Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämän merkityksettömyydestä

Vierailija
02.01.2025 |

Kun elämä on näköalatonta ja merkityksetöntä, pelkällä leipäpalalla elämistä, laskujen maksua ja eräpäivien odottamista, ei siinä ole järjen häivääkään. Ei tyhjempää ja turhempaa. Kuuntelen askelia rapoukäytävästä, katselen autoja ja ohikulkevia ihmisiä. Ovat menossa jonnekin. Heillä on joku tavoite. Itse menen ulos ja mietin, lähdenkö kävelemään oikeaan vai vasempaan. Kiertämään lenkin vai tulenko samaa tietä takaisin. Palattuani alan taas miettiä mitä seutaavaksi teen. Telkkari auki. Kuuntelen ääniä rapoukäytävästä ja ajattelen, että ihmiset tulevat ja menevät johonkin. Heillä on elämä. Minulla ei.  Leipä, nukkuminen, kävely ja TV ei riitä elämän sisällöksi. Eläkevuosia riittää. Tuskaa joka päivä. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskasi menee ihon alle. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Tilanteeni on sama. Jauhetaan eriarvoisuudesta ja muusta, mutta todellisuus ei ole erot ihmisryhmien välissä vaan että jotkut kituvat ja turhautuvat vuosikausia. Eutanasia käsittelyyn! En halua olla rasite rahallisesti tai muutenkaan. Haluan pois täältä!

Vierailija
2/19 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin elämä on ollut tuollaista jo kohta 10v, vaikka olen vasta 31v. Nuorempana en halunnut tehdä mitään, halusin vain olla neljän seinän sisällä omassa rauhassa ja piilossa katseilta, ulkopuolisuuden tunteelta ja kaikelta muulta kuormittavalta. Olin vielä silloin tosi optimistinen ja huoleton, kun ei ollut vielä taloudellisia ongelmia tai paljoa epäonnistumisia takana ja kaikki oli vielä mahdollista "sitten joskus". Nyt ne mahdollisuudet ovatkin sitten kaventuneet lähes olemattomiin. Itsetunto ihan pohjamudissa ja olen tässä vuosien myötä saanut myös masennuksen, sos. tilanteiden pelon ja ahdistuneisuuden riesakseni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvituksen puutetta. Aivan ensimmäiseksi avaa silmäsi. 

Vierailija
4/19 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi tuokin kuin valtavirran "minä olen asainnut parempaa ja muiden on se minulle annettava". Onhan näissä paljon samaa tosin. Onnellisuus on sisäsyntyinen tunne ja sellaisen saavuttaminen ei vaadi mitään ulkoista asiaa. Valittaminen tekee sen tunteen saavuttamisesta erittäin vaikeaa, mutta taas tämäkin vinkki kaikuu kuuroille korville.

Vierailija
5/19 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat ovat miten ne ajatellaan. Onko ihme että elämä on merkityksetöntä jos ajattelee sen olevan merkityksetöntä?

Vierailija
6/19 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää aamulla paska duuniin, suorita paska duunia 8 tuntia kuunnelleen työkavereiden juttuja mitkä ei todellakaan kiinnosta, tule kotiin ja mene nukkumaan koska huomenna taas paskaduunia. 

Vierailija
7/19 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan valtakunnan työssä ei ole tyhjäntoimittajia ja Hän on hyvä työnantaja. 

Vierailija
8/19 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään aamulla ja tiedän että eräänä päivänä minä kuolen. Siihen asti saan itse valita miten aikaani käytän ja miten siihen suhtaudun. Millään ei ehkä ole merkitystä, mutta silti aika kuluu.

Vierailija
9/19 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat merkityksettömyydelle liian suuren merkityksen

Vierailija
10/19 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herää aamulla paska duuniin, suorita paska duunia 8 tuntia kuunnelleen työkavereiden juttuja mitkä ei todellakaan kiinnosta, tule kotiin ja mene nukkumaan koska huomenna taas paskaduunia. 

Pääset vähällä. Minulla ne päivät on 10-15 tuntisia. Oikeasti paskahommissa eli jätehuolto alalla. Onneksi palkka on melko hyvä. Saa vapaa ajalla juoda monopoli konjakkia ja kuvitella olevansa jotain. Mietin itsemurhaa vähintään kerran viikossa. m39

Vierailija
11/19 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan kotiin palattua pitäisi alkaa tehdä niitä asioita, joista nauttii. Kun kaikki ns. paskat on hoidettu pois alta, niin loppuaika pitää viettää omien intohimojen parissa. Ainoastaan siten ajan saa kulumaan ennen väistämätöntä.

Vierailija
12/19 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääset vähällä. Minulla ne päivät on 10-15 tuntisia. Oikeasti paskahommissa eli jätehuolto alalla. Onneksi palkka on melko hyvä. Saa vapaa ajalla juoda monopoli konjakkia ja kuvitella olevansa jotain. Mietin itsemurhaa vähintään kerran viikossa. m39

Onko mahdollista siirtyä johonkin firmaan, jossa työajat on inhimilliset? Vai onko kaikissa samat?

Vierailija
13/19 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista siirtyä johonkin firmaan, jossa työajat on inhimilliset? Vai onko kaikissa samat?

Ne oli alussa normaalit mutta hyvälle työntekijälle laitetaan mielellään lisää niin paljon, että kamelin selkä katkeaa. Pyöriihän se tahko muutaman vuoden. Ei täällä maaseudulla ole vaihtoehtoisia firmoja.

Vierailija
14/19 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on aikaa. Ja aikaa puuttuu liian monelta ihmiseltä. Eivät ne kaikki menevät ihmiset ole välttämättä onnellisia. 

Nyt vain keksit, mihin aikasi käytät. Mahdollisuuksia on rajattomasti. 

Vierailija
15/19 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalan valtakunnan työssä ei ole tyhjäntoimittajia ja Hän on hyvä työnantaja. 

Jotenkin osasin ennustaa, että joku kääntää hyvän keskusteluaiheen oman uskon esilletuomiseen ikäänkuin usko tekisi elämästä merkittävän. Tämä vesittää heti tärkeän asian.

Elämän merkitys on jokaiselle itselle elää sellaista elämää, jonka kokee mielekkääksi, jolloin jokaisen päivän iltana voi sanoa, että taas oli hyvä päivä. Tein asioita, joista en stressaantunut, joiden parissa viihdyin ja joka antoi myös minulle rakkaille ihmisille merkitystä.

Vierailija
16/19 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne oli alussa normaalit mutta hyvälle työntekijälle laitetaan mielellään lisää niin paljon, että kamelin selkä katkeaa. Pyöriihän se tahko muutaman vuoden. Ei täällä maaseudulla ole vaihtoeht

No mikä pakko se on suostua työmäärän kasvuun? Sopimuksessa varmaan alussa määritelty työtunnit?

Vierailija
17/19 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun planettaamme katselee tarpeeksi kaukaa, se ei ole sen suurempi kuin tämän lauseen lopussa oleva piste. Siinä on meidän näyttämömme tässä universumissa - eli kaikki olemme aivan yhtä merkityksettömiä. Tämän kun oivaltaa..siinä on avaimet todelliseen vapauteen.

Vierailija
18/19 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herään aamulla ja tiedän että eräänä päivänä minä kuolen. Siihen asti saan itse valita miten aikaani käytän ja miten siihen suhtaudun. Millään ei ehkä ole merkitystä, mutta silti aika kuluu.

Hyvin kirjoitettu. Itsekin kamppailin merkityksettömyyden ja tyhjyyden tunteen kanssa, mutta sitten yhtenä päivänä tajusin, että ei olemassaolollani varsinaisesti olekaan merkitystä. Se vapautti jotakin. Olen kuin yksi lukemattomista kukista, jotka yhtenä päivänä nousevat maasta ja sitten jonakin toisena päivänä kuihtuvat ja lakastuvat. Aina tulee uusia kukkia ja nekin kaikki vuorollaan lakastuvat. Se tuo jollakin lailla järjestystä tähän maailmaan ja yhteyden kaikkiin elollisiin olentoihin. Olemme kaikki yhtä, minä yksi elollinen olento muiden joukossa. Kuin matkailija, joka on lähetetty tälle planeetalle hetkiseksi kokemaan tämän ihmeellisen maallisen elämän. 

Vierailija
19/19 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne oli alussa normaalit mutta hyvälle työntekijälle laitetaan mielellään lisää niin paljon, että kamelin selkä katkeaa. Pyöriihän se tahko muutaman vuoden. Ei täällä maaseudulla ole vaihtoeht

Elä kiltti aja itseäsi uupumukseen ja sairauteen. Usko pois, mikään työpaikka ei ole sen arvoinen. Itsetuhoiset ajatukset kertovat jo siitä, että olet menossa väärään suuntaan. Vaihtoehtoja varmasti on, mutta tuossa tilassa tuntuu helposti siltä ettei niitä ole. Olen tuon kokenut raskaimman kautta, joten tiedän millaista se on. Pidä huolta itsestäsi.