Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun perhe hajoaa

Vierailija
02.01.2025 |

Tiedättekö miltä tuntuu olla yksin juhlapäivinä, jotka ennen vietti perheen kanssa? Olla erossa lapsista, kun he on isällään tämän uuden kumppanin kanssa. Kumppanin joka oli mukana hajottamassa perhettämme, kumppanin jonka kanssa mieheni petti minua. Minä tiedän. Se tuntuu musertavalta, kun meidän perhe ei saanut edes mahdollisuutta. Ei terapiaa, ei mitään. 12 yhteistä vuotta, yhteinen talo, tavallinen perhe. Mutta mies rakastui uuteen 10 vuotta minua nuorempaan lapsettomaan naiseen, minä menetin kotini koska matalapalkkaisena en voisi yksin asuttaa kallista omakotitaloa, menetin perheemme, lapseni osittain (koska vuoroviikkovanhemmuus), lapsemme menettivät ydinperheen. Ja olen tehnyt kaikkeni, ettei vihani näy lapsille ja puhun lasten isälle ihan kuten ennenkin, ystävänä. Mutta

Minä olen yksin. Niinä hetkinä, kun lapseni viettävät juhlapäivää uuden perheensä kanssa olen yksin. Ja mietin, mitä olen tehnyt ansaitakseni tämän.

Etenkin, kun lasten isän erosanat oli 

Olin silloin kun alettiin vaan niin nuori, enkä tiennyt mitä haluan. En tiedä olenko koskaan rakastanut sinua, nyt tiedän mitä rakkaus on. Olet ihana ja kaunis ihminen, mutta väärä minulle Ja pahinta on, että silloin kun tapasin hänet hän oli se joka ihastui ensin, minä ajattelin että hän on turvallinen, tavallinen ja annoin mahdollisuuden ja rakastuin ajansaatossa. Hän kosi minua polvillaan, hän halusi lapset ekana. 

Niin. Sain unelmaelämän, koska mies ei tiennyt mitä haluaa. Ei riitelyä, sellainen tavallinen perhe-elämä, jollaisesta kaikki unelmoi. Mutta yks päivä se vain oli ohi. 

Mutta. Ei se auta jäädä katkeraksi, veteen makaamaan. Vaan uutta päin, vaikka sattuu. Mutta epäreiluinta tää on lapsille

Tää on vaan teille saman kokeneille vertaistueksi. Kyllä siitä selviää, ajansaatossa. 

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ihmiset tarvitsisivat puolueettoman asiantuntijan, joka neuvoo eron talousasioissa. Jos haluat lähteä ottamatta mitään mukaan, on parasta olla todella hyvä palkka. Ja se ex ei välttämättä halua asua siinä vanhassa talossa enää hänkään, ex tai hänen uusi puolisonsa haluavat uuden alun. 

Järkevä tapa on luopua entisestä talosta yhdessä. Näin molemmat saavat rahat ja uuden alun. En vielä sellaista tapausta tiedäkään kuin yhden, missä se taloon jäänyt olisi pitänyt sen talon pitempään. Siinä tapauksessa oli kyseessä vanha ja vauras maatalo, josta maksettiin vaimo ulos, lapset jäivät miehelle. 

Olen itse ollut kotirouvana ja kotiäitinä aikoinaan, kyllä ottaisin itse sen minkä kuuluu, mutta omaakin omaisuutta on. Olen omalla toiminnallani auttanut kartuttamaan omaisuutta monellakin tavalla. Kun molemmat saavat rahat kuten kuuluu, on ehkä helpompi päästä eteenpäin henkisestikin. Lasten kituuttelu köyhyyydessä toisen vanhemman kanssa on todella ikävä juttu sen jälkeen, kun uuspari tosiaan panee sen lasten kodin myyntiin ja kuittaa rahat uuteen perheasuntoon ja sinne syntyville uusille lapsille. Näin melko varmasti tapahtuu, jos uusi vaimo on nuorempi, lapseton ja haluaa lapsia. Mitään etua tuosta ei siis lapsille ole, päinvastoin.

Vierailija
82/111 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ihmiset tarvitsisivat puolueettoman asiantuntijan, joka neuvoo eron talousasioissa. Jos haluat lähteä ottamatta mitään mukaan, on parasta olla todella hyvä palkka. Ja se ex ei välttämättä halua asua siinä vanhassa talossa enää hänkään, ex tai hänen uusi puolisonsa haluavat uuden alun. 

Järkevä tapa on luopua entisestä talosta yhdessä. Näin molemmat saavat rahat ja uuden alun. En vielä sellaista tapausta tiedäkään kuin yhden, missä se taloon jäänyt olisi pitänyt sen talon pitempään. Siinä tapauksessa oli kyseessä vanha ja vauras maatalo, josta maksettiin vaimo ulos, lapset jäivät miehelle. 

Olen itse ollut kotirouvana ja kotiäitinä aikoinaan, kyllä ottaisin itse sen minkä kuuluu, mutta omaakin omaisuutta on. Olen omalla toiminnallani auttanut kartuttamaan omaisuutta monellakin tavalla. Kun molemmat saavat rahat kuten kuuluu, on ehkä helpompi päästä eteenpäin henkisestikin. Lasten kituuttelu köyhyyyd

Uusi nainen ei halua lapsia, vihaa kuulemma lapsia. Sehän tässä hämmästyttääkin, että miksi halusi perheenisän. 

Sain siis oman osuuteni myydessä kymmeniä tuhansia rahaa, sen verran mitä olin lainaa lyhentänyt 12v aikana. Mutta se ei silti ollut niin paljoa, millä saisi oman ostettua eikä sillä perheasuntoa osteta. Tai alle 2000 bruttotuloilla saa lainaakaan, vaikka olisi omaakin rahaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap, onko mies sanonut että vuoroasumisen takia et voi saada elareita? Se ei pidä paikkaansa, jos sinulla on pienemmät tulot.

Vierailija
84/111 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hajoaa. Ei millään ole mitään merkitystä enää. Vaikka erosta jo 10 vuotta. 

Vierailija
85/111 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei Ap, onko mies sanonut että vuoroasumisen takia et voi saada elareita? Se ei pidä paikkaansa, jos sinulla on pienemmät tulot.

Näin se vähän niinku meni, maksaa lasten harrastuskuluista ym aina puolet

Vierailija
86/111 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen kerta kun luen, että mies sanoo erotessa lastensa äidille, ettei ole koskaan rakastanut. Käsittämätöntä julmuutta tuollainen! Tahallista, sadistista, sivistymätöntä ja junttia. Mikään ei pakottaisi loukkaamaan lisää,  kun on jo loukannut, siis pettämällä ja valehtelemalla.

Kannattaa hakeutua terapiaan. Tuollainen on iso trauma, siis tapa, jolla hän eron teki. En taatusti olisi yhtä kiltti kuin sinä eli olisin kyllä kaikille kertonut mitä hän sanoi. Tuollaista miestä ei voisi mitenkään kunnioittaa, en edes isänä. Hänhän sanoi samalla lapsistaankin, etteivät he ole rakkauden hedelmiä. 

Mitä jos vielä sanoisit nuo asiat hänelle kahden kesken. Miksi annoit tuollaisen läksiäislahjan, kun olisit voinut toimia toisinkin. 

Hyvin usein uusperhekuviot eivät lopulta toimi. 10 vuotta nuorempi lapseton nainen ei solahda noin vain äitipuolen rooliin ja lapsenne ovat vielä pieniä ilmeisest

Hyvinkin voi solahtaa äitipuolen rooliin, riippuu ihan henkilöstä.

Vierailija
87/111 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei riitä jos olet tosi pienituloinen.

Vierailija
88/111 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että pääsit eroon polygamisesta apinasta on etu. 

:D

Vierailija
89/111 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on todella epäreilua, hänen tulisi maksaa suurituloisempana kokonaan. Eikö sinulla ole ketään lähipiirissä joka auttaisi funtsimaan näitä raha-asioita? Miten ihmeessä edes rahasi riittävät mihinkään, jos olet tuo koulunkäynninavustaja. 

Aikamoinen tuo exäasi tosiaan, vie tuhkatkin pesästä.

Vierailija
90/111 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
91/111 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on todella epäreilua, hänen tulisi maksaa suurituloisempana kokonaan. Eikö sinulla ole ketään lähipiirissä joka auttaisi funtsimaan näitä raha-asioita? Miten ihmeessä edes rahasi riittävät mihinkään, jos olet tuo koulunkäynninavustaja. 

Ei se oo tiedosta kiinni tai taidoista. Ainoa syy siihen oli miksi tähän lähdin oli se, että en halunnu lasten kokevan sitäkin että menettävät kotinsa. Joka siis olisi jouduttu tekemään, jos olisin vaatinut kaiken minulle kuuluvan/elarit päälle. 

Sain siis myydessä talon sen summan mitä olin lainaa lyhentänyt vuosien aikana. Ja huonekaluja mitä vein mukanani. 

Minä ajattelin muitakin kuin itseäni, exäni ei hetkeäkään ketään muuta kuin itseään.

Mutta ei voi mittää, ku uuella sinnillä eteenpäin ja kunhan lapset ovat omillaan jää jotain ehkä säästöönkin.

Vierailija
92/111 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tätä lukiessa tulee mieleen, että olet kovin katkera ex-vaimollesi. Hän jatkoi elämäänsä ja sä luettelet täällä mitä materiaa omistat ja missä oot säästänyt. Todella outoa. Hyvä, jos kumpikin pääsitte yli erosta, sinäkin siis lopulta. 

Vierailija
93/111 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö miltä tuntuu joka ikinen joulu kun puoliso on kuollut ? Lapsesi ovat elossa !

Voi hyvänen aika. Aina on jollain jossain päin maapalloa asiat vielä pahemmin. Silti voi surra omia surujaan.

Saa surra, mutta välillä tekee hyvää laittaa asiat perspektiiviin ja negatiivisen sijaan keskittyä siihen mitä hyvää elämässä on.

Bruh! En mä kokoajan kieri itsesäälissä, mutta välillä on pakko antaa tunteiden tulvia: ei sulkea niitä sisäänsä

Vierailija
94/111 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tuskasi mutta sure ja sure. Älä missään nimessä katkeroidu. Se tekee ihmisestä ruman. Sinulla on vaan yksi elämä. 

Toivon että onni kohtaa sinua. En nyt kyllä toivo ex miehellesi mitään hyvää. 

Vierailija
95/111 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen tuskasi mutta sure ja sure. Älä missään nimessä katkeroidu. Se tekee ihmisestä ruman. Sinulla on vaan yksi elämä. 

Toivon että onni kohtaa sinua. En nyt kyllä toivo ex miehellesi mitään hyvää. 

En katkeroidu. Siksi aika ajoin puran tunteeni kirjoittamalla. Mulla on onneks upeet ystävät jotka kannatteli mua kun olin yllärieron tullessa shokissa. Edellisviikol viel varattiin syyslomareissu ja seuraaval viikol kaikki muuttu.  

Vierailija
96/111 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

upup

Vierailija
97/111 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se oo tiedosta kiinni tai taidoista. Ainoa syy siihen oli miksi tähän lähdin oli se, että en halunnu lasten kokevan sitäkin että menettävät kotinsa. Joka si

No, toivottavasti et joudu pettymään jos he myyvät kodin. On hienoa, että pyrit ajattelemaan lasten parasta.

Vierailija
98/111 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se oo tiedosta kiinni tai taidoista. Ainoa syy siihen oli miksi tähän lähdin oli se, että en halunnu lasten

Uusi nainen ei asu siellä virallisesti. Ja lasten isä aikoo myydä talon mahdollisesti vasta muutaman vuoden päästä, kun lapset on täysi-ikäisiä. Lapset ei oo siis enää mitään aivan pieniä, mutta alakoululaisia. Ylimmillä luokilla. Et jos nyt ees malttaa muutaman vuoden olla myymättä

Vierailija
99/111 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ikävä tilanne :( huono mies. T: mies

Vierailija
100/111 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko erosta on? En itse ole eronnut, mutta tuttavapiiristä tiedän, että pari vuotta menee yleensä toipumiseen, jos liitto on ollut pitkä. Teillä ei vielä vuosikymmenten liitto, niin voi mennä nopeamminkin. Seuraava joulu on jo helpompi. 

Olet hyvä ihminen, liiankin kiltti, kaikkea hyvää sinulle ja lapsille. En oikein usko, että miehesi uusi suhde tulee kestämään.