Moni nainen torjuu hyvän miehen, koska "se jokin puuttui"
Kommentit (307)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuun on koko aikauisikäni ihastuneet naiset joiden kanssa minulla ei ole mitään yhteistä. Naiset joiden kanssa ei todellakaan olla samalla taajuudella ja naiset joista en ollut vähääkään kiinnostunut. Sitten jos itsellä on olo, että minulla ja kyseisellä naisella osuu huumorintaju yhteen, ymmärrämme toisiamme ja kaikki sujuu, niin naisen mielestä kipinä puuttuu.
Miksi tälle naiset peukuttaa? Naisten mukaanhan juuri aallonpituus ja yhteiset on tärkeintä 😅 Voi viddu naiset on niin sekaisin etteivät tiedä mitä haluavat.
Vaikka toisen mielestä ehdokas on hänelle sopiva, täydellinen, vaatii se siltikin sen, että se ehdokas kokee samoin. Sekin, että kokee olevan samalla aaltopituudella toisen kanssa voi olla täysin omassa päässä, samalla tavalla kuin joku voi lukea täysin arkipäiväiset tai töiden puolesta tehdyt asiat flirttinä. Helppoahan se olisi, kun menisi puunuija olalla toteamaan, että sinä kiinnostat minua, ja toinen lähtisi mukisematta matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset torjuu miehen jos mies ei ole:
-Riittävän pitkä
-Riittävän komea
-Riittävän koulutettu
-Riittävän hyvätuloinen
Miehen tason määrittelee nuo asiat, ei miehen luonne merkkaa todellisuudessa naisille p*skan vertaa vaan se on miehen ulkonäkö ja status mikä naisia kiehtoo.
"siinä on aivan helvetin ärsyttävä idiootti".
Eli olivat niitä äänekkäitä tyyppejä jotka saavat valtaosan huomiosta anyways. Oliko tässä jotain uutta?
Toinen oli silloin hissukka. Hänestä tuli myöhemmin jonkinlainen naistenmies, mutta ei puhelahjojen ansiosta. Hänestä ensivaikutelma ei ollut välttämättä väärä. Toinen oli puhelias, kiltti, älykäs, mutta vähän naiivi ja todella varovainen ihminen. Hänen eteensä tyyliin heittäytyi puolet naisista ja toinen puoli ärsyyntyi siitä naiveilusta. Mutta tietysti hän ei niillä naisilla mitään tehnyt, koska se olisi ollut liian hurjaa. Eli molemmat olivat todella suosittuja naisten keskuudessa, mutta eri kohderyhmän. Enkä tiedä, oliko siitä kummallekaan erityistä hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Moni nainen vaistoaa jo heti kättelyssä naisvihan.
Sen huomaa nopeasti miehen puheesta.
Vierailija kirjoitti:
Osa varmaan odottaa jotain romanttisessa kirjallisuudessa kuvattua vau-tunnetta. Onhan se mukava, kun mahan pohjassa kutittaa jne. Sellaista sähköä ilmassa jne. Mutta kokemuksen perusteella voin todeta, että se on kovin ohimenevää. Ne on niitä yhden illan pikapanoja. Elämänkumppani valikoituu vähän eri tavoin.
Elämänkumppani tosiaan valikoituu muidenkin kuin pelkän intohimon ja vetovoiman perusteella, mutta kyllä nekin olennaisia ovat. Ei intohimo, vetovoima ja seksuaalinen yhteensopimuus mitään ohimeneviä ole oikean ihmisen kohdalla. Vaikka tuo eivät pelkästään parisuhteen perustaksi riitä, niin ei kyllä riitä pelkkä samanhenkisyyskään, jos nuo puuttuvat. Molempia pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Moni nainen vaistoaa jo heti kättelyssä naisvihan.
Entä mies miesvihan? Alkaa feminismin rummutus ja vaatimukset miten miehen on rakennettava talo yksin yms.
Hei sinä, jonka mies pakotti seksiin muiden kanssa? Mistä päin olet ja mistä on ex-miehesi?
Ihan vain mielenkiinnosta, koska olen itse seurustellut miehen kanssa, joka yritti todella epätoivoisesti itselleni tuota samaa. En tosin suostunut, mutta painostus oli järkyttävää. Tällä miehelle oli ex-vaimo ja hänen kanssaan yksi lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa varmaan odottaa jotain romanttisessa kirjallisuudessa kuvattua vau-tunnetta. Onhan se mukava, kun mahan pohjassa kutittaa jne. Sellaista sähköä ilmassa jne. Mutta kokemuksen perusteella voin todeta, että se on kovin ohimenevää. Ne on niitä yhden illan pikapanoja. Elämänkumppani valikoituu vähän eri tavoin.
Elämänkumppani tosiaan valikoituu muidenkin kuin pelkän intohimon ja vetovoiman perusteella, mutta kyllä nekin olennaisia ovat. Ei intohimo, vetovoima ja seksuaalinen yhteensopimuus mitään ohimeneviä ole oikean ihmisen kohdalla. Vaikka tuo eivät pelkästään parisuhteen perustaksi riitä, niin ei kyllä riitä pelkkä samanhenkisyyskään, jos nuo puuttuvat. Molempia pitää olla.
Joo, en oikein ymmärrä tuota, että potentiaalisen elämänkumppanin kohdalla "ei pitäisi" tuntea tuota. Haluaisin muiden asioiden lisäksi tuntea sellaista vetoa, että tekee mieli tunkea naama toisen ahteriin, juurikin sen elämänkumppanin kohdalla. Ja tiedän ettei käytännössä missään suhteessa tuo ns. kanivaihe jatku loputtomiin.
Monet miehet ovat torjuneet minut samalla syyllä. Olen siis nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten seksuaalinen vetovoima tai sitten ei edes henkisellä tasolla synkannut riittävän syvällisesti. Näin ainakin omalla kohdallani.
Tämä on siinä mielessä harmi, kun itsellä seksuaalinen vetovoima syntyy vasta tutustumisen myötä ja taas ihanimmista tuntemistani ihmisistä olen alkanut tykkäämään vasta ajan kanssa. Tiedä miten ihania ihmisiä olen lempannut alkukankeuteni tai toisen alkukankeuden takia.
Olen se, jolle vastasit, ja kyllä - näinkin voi käydä. Pitkä tutustuminen pariutumisen pohjana sopii silloin, jos tavataan esim. työkavereina tai harrastusten parissa, jolloin tutustumisen myötä kemia voi rauhassa sydentyä ja vetovoima kasvaa ajan kanssa. Mutta jos on kyse vaikka deittipalstalla tavatusta ihmisestä, niin ei kenenkään aika riitä siihen, että jatkaisi tapailua useiden ihmisten kanssa kaveripohjalta ilman mitään seksuaalista vetovoimaa, ja sitten toivoisi, että ajan kanssa kemiaa tulisi heistä jonkun kanssa. Todennäköisyys siihen, että seksuaalinen vetovoima syttyy myöhemmin on kuitenkin yksittäisen ihmisen kohdalla olemattoman pieni. Koska mieti nyt, kuinka monen työkaverin tai muun tutun kanssa sitä vetovoimaa on tullut ajan kanssa? Itselläni ainakin prosenttiluku on aivan häviävän pieni.
Miten kauan itse tapailisit ihmistä, jonka kanssa kaikki tuntuu kankealta eikä mitään vetovoimaa ola? Ja ennen kaikkea: tapailisitko tällä lailla kaikki, vai valikoisitko vain yhden - jos yhden, niin millä perusteella valitsisit hänet kaikkien niiden muiden joukosta, joiden kenenkään kohdalla ei herää minkäänlainen kiinnostus?
Mies ei ole silloin ollenkaan hyvä, jos se jokin puuttuu..... Kuka sellaisesta kiinnostuu??!!!! 🥱😴
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Riittävän pitkä
-Riittävän komea
-Riittävän koulutettu
-Riittävän hyvätuloinen
Miehen tason määrittelee nuo asiat, ei miehen luonne merkkaa todellisuudessa naisille p*skan vertaa vaan se on miehen ulkonäkö ja status mikä naisia kiehtoo.
"siinä on aivan helvetin ärsyttävä idiootti".
Eli olivat niitä äänekkäitä tyyppejä jotka saavat valtaosan huomiosta anyways. Oliko tässä jotain uutta?
Yksin nurkassa hiljaa murjottava ja otsatukan alta salaa vilkuileva tyyppi on harvoin ärsyttävä, kun eihän häntä edes huomaa. Eihän miehetkään huomaa samanlaisia naisia, ainoastaan ne näkyvät ja kuuluvat.
En tavannut baarissa.
Vierailija kirjoitti:
Yhden äijän laitoin kävelemään pienen peniksen takia. Ihan mini, joku kymmensenttinen. Nauruksi aina meni kun kortsutkin olivat liian osoja 😂. Homma muuttui ihan kummelitouhuksi lopulta.
Eräs suomalainen seksuaaliterapeutti (en muista tarkkaa ammattinimikettä) sanoi TV-keskustelussa ilkikurisesti, että naisen tyydyttämiseen ei tarvita miehen elintä ollenkaan vaan mies voi korvata mahdolliset "puutteensa" osoittamalla hellyyttä muilla tavoilla. Hän muistutti katsojia siitä, että nainen on kokonaisvaltainen olento ja kokee seksuaalisuutta monella tavalla. Ihon silittelyä, halausta ym. Tämä on se tärkeä puoli, jota niin monet miehet eivät ymmärrä, vaikka olisivat kuinka mukavia muuten. Kyseinen asiantuntija oli mies ja hän puhui todella viisaasti. Ohjelmasta on kulunut aikaa, mutta se oli valaiseva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei jaksa kiinnostua, jos mies on liian ennakoitava. Jännämies kiinnostaa, koska koskaan ei voi olla varma mitä tänään tapahtuu.
Omilla vanhemmilla kävi niin, että äitini rakastui jännämieheen, joka on isäni. Hän on hyvin ailahteleva käytökseltään ja kiihtyy nollasta sataan hetkessä. Ulkonäöllisesti ollut ihan komea varsinkin nuorempana. Suhde kuitenkin päättyi aika karusti, kun isäni aloitti salasuhteen toisen naisen kanssa. Tästä on jo yli kymmenen vuotta, mutta tuntuu, että äiti ei ole vieläkään toipunut siitä. Välillä kannattaa miettiä, että onko se jännittävä ihminen sittenkään kaikista paras.
Äitisi ei ole toipunut kymmeneen vuoteen, huh. Olenkin tänne usein kirjoittanut että naiset ovat säälittäviä reppanoita. Tuo todistaa taas sen.
Tosi moni narsistin kanssa elänyt valitsee jatkossa elää yksin.
Vierailija kirjoitti:
Reaaliset miehet ovat ideaalimiehen puutteellisia heijastumia.
Näinkin on. Toki myös toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden äijän laitoin kävelemään pienen peniksen takia. Ihan mini, joku kymmensenttinen. Nauruksi aina meni kun kortsutkin olivat liian osoja 😂. Homma muuttui ihan kummelitouhuksi lopulta.
Eräs suomalainen seksuaaliterapeutti (en muista tarkkaa ammattinimikettä) sanoi TV-keskustelussa ilkikurisesti, että naisen tyydyttämiseen ei tarvita miehen elintä ollenkaan vaan mies voi korvata mahdolliset "puutteensa" osoittamalla hellyyttä muilla tavoilla. Hän muistutti katsojia siitä, että nainen on kokonaisvaltainen olento ja kokee seksuaalisuutta monella tavalla. Ihon silittelyä, halausta ym. Tämä on se tärkeä puoli, jota niin monet miehet eivät ymmärrä, vaikka olisivat kuinka mukavia muuten. Kyseinen asiantuntija oli mies ja hän puhui todella viisaasti. Ohjelmasta on kulunut aikaa, mutta se oli valaiseva.
Ja kaluja sekä koloja on eri kokoisia. Yhteensopivuus on vain yksi juttu parisuhteessa. Kovin eriparisuus tosin johtanee siihen, että juttu ei jatku kovin pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitäisi mennä yhteen miehen kanssa, joka ei kiinnosta riittävästi?
Kai ap elää edelleen jossain victoriaanisella ajalla, jolloin naisen elämän tarkoitus oli löytää mies.
Silloin sukulaiset otti asian enempi hoitaakseen. Ei nuoren naisen sopinut miehiä vilkuilla. Naimisiin se piti saada, ennen kuin ehti neitsyttä menettää. Nuori mies ei saanut naimalupaa, ennen kuin pystyi perheen elättämään. Siksi miehet olivat usein huomattavan iäkkäitä vaimon ikään verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Tunteet vaihtelee kaikilla ihmisillä. En ole itse kohdannut sellaista, joka olisi joka päivä jatkuvasti iloinen. Täällä keskusteluissa myös monesti sekoitetaan rakkaus tunteisiin. Rakkaus ei ole tunne, vaan päätös. Alttarillakin kysytään tahdotko rakastaa eikä tunnetko. Ihastuminen taas on tunne, joka monesti esiintyy parisuhteen alussa. Se tosin yleensä laimenee tai katoaa viimeistään parin vuoden kuluttua, mutta sen voi toki saada takaisin tekemällä työtä suhteen eteen. Vaikeimmat hetkeet suhteessa ovatkin juuri niitä, kun tunteita ei enää ole ja samaan aikaan tulee vaikka muuta haasteita, kuten työpaikan menetys. Silloin pitää vain päättää, pitääkö alttarilla antamastaan lupauksesta kiinni vai lopettaako.
Minun kokemukseni parisuhteesta ja tunteista ei ole tuollainen. Kuten aiemmin kirjoitin, ei omaa rakkauttani, kiintymystäni ja yhteenkuuluvuuden tunnetta horjuta lainkaan se, että itse tai kumppani "ei ole aina iloinen". Joku työpaikan menetys ei vaikuta mitenkään siihen, mitä tunnen kumppania kohtaan. Tuo sinun "rakkaus on päätös" kuulostaa minun korvaani siltä, kuin ajattelisit, että suhteessa ei ole tai edes voi olla tunteita ja kiintymystä, ja että kyseessä olisi vain jokin sopimus - mutta ei se omalla kohdallani niin mene. Kyllä minulla on pitkässä suhteessakin tunteita, vetovoimaa, halua olla yhdessä.
Minusta sinä sekoitat nyt tunnetilat ja ihmiseen kohdistuvat tunteet - näissä on kyse ihan erilaisista tunteista. Ihmettelin edellisellä sivulla, että ihanko oikeasti teillä läheisiä kohtaan tuntemanne kiintymys ja rakkaus ailahtelee ja välillä katoaa kokonaan? Itselläni ei ole tällaista. Minä voin olla yhtenä päivänä iloinen ja jonain toisena päivänä surullinen, ja vaikka elämässä on ollut kaikenlaisia vastoinkäymisiä, niin eivät nämä tunnetilat tai vastoinkäymiset ole lainkaan horjuttaneet parisuhdettani. Pikemminkin ne lujittavat sitä, kun koetaan ja käydään yhdessä läpi asioita. Ihastuminen tosiaan on suhteen alussa oleva tunnetila, mutta tuolla aiemminhän juuri kuvasin, miten se syvenee ja muuttuu paljon syvemmäksi, kestävämmäksi ja voimakkaammaksi tunteeksi. Kyllä itse ainakin koen pitkässä suhteessa voimakkaampia tunteita kuin suhteen alussa. Minulla ei siis tunne kumppania kohtaan laimene tai katoa. Minulla ei ole ollut suhteessani sellaista tilannetta, että olisin joutunut toteamaan, että tunteita ei enää ole. Tämä ei siis suinkaan ole väistämätön tilanne. Koen, että jos suhde toimii ja on oikean ihmisen kanssa, tunteet ja yhteenkuuluvuus eivät noin vain katoa.
Vierailija kirjoitti:
Puuttuu iso kalu.
Aloittako treffit läsäyttämällä löysän siihen pöydälle tutkittavaksi. Ja sitten nainen päättää, että kiinnostaako, vai ei?
Vierailija kirjoitti:
-Riittävän pitkä
-Riittävän komea
-Riittävän koulutettu
-Riittävän hyvätuloinen
Ei pidä paikkaansa. Nuo luettelemasi ovat pohjavaatimuksia. Sen jälkeen aletaan katsomaan vielä ne luonne ja arvomaailma-asiat. KOuluttamattoman miehen luonne ei ole edes tutkailemisen arvoinen.
Tämä pätee vain traumataustaisiin ja niihin, joilla on ongelmallinen kiintymyssuhdemalli ja taipumusta hakeutua itselle vahingollisiin suhteisiin tai hankalien tyyppien seuraan. Jos ihmisellä on turvallinen kiintymyssuhdetyyli eikä traumoja tai taipumuksia päätyä huonoihin suhteisiin, eivät ne perhoset vatsassa silloin ole red flag. Silloin ne kertovat siitä, että toisen kanssa on vetovoimaa ja henkistä synkkaamista - eli silloin ne nimenomaan ovat green flag. Jos ihmisen taipumus on hakeutua hyviin suhteisiin, silloin oma kiinnostus ja vetovoima on nimenomaan hyvä merkki.