Miten tukien leikkaaminen kannustaa työntekoon, kun kaikille ei riitä työtä, jolla pärjää ilman tukia?
Kun työhaluisillekaan ei riitä työtä, jolla pystyy itsensä elättämään? Yrittäjäksikään ei kannata ryhtyä, koska ihmisillä ei tukien leikkaamisen vuoksi ole varaa ostaa tuotteita ja palveluita, joita yrittäjät tarjoavat.
40 % työssäkäyvistä saa asumistukea eli he saavat niin matalaa palkkaa, etteivät pärjää sillä ilman tukia.
Osa-aikatöitä ei pysty yhdistelemään, kun pitäisi olla paikassa C siinä vaiheessa, kun olet vasta siirtymässä paikasta A paikkaan B.
Vain sellaista työtä kyllä riittää, josta ei makseta palkkaa.
Perustulo on ratkaisu.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin, mitäs täällä maleksitaan? MENKÄÄ TÖIHIN!
Kyllä jos sinä sinä siirryt työttömäksi.
Metsässä riittää risuja kerättäväksi. NYT TÖIHIN!!!
Siinä hieno esimerkki tuottavasta työstä, Kerätään risut kasaan ja seuraavana aamuna joku käy potkimassa kasan hajalle ja toistetaan loputtomiin. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse teen siivoustyötä ja en saa mitään tukia. Vuosia sitten sain vähän asumistukea. Ihan hyvin pärjää kun päättää mihin rahansa laittaa ja mitä jättää ostamatta.
Totta. 1800€ palkalla tulee jo jotenkin toimeen mutta onkin eri asia kuinka hyvin. Siitä ei säästetä juuri mitään eli etkä hyödytä valtiota juuri mitenkään kulutusverojen osalta. Etkä kyllä ansiotuloveronkaan osalta. Hyvä tietenkin ettet ole riippuvainen sosiaaliturvasta suoraan mutta jos sinulla on lapsia niin verotuottosi valtiolle ei riitä heidän kouluttamiseensa eikä terveydenhuollon kustannuksiin.
Minun ei tarvitse tuottaa tälle valtiolle senttiäkään. Olen enemmän hyödyllinen kuin yksikään suomilokki, vaikka mistä suunnasta katsoisi. En käytä myöskään julkisia terveyspalveluja, jotta köyhille sairaille jää aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Itse teen siivoustyötä ja en saa mitään tukia. Vuosia sitten sain vähän asumistukea. Ihan hyvin pärjää kun päättää mihin rahansa laittaa ja mitä jättää ostamatta.
Eli pärjäisit esim. 500 eurolla tai pyhällä hengellä, kun vaan päättäisit mihin rahasi laitat?
Vierailija kirjoitti:
Paljon sun palkka on?
Ei kenenkään kannata tai pidä tehdä töitä paskalla palkalla. Ihmiset eivät ole yrityksiä varten olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Perustakaa yrityksiä ja viekää ulkomaille osaamistanne konsultoinnin muodossa jos ei muuten.
Kyllä naiset pärjäätte, vaikka olettekin säälittävän aliedustettuna oikeissa töissä ja varsinkin yrittämisessä.
Jättituloista pienet verot helpolla kikalla - Natalia Salmela: "Ihan kuin tätä ei kukaan muu tekisi".
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/fba00cb2-525c-4df2-9704-b322de…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään! Nyt teen osa-aikatöitä alle 6 euron tuntipalkalla kun se 300 euron suojaosuus poistui. Ei kannata, mutta ainoo harrastus johon mulla on varaa... Näin Suomessa vuonna 2024.
Kannattaa siirtyä osa-aikatyöstä pimeisiin töihin.
Ihan kuin niitäkään kaikille olisi.
Menkää persut ja rasset töihin siitä määkimästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli pärjäisit esim. 500 eurolla tai pyhällä hengellä, kun vaan päättäisit mihin rahasi laitat?
Ei vaan pärjään palkallani joka on enemmän kuin 500 euroa. Ja voin ihan itse päättää mihin rahani laitan tai mihin ne riittää.
Vierailija kirjoitti:
Eikä työttömiltä ja pienituloisilta leikkaaminen ainakaan työnantajia kannusta palkkaamaan ketään.
Muuta miten voi leikata niiltä, jotka eivät saa tukia?? Ei ole mitä leikata. Valtio voi leikata vain omia rahojaan ei kenenkään omaisuutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa edes siivoustyötä, juuri hain ja minun lisäksi oli 631 muuta hakijaa.
Perusta oma siivousalanyritys.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään! Nyt teen osa-aikatöitä alle 6 euron tuntipalkalla kun se 300 euron suojaosuus poistui. Ei kannata, mutta ainoo harrastus johon mulla on varaa... Näin Suomessa vuonna 2024.
Miten tuo voi olla mahdollista? Mitä työtä teet? Vai lasketko sen 300€ omaksi palkaksi ja vähennät se nykyisestä palkastasi, siitä lasket tuntipalkan? Jos noin teet niin Purra oli täysin oikeassa, kun poisti suojaosan. 300€ ei ollut palkkaa, vaan ilmaista tukea eikä mikään Manulle illallinen- tuki.
Minulla on useampi työpaikka, joista saan kutsuja töihin. Töitä saisi tehdä joka päivä. Tuntipalkka on 14- 17€.
Nuori, 20v tuttuni valmistui ammattiin, mutta ei hakenut töitä. Nyt on kutsuttuna töihin- työsuhteessa. Sanoi, että saisi töitä tehdä joka päivä, mutta tekee silloin tällöin, 2-3 pv viikko. Ei jaksa/ viiti enempää ja soviteltu päivärahakin loppuisi. Aikaansa kuluttaa somessa, kännykkä on kädessä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on ollut sellainen ongelma, että kouluja käymätön kotona makoileva perhe on voinut makoilla hamaan tappiin ja opettaa lapsensa samanlaiseen elämäntapaan. Kannustinloukko on ollut niin vahva, että käytännössä vasta akateemisten palkoilla olisi ollut järkevää mennä töihin. Sellaisia töitä ei tietenkään kouluttamattomat saa. Ainoa ratkaisu on alentaa niitä tukia, jolloin osaamista vastaavat työpaikat alkavat vaikuttaa houkuttelevammilta.
Tämä oikeiston mantra on niin surullista. Luultavasti te jopa uskotte tähän ja uskonne vuoksi olette valmiita tappamaan suomalaiset lapset nälkään. Tai kuten briteissä, lapset otetaan huostaan ja vanhemmat vankilaan, kun varasti leipää.
Nythän hallitus laittaa kaiken säästyneen rahan uusin vankiloihin.
Millaista Suomea te rakennatte???
- Maailmahan on mahdollisuuksia täynnä niille, jotka kykenee, mutta jos on rajoitteita
- Meillä kaikilla on rajoitteita! Susanna Koski (kok) huudahti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on ollut sellainen ongelma, että kouluja käymätön kotona makoileva perhe on voinut makoilla hamaan tappiin ja opettaa lapsensa samanlaiseen elämäntapaan. Kannustinloukko on ollut niin vahva, että käytännössä vasta akateemisten palkoilla olisi ollut järkevää mennä töihin. Sellaisia töitä ei tietenkään kouluttamattomat saa. Ainoa ratkaisu on alentaa niitä tukia, jolloin osaamista vastaavat työpaikat alkavat vaikuttaa houkuttelevammilta.
Tai kuten briteissä, lapset otetaan huostaan ja vanhemmat vankilaan, kun varasti leipää.
Entisaikoina leipävaras sai sentään kyyditykseen Australian lämpöön, nykyisin joutuu jäämään Britteinsaarten sateeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo voi olla mahdollista? Mitä työtä teet? Vai lasketko sen 300€ omaksi palkaksi ja vähennät se nykyisestä palkastasi, siitä lasket tuntipalkan? Jos noin teet niin Purra oli täysin oikeassa, kun poisti suojaosan. 300€ ei ollut palkkaa, vaan ilmaista tukea eikä mikään Manulle illallinen- tuki.
Kyllä hän laskee, ja jankuttaa samaa jokaisessa työtä käsittelevässä ketjussa. Ärsyttävää vääristelyä, mutta ehkä kuitenkin paljon pienempi paha kuin sinun vihasi työttömiä kohtaan ja halusi hakata heitä kepillä.
Vierailija kirjoitti:
Menkää persut ja rasset töihin siitä määkimästä.
Otin lomaa koko viikolle. Kävin viemässä elokuvateatteriin ja kuntosalille smartumit. Sain kivasti lippuja elokuviin ja ilmaiset liikuntavuorot. Työnantaja niitä jakaa, on höveli. Joululahjaksi työnantajalta sain upean ulkoilutakin. Työterveys hoitaa, kun on tarvetta. On hienoa olla töissä.
Mitä sinä inisevä persufobiaa kärsivä pösilö teet muuta kuin täällä haukut ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on useampi työpaikka, joista saan kutsuja töihin. Töitä saisi tehdä joka päivä. Tuntipalkka on 14- 17€.
Nuori, 20v tuttuni valmistui ammattiin, mutta ei hakenut töitä. Nyt on kutsuttuna töihin- työsuhteessa. Sanoi, että saisi töitä tehdä joka päivä, mutta tekee silloin tällöin, 2-3 pv viikko. Ei jaksa/ viiti enempää ja soviteltu päivärahakin loppu
Mutta itsehän sä nyt olet somessa. Miksi itse et ole töissä?
Muuta Ruotsiin töihin siivoushommiin tai Norjaan kalatehtaalle, siellä on töitä kokoaikaisesti.
Eläkkeellä oleva sairaalasiivoojatuttuni käy töissä joka päivä, välillä uimahallilla,välillä sairaalalla. Töitä kuulema riittää eikä palkasta valita.
Siinä taas palstajankkaaja. Sinun työnantajasi maksama tuntipalkka ei ole muuttunut miksikään, vain saamasi tuen määrä on muuttunut.
T. Toinen samassa tilanteessa oleva, joka ei kuitenkaan viitsi valehdella kuten sinä