Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni yksinäisyyttään valittava on joustamaton ja epäystävällinen.

Vierailija
01.01.2025 |

Oon yrittänyt olla ystävä tai vähintään kaveri parillekin, jotka ovat valittaneet, että heillä ei ole ystäviä. Kuinkas kävikään? Molemmat "ystävyydet" päättyivät siihen, että jouduin itse haukutuksi. Toiseen pidin yhteyttä liian vähän ja toiseen liian paljon ja väärällä tavalla. Kiitin molempia palautteesta ja totesin itsekseni, että antaa olla, etsikööt ne täydellisesti käyttäytyvät ystävänsä muualta. Molemmat ovat yli nelikymppisiä. Onnea vaan etsintään. 

Muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (218)

Vierailija
1/218 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin itse voinut kirjoittaa tämän avauksen, samanlaisia kokemuksia mutta vielä useammasta ihmisestä. 

Palaute näiltä yksinäisiltä tulee usein suoraan, yllättäen ja pyytämättä. 

Vierailija
2/218 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksinäisillekään kaikki paskat tyypit kelpaa. Vai pitäisikö olla kiitollinen jos joku haluaa olla tekemisissä? Imekää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/218 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä heidän aiemmat ihmissuhteet oli sellaisia että he olivat aina se joka joustaa.

Vierailija
4/218 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyys tekee monen "oudoksi" kun on vaan omat ajatukset seurana. Olin yläasteella pahasti koulukiusattu ja eristäydyin täysin muista. Lopulta vaihdoin koulua ja jälkeenpäin ajatellen puhuin ihan outoja uudessa koulussa. Sitä kun on pitkään yksin niin ei osaakaan enää olla seurassa.

Vierailija
5/218 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yksinäisillekään kaikki paskat tyypit kelpaa. Vai pitäisikö olla kiitollinen jos joku haluaa olla tekemisissä? Imekää.

Miksi tuomitset jonkun paskaksi tyypiksi tuntematta ihmistä yhtään?

Sama tyyppi "kelpaa" ystäväksi tai kaveriksi monille muille, mutta tämä valittava yksinäinen ei kelpuuta häntä, eikä ketään muutakaan. Miksi sitten valittaa siitä, että kukaan ei pidä hänestä?

Vierailija
6/218 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En etsi ystäviä siksi, että koko ajan pitäisi tehdä asioita, joista ei tykkää. Elämä pelkkää "kompromissia". Yksin saa tehdä vain sitä mitä haluaa.

Vierailija
7/218 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ehkä ne muut olivat hieman antisosiaalisia tai autisteja? Ihmiset voivat neuvotella, ei ole aina pakko joustaa vain toisen mieliksi kaikessa.

Vierailija
8/218 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama tyyppi "kelpaa" ystäväksi tai kaveriksi monille muille, mutta tämä valittava yksinäinen ei kelpuuta häntä, eikä ketään muutakaan. Miksi sitten valittaa siitä, että kukaan ei pidä hänestä?

Aivan, koska totuus on, että se yksinäinen ei pidä kenestäkään. Saa se silti toivoa, että joskus löytyisi samantyyppinen kaveri.

Vierailija
9/218 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En etsi ystäviä siksi, että koko ajan pitäisi tehdä asioita, joista ei tykkää. Elämä pelkkää "kompromissia". Yksin saa tehdä vain sitä mitä haluaa.

Valitatko yksinäisyyttäsi? Jos et valita, hyvä niin!

Jos valitat, voit ehkä miettiä, olisiko tarpeen hitusen joustaa siitä "teen aina vain juuri niin kuin itse haluan". 

Vierailija
10/218 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä heidän aiemmat ihmissuhteet oli sellaisia että he olivat aina se joka joustaa.

Kun heillä ei oikein ole niitä aiempia ihmissuhteita, molemmilla vain kariutunut avioliitto ja niistä lapsia. "Ystävyydet" ovat loppuneet aina hyvin lyhyeen molemmilla, ja sitä nyt valittavat ja syyllistävät tuttavia. AP

Vierailija
11/218 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, koska totuus on, että se yksinäinen ei pidä kenestäkään. Saa se silti toivoa, että joskus löytyisi samantyyppinen kaveri.

Eli pitäisi löytyä joku ihminen, joka ei pidä kenestäkään eikä jaksa ketään muuta ihmistä kuin itseään, ja sitäkin hädin tuskin. Ja sitten se yksi samanlainen pitäisi saada pitämään siitä yksinäisestä, joka on katkeroitunut ja ilkeä eikä halua joustaa pätkääkään kenenkään vuoksi. 

Vierailija
12/218 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, siihen on usein (aina..) ihan validi syy, että ovat yksin, ei se sattumaa ole

Vierailija
13/218 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu, omankin kokemuksen perusteella ovat usein aika hankalia ja yksioikoisia tyyppejä. Jotenkin tosi epäluuloisia muita kohtaan ja tarkkoja ihan kaikesta. 

Vierailija
14/218 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen yhden yksinäisen. Hänen kanssaan pitää kävellä munankuorilla, koska voi suuttua mistä vain.

Vierailija
15/218 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pitäisi imeä ja miksi?

Vaikutat kyllä juuri sellaiselta tyypiltä, johon varmasti moni haluaa tutustua ja ystävystyä. Not. 

Vierailija
16/218 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnen yhden yksinäisen. Hänen kanssaan pitää kävellä munankuorilla, koska voi suuttua mistä vain.

Jepjep, mulla oli tällainen työkaveri ja voi jeesus että oli raskas. Ja yksinäinen, kaverina lähinnä oma veli.

Vierailija
17/218 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tämä. Munankuorilla kävely kuvaa kyllä hyvin sitä tunnetta, joka vallitsee kanssakäymistilanteissa. Tai niiden ulkopuolellakin, koska henkilö voi möksähtää siitäkin, mitä teen silloin, kun en ole hänen kanssaan. 

Vierailija
18/218 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yrittänyt saada kaverin mutta ei ketään kiinnosta. Heillä on jo kavereita.

Vierailija
19/218 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yrittänyt saada kaverin mutta ei ketään kiinnosta. Heillä on jo kavereita.

Kyllä samoilla ihmisillä voi olla useita kavereita. Oletko ollut ystävällinen, kiinnostunut heistä, ehdottanut mukavaa tekemistä, ollut valmis esim. auttamaan joissakin tilanteissa, jos on ollut avun tarvetta?

Vierailija
20/218 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä samoilla ihmisillä voi olla useita kavereita. Oletko ollut ystävällinen, kiinnostunut heistä, ehdottanut mukavaa tekemistä, ollut valmis esim. auttamaan joissakin tilanteissa, jos on ollut avun tarvetta?

Kyllä, mä sanoin että olen yrittänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän