh? Pelästy kun kerroin et juttelen vaa yhelle naiselle kerrallaan ja sanottiin moi moi ei jessus.
Ap, ymmärrän sua ihan täysin. Nyt en enää ole koko sovelluksessa, mutta tuo oli itselläkin ongelmana, että heti olisi pitänyt olla tapaamassa. Olen lisäksi introvertti - jotkut saavat energiaa rupattelusta vieraan ihmisen kanssa kahvittelusta, ihan vaan uuden ihmisen tapaamisen ilosta. Minulta se päinvastoin kuluttaa energiaa. En ajattele olevani mikään uniikki lumihiutale, mutta sitä energiaa pitää säästää työelämään, harrastuksiin ja niiden läheistenkin kanssa vietettyyn aikaan, joka kaikki myös vie sitä energiaa, joka puolestaan latautuu rauhassa ollessa ja omalla ajalla. En ole valmis hyppimään jokaisen kanssa kahvilla ensimmäisen viestin jälkeen ihan jo hyvinvointisyistä, omaa jaksamista ajatellen. Tätä voi olla vaikea tajuta, eikä vertaudu mitenkään "miten sitten voit olla ees suhteessa". Suhteessa ajan viettäminen toisen kanssa on ihan eri asia, kuin uusien ihmisten tapaaminen.
Lisäksi mulle iso osa sitä "kemiaa" on se, että mies osaa ilmaista itseään kirjoittamalla ja on myös halukas tutustumaan ensin viestittelemällä. Totta kai fyysinen kemia on merkityksellistä, mutta en ylipäänsä etsi kumppania vain niiden fyysisten kemioiden tai ulkonäköseikkojen perusteella, vaan samanlaisten arvojen yms. diipadaapan, ja siitäkin syystä haluan karsia ensin oman tyyppistä ihmistä.
Toisille sopii lähteä ekalta istumalta kahville, hyvät heille. Minulle ei, ja jos vastapuolta ärsyttää että pidän omista rajoistani kiinni, niin ei liene kummankaan menetys.
Tsemppiä oman tuntuisen ihmisen löytämiseen, ap.
1. Jos mies pyytää sinua treffeille tavalla, josta et pidä, et tule pitämään hänestä muutenkaan
2. Jos mies ei vaivaudu tutustumaan ja selvittämään sinusta henkisiä arvoja ennen kuin vaatii kosketusetäisyyttä, hän ei todennäköisesti itse omaa henkisiä arvoja
3. ÄLÄ TEE KOMPROMISSEJA. Jos mies herättää pienenkin epäilyksen, luota siihen 100%
Näillä ohjeilla tuossa tilanteessa ainoa oikea reagointitapa on lopettaa tutustuminen siihen paikkaan. Et halua joutua kouluttamaan miestä käytöstavoiltaan, etkä todennäköisesti edes pystyisi kääntämään hänen arvojaan fyysisistä henkisiksi. Eli tuolla ehdotuksellaan mies ainoastaan osoittaa, ettei ole sinulle kelvollinen kumppani
Itse vastaisin: "kiitos kutsusta, mutta minusta tuntuu, että olemme liian erilaiset persoonat ollaksemme match. Hyvää onnea jatkoon ja toivottavasti löydät sopivampaa seuraa!"
Oikeastiha tuollaisen miehen match on toinen mies, joka on yhtä tökerö ja fyysinen. Mutta se on hänen oma asiansa selvittää ja tajuta
Vierailija kirjoitti:
Yleensä täällä jengi itkee, ettei ole kenenkään kakkosvaihtoehto eikä todellakaan odota päivää kauempaa ketään. Teet niin tai näin, niin aina se on jollekin väärin.
Minä en edes olisi Tinderissä, jos minulla ei olisi aikaa panostaa siihen, eli lähtemään vaikka treffeille samana tai viimeistään seuraavana iltana. Jos on lapsia, ystäviä, harrastuksia, töitä, ym koko kalenteri täynnä, en edes kuvittele voivani alkaa mihinkään suhteeseen. Pitää myös olla aikaa nähdä enemmän kuin 2h joka toinen viikko. Ja odotan samaa vastapuolelta
Tässä se taas nähdään nainen pelaa varman päälle. Joka asiaan tarvitaan varmistus tai varmistuksen varmistus. Itseäni ei ainakaan kiinnosta Tinderissä kuvia katsella ja fantasioida. Nähkää livenä elävässä elämässä niin se kertoo paljon enemmän. Mikä siinä voi olla niin vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
1. Jos mies pyytää sinua treffeille tavalla, josta et pidä, et tule pitämään hänestä muutenkaan
2. Jos mies ei vaivaudu tutustumaan ja selvittämään sinusta henkisiä arvoja ennen kuin vaatii kosketusetäisyyttä, hän ei todennäköisesti itse omaa henkisiä arvoja
3. ÄLÄ TEE KOMPROMISSEJA. Jos mies herättää pienenkin epäilyksen, luota siihen 100%
Näillä ohjeilla tuossa tilanteessa ainoa oikea reagointitapa on lopettaa tutustuminen siihen paikkaan. Et halua joutua kouluttamaan miestä käytöstavoiltaan, etkä todennäköisesti edes pystyisi kääntämään hänen arvojaan fyysisistä henkisiksi. Eli tuolla ehdotuksellaan mies ainoastaan osoittaa, ettei ole sinulle kelvollinen kumppani
Itse vastaisin: "kiitos kutsusta, mutta minusta tuntuu, että olemme liian erilaiset persoonat ollaksemme match. Hyvää onnea jatkoon ja toivottavasti löydät sopivampaa seuraa!"
Oikeastiha tuollaisen miehen match
Olipa taas oksennus. Ihmisillä on erilaiset tarpeet ja jos ei synkkaa, niin ei synkkaa. Mutta nyt on siis jo tökeröä pyytää naista Tinderissä treffeille. Ja mistä hitosta sinä tuon fyysisyyden edes repäisit?
Vierailija kirjoitti:
Mies varmaan myös sitten tulee treffeille liian aikaisin, ja mahdollisesti treffien jälkeen makkarissakin "tulee" liian aikaisin.
Juu, se mikä tulee esille viesteissä ja biossa vaan vahvistuu livenä. Sillä erotuksella, että sensuuri saattaa paljastaa vasta livenä tungettelun, ahdistelun, ym.
Treffit voivat olla monestakin syystä traumaattiset. Itse palauduin viimeisimmistä, missä mies avautui eksistään ja heitteli naisvihamielisiä kommentteja ja kosketteli minua yllättäen, viikkoja. Minulla oli epäilyksiä jo ennen treffejä, mutta tein kompromissin
Luulen, että nuo jäivät viimeisiksi nettitreffeikseni. Jos mies ei lähtökohtaisestikin viihdy samojen asioiden äärellä kuin minä ja en tapaa miestä niiden parissa, niin miksi hän olisi match muutenkaan? Ei ole pakko änkeä parisuhteeseen, jos mitään yhteistä ei kerran ole
Vierailija kirjoitti:
Kukin tyylillään, mutta vähän neuroottisen kuuloista pohdintaa.
"vähän" 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mennyt treffeille 2h ekasta viestistä. Miksipä ei, ei yhdet kahvit nyt niin iso juttu ole. Ja jos sulla ei ole edes siihen aikaa, vaikea kuvitella että on aikaa kovin tiiviiseen seurusteluunkaan
Yritin tätä avata. Minulla on aikaa kyllä suhteelle. Kyse on siitä, mihin ajankäyttönsä priorisoi. Läheisten ihmisten kanssa vietetyn ajan priorisoi muiden juttujen edelle, mutta tuntemattomien kohdalla tätä ei tehdä. Toki kovin tiiviiseen seurusteluun ei ehkä tässä elämäntilanteessa ole ollut aikaa, mutta omissa tapailuissani on vastaavasti myös toisella osapuolella ollut elämässään asioita. Mitkään 24/7 suhteet eivät tässä elämäntilanteessa onnistu - mutta vaikka onnistuisivatkin, tuskin silti haluaisin käyttää kaikkia vapaailtojani siihenb, että juoksen treffeillä tuntemattomien miesten kanssa.
Ym
Joo, onhan se niinkin. Mutta kuvitellaan, että kymmenen matchia ehdottaa treffejä saman viikon alkupuolella. Töissä pitää edelleen käydä, mahdolliset lapset pitää edelleen hoitaa, on ehkä jotain aikataulutettuja harrastuksia, joitain ystäviäkin pitäisi nähdä. Joskus pitäisi voida olla kotonakin, siivota ja ladata akkuja. Kaikkia kymmentä ei oikeasti ehdi nähdä edes kahden viikon sisällä.
Jaa a. Mulla ja yhdellä naisella luisti juttu hyvin kirjoitellessa, sitten kysyin seuraavana päivänä keskustelun yhteydessä, että nähdäänkö. Sanoi vain tylysti ettei halua tavata. Se oli sitten siinä :) hahhah, kaipasi kaiketi vain kirjekaveria who knows.
Vierailija kirjoitti:
Olispa törkee ja harhaanjohtava vastaus. Eikö olis reilumpaa kertoa totuus? "Laitoit treffikutsun liian aikaisin, niin pelästyin ja kiinnostukseni lopahti"
Vierailija kirjoitti:
No kyllä nainenkin voi olla fyysinen, vaikka ei haluaisikaan kenen tahansa tuntemattoman miehen kanssa treffeille.
Vierailija kirjoitti:
Minä en edes olisi Tinderissä, jos minulla ei olisi aikaa panostaa siihen, eli lähtemään vaikka treffeille samana tai viimeistään seuraavana iltana. Jos on lapsia, ystäviä, harrastuksia, töitä, ym koko kalenteri täynnä, en edes kuvittele voivani alkaa mihinkään suhteeseen. Pitää myös olla aikaa nähdä enemmän kuin 2h joka toinen viikko. Ja odotan samaa vastapuolelta
Tinderin oudoin joukko on nämä, jotka kuvittelevat tinderöinnin olevan koko elämä. Ihmisen pitäisi puhdistaa kalenterinsa jo tinderiin mennessä eikä mitään saisi koskaan buukata, kun joku saattaa pyytää treffeille. Löysin tinderistä uuden suhteen, molemmilla lapsia kotona. Kumpikaan ei kuvittele nytkään, että toinen on käytettävissä heti, kun sitä toivoo.
Etkä muuten voi asettaa kriteerejä sillekään, miten paljon suhteessa pitää nähdä. Aika monelle tuo 2 h joka toinen viikko on just se, mitä ne etsii.
Vierailija kirjoitti:
Tässä se taas nähdään nainen pelaa varman päälle. Joka asiaan tarvitaan varmistus tai varmistuksen varmistus. Itseäni ei ainakaan kiinnosta Tinderissä kuvia katsella ja fantasioida. Nähkää livenä elävässä elämässä niin se kertoo paljon enemmän. Mikä siinä voi olla niin vaikeaa?
Miten sun voi olla noin vaikeaa älytä, että ei ole kyse kuvien tuijottelusta ja fantasioinnista, vaan TUTUSTUMISESTA kirjoittamalla? Ajatusten ja mielipiteiden vaihdosta? Et ehkä käsitä kuinka paljon naisille tulee treffikutsuja, vaikka kuinka koittaa mätsätä vain kiinnostavien profiilien kanssa. Miehenä varmaan eri asia, kun saa hyvällä säkällä mitä, mätsin viikossa, niin tuleehan siinä tunne että tämä kortti on katsottava heti ja loppuun asti. Naiset ei ole samassa tilanteessa ja on varaa valita, kenet haluaa tavata.
No en minäkään tapaa ketä tahansa. Mieluiten tapaisin alun alkaenkin livenä, tosin minulla on niin kovat kriteerit, että hyvin harva satunnainen mies niihin sopii. Voin kertoa kohta kriteereistäni. Mutta koska en harmikseni tapaa ketään oikein missään, on netti lähes ainoa vaihtoehto. Eikä kukaan minulle oikein juttelekaan livenä. Netissä kyllä kuhina käy, vaikken edes etsisi mitään (sosiaalinen media.)
En kuitenkaan jaksa käyttää aikaani ja energiaani kenen tahansa tapaamiseen. Tästä lähtien esimerkiksi laitan poikki samantien, jos mies lähettää yhdenkään töksähtävän viestin. Aiemmin olen antanut mahdollisuuden siitä huolimatta, ja aina saanut huomata, ettei olisi kannattanut. Töksähtelevä viestittely on aina red flag.