Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vastaatte, jos Tinderissä mies ehdottaa treffejä "liian aikaisin"?

Vierailija
02.01.2025 |

Itsekin tapaan mielelläni kohtalaisen nopeasti ne, joita yleensä kiinnostaa mennä tapaamaan. Mutta haluan kuitenkin vaihtaa vähän viestejä etukäteen, jotta tietää, kannattaako edes tavata. Jos viestejä on vaihdettu vain muutama, eikä ole vielä selvillä, ollaanko riittävän samanhenkisiä tai haetaanko edes samantyyppistä juttua, niin vaikka mies sinänsä vaikuttaisi fiksulta ja mukavalta, en vielä tässä vaiheessa halua lähteä treffeille. En kuitenkaan halua antaa mitään pakkeja, koska jos viestittelyssä selviää toivomani asiat, silloin toki tapaan mielelläni. Jotkut miehet myös esittävät treffikutsun sellaisella tyylillä, että "itse tykkään nähdä kasvokkain, joten..." mitä en myöskään arvosta. Arvostan sitä, että mies kysyy minulta, haluaisinko nähdä.

Ja en tarkoita mitään viikkokausien kirjoittelua tässä. Jos viestejä vaihdetaan aktiivisesti ja keskustelu sujuu viesteissä, voidaan treffit sopia jo parin päivänkin päästä. Mutta jos viestittely on sellaista yksi tai kaksi viestiä päivässä -tyyppistä tunnustelua, niin eihän siitä mitään käsitystä saa.

Ja syy, miksi en halua mennä treffeille ellei toinen oikeasti vaikuta potentiaaliselta, on yksinkertaisesti aika. Minulla ei ole joka ikinen ilta aikaa tuntemattomille ihmisille - suhteessa saan aina järjestettyä aikaa toiselle, koska priorisoin läheiset ihmiset ja muut tärkeät asiat. Mutta kun on työ, harrastukset, ne oikeasti läheiset, en voi olla saatavilla kaikille Tinderissä tapaamilleni ihmisille. Minun pitää siis heistäkin priorisoida, keitä haluan tavata. Ja en edes kerää matcheja - laitan todella harvan oikealle, ja viimeksi minulla taisi olla koko Tinderissä oloni aikana joku 15 matchia. En mitenkään pystyisi tapaamaan edes tällaista määrää uusia ihmisiä. Mahdollisten treffien määrä on 1-2 kahden viikon aikana, ja pidän sitäkin isona määränä, jos treffejä meinaisi tulla joka viikolle.

Joten kysymykseni oli siis, miten muotoilette vastauksen, että tapaatte mielellänne vähän myöhemmin, jos viestittelyn myötä tuntuu, että ollaan riittävän samanhenkisiä. Tai no tässä nyt toki yksi vastausvaihtoehto tulikin, mutta miten itse toimitte? Ja tulkitsevatko matchit saaneensa pakit, jos toinen ei ole heti lähdössä treffeille, vai jaksavatko vielä kirjoitella?

Kommentit (270)

Vierailija
221/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä halusin tavata mahdollisimman nopeasti, sillä liian moni mies valehteli profiilissaan ihan kaikesta iästä alkaen. Eipä tuokaan taktiikka ollut hyvä, koska miehet sitten eipäilivät mua feikkiprofiiliksi tai luulivat mun olevan kovassa puutteessa. En tiedä miten tuota peliä pitäisi pelata. Luovutin.

Vierailija
222/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kirjoittavia sinkkumiehiä on muutenkin todella vähän per hyvin kirjoittava sinkkunainen. On häviävä mahdollisuus, että heistä joku olisi muuten sopiva ja sitten vielä kiinnostunut. Joten jos ei aio kirjesuhteeseen, niin kirjoitustaitoa ei kannata painottaa.

(Ja mieti jotain hyviä kirjailijoita, haluaisitko semmoisen kanssa suhteeseen? Niinpä.) 

Voisin hyvinkin haluta suhteeseen kirjailijan kanssa. Miksi ei? Rakastan kirjallisuutta ja muutenkin olen kulttuuri- ja taidepainotteinen ihminen. Kirjailija voisi hyvinkin olla samanhenkinen kanssani. Mikä vika kirjailijassa muka sinun mielestäsi olisi?

No kirjailijat ovat perinteisesti hulluja, narsisteja, tuppisuita, juoppoja... Mutta vaikkeivat olisi, niin ne tietysti istuvat koko ajan kirjoittamassa. Ja käyttävät lähipiiriä matskuna. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä halusin tavata mahdollisimman nopeasti, sillä liian moni mies valehteli profiilissaan ihan kaikesta iästä alkaen. Eipä tuokaan taktiikka ollut hyvä, koska miehet sitten eipäilivät mua feikkiprofiiliksi tai luulivat mun olevan kovassa puutteessa. En tiedä miten tuota peliä pitäisi pelata. Luovutin.

Mulla oli sama kokemus, mutta miehenä. Ainahan ne lapset ilmestyivät hetken päästä kuviohin mukaan ja kilot karttuivat. Also gave up.

Vierailija
224/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulla on 10 keskustelua yhtäaikaa käynnissä? Ehkä vähän vähempikin riittäisi. Just saying... Eikä niitä tykkäyksiäkään tarvitse olla koko ajan antamassa pakonomaisesti.

No jos mies aloittaa keskustelun, niin jos hänen keskustelunavauksensa on fiksu ja asiallinen, niin kyllä mä siihen vastaan. 10 keskustelua voi hyvin tulla kuvatulla tavalla, että itse swaippaa yhden illan aikana oikealle jonkin määrin profiileita, ja seuraavana päivänä niistä on tullut 10 matchia. En minä swaippaillessa voi tietää kuka tai ketkä tykkäävät takaisin. Mutta siitä ei ole pelkoa, että tykkäyksiä voisi haalia pakonomaisesti - miesten profiilit ovat pääsääntöisesti hyvin epäkiinnostavia, että pon suuren työn takana saada ITSE tykättyä EDES kymmenestä. Niistä voi sitten tulla 0-10 matchia, itselleni on yleensä match-prosentti ollut n. 60%. Toteutuneista matcheista ehkä 3/4 on johtanut viestittelyyn, ja näistä puolet ovat hyytyneet päivässä tai korkeintaan muutamassa. Eli aika pieni osa on niitä, joiden kanssa mikään varsinainen pitempi keskustelu syntyisi.

Vierailija
225/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kirjoittavia sinkkumiehiä on muutenkin todella vähän per hyvin kirjoittava sinkkunainen. On häviävä mahdollisuus, että heistä joku olisi muuten sopiva ja sitten vielä kiinnostunut. Joten jos ei aio kirjesuhteeseen, niin kirjoitustaitoa ei kannata painottaa.

(Ja mieti jotain hyviä kirjailijoita, haluaisitko semmoisen kanssa suhteeseen? Niinpä.) 

Voisin hyvinkin haluta suhteeseen kirjailijan kanssa. Miksi ei? Rakastan kirjallisuutta ja muutenkin olen kulttuuri- ja taidepainotteinen ihminen. Kirjailija voisi hyvinkin olla samanhenkinen kanssani. Mikä vika kirjailijassa muka sinun mielestäsi olisi?

No kirjailijat ovat perinteisesti hulluja, narsisteja, tuppisuita, juoppoja... Mutta vaikkeivat olisi, niin ne tietysti istuvat koko ajan kirjoittamassa. Ja käyttävät lähipiiriä matskuna. 

Huomaan, että sulla ei ole mitään käsitystä kirjailijoiden elämästä.

Vierailija
226/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kirjailijat ovat perinteisesti hulluja, narsisteja, tuppisuita, juoppoja... Mutta vaikkeivat olisi, niin ne tietysti istuvat koko ajan kirjoittamassa. J

Onko niillä joku kollektiivinen elämä?

No, kohta ei kukaan enää ole kirjailija. Kaikki ovat vain someinfluenssereja. 

Vierailija
227/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä puolen tunnin kahvittelukin saattaa tarkoittaa sitä, että käytännössä sille illalle ei voi enää sopia mitään muuta, eli käytännössä niille treffeille on "uhrattava" koko ilta. Puolen tunnin matka suuntaansa kotoa keskustaan, ja kun pitää mennä vähän etuajassa ettei myöhästy, niin tähän menee aikaa 1h 45 min. Jos treffit on sovittu vaikkapa klo 17.30, jotta kumpikin ehtii sinne töiden jälkeen, niin siinäpä se ilta sitten oli. 

Ja positiivista ei olisi edes uuden seurustelukumppanin löytyminen siinä samalla?

Mikä on todennäköisyys sille? Todella, todella pieni. Kahvit kaverin kanssa ja leffa tuo todennäköisesti enemmän iloa kuin taas samojen asioiden jauhaminen uuden ihmisen kanssa.

En tajua miten joku jaksaa sitä ku

Rauhoitu, pikkuinen. Ihmiset saa käyttää deittisaitteja ihan miten haluavat. Joku roikuu siellä tunteja päivässä ja ravaa treffeillä viikoittain, joku avaa sen la-aamuna ja käy treffeillä kerran kuussa, joku ei löydä sieltä ikinä ketään jonka vuoksi haluaisi nähdä vaivaa. Semmosta se on.

Vierailija
228/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan tavannut ihmistä, joka olisi kyllä livenä nopeaälyinen ja verbaalisesti lahjakas sekä hauska, mutta ei olisi sitä kirjoitettuna. En koskaan. Pätee niin romanttisiin yhteyksiin kuin myös kavereihin, kollegoihin jne jne sukupuolesta riippumatta. Uskon mieluummin siis omaa kokemustani siitä, että kirjoittelun pitää sujua jos haluaa että kommunikaatio sujuu livenä. 

Tapaillu kahta. Näin äkkiä muistellen. <

Sinun määritelmäsi nopeaälyisest, hauskasta jne voi olla ihan eri kuin minun. Pitääjän moni koomikkojakin hauskoina 😴. 

Vierailija
229/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinun määritelmäsi nopeaälyisest, hauskasta jne voi olla ihan eri kuin minun. Pitääjän moni koomikkojakin hauskoina 😴."

Lähinnä kyse verbaalisesta lahjakkuudesta puhuttuna/ kirjoitettuna. Ei aina samalta ihmiseltä onnistu molemmat. Nuo olivat kyllä sanavalmiita ja hauskoja, mutta aivan surkeita kirjoittajia. Eivät muissa asioissa mitään nopeaälyisiä, mutta siinä kyllä.

Vierailija
230/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vaan sääli ettei kaikki ole verbaalisesti kovin lahjakkaita, kunnes tapaavat kasvotusten. Samoin eka videopuheluni oli ihan hanurista. Olin ulkona enkä kuullut kuin puolet mätsin jutuista. Sitten oma kuva siinä isona ja koitat tihrustaa toista. Se mätsi kaatui videopuheluun, tosin ehkä ihan hyvä niin, kerta ei ymmärtänyt etten kuullut hyvin.

Tämä. Osa taas vaikuttaa viesteissä erittäin mukavilta ja kertoilevat avoimesti asioistaan. Livenä ei vaan sitten välttämättä ole minkäänlaista kemia ko. Ihmisen kanssa. Olen itse todennut, että viestittelyä maks muutama päivä ja sit tapaaminen, mieluummin liian nopeasti kuin sitten vasta myöhemmin. Viesteissä ihminen luo aina toisesta tietynlaisen kuvan, joka voi olla ihan erilainen kuin mitä se fiilis on sitten todellisuudessa. 

Tuo on ihan hyvä käytäntö paperilla, ja oikeastaan itse deittailin noin. Erona vain se, että sekä minun että deitin aikataulu yleensa asetti sen tapaamisen vähintään viikon-puolentoista päähän treffiehdotuksesta: työmatkat, iltamenot, viikolopulle sovitut tapahtumat puolin ja toisin tekivät helposti tuon verran viivettä kahdelle työssäkäyvälle ja suhtkoht sosiaaliselle ihmiselle. 

Vierailija
231/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes vaivautua tapaamaan ketään?

Mä tykkään vaan viestitellä Tinderissä niin kauan kunnes se toinen osapuoli ehdottaa treffejä, ja sen jälkeen ghostaan hänet, ja alan viestittelemään uuden tyypin kanssa. Sitten taas ghostaan hänetkin, ja siirryn taas seuraavaan. 

Ei siellä ole pakko tavata, jos ei halua 

Kunhan mainitset tuosta profiilissasi, niin ei siinäkään mitään vikaa oo. Mutta jos et kerro asiasta, niin sitten niitä vikoja riittää.

En tietenkään mainitse. Jos mä kertoisin ton profiilissani, ei kukaan viestittelisi mun kanssa. 

232/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Tinderissä on vaikka 70% miehiä ja 30% naisia, ja näistä miehistä vaikka 30% on potentiaalisia parisuhteeseen, niin silloinhan pitäisi lähes kaikille Tinder -naisille löytyä mukava kunnollinen mies.

Eikä kuulosta loogiselta?

Vierailija
233/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä ihme nyt taas, tervetuloa 2020-luvulle. Taidealalla nykyään hyvin harva juoppo tai hullu pärjää, aikarajoissa täytyy pysyä ja mielellään osata kommunikoida ystävällisesti ja asiallisesti. 

t. Kirjailijaakin tapaillut

234/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään vaan viestitellä Tinderissä niin kauan kunnes se toinen osapuoli ehdottaa treffejä, ja sen jälkeen ghostaan hänet, ja alan viestittelemään uuden tyypin kanssa. Sitten taas ghostaan hänetkin, ja siirryn taas seuraavaan. 

Mitä kicksejä saat tuosta?

Vierailija
235/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä, että julkisen sektorin naisilta vähenevät työt, koska heidän pitää ottaa elämäänsä mies elättämään. Sitten kriteeritkin alkavat joustaa. Tarvitaan isoja leikkauksia, että pareja syntyy enemmän.

Vierailija
236/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Jos Tinderissä on vaikka 70% miehiä ja 30% naisia, ja näistä miehistä vaikka 30% on potentiaalisia parisuhteeseen, niin silloinhan pitäisi lähes kaikille Tinder -naisille löytyä mukava kunnollinen mies.

Siinä tapauksessa toki, jos parit voidaan muodostaa kuin parijonot koulussa, eli ihan sama kuka on kenenkin pari, kunhan vaan ovat vastakkaista sukupuolta.

Vierailija
237/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Sun pitää ottaa myös huomioon se, että osa Tinderiä käyttävistä naisista on niin mielisairaita, että he eivät kykene sitouttamaan miestä itseensä.

Normaali nainen kyllä kykenee Tinderistä löytämään itselleen ihan hyvän miehen. Mutta pointti onkin siinä, että kaikki naiset eivät ole normaaleja.

Vierailija
238/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kicksejä saat tuosta?

Tykkään huomiosta,  ja se että saan treffikutsuja pönkittää egoani.

Vierailija
239/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Ei.

Ikä, asuinpaikka, elämäntilanne, seksitavat, ulkonäkövaatimukset, LUONNE.

Vierailija
240/270 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Siellä on paljon vähemmän naisia, jos botteja tai vale- ja täkyprofiileja ei lasketa, ja osa on ammattilaisia tai someseuraajien kerääjiä. 

Mutta miehistä taas jopa yli kolmasosa oli yhden tutkimuksen mukaan varattuja. Sitten on avoimesti polyt (kummassakin sukupuolessa toki) ja se osa miehistä, joka ei pariudu koskaan luonnehäiriön tai muun ongelman takia, ja pelkästään seksimielessä tapailevat. 

Ei ole mikään helppo viidakko oikeasti suhdetta etsivälle.