Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuosta synnytyskeskustelusta tuli mieleen,onko teille ikinä tehty lääkärissä yllärinä jotain lähes kidutukseen verrattavaa?

Vierailija
01.01.2025 |

Minulta meni polvi paikaltaan ja ilman mitään kipulääkettä,sanomatta mitä tekee lääkäri nuljautti sen paikalleen. Huusin kurkku suorana kaikkea vi"n  hullusta hom""sta ku"ipäähän ja itkin kovaa. Lääkäri sanoi kiukkuisesti " yleensä kyllä tämä on helpompaa kun potilas ei tiedä,mitä tulee!"  Sitten vielä kun itkin jälkeenpäin käytävällä (odotin hakijaa) niin lääkäri kurkisti ovesta ja kysyi hoitajalta "vieläkö hän itkee?"

Tuosta on 30 vuotta mutta unohtanut en ole. Lisäksi on selvinnyt että tuossa tehtiin suorastaan hoitovirhe,polvea ei kuvattu vaan lääkäri kävi suoraan kiinni.

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuseeraus oli kauheaa, kun 20 opiskelijaa kukin vuorollaan harjoitteli.

Fantasiansa kullakin.

Vierailija
102/105 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2008 minulta leikattiin jalasta mätäpatti ilman puudutusta. Huusin niin että varmaan kuului ulos asti.

Jossain Afrikassa poppamies voi leikata ilman puudutusta mutta Suomessa vuonna 2008 😳

En ole asiantuntija mutta ne mätähommat taitaa olla huonoja puutumaan, ehkä sen takia ei puudutettu. Mulla on mätäpaise leikattu selästä ja puudutuspiikki laitettiin, mutta ei se auttanut oikeastaan yhtään. Lääkäri siitä varoittikin, että ei varmaan puudu. Pari ärräpäätä pääsi.

Minulla oli kerran nielupaise ja se aukaistiin kahdesti. Noin tosiaan lääkäri pahoitteli, että se paise ei puudu. Ja oikeassa oli, itkin ja tärisin siinä penkissä kun se toimenpide oli niin kauheaa.

Siskoni sanou, että nielupaiseen puhkaisu oli kivuliainta mitä hänelle on koskaan tapahtunut. Ja on kaksi lastakin synnyttänyt ilman epiduraalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tutki saman päivän aikana kaksi eri lääkäriä halvausoireiden takia, toimiiko sulkijalihas kunnolla. Eli sormi anukseen.

Ensimmäinen lääkäri oli asiallinen ja kaikki sujui normaalisti. Toinen lääkäri olikin tapaturmakirurgi, vähän omituinen mies, ja muistan ihmetelleeni miksi hän koukisti sormen ennen kuin otti sen ulos. Seuraavana päivänä alkoi peräpukama oireilemaan, jota ei siis aiemmin ollut olemassakaan. Tajusin vasta vähitellen kirurgin koukistaneen sormen vetääkseen samalla anuksen rakenteen, yhden kolmesta (en muista sen nimeä) ulos samalla kun otti sormen ulos. Ja se teki sen tahallaan. Milläs tuota todistat tapahtuneeksi, kun et ole ymmärtänyt mennä lääkäriin uudestaan heti seuraavana päivänä esittelemään anusta?

Ulkona se on edelleen vaikka tästä on yli kymmenen vuotta.

Vierailija
104/105 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitään kovin kamalaa kokenut ja lääkärit sekä hoitajat ovat olleet pääasiassa myötätuntoisia, mutta kierukan asentaminen sattui tosi paljon ilman varoitusta. Olin varautunut siihen, että epämukavalta tuntuu, mutta kipua kuvaili ennemmin se, että olisi puukko kohdun suulla.

Vierailija
105/105 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli pitkään kylki todella kipeä onnettomuuden jäljiltä ja mustelmilla. Siis puhutaan lähemmäs puolesta vuodesta. Menin näyttämään sitä yksityiselle lääkäriasemalle, jossa alettiin epäilemään ilmarintaa, kun olin kerännyt melkoisen nestepöhön. Kolmekymppinen mieslääkäri tutki minut kylkiluiden murtumien varalta siten, että hän painautui koko painollaan päälleni ja ryskytti luitani. En ole aiemmin törmännyt vastaavaan tapaan ja tutkimus oli tehty minulle jo pari kertaa aiemmin. Tuon lääkärikäynnin jälkeen oli entistä kipeämpi ja isommilla mustelmilla. Myöhemmin selvisi julkisella puolella, että iso kysta oli hajonnut ja vuoti tuon toimenpiteen jälkeen vielä lisää. Lienee normaalia tuntea jonkinlaista kolotusta, kun 20 cm kysta puhkeaa. 

Teininä olin oikomishoidossa kunnallisessa hammashoidossa ja minulta piti poistaa pari hammasta yläleuasta, että kaikki hampaat mahtuu suuhun. Puudutuspiikki osui väärään paikkaan eikä suu puutunut. Kaiken kukkuraksi hammaslääkäri ei onnistunut vetämään hampaita irti vaan hajotti ne pieniksi paloiksi suuhuni ja osaa kaiveltiin kurkusta. En pidä itseäni kovin kipuherkkänä, mutta tuo kyllä sattui. Edes peräsuoleen tulleen fistelin puhkaisu ilman mitään puudutuksia ei ollut niin paha kuin tuo hammaslääkärireissu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan