Miten tukien leikkaaminen kannustaa työntekoon, kun kaikille ei riitä työtä, jolla pärjää ilman tukia?
Kun työhaluisillekaan ei riitä työtä, jolla pystyy itsensä elättämään? Yrittäjäksikään ei kannata ryhtyä, koska ihmisillä ei tukien leikkaamisen vuoksi ole varaa ostaa tuotteita ja palveluita, joita yrittäjät tarjoavat.
40 % työssäkäyvistä saa asumistukea eli he saavat niin matalaa palkkaa, etteivät pärjää sillä ilman tukia.
Osa-aikatöitä ei pysty yhdistelemään, kun pitäisi olla paikassa C siinä vaiheessa, kun olet vasta siirtymässä paikasta A paikkaan B.
Vain sellaista työtä kyllä riittää, josta ei makseta palkkaa.
Perustulo on ratkaisu.
Kommentit (128)
Odottaako joku tosiaan minkäänlaista logiikkaa Kokoomuksen teoilta? Putkiaivo idiootti ei muuksi muutu, vaikka kuinka kauan odottaa
Se joko kannustaa töihin tai jos töitä ei löydy niin valtio säästää. Win win -tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki köyhiltä leikatut rahat on siirtynyt suoraan porvarien taskuihin.
Onko sinulla siitä jotain mustaa valkoisella eli faktatietoa vai ihanko ite keksit?
Mitä arvelette, palauttaako Lindtman tuet takaisin?
Onko jo sellaista luvannut?
Onko Antilla jotain sellaista ideaa millä saisi tilanteen korjattua? Mitä luulette? Kertokaa, jos tiedätte.
itse vaihdoin ihan ok kokoaikaisesta työstä missä palkka n 6000e/kk osa-aikaiseen vastaavaan hommaan. Palkka laski 20% mutta vapaapäivät lisääntyi 50%. Loppujen lopuksi saan joka viikonloppu olla 3 päivää vapaalla ja käteenjäävä palkka laski ehkä 500e :D tämmöistä se on vero-onnelassa missä jo keskituloinen maksaa jokaisesta tienatusta lisäeurosta 50snt
Anteeks mutta mitä ihmettä, ei muka riitä??? Ihan BS tää puhe. Ite ollut töissä 15 v asti ja ollut jo 16 v 2 työpaikkaa päällekkäin aina. Ja mulla ei tod. ollut mitään koulutusta silloin kun koulussa vasta olin. Ikinä ei oo työpaikoista ollut pula täällä omassa kaupungissakaan ja olin alaikäinen mistä ei tykätty usein, kun en pystynyt tekee 10 jälkeen töitä. Asuin 2 v PK seudulla muutama vuosi sitten ja sen verran edennyt uralla että olin Ravintolapäällikkö. Multa puuttui vuoropäällkkö ja apulaisravintolapäällökkö ja työntekijät!! Koska kukaan ei hakenut töitä!!! Jos joku tuli, niin lopetti tyyliin viikon päästä, koska oli liian "rankkaa" tai sai parempaa työtä. Ravintola-ala ei oo ihan heikoimmille, mutta rehtiä työtä ja ihan ok palkka jos vaan töitä haluu tehdä. Mutta se siinä just oli ei haluttu. Työpaikka oli avoin koko mun 1 v ajan mitä olin siellä, mutta kukaan ei juuri hakenut töihin, ne muutamat kun haki lopetti heti kun ei vaan jaksanut 🙄 Lopuksi lopetin itse koska olin niin uupunut kun piti painaa 3-4 ihmisen puolesta töitä. Vapaa-aika nolla koska ei ollut työntekijöitä. Töitä oli kyllä. Kuullut kyllä työttömiltä niitä kommentteja, miksi menisin töihin kun saan saman verran rahaa kotona istuen. Tai kuvitellaan että on liian hyvä kuuraamaan vessoja! Aivan tajutonta. Nyttenkin jos käy katsomassa niin ravintola-alalla aivan hurjasti töitä monessa eri kaupungeissa. Ja koulutusta ei siihen juuri tarvi tai vaadita. Ite opiskelin lähäriksi ja jälleen töitä ollut yllin kyllin, tässä toki sen koulutuksen tarvii. Mutta paljon on lyhyitä koulutuksia ammatteihin. Ja itsekkin oppisopimuksella opiskellut että ei tarvii kituutella opintotuilla. Ihan älytyöntä sanoo ettei työpaikkoja riitä kaikille, kumma kun duunitorissa on aina työpaikkoja auki. Ja pulaa työntekijöistä on useilla aloilla. Laiskoja ihmisiä kyllä monet ja juuri niitä kun luulee olevan liian hyviä siivoomaan.
Ihmisen täytyy kyllä olla onnettomin luontokappale mitä tälle pallolle on sattunut syntymään, jos tosiaan on niin, ~90% ihmisistä on luotu vain ja ainoastaan palvelemaan loppujen etua. Ja se tulisi syystä tuntemattomasta tehdä vielä ylpeydellä, kuitenkin nenä maata raapien ja kieli ruskeana.
-eri