Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison lapsi ja ahdistus kotona

Vierailija
30.12.2024 |

Tämä on aihe josta ei pysty puhumaan oikeastaan kenellekään. Olen havahtunut tunnistamaan itsessäni, että ahdistun valtavasti puolison lapsen ollessa meillä. Olen jännittynyt ja se rauha joka on normaalisti kodissa on pois.

Havahduin tunnistamaan, että tilanne on samankaltainen kuin olisi vieras kylässä. Se väsyttää ja tunnelma kotona ei ole normaalin rento ja huoleton. Onko teillä muilla samaa elämäntilannetta elävillä tällaisia kokemuksia? Olisi kiva kuulla muiden ajatuksia tästä asiasta. 

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin ymmärrettävää että ei välitä liiemmälti ulkopuolisista ihmisistä omassa kodissa. Etenkin kun käytöstavat eivät ole hallussa (videopuhelut yms).

Talo elää tavallaan, vieraat lähtee ajallaan. EIks vaan?

Miehen lapsi ei ole vieras. Kyseessä on hänen kotinsa.

Kyllä miehen lapsi on vieras. Tämä on lisäksi minun kotini 100%. 

Vierailija
42/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että rakastan miestäni ja tykkään siitä ajasta kun olemme kaksistaan.Lapsi on jo 14v, joten ei mikään pikku lapsi ja ei minulla ole mitään velvollisuutta nauttia hänen seurastaan. Olen peruskohtelias, kuten olisin kelle tahansa muullekin vieraalle.

Lapset ovat etusijalla. He olivat ennen sinua.

Kenelläkään ei ole vastaavasti velvollisuutta asua toisen ihmisten lasten kanssa. Eronneiden pitäisi kai pysyä sinkkuina, kunnes lapset muuttavat pois kotona.

No ainakin asua erillään. Kannatan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin ymmärrettävää että ei välitä liiemmälti ulkopuolisista ihmisistä omassa kodissa. Etenkin kun käytöstavat eivät ole hallussa (videopuhelut yms).

Jaa, no lapsi voi ajatella samalla tavalla sinusta. Että hänen kotiinsa on tullut vieras.

Vierailija
44/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on siis muuttanut sinun asuntoosi? Ratkaisu on, että mies etsiköön oman asunnon, jossa lapsi sitten vierailee. Parempi sinulle, parempi lapselle ja todennäköisesti parempi myös miehelle.

Vierailija
45/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sen takia, että puolison lapset saattavat yhtäkkiä soittaa äidilleen esim. videopuheluita, samalla videokuvaavat asuntoa (normaalisti ihan perussiisti, mutta en todellakaan halua esitellä päivän aikana kertynyttä sotkua), tai jos juuri kailotan vaikka jollekin lapselle jotain hölmöä. Ahdistaa, koska miehen exä on jatkuvasti tavallaan kolmantena aikuisena.

Tuon tietysti kiellätte kunnon sanktion uhalla! Joku sallittu aika/paikka videopuheluille, ja aina ilmoitettava ennen puhelua.

No ei kai lapsen tarvitse lupaa anella ottaakseen äitiinsä yhteyttä? Kamalaa.

puhelimella pystyy puhumaan myös ilman videoyhteyttä. Videopuheluhan on hiukan katkeralle exälle oikein lottovoitto kun pääsee toisen kotiin. Musta ihan perusteltu rajata silleen että videopuhelut käydään lapsen huoneessa eikä pitkin kämppää että katsos täällä Maija syö karkkia sohvalla tukka sekaisin.

Vierailija
46/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, no lapsi voi ajatella samalla tavalla sinusta. Että hänen kotiinsa on tullut vieras.

Se olisi aika outoa, jos miehen lapsi ajattelisi minun olevan vieras hänen kodissaan, sillä minä omistan tämän asunnon yksin ja lapsi käy täällä vain pari kertaa kuukaudessa. Tuskinpa kukaan lapsi on ihan noin tyhmä.

Vierailija
47/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama tunne anoppini seurassa. Ihan oikeasti. 

Vierailija
48/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on todella rankkaa. Ymmärrän sinua ap, sille ei voi mitään. Olen itse samanlainen ,kun meillä on vieraita. Se on sinulla geeneissä, eikä muuksi muutu.valitettavasti. 

vika ei ole lapsen eikä sinun, geeneissä.

Vierailija
49/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olisi aika outoa, jos miehen lapsi ajattelisi minun olevan vieras hänen kodissaan, sillä minä omistan tämän asunnon yksin ja lapsi käy täällä vain pari kertaa kuukaudessa. Tuskinpa kukaan lapsi on ihan noin tyhmä.

No eihän tuo nyt sitten niin kamalaa voi olla. 

Vierailija
50/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai hän on vieras, ei voi mitään. 

Vierailija
51/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhhuh. Kuulostaapa kamalalta tilanteelta kaikkien kannalta, erityisesti sen teinin, joka kaipaisi varmasti muuta kuin läsnäolostaan ahdistuneen äitipuolen kotonaan.

Uhhuhuu vaan sullekin. Lapsi käy siellä-> kyseessä on vieraileva henkilö.

Lapsi asuu tuon ajan isänsä (ja sinun) kodissa, ei voi ajatella vieraana vain. Lapselle kuuluu koti, jos hän asuu vanhempiensa kanssa. Ei mikään kyläpaikka. Muuta asennetta. 

Vierailija
52/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on siis muuttanut sinun asuntoosi? Ratkaisu on, että mies etsiköön oman asunnon, jossa lapsi sitten vierailee. Parempi sinulle, parempi lapselle ja todennäköisesti parempi myös miehelle.

Näin teimmekin.

Mies ei siitä aluksi tykännyt, mutta on ajan mittaan sopeutunut. Aika moni eroista kai haluaa selvitä eron jälkeen mahdollisimman halvalla ja helpolla, eli asuu lähes ilmaiseksi uuden naisen luona, joka tekee kotityöt.

Vierailija
53/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyi se. Sait oman vanhusasunnon ja töihinkin kykenit lopulta monien vuosien tauon jälkeen.

Vierailija
54/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ollut koskaan oman kersasi kanssa 24/7.

Ei susta ollut siihen.

Vierailija
55/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on sitten ollut tyhmä muuttaessaan sinne, ei ole ajatellut lapsen etua ollenkaan.

Vierailija
56/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on nössö.

Lapsi kadehtii lasta.

Lapsikade.

Vierailija
57/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhhuh. Kuulostaapa kamalalta tilanteelta kaikkien kannalta, erityisesti sen teinin, joka kaipaisi varmasti muuta kuin läsnäolostaan ahdistuneen äitipuolen kotonaan.

Uhhuhuu vaan sullekin. Lapsi käy siellä-> kyseessä on vieraileva henkilö.

Lapsi asuu tuon ajan isänsä (ja sinun) kodissa, ei voi ajatella vieraana vain. Lapselle kuuluu koti, jos hän asuu vanhempiensa kanssa. Ei mikään kyläpaikka. Muuta asennetta. 

Ei minun tarvitse muuttaa asennetta, kun en ole mikään majatalon pitäjä ammatiltani. Minä pakotin miehen hankkimaan oman kodin. 

Miesten omalla vastuulla on hankkia koti itselleen ja lapsilleen eron jälkeen. Se ei ole naisten tehtävä.

Vierailija
58/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on "puoliso" ?  Piilohomo valittaa.

Aviomies tai aviovaimo. Muita ei ole.

Vierailija
59/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijä sai häädön ja oli ryssinyt työrintamalla sillat takanaan & rikkeitä. Siipeilee. Lokki.

Vierailija
60/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetti teitä vaivaa ihmiset? Pienikin häiriö tai muutos elämässä  ja paska lentää tai menee ummelle! Koittakaa nyt oikeesti ottaa elämästä kiinni. Minä olen saatellut tässä pari kaveriani haudan lepoon ja eronnut vaimostani, mutta elämä jatkuu, ainakin minulla toistaiseksi ja olen siitä kiitollinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi