Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita piensijoittajia paikalla? Paljonko sijoitat ja mihin?

Vierailija
01.01.2025 |

Itse olen nyt vuoden ajan sijoittanut ja vuodessa olen laittanut omaa rahaa sijoituksiin noin 5000e. Pystyisin enemmän sijoittamaan mutta lyhennän myös asuntolainaa ylimääräistä joka kuukausi.

Omat kohteet ovat ssab,nordea,kempower ja tallink. Näissä on noin 4000e ja laitoin 1000e amerikan rahastoon.

Kommentit (150)

Vierailija
121/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut fyysistä kultaa viime vuosikymmenen aikana, kansainvälinen valuutta mikä ei sisällä vastapuoli riskiä eikä kolmannen osapuolen riskiä niinkuin kaikki bitteinä oleva omaisuus,edes keskuspankkien painama raha ei ole turvassa maailman talousmyrskyiltä kulta on kestäny aikaa jo 3000 vuotta.

Mietin just, että ostaisinko kultaa. On se kyllä aika kallista kun kilohinta nyt yli 80 000 euroa. Mulla olisi sijoitettavaa noin 40 000 euroa ja olisiko ihan hullua ostaa vaan puoli kiloa kultaa? 

Vuosi sitten olisi kannattanut sijoittaa oikein kunnolla. Mutta on nähtävissä että rahan painaminen jatkuu ja tuleva talousmyllerrys voi nostaa kultaa paljonkin kun kulta on kuitenkin se valuutta ankkuri ja rahan määrä korreloituu kullan arvoon

Vierailija
122/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin juuri 50 Nordean osaketta. Hyvä osinko.

Niin on! Keväällä on ennusteiden mukaan tulossa 0,97€/osake.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitusohjelman julkistuksen jälkeen tankkasin terveysfirmoja ja vakuutusyhtiöitä. Nyt olen ostanut Nestettä.

Vierailija
124/150 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
125/150 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa ahastoihin. Viimeksi Storebrand Global All Countries eli maailmanlaajuinen osakerahasto. Kulut 0,31%.

Vierailija
126/150 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääasiassa ahastoihin. Viimeksi Storebrand Global All Countries eli maailmanlaajuinen osakerahasto. Kulut 0,31%.

tää itsellä myös. sitten suomessa osinko-osakkeita. tavoitteena joskus saada kymppitonnin osingot.

Vierailija
127/150 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tää itsellä myös. sitten suomessa osinko-osakkeita. tavoitteena joskus saada kymppitonnin osingot.

Kova tavoite, ei lainkaan mahdoton. Itsellä nyt 2000€ vuodessa osinkoja, joka vuosi hieman enemmän (tietty olettaen, että osinkojen maksu jatkuu omistamissani yrityksissä kuten tähänkin saakka)

Vierailija
128/150 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä kuukausisummalla sijoitan USAn osakerahastoon pankkini kautta. Ainakin vielä mukavasti plussalla. 

Vierailija
129/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
130/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata sijoittaa koska ei noin pienillä summilla sieltä mitään voi voittaa.

Olen sijoittanut Bitcoiniin ja Etheriumiin noin 15€/kk. Nyt tilin saldo 100786e . Bitcoin menee kymmeniin miljooniin ajan saatossa.

Vierailija
131/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvava harrastus. Vuonna 2023 pörssiosakkeita tai sijoitusrahastoja omisti 1,94 miljoonaa henkilöä. 

https://stat.fi/julkaisu/cln2unbyw35we0bvz77jliziv

Vierailija
132/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luopunut lähes kaikista sijoitukistani. Piein summa on edelleen hassua kyllä juuri asuntorahastossa. Hyvin tuotti pitkään.

Vierailija
133/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon rahaa on tarpeeksi rahaa? Missä vaiheessa laittaisitte varat korolliselle tilille ja poistuisitte pörssistä? Tai kanavoisitte tuotot hyväntekeväisyyteen?

Ei ikinä, tietenkään. Voittoja alan kotiuttaa sitten, kun jään eläkkeelle. Minun jälkeeni samat rahat turvaavat lasteni vanhuuden päiviä ja jos he hoitavat hommansa fiksusti, aikanaan lapsenlapsetkin voivat eläkkeellä viettää mukavaa elämää mummin sijoitusten tuotoilla. Minusta se on mukava ajatus. 

Tuo on ihan höpöä, että pitäisi määrittää joku rahamäärä, mikä on tarpeeksi, ja sitten antaa rahansa pois.

Vierailija
134/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis PIENsijoittajiako täällä nyt kysyttiin vai onko kaikki Suomen hyvätuloisimmat taas paikalla? Itse laitan yhteensä 200€ kuussa eri rahastosäästötileille ja jos jää joskus ylimääräistä niin sijoitan osakkeisiin. Osakkeissa tällä hetkellä vain muutama satanen, kun nekin on tippunut kuin lehmänhäntä viime vuosina. Tarkoitus ei ole päästä eläkkeelle 40 veenä, vaan että jos hajoaa auto/pesukone/tiskikone/ilppi jne niin on sitten sitä sukanvarsirahaa aina saatavilla. 

Niin, onhan se näkökulmakysymys, mikä on piensijoittaja. Mutta kai sillä yleisesti tarkoitetaan kaikkia meitä, joilla salkku on alle miljoonan. Niissä piireissä, missä on muitakin kuin piensijoittajia, taitaa kyllä kymmenenkin miljoonan sijoitusomaisuus olla vielä piensijoittajaosastoa.

Vierailija
135/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon rahaa on tarpeeksi rahaa? Missä vaiheessa laittaisitte varat korolliselle tilille ja poistuisitte pörssistä? Tai kanavoisitte tuotot hyväntekeväisyyteen?

Ei ikinä, tietenkään. Voittoja alan kotiuttaa sitten, kun jään eläkkeelle. Minun jälkeeni samat rahat turvaavat lasteni vanhuuden päiviä ja jos he hoitavat hommansa fiksusti, aikanaan lapsenlapsetkin voivat eläkkeellä viettää mukavaa elämää mummin sijoitusten tuotoilla. Minusta se on mukava ajatus. 

Tuo on ihan höpöä, että pitäisi määrittää joku rahamäärä, mikä on tarpeeksi, ja sitten antaa rahansa pois.

Mediaani sijoitusomaisuus vuonna 2021 oli 6300 euroa. Siitä on kovin pitkä matka siihen, että rahaa olisi sijoitusten tai niiden tuottojen vuoksi erityisen paljon. Monelle todellakin vain mielenrauha ja hätävara, ei ovista ja ikkunoista tursuava ongelma. 

Vierailija
136/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mediaani sijoitusomaisuus vuonna 2021 oli 6300 euroa. Siitä on kovin pitkä matka siihen, että rahaa olisi sijoitusten tai niiden tuottojen vuoksi erityisen paljon. Monelle todellakin vain mielenrauha ja hätävara, e

No minulla on mediaani ohitettu jo kauan sitten, eikä tämä jää tähän. Arvelen kyllä mediaanin nousevan vauhdikkaasti, kun sijoittaminen on yleistynyt ja helpottunut.

Vierailija
137/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntyyliin ja elämään. Kaikki mitä on.

Vierailija
138/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikeissa ostaa lisää kvanttiteknologiaosakkeita.

Vierailija
139/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis PIENsijoittajiako täällä nyt kysyttiin vai onko kaikki Suomen hyvätuloisimmat taas paikalla? Itse laitan yhteensä 200€ kuussa eri rahastosäästötileille ja jos jää joskus ylimääräistä niin sijoitan osakkeisiin. Osakkeissa tällä hetkellä vain muutama satanen, kun nekin on tippunut kuin lehmänhäntä viime vuosina. Tarkoitus ei ole päästä eläkkeelle 40 veenä, vaan että jos hajoaa auto/pesukone/tiskikone/ilppi jne niin on sitten sitä sukanvarsirahaa aina saatavilla. 

Niin, onhan se näkökulmakysymys, mikä on piensijoittaja. Mutta kai sillä yleisesti tarkoitetaan kaikkia meitä, joilla salkku on alle miljoonan. Niissä piireissä, missä on muitakin kuin piensijoittajia, taitaa kyllä kymmenenkin miljoonan sijoitusomaisuus olla vielä piensijoittajaosastoa.

Olen nähnyt määritelmän, että piensijoittaja sijoittaa esim palkasta säästämiään rahoja. Ei elä sijoitusten tuotoilla. 

Vierailija
140/150 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mediaani sijoitusomaisuus vuonna 2021 oli 6300 euroa. Siitä on kovin pitkä matka siihen, että rahaa olisi sijoitusten tai niiden tuottojen vuoksi erityisen paljon. Monelle todellakin vain mielenrauha ja hätävara, e

Alkuperäinen kysymyshän oli, milloin sitä rahaa on tarpeeksi ja poistuuko sitten pörssistä ja laittaa rahat pankkitilille (miksi?) ja antaako sitten tuotot hyväntekeväisyyteen (mitä se sitten kenellekin onkaan, ja jälleen, miksi kummassa kun tuottojen toivossahan sitä sijoittamista juuri tehdään?). Noihin kysymyksiin tuossa on vastattu, eikä mediaanisalkun koko liity tuohon kyllä yhtään mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi