Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tukien leikkaaminen kannustaa työntekoon, kun kaikille ei riitä työtä, jolla pärjää ilman tukia?

Vierailija
31.12.2024 |

Kun työhaluisillekaan ei riitä työtä, jolla pystyy itsensä elättämään?  Yrittäjäksikään ei kannata ryhtyä, koska ihmisillä ei tukien leikkaamisen vuoksi ole varaa ostaa tuotteita ja palveluita, joita yrittäjät tarjoavat. 

40 % työssäkäyvistä saa asumistukea eli he saavat niin matalaa palkkaa, etteivät pärjää sillä ilman tukia.

Osa-aikatöitä ei pysty yhdistelemään, kun pitäisi olla paikassa C siinä vaiheessa, kun olet vasta siirtymässä paikasta A paikkaan B.

Vain sellaista työtä kyllä riittää, josta ei makseta palkkaa.

Perustulo on ratkaisu.

Kommentit (128)

Vierailija
1/128 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä pulma, jota nämä viisaat ja täydelliset ihmiset eivät ole osanneet ratkaista.

Vierailija
2/128 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään! Nyt teen osa-aikatöitä alle 6 euron tuntipalkalla kun se 300 euron suojaosuus poistui. Ei kannata, mutta ainoo harrastus johon mulla on varaa... Näin Suomessa vuonna 2024.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/128 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on näitä vastentahtoisesti osa-aikatyötä tekeviä, joita haukutaan työttömiksi loisiksi.

Vierailija
4/128 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen siivoustyötä ja en saa mitään tukia. Vuosia sitten sain vähän asumistukea. Ihan hyvin pärjää kun päättää mihin rahansa laittaa ja mitä jättää ostamatta.

Vierailija
5/128 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä työttömiltä ja pienituloisilta leikkaaminen ainakaan työnantajia kannusta palkkaamaan ketään.

Vierailija
6/128 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään! Nyt teen osa-aikatöitä alle 6 euron tuntipalkalla kun se 300 euron suojaosuus poistui. Ei kannata, mutta ainoo harrastus johon mulla on varaa... Näin Suomessa vuonna 2024.

Minä lopetin koko osa-aika p a s k an.  Oonpahan sitten kokonaan työttömänä ja säästyy rahat töihin siirtymiseen menneistä matkakuluista.

Vierailija
7/128 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhukabinetti tietänee vastauksen.

Vierailija
8/128 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen siivoustyötä ja en saa mitään tukia. Vuosia sitten sain vähän asumistukea. Ihan hyvin pärjää kun päättää mihin rahansa laittaa ja mitä jättää ostamatta.

Kärsi kärsi kirkkaamman kruunun saat. Se on sinun asenteesi.

Vierailija
9/128 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikille riitä kokoaikaista siivoustyötäkään, koska siivouksessakin käytetään robotteja ja maah. muuttajia.

Vierailija
10/128 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa edes siivoustyötä, juuri hain ja minun lisäksi oli 631 muuta hakijaa.

Vierailija
11/128 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, mitäs täällä maleksitaan? MENKÄÄ TÖIHIN!

Vierailija
12/128 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin töissä ja tienaan elantoni kuin itken työttömänä rahattomuutta. Elämä on valintoja, tämä on minun valintani, joka näköjään laiskuria ärsyttää.

Vierailija
13/128 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään tajua.

Vierailija
14/128 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitushan on tappaa köyhät nälkään. Tätä vaan ei saa sanoa ääneen

Vierailija
15/128 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei firmatkaan tee mitään tuottamatonta työtä joten miksi pitäisi kenenkään duunarinkaan tehdä kannattamatonta paskaduunia joka on nykyajan riistoa. 

Suomesta on tullut suuri avovankila missä on suuri osa kansasta ilmaistöisssä tai josain paskaduunissa. 

Tällä yhtälölläkö kuvitellaan että tulee ikinä talouskasvua??? 

Vierailija
16/128 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. 1800€ palkalla tulee jo jotenkin toimeen mutta onkin eri asia kuinka hyvin. Siitä ei säästetä juuri mitään eli etkä hyödytä valtiota juuri mitenkään kulutusverojen osalta. Etkä kyllä ansiotuloveronkaan osalta. Hyvä tietenkin ettet ole riippuvainen sosiaaliturvasta suoraan mutta jos sinulla on lapsia niin verotuottosi valtiolle ei riitä heidän kouluttamiseensa eikä terveydenhuollon kustannuksiin. 

17/128 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, miksi Suomessa suhtaudutaan tällä tavalla työssä käyvään itsensä elättävään ihmiseen. Täällä on oikeasti asenteissa jotain vikaa ja pahasti. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
18/128 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo leikkaus vielä yksin toimikaan, vaan pitää leikata vielä lisää ja saada paikallinen sopiminen käyttöön, että työnantajat voivat palkata 5€/h palkalla ihmisiä tekemään 12+ tuntista työpäivää ilman lisiä, lomia tai vapaita. Kaikki voittavat! 

Vierailija
19/128 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko tosiaan että hallitus välittää?

Uskotteko jeesukseen ja joulupukkiin?

Vierailija
20/128 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? En minäkään tukia saanut kun tein siivoustyötä. Lopetin siivoustyön sairauden takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä