Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita piensijoittajia paikalla? Paljonko sijoitat ja mihin?

Vierailija
01.01.2025 |

Itse olen nyt vuoden ajan sijoittanut ja vuodessa olen laittanut omaa rahaa sijoituksiin noin 5000e. Pystyisin enemmän sijoittamaan mutta lyhennän myös asuntolainaa ylimääräistä joka kuukausi.

Omat kohteet ovat ssab,nordea,kempower ja tallink. Näissä on noin 4000e ja laitoin 1000e amerikan rahastoon.

Kommentit (150)

Vierailija
101/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut fyysistä kultaa viime vuosikymmenen aikana, kansainvälinen valuutta mikä ei sisällä vastapuoli riskiä eikä kolmannen osapuolen riskiä niinkuin kaikki bitteinä oleva omaisuus,edes keskuspankkien painama raha ei ole turvassa maailman talousmyrskyiltä kulta on kestäny aikaa jo 3000 vuotta.

Vierailija
102/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osakesäästötilille laitan 300e kuukaudessa, lomarahoista vähän suuremman potin. Aloitin vasta 2023, nyt kasassa 6200e. Sain jo osinkoja 160 € tänä vuonna, ostin niilläkin osakkeita. Keskityn jatkossa osinkoja maksaviin eli ostan niitä osakkeita lisää. 

Muista että 30% vero sun pitää maksaa kun kotiutat rahoja tilillesi. Et tule rikastumaan.

En kotiuta, jää perinnöksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kymmenen vuotta sitten sijoitin summan, jota en enää muista. Vuodessa tuli 500 euroa tappiota. Sen jälkeen en ole sijoittamista harrastanut.

Vierailija
104/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin sijoitan kuukaudessa 800€. Sijoituksia on suorissa osakkeissa(Helsingin pörssi) ja kolmessa eri rahastossa.

Osakkeissa on osinkoa maksavia pelkästään, rahastot ovat (matalakuluisia)indeksirahastoja.

Vierailija
105/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, miten juurkin pankit usein ajaa propagandaa siitä, miten kryptot on muka vaarallisia... ja sitten itse sulkevat rahastoja ja ihmisten rahat jää niihin jumiin.

Mietin tänään ihan samaa.

Vierailija
106/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata sijoittaa koska ei noin pienillä summilla sieltä mitään voi voittaa.

Ei se mikään kilpailu ole. Itse ostin silmälasit sijoituksieni tuotoilla. Ei ehkä isoja summia sinun mielestäsi, mutta minulle merkittävä raha

Aloittajalle: Olen sijoittanut mm. Boeingiin ja erääseen indeksirahastoon

Minkä takia jokaviikkoista lottolapun täyttöä ei pidetä rahan haaskuuna ja muita vastaan kilpailuna kun sitähän se nimenomaan on? Miksi kryptoraha on pyramidihuijausta kun samaan aikaan pankki voi halutessaan sulkea rahaston kuin jossain neuvostomaassa?

Vierailija
107/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sijoitan pääasiassa pienikuluisiin rahastoihin, niissä tätä nykyä noin 25k kasvamassa korkoa. Tasaisesti ovat olleet plussalla, vaikka korona hetkellisesti pudottikin. Joitain osakkeita on myös, mutta enemmän sillä ajatuksella että pidän salkussa pitkään - en siis ns. treidaa.

Vierailija
108/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan parikymppiä kuussa rahastoon ja ehkä osake tai kaksi per kuukausi.

Vierailija
109/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis PIENsijoittajiako täällä nyt kysyttiin vai onko kaikki Suomen hyvätuloisimmat taas paikalla? Itse laitan yhteensä 200€ kuussa eri rahastosäästötileille ja jos jää joskus ylimääräistä niin sijoitan osakkeisiin. Osakkeissa tällä hetkellä vain muutama satanen, kun nekin on tippunut kuin lehmänhäntä viime vuosina. Tarkoitus ei ole päästä eläkkeelle 40 veenä, vaan että jos hajoaa auto/pesukone/tiskikone/ilppi jne niin on sitten sitä sukanvarsirahaa aina saatavilla. 

Vierailija
110/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut fyysistä kultaa viime vuosikymmenen aikana, kansainvälinen valuutta mikä ei sisällä vastapuoli riskiä eikä kolmannen osapuolen riskiä niinkuin kaikki bitteinä oleva omaisuus,edes keskuspankkien painama raha ei ole turvassa maailman talousmyrskyiltä kulta on kestäny aikaa jo 3000 vuotta.

Mietin just, että ostaisinko kultaa. On se kyllä aika kallista kun kilohinta nyt yli 80 000 euroa. Mulla olisi sijoitettavaa noin 40 000 euroa ja olisiko ihan hullua ostaa vaan puoli kiloa kultaa? 

Vierailija
111/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiedä, mitä perusosakkeita ostaa Usasta juuri nyt. Mulla on mm. Pepsiä ja Cokista kymppitonnilla, mutta ne laskee. Ilmeisesti RFK junior ja MAHA painaa monia osakkeita jo nyt? Tappiolla en kuitenkaan aio myydä em. osakkeita.

Ostatko USA:sta Nordnetin kautta vai miten ? 

Vierailija
112/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin just, että ostaisinko kultaa. On se kyllä aika kallista kun kilohinta nyt yli 80 000 euroa. Mulla olisi sijoitettavaa noin 40 000 euroa ja olisiko ihan hullua ostaa vaan puoli kiloa kultaa? 

Muistan kaveri osti kilon kultaa 35 000 eurolla aikoinaan. En ole kysynyt vieläkö kulta on tallella. 

Vierailija
113/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri 50 Nordean osaketta. Hyvä osinko.

Vierailija
114/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakkaisin kaikki säästöt kiinteistörahastoihin mutta OP:n apinat ovat estäneet kaupankäynnin!

Kohta asuntomarkkinat raketoi ja jää hyvät hillot saamatta >:(

Vierailija
115/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain erossa muijaltani rahaa 20 000€. Katoin Nodnetin suosituimmat etf:t ja ostin n. 2000€ siivuja kymmenestä. Kuluehtona alle 0,5%.

Vierailija
116/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakesäästötilillä ost eli juustotilillä veivaan. 1000 euroa viidessä eri kohteessa mitkä heiluu ja siitä nappaan 10-20% voiton jos mahdollista. Jos laskee niin ostan takaisin.Tälläista hauskaa peliä ja satasia napsin. Usan indeksiin menee 500€/kk mutta sitä ei tule seurattua. 

Vierailija
117/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pieleen menneitä sijoituksia...Amerikka kai tänä vuonna vielä pysyy pinnalla mutta sitten voi tulla romahdus ja se voi olla iso..

Kempower huono..ssab huono..ja sitten vielä Nordea..

No onneksi laitoit vain 5000 euroa ..ei voi hävitä enempää kuin nuo rahat

Vierailija
118/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muullakaan ei ole oikein työttömänä muuta tekemistä kuin pelata sijoituksilla..

Just laitoin Amerikan indeksi rahastoon 20 000 euroa ,hopeaan 30 000 euroa ..

Nesteen osakkeisiin 10 000 euroa sekä Nokiaan. 10 000 euroa ..

Sekä pilustusteollisuuden osakkeisiin 20 000 euroa ..

Katsotaan miten menee

Vierailija
119/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata sijoittaa koska ei noin pienillä summilla sieltä mitään voi voittaa.

Ei se mikään kilpailu ole. Itse ostin silmälasit sijoituksieni tuotoilla. Ei ehkä isoja summia sinun mielestäsi, mutta minulle merkittävä raha

Aloittajalle: Olen sijoittanut mm. Boeingiin ja erääseen indeksirahastoon

Minkä takia jokaviikkoista lottolapun täyttöä ei pidetä rahan haaskuuna ja muita vastaan kilpailuna kun sitähän se nimenomaan on? Miksi kryptoraha on pyramidihuijausta kun samaan aikaan pankki voi halutessaan sulkea rahaston kuin jossain neuvostomaassa?

Kryptoraha on fiktiota jota siirrellään tileiltä toisille siinä vakaassa uskossa että se on jonain päivänä oikean rahan veroista. Maksuihin sitä käyttävät lähinnä rikolliset joille on äärimmäisen tärkeää maksujen nopeus ja jäljitettävyyden vaikeus. Sijoittajia tulee koko ajan lisää ja uusia kryptorahoja pulpahtelee päivittäin. Pyramidi..

Suljetut kiinteistörahastot olivat jo valmiiksi hyvin huonosti lunastettavia. Oliko vuosi tjsp se aika kun normaalisti sai rahansa pois. Taas on pankkien myyntimummot myyny ymmärtämättä itsekään tuotetta.

Vierailija
120/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoittamalla saattaa rikastua pitkällä aikavälillä mutta sillä voi myös köyhtyä hyvin nopeasti. Se vain tuppaa unohtumaan kun asiat ovat olleet tasaisen hyvin pitkään. Se on vain yksi PUF 🙄

No jos sijoitat varmoihin yhtiöihin ja hajautat niin on epätodennäköistä että menetät suuria summia. Jos laitat pieniin kasvuyrityksiin kaikki rahat niin riski on suuri että takkiin tulee.

Jos markkinarako on olemassa ja kuluttajat löytää tuotteen eli on varaa satsata markkinointiin niin hyvältä näyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi