Miten vastaatte, jos Tinderissä mies ehdottaa treffejä "liian aikaisin"?
Itsekin tapaan mielelläni kohtalaisen nopeasti ne, joita yleensä kiinnostaa mennä tapaamaan. Mutta haluan kuitenkin vaihtaa vähän viestejä etukäteen, jotta tietää, kannattaako edes tavata. Jos viestejä on vaihdettu vain muutama, eikä ole vielä selvillä, ollaanko riittävän samanhenkisiä tai haetaanko edes samantyyppistä juttua, niin vaikka mies sinänsä vaikuttaisi fiksulta ja mukavalta, en vielä tässä vaiheessa halua lähteä treffeille. En kuitenkaan halua antaa mitään pakkeja, koska jos viestittelyssä selviää toivomani asiat, silloin toki tapaan mielelläni. Jotkut miehet myös esittävät treffikutsun sellaisella tyylillä, että "itse tykkään nähdä kasvokkain, joten..." mitä en myöskään arvosta. Arvostan sitä, että mies kysyy minulta, haluaisinko nähdä.
Ja en tarkoita mitään viikkokausien kirjoittelua tässä. Jos viestejä vaihdetaan aktiivisesti ja keskustelu sujuu viesteissä, voidaan treffit sopia jo parin päivänkin päästä. Mutta jos viestittely on sellaista yksi tai kaksi viestiä päivässä -tyyppistä tunnustelua, niin eihän siitä mitään käsitystä saa.
Ja syy, miksi en halua mennä treffeille ellei toinen oikeasti vaikuta potentiaaliselta, on yksinkertaisesti aika. Minulla ei ole joka ikinen ilta aikaa tuntemattomille ihmisille - suhteessa saan aina järjestettyä aikaa toiselle, koska priorisoin läheiset ihmiset ja muut tärkeät asiat. Mutta kun on työ, harrastukset, ne oikeasti läheiset, en voi olla saatavilla kaikille Tinderissä tapaamilleni ihmisille. Minun pitää siis heistäkin priorisoida, keitä haluan tavata. Ja en edes kerää matcheja - laitan todella harvan oikealle, ja viimeksi minulla taisi olla koko Tinderissä oloni aikana joku 15 matchia. En mitenkään pystyisi tapaamaan edes tällaista määrää uusia ihmisiä. Mahdollisten treffien määrä on 1-2 kahden viikon aikana, ja pidän sitäkin isona määränä, jos treffejä meinaisi tulla joka viikolle.
Joten kysymykseni oli siis, miten muotoilette vastauksen, että tapaatte mielellänne vähän myöhemmin, jos viestittelyn myötä tuntuu, että ollaan riittävän samanhenkisiä. Tai no tässä nyt toki yksi vastausvaihtoehto tulikin, mutta miten itse toimitte? Ja tulkitsevatko matchit saaneensa pakit, jos toinen ei ole heti lähdössä treffeille, vai jaksavatko vielä kirjoitella?
Kommentit (270)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies varmaan myös sitten tulee treffeille liian aikaisin, ja mahdollisesti treffien jälkeen makkarissakin "tulee" liian aikaisin.
Juu, se mikä tulee esille viesteissä ja biossa vaan vahvistuu livenä. Sillä erotuksella, että sensuuri saattaa paljastaa vasta livenä tungettelun, ahdistelun, ym.
Treffit voivat olla monestakin syystä traumaattiset. Itse palauduin viimeisimmistä, missä mies avautui eksistään ja heitteli naisvihamielisiä kommentteja ja kosketteli minua yllättäen, viikkoja. Minulla oli epäilyksiä jo ennen treffejä, mutta tein kompromissin
Luulen, että nuo jäivät viimeisiksi nettitreffeikseni. Jos mies ei lähtökohtaisestikin viihdy samojen asioiden äärellä kuin minä ja en tapaa miestä niiden parissa, niin miksi hän olisi match muut
Mikä agressio? Ei ollut tarkoitettu kettuiluksi, oli vaan ehkä liian terävästi sanottu. Kirjoitit niin epäselvästi että ymmärsin sitten varmaan väärin. Ei onneksi tarvitse treffailla kun olen naimisissa, mutta onnea sulle sinne Tinderiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Jos mies pyytää sinua treffeille tavalla, josta et pidä, et tule pitämään hänestä muutenkaan
2. Jos mies ei vaivaudu tutustumaan ja selvittämään sinusta henkisiä arvoja ennen kuin vaatii kosketusetäisyyttä, hän ei todennäköisesti itse omaa henkisiä arvoja
3. ÄLÄ TEE KOMPROMISSEJA. Jos mies herättää pienenkin epäilyksen, luota siihen 100%
Näillä ohjeilla tuossa tilanteessa ainoa oikea reagointitapa on lopettaa tutustuminen siihen paikkaan. Et halua joutua kouluttamaan miestä käytöstavoiltaan, etkä todennäköisesti edes pystyisi kääntämään hänen arvojaan fyysisistä henkisiksi. Eli tuolla ehdotuksellaan mies ainoastaan osoittaa, ettei ole sinulle kelvollinen kumppani
Itse vastaisin: "kiitos kutsusta, mutta minusta tuntuu, että olemme liian erilaiset persoonat ollaksemme match. Hyvää onnea jatkoon ja toivottavasti löydät sopivampaa se
Ihan totuudenmukainen. Sitä paitsi se on ihan sama mitä miehille sanoo pakkien syyksi, he saavat aina raivarit. Siksi diplomaatin vastaukset ovat parhaita. En ole yli 10v deittikokemukseni aikana saanut yhtäkään hyvää vastausta pakkeihin, parhaat ovat olleet luokkaa "juu sitä samaa heippa" ja pahimmat haukkuneet pystyyn tai jopa alkaneet vainoamaan.
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Jos Tinderissä on vaikka 70% miehiä ja 30% naisia, ja näistä miehistä vaikka 30% on potentiaalisia parisuhteeseen, niin silloinhan pitäisi lähes kaikille Tinder -naisille löytyä mukava kunnollinen mies.
Eikä kuulosta loogiselta?
Sun pitää ottaa myös huomioon se, että osa Tinderiä käyttävistä naisista on niin mielisairaita, että he eivät kykene sitouttamaan miestä itseensä.
Normaali nainen kyllä kykenee Tinderistä löytämään itselleen ihan hyvän miehen. Mutta pointti onkin siinä, että kaikki naiset eivät ole normaaleja.
Ai miehen sitoutuminen onkin naisen vastuulla, pitää sitouttaa. Selvä. Aika paljon vastuita nykyään naisella suhteissa kun pitää olla h uora, äiti, siivoaja, synnyttäjä, imettäjä, lastenhoitaja ja näiden lisäksi vielä pitää housuja ja tehdä 50% perheen tuloista, plus tietysti kirjanpito koska talous ei ole yhdistetty. Kuulostaa melkein 3-4 naisen hommalta. Mies on varmaan aikamoinen adonis ja kultakimpale että saa naisen/naiset tuollaiseen ilman palkkaa suostumaan.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni antaa itsestään todella oudon tai epämiellyttävän vaikutelman jo viestittelyvaiheessa. Parempihan se on, että tuossa vaiheessa selviää. Esim. hermostuminen, jos toinen vastaa riittävän nopeasti (yllättäen jopa kuuden tunnin viive on johtanut tällaiseen, vaikka sitä ennen olin kertonut, mitä suunnitelmia sille päivälle oli), tai esim. ylimielinen asenne, liian dominoiva kommunikointityyli, jne.
Itse en jaksa sitä, ettei mies panosta. Uskomatonta touhua vaatia naiselta seksejä ja synnytyksiä, mutta kohdella häntä kuin jotain harrastuskaveria. Miehet eivät tunnu ollenkaan käsittävän sen arvoa, että saa edes mahdollisuuden olla naisen kanssa. No ehkä kohta käsittävät, kun eivät enää saa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan totuudenmukainen. Sitä paitsi se on ihan sama mitä miehille sanoo pakkien syyksi, he saavat aina raivarit. Siksi diplomaatin vastaukset ovat parhaita. En ole yli 10v deittikokemukseni aikana saanut yhtäkään hyvää vastausta pakkeihin, parhaat ovat olleet luokkaa "juu sitä samaa heippa" ja pahimmat haukkuneet pystyyn tai jopa alkaneet vainoamaan.
Olen eri, mutta eikös tuo "juu sitä samaa heippa" ole periaatteessa ihan ok...?
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Jos Tinderissä on vaikka 70% miehiä ja 30% naisia, ja näistä miehistä vaikka 30% on potentiaalisia parisuhteeseen, niin silloinhan pitäisi lähes kaikille Tinder -naisille löytyä mukava kunnollinen mies.
Siinä tapauksessa toki, jos parit voidaan muodostaa kuin parijonot koulussa, eli ihan sama kuka on kenenkin pari, kunhan vaan ovat vastakkaista sukupuolta.
Minulle sopii kyllä! T. Irmeli 74 v.
Vierailija kirjoitti:
"Mulla on menkat, katotaan 2 viikon päästä"
N28
Lukekaa edes alakoulun oppimäärän verran ihmisen biologiaa, jos on noin kova hinku esittää naista 🥴
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Siinä tapauksessa toki, jos parit voidaan muodostaa kuin parijonot koulussa, eli ihan sama kuka on kenenkin pari, kunhan vaan ovat vastakkaista sukupuolta.
Minulle sopii kyllä! T. Irmeli 74 v.
Ihan oikeasti nyt Jarno, nimenomaan seitsenkymppinen nainen ei ota miestä ristikseen maksustakaan. Tarkkaan valitun herran kanssa voinee käydä konsertissa tai kahvilla kaupungilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Jos mies pyytää sinua treffeille tavalla, josta et pidä, et tule pitämään hänestä muutenkaan
2. Jos mies ei vaivaudu tutustumaan ja selvittämään sinusta henkisiä arvoja ennen kuin vaatii kosketusetäisyyttä, hän ei todennäköisesti itse omaa henkisiä arvoja
3. ÄLÄ TEE KOMPROMISSEJA. Jos mies herättää pienenkin epäilyksen, luota siihen 100%
Näillä ohjeilla tuossa tilanteessa ainoa oikea reagointitapa on lopettaa tutustuminen siihen paikkaan. Et halua joutua kouluttamaan miestä käytöstavoiltaan, etkä todennäköisesti edes pystyisi kääntämään hänen arvojaan fyysisistä henkisiksi. Eli tuolla ehdotuksellaan mies ainoastaan osoittaa, ettei ole sinulle kelvollinen kumppani
Itse vastaisin: "kiitos kutsusta, mutta minusta tuntuu, että olemme liian erilaiset persoonat ollaksemme match. Hyvää o
Just. Mä ainakin halun suoran vastauksen ettei tarvi jäädä ihmettelemään asiaa. Yhtäkään raivaria vielä saanut.
Eihän kukaan tollasta teinien tekstittelyä jaksa hei vaan treffeille
Se onkin ongelmana Tinderissä, ettei siellä ole kuin harvoin suorapuheisuutta naisten osalta. Helposti syntyy väärinkäsityksiä kaksimielisistä lausahduksista, vaikka se olisi kuinka hauskaa. Mä kysyn monesti treffien jälkeen että mitkä oli fiilikset. Tiedän että vähän tönkkö tapa, mutta kuitenkin... Jos toinen ajattelee ettei ollut kemiaa eikä halua nähdä, vastaus on tyyliin: "täytyy miettiä". Siinäpähän odottelet jotakin mihin et saa koskaan vastausta ja poistat viikon päästä mätsin ja alat vasta sitten juttelemaan uuden tyypin kanssa.
LouLou kirjoitti:
Joo, mutta miten seulot ne fiksut & sopivat sieltä ryönän seasta? Mies, jolla oli ihan siisti ja fiksu profiili, alkoikin heittää heti jotain pikkutuhmaa läppää. Aika monille miehille tulee myös yllättäen työmatka tms, kun pitäisi tavata. Ovat siis vain boostaamassa egoaan, varattuja tai feikkiprofiileja. Ja sitten nämä sankarit, jotka ovat profiilissaan valehdelleet vähän yhdestä sun toisesta jutusta ja se tulee heti ekoilla treffeillä ilmi. Ei mulla riittänyt päivässä tunnin ja viikossa päivät niiden helmien etsimiseen.
Chattia voi hoitaa vaikka tekoälyllä. Vähintään tarvii puhua puhelimessa, jotta oikeasti tietää mitään siitä, mitä toinen on.
On ollut tyyppejä, joiden kanssa olen ollut valmis tapaamaan vaikka jo heti parin viestin jälkeen. Sitten on tyyppejä, joiden tapaamista olen epäröinyt useamman viestin jälkeen. Eli jokin kirjoitustyylissä tms on ollut sellaista, joka on jäänyt arveluttamaan, ja haluaa vielä lisää näyttöä, jotta voi tehdä päätöksen suuntaan tai toiseen. Mikäli en ole vielä valmis tapaamaan, olen laittanut viestin tyyliin "Olisi kivaa tavata! Haluaisin sitä ennen vielä tutustua täällä vähän lisää", ja kysyisin jonkun kysymyksen.
Vierailija kirjoitti:
Se onkin ongelmana Tinderissä, ettei siellä ole kuin harvoin suorapuheisuutta naisten osalta. Helposti syntyy väärinkäsityksiä kaksimielisistä lausahduksista, vaikka se olisi kuinka hauskaa. Mä kysyn monesti treffien jälkeen että mitkä oli fiilikset. Tiedän että vähän tönkkö tapa, mutta kuitenkin... Jos toinen ajattelee ettei ollut kemiaa eikä halua nähdä, vastaus on tyyliin: "täytyy miettiä". Siinäpähän odottelet jotakin mihin et saa koskaan vastausta ja poistat viikon päästä mätsin ja alat vasta sitten juttelemaan uuden tyypin kanssa.
No juu kieltämättä vähän höpsöä. Mutta kun sä nyt kerran tiedät ja ymmärrät koodikielen, niin miksi odottelet? Tunnut kuitenkin tietävän, mitä tuo vastaus tarkoittaa. Jos treffikumppani sanoo, että täytyy miettiä, tiedät että häntä ei kiinnosta, ja voit mennä kotiin swaippailemaan uusia. Sitten taas, jos häntä kiinnostaa, hän vastaa että todellakin kiinnostaisi nähdä uudestaan. Tottakai on hölmöä ettei aina sanota suoraan, mutta ei tuo käytännössä ole sen kummempaa kuin joku entisaikojen kursailu kahvipöydässä.
Itse joskus vastasin treffien päätteeksi suoraan kysymykseen, että oli todella hauska jutella ja tutustua, mutta itselleni ei tullut varsinaisia romanttisia viboja kuitenkaan. Mies ei selkeästi tykännyt siitä, että sanoin suoraan, ja huomauttikin, että moni pitää aika epäkohteliaana, jos sen sanoo suoraan treffeillä. Koin pakkien antamisen aika kiusallisena muutenkin, mutta tuosta tuli sellainen olo, että jatkossa sanon itsekin jotain "täytyy miettiä". En ole kauheasti treffeillä käynyt, joten ei ole tullut mitään kokemuksen tuomaa käytäntöäkään näihin. Jäin tuon jälkeen kuitenkin miettimään, että olisiko tuo "täytyy miettiä" sitten vaan hienotunteisempaa. Joidenkin treffien jälkeen kumpikaan ei ole laittanut enää viestiä, vaikka oli kivat treffit, mutta ei oikealaista kemiaa - sekin tuntuu hassulta ja minusta vähän luonnottomalta, mutta ymmärrän, että se on varmaan pelin henki. Että jos ei kiinnostus herännyt, niin feidataan vähin äänin, ja vasta sitten jos toinen kyselee, vastataan että nyt ei oikein ollut kemiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ikävää. Miehet kyllä tekee tota ihan seurustelussakin.
Tosin eihän nuo polyt deittikenttää mitenkään sotke - siinä mielessä siis, että he etsivät sieltä lähinnä toisiaan, jolloin lopputulos on sama kuin jos olisivat monogaamisia ja sellaisina löytäisivät toisensa.