Tuntuuko down-lapsen abortoineista pahalta katsoa Peltsi ja Osmo -sarjaa?
Suomessa valtaosa raskauksista keskeytetään, kun sikiöllä todetaan Downin oireyhtymä.
https://www.seiska.fi/katso/peltsi-ja-osmo-sulattivat-katsojien-sydamet…
Kommentit (395)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on lievä down. Sitä ei näe sikiöseulonnoissa miten vaikea se on. Vaikeat tapaukset ei ymmärrä mistään mitään ja kuola valuu suupielestä.
Down näkyy kyllä aina NIPT-testissä. Peltsi on varakas ja pystyy elättämään ilmeisesti lapsensa myös oman kuolemansa jälkeen, ellei lapsi sitten kuole jo aiemmin. Mutta pienituloiselle Down-lapsi on taloudellinen katastrofi. On erittäin hyvä asia, että nämä abortoidaan, koska ei näiden elämä ole vaan yhtä hyvää kuin terveiden lasten. Joka muuta väittää valehtelee.
Väärin. Edes nipt ei ole 100 % varma. Se on hyvin tarkka, mutta ei 100 €.
Jos sijoittaa 200€ onko sitten?
Peltsi on tyypillinen ylen suojatyöpaikkalainen, joka nyt hakee julkisuutta vammaisella lapsellaan. Miksi pitäisi katua abortoitua vammaista lasta? Kyllä niitä silti synnytetään ja hehkutetaan miten ihania ovat, mutta koskaan ei tule keskustelua siitä, kuka heidät hoitaa ja kuka heidän hoitonsa maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hei - et sä ap myöntävää vastausta saa kysymykseesi. En usko että kohdehenkilösi sellaista pystyvät myöntämään.
Kyllä minä sen arvasinkin mutta ajattelin jos joku anonyyminä avaisi tuntojaan. En minä mikään abortinvastustaja sinänsä ole mutta jotenkin näissä tapauksissa vähän häiritsee se että "epätäydellinen" karsitaan pois ja sitten aletaan heti abortin jälkeen yrittämään uutta "parempaa" lasta.
Ap
Tai sitten se abortti ei ihan aidosti kaduta suurinta osaa. Yleisesti ottaen on tosi pieni prosentti, jota abortti kaduttaa.
Ei se niin mene, että jos ei saa omaa mielipidettä ja agendaa tukevaa vastausta, kaikki vastaajat varmasti valehtelevat.
Ei itse asiassa ole pieni prosentti. Jopa 50 % katuu jossain kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hei - et sä ap myöntävää vastausta saa kysymykseesi. En usko että kohdehenkilösi sellaista pystyvät myöntämään.
Kyllä minä sen arvasinkin mutta ajattelin jos joku anonyyminä avaisi tuntojaan. En minä mikään abortinvastustaja sinänsä ole mutta jotenkin näissä tapauksissa vähän häiritsee se että "epätäydellinen" karsitaan pois ja sitten aletaan heti abortin jälkeen yrittämään uutta "parempaa" lasta.
Ap
Tai sitten se abortti ei ihan aidosti kaduta suurinta osaa. Yleisesti ottaen on tosi pieni prosentti, jota abortti kaduttaa.
Ei se niin mene, että jos ei saa omaa mielipidettä ja agendaa tukevaa vastausta, kaikki vastaajat varmasti valehtelevat.
Odotin kaksosia kun tuo testi tehtiin, en olisi synnyttänyt toista jos olisi ollut. Oli jo kokemusta näistä down lapsista ja aikuisista, kyllä oli heti ei kiitos, onneksi testit näytti tervettä lasta ja terve lapsi tulikin. On nykyisin kokopäivätyössä tyhjentämässä teidänkin roska-astioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on lievä down. Sitä ei näe sikiöseulonnoissa miten vaikea se on. Vaikeat tapaukset ei ymmärrä mistään mitään ja kuola valuu suupielestä.
Down näkyy kyllä aina NIPT-testissä. Peltsi on varakas ja pystyy elättämään ilmeisesti lapsensa myös oman kuolemansa jälkeen, ellei lapsi sitten kuole jo aiemmin. Mutta pienituloiselle Down-lapsi on taloudellinen katastrofi. On erittäin hyvä asia, että nämä abortoidaan, koska ei näiden elämä ole vaan yhtä hyvää kuin terveiden lasten. Joka muuta väittää valehtelee.
Nuorille niitä ei tehdä, joten Down lapsia saa yleensä nuoret synnyttäjät. Mittaukset eivät ole 100% varmoja.
Väärin. Down on yleisempi yli nelkkymppisten synnyttäjien lapsilla.
Sinä ymmärsit asian väärin. Iäkkäillä asia selviää seulonnoissa. Downeja tulee yllärinä nuorille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö vammainen saa itse päättää?
Vastenmielistä, että joku ulkopuolinen saa määritellä "tuolla on ihmisarvoinen elämä, tuolla toisella ei."
Kyse ei ole ensisijaisesti siitä, mikä on ihmisarvoista elämää vaan siitä, miten tuleva vanhempi kokee jaksavansa tarjota erityislapselle tämän tarvitsemaa tukea. Ja erityisyyden tasoa ei etukäteen voida määrittää.
Se on myös tulevan mahdollisen lapsen etu.
Asutko sinä vielä vanhempiesi luona?
Onko sulla samat aivot, persoona ja tahtotila kuin vanhemmillasi?
Yksi suurimmista harhoista mitä abortin puolustajilla on, että synnyttäjän tahto on tärkein. Ei ole. Ei kukaan lapsi ole kohdussa kuin max 9 kk, sitten sen voi antaa adoptioon/sijoitukseen, jos ei kykene hoitamaan.
Sen jälkeen tämä
Kysytäön näin päin, kuinka moni sikiönä abortoitu siis harmittelee sitä, että tämä abortoitiin?
Vastaus: ei yksikään, koska sikiö ei edes koskaan tiennyt olevansa elossa.
Tää ei nyt ole oikein tähän aikaan sopiva keskustelu. Jos nyt olisin nuori, en todellakaan tekisi tähän maailmaan edes terveitä lapsia, saat vammaista joka jäisi vanhempien kuoleman jälkeen yhteiskunnan armoille. Jos ette ole huomanneet niin vammaisiltakin leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Vastenmielistä, että joku ulkopuolinen saa määritellä "tuolla on ihmisarvoinen elämä, tuolla toisella ei."
Tuo on just kuvottavaa että sanotaan toisen puolesta ettei sun elämä ole elämisen arvoista. Myös laitosvanhusten kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei itse asiassa ole pieni prosentti.
Potilaan Lääkärilehden mukaan alle 5 % katuu aborttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista sitä kyselyä mistä se oli, mutta vammaisten palvelukodin asukkaille (ne jotka pystyivät vastaamaan) tehtiin kysely, olisiko heidät pitänyt sikiönä abortoida. Varmaan 80-90 % vastasivat, että ei.
Sitten jos on sellainen joka ei pystyisi edes vastaamaan moiseen, suht abstraktiin kysymykseen, niin voimmeko päättää tällaisenkaan puolesta? Oma muksumme osoittaa sanoitta, omalla olemuksellaan joka päivä elämäniloa. Joskus se, että ei ole kaikki nipstaakkelit päässä kunnossa, voi aikaansaada hyvin ei-stressaavan luonteen.
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC3740159/
Down syndroomaisille tehtiin kysely siitä, kuinka tyytyväisiä he ovat elämäänsä. 99 prosenttia vastanneista olivat tyytyväisiä elämäänsä; 97 prosenttia pitivät siitä, keitä he olivat; ja 96 prosenttia piti ulkonäöstään.
Jotain opittavaa meillä kaikilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista sitä kyselyä mistä se oli, mutta vammaisten palvelukodin asukkaille (ne jotka pystyivät vastaamaan) tehtiin kysely, olisiko heidät pitänyt sikiönä abortoida. Varmaan 80-90 % vastasivat, että ei.
Sitten jos on sellainen joka ei pystyisi edes vastaamaan moiseen, suht abstraktiin kysymykseen, niin voimmeko päättää tällaisenkaan puolesta? Oma muksumme osoittaa sanoitta, omalla olemuksellaan joka päivä elämäniloa. Joskus se, että ei ole kaikki nipstaakkelit päässä kunnossa, voi aikaansaada hyvin ei-stressaavan luonteen.
Kuinka moni täyden palvelun hoitokodissa pitäisi elämäänsä turhana? Sen sijaan jos joutuisivat elämään "normaalia" elämää töineen ja arkineen, kustantaen kaiken itse, niin voisi olla toinen ääni kellossa.
Omituinen ajattelu. Vaaditko vaikka 5-vuotiaalta lapselta veroilmoituksen tekoa? Vaaditko syöpäsairaalta tai vanhainkodin asukkaalta cooperin testiä?
Sen sijaan moni down tykkää esim.sovelletusta työtoiminnasta.
Onko tämä yhteiskunta vain ongelmattomille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Luultavasti suurin osa on helpottuneita abortin jälkeen. Syyllistäminen on julmaa eikä muuta mitään. Jokainen on oman tilanteensa paras asiantuntija.
Mulle oli lapsia pohtiessa itsestään selvää, että jos lapsi todetaan vammaiseksi, niin abortti on ainoa vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Odotin kaksosia kun tuo testi tehtii
Odotit kaksosia mutta sait vain yhden lapsen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole ensisijaisesti siitä, mikä on ihmisarvoista elämää vaan siitä, miten tuleva vanhempi kokee jaksavansa tarjota erityislapselle tämän tarvitsemaa tukea. Ja erityisyyden tasoa ei etukäteen voida määrittää.
Se on myös tulevan mahdollisen lapsen etu.
Asutko sinä vielä vanhempiesi luona?
Onko sulla samat aivot, persoona ja tahtotila kuin vanhemmillasi?
Yksi suurimmista harhoista mitä abortin puolustajilla on, että synnyttäjän tahto on tärkein. Ei ole. Ei kukaan lapsi ole kohdussa kuin max 9 kk, sitten sen voi antaa adoptioon/sijoitukseen, jos ei kykene hoitamaan.
Sen jälkeen tämä
Ja se lapsi voi tappaa odottavan äidin, tiesitkö tämän himmelipersu?
Vierailija kirjoitti:
Peltsi on tyypillinen ylen suojatyöpaikkalainen, joka nyt hakee julkisuutta vammaisella lapsellaan. Miksi pitäisi katua abortoitua vammaista lasta? Kyllä niitä silti synnytetään ja hehkutetaan miten ihania ovat, mutta koskaan ei tule keskustelua siitä, kuka heidät hoitaa ja kuka heidän hoitonsa maksaa?
Entä vanhukset? Kuka heidät hoitaa ja kuka hoidon maksaa? Minunkin mummini on ollut jo 40 vuotta eläkkeellä ja on nyt hoitokodissa. Työelämässä oli pienipalkkainen duunari, joten ei todellakaan ole mikään nettomaksaja. Tuttu tyttö neliraajahalvaantui kymmenvuotiaana yli 20 vuotta sitten ja on siitä lähtien elänyt meidän kustannuksella.
Onneksi kohta tulee eutanasia lailliseksi, niin ei sitten enää tarvitse huolehtia tällaisista yhteiskunnan menoeristä. Koska se mua eutanasialaissa pelottaa. Sitä markkinoidaan keinona, jolla voi itse päästä suurista kivuistaan, mutta miten kauan kestää, että sitä aletaankin markkinoida tällaisille yhteiskunnan menoerille. Koska kuka heitä hoitaa ja sen hoidon maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpiko on elämänarvoisempaa elämää?
-Toimitusjohtaja-Pentillä on lapsia 3 naisen kanssa, juonut talon ja konkurssi uhkaa. Masennuslääkkeitä kuluu. Ei jälkiabortoida.
-Minnalla on downin syndrooma, elää hetkessä. Asuu palvelukodissa ja tykkää olla siellä kavereiden kanssa. Äiti meinasi abortoida.
Abortin puolustajat voisivat ajatella että Minna ei saanut valita, onko terve vai ei, ruvetako toimitusjohtaksi ja perheenäidiksi vai ei. Pertti sai valita, epäonnistumisenkin uhalla.
Mutta abortin vastustajana voisin sanoa, että Minnan kohdalla oli vähällä, että ei saanut valita asioista suurinta: itse elämää.
Jo taas on esimerkit repäisty DEI akan perseestä.
Eikös deit ole wokempaa väkeä, jotka on pro-abortion?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC3740159/
Down syndroomaisille tehtiin kysely siitä, kuinka tyytyväisiä he ovat elämäänsä. 99 prosenttia vastanneista olivat tyytyväisiä elämäänsä; 97 prosenttia pitivät siitä, keitä he olivat; ja 96 prosenttia piti ulkonäöstään.
Etkö sinä ole elämääsi tyytyväinen? Asut Suomessa, joten sinulla on katto pään päällä ja ruokaa saatavilla, ellet nyt täysi nisti ole. Monella täällä meidän lintukodon ulkopuolella ei ole edes sitä, joten kaikkien suomalaisten pitäisi olla tyytyväisiä elämäänsä.
#85:
Suurin osa abortin vastustajista hyväksyy abortin äidin henkeä uhkaavissa tapauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni täyden palvelun hoitokodissa pitäisi elämäänsä turhana? Sen sijaan jos joutuisivat elämään "normaalia" elämää töineen ja arkineen, kustantaen kaiken itse, niin voisi olla toinen ääni kellossa.
Omituinen ajattelu. Vaaditko vaikka 5-vuotiaalta lapselta ve
Muistan kun lähikaupassa oli down-mies hyllyttämässä. Työt ei maistuneet, kun iloinen ja seurallinen mies halusi kovasti juttuseuraa asiakkaista. Kun komennettiin takaisin töihin, niin siitä seurasi raivokohtaus. Ihan hirveää oli, kun joutui juoksemaan karkuun ostosreissulla, kun ei pojulle yhtään mennyt jakeluun, että en ole kiinnostunut rupattelemaan, kun pikaisesti haen evästä töihin. Ei ollut kovin kauaa töissä. Taakka oli myös työkavereille.
Väärin. Edes nipt ei ole 100 % varma. Se on hyvin tarkka, mutta ei 100 €.