Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison lapsi ja ahdistus kotona

Vierailija
30.12.2024 |

Tämä on aihe josta ei pysty puhumaan oikeastaan kenellekään. Olen havahtunut tunnistamaan itsessäni, että ahdistun valtavasti puolison lapsen ollessa meillä. Olen jännittynyt ja se rauha joka on normaalisti kodissa on pois.

Havahduin tunnistamaan, että tilanne on samankaltainen kuin olisi vieras kylässä. Se väsyttää ja tunnelma kotona ei ole normaalin rento ja huoleton. Onko teillä muilla samaa elämäntilannetta elävillä tällaisia kokemuksia? Olisi kiva kuulla muiden ajatuksia tästä asiasta. 

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Mutta kuuluu asiaan ja kestettävä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ottaa puolisoa, jolla lapsi. Koska juuri tuommoista se tuo tullessaan. Mutta kerran olet leikkiin lähtenyt, niin nyt on vaan kestettävä ja odotettava, että hän muuttaa pois kotoa.

Vierailija
4/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sen takia, että puolison lapset saattavat yhtäkkiä soittaa äidilleen esim. videopuheluita, samalla videokuvaavat asuntoa (normaalisti ihan perussiisti, mutta en todellakaan halua esitellä päivän aikana kertynyttä sotkua), tai jos juuri kailotan vaikka jollekin lapselle jotain hölmöä. Ahdistaa, koska miehen exä on jatkuvasti tavallaan kolmantena aikuisena.

Vierailija
5/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havahduit tunnistamaan kuulostat rasittavalta ja helposti rasittuvalta jahkaajalta, joka loputtomasti vatvoo tunteitaan. Mene 10km juoksulenkille, sen jälkeen varmaan et jaksa velloa noissa huolissasi jaa tyytyväisenä makoilet sohvalla.

Vierailija
6/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puoliso kelpaa, mutta ei tämän lapsi? He on samaa puuta, hyväksy se.

Opettele olemaan kotonasi ilman stressiä.  Todennäköisesti olet itse sen kehitellyt.  Herran tähden, se on vain lapsi.  Ei muuta.  Mitä jos teillä asuisi anoppisi?

Nuo esimerkkisi on kaukaa haettu ja kertoo vain siitä, ettei lapsi ole juurisyy, vaan sen lapsen äiti.  Eli olet mustasukkainen.

Miksi? Eikö mies ole sinun, eikä sen exänsä?  Elä tätä päivää, älä miehen menneisyyttä!  Menneisyys se on ollut sinullakin.  Tuuleta nyt vähän päätäsi.  Sinä otit miehen, lapsi tuli mukana, selvä pyy!  Se exä siinä EI tullut mukana, se on vain sinun mielikuvissasi.

No, jonain päivänä kenties eroat miehestäsi.  Nykyään erotaan paljon, miksipä ette tekin.  Sitten omat lapsesi ovat niitä, joiden vuoksi joku nainen kärsii kauheasti, kun on ottanut miehen, jolla on lapsia, eli lapsesi ovat rasitteita ja ärsyttäviä kotirauhan rikkojia.  Sitäkö haluaisit?

Elämä on vaikeaa siksi, että siitä tehdään vaikeata.  Olisit ollut viisas ja ottanut lapsettoman miehen.  Ikävää jälkiviisautta, mutta sillähän tuokin ongelma olisi poissa.

Silti jatkuvasti mennään yhteen toisen kanssa, jolla on lapsia ja siitä sitten maristaan ja kärsitään.  Ethän toki ole ensimmäinen, joka asiasta tänne on valittanut.  Aika yleinen aihe jos saa sanoa.

Vierailija
7/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ihan sama tunne. Tuo kuvaus, että tuntuu kuin olisi vieras kylässä on hyvin osuva. Onneksi voin olla suurimman osan ajasta omissa oloissani ja puuhissani ja onneksi vierailuviikonloppuja on vain yksi kuukaudessa.

Vierailija
8/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, että se lapsikin varmasti kokee olevansa vain kylässä. Ennen hänellä oli oikea koti. Eikä saanut edes itse valita tilannetta, toisin kuin sinä.

Vierailija
9/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te alatte tällaiseen? Miksi?? 

Vierailija
10/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että rakastan miestäni ja tykkään siitä ajasta kun olemme kaksistaan.Lapsi on jo 14v, joten ei mikään pikku lapsi ja ei minulla ole mitään velvollisuutta nauttia hänen seurastaan. Olen peruskohtelias, kuten olisin kelle tahansa muullekin vieraalle.

Vierailija
11/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi pitänyt muuttaa yhteen.

Vierailija
12/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, lopulta en enää kestänyt ja oli pakko muuttaa erilleen miehestä. Tai piti vaatia, että mies hankkii itselleen oman asunnon, jossa on lastensa kanssa, 'yhteinen' koti oli minun.

Joku kirjoitti, että lapvanhempansa mpansa olisivat samaa puuta. Eivät todellakaan ole. He ovat erillisiä ihmisyksilöitä. Jos tykkää yhdestä, se ei todellakaan tarkoita, että välttämättä tykkäisi toisesta.

Uusperheet ovat syvältä tämän vuoksi.

Vierailija
13/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että rakastan miestäni ja tykkään siitä ajasta kun olemme kaksistaan.Lapsi on jo 14v, joten ei mikään pikku lapsi ja ei minulla ole mitään velvollisuutta nauttia hänen seurastaan. Olen peruskohtelias, kuten olisin kelle tahansa muullekin vieraalle.

Tämä ei ollut minun kirjoittamani, mutta tuo on syy minunkin kohdallani siihen miksi tilanteessa olen. 

Ap

Vierailija
14/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sen takia, että puolison lapset saattavat yhtäkkiä soittaa äidilleen esim. videopuheluita, samalla videokuvaavat asuntoa (normaalisti ihan perussiisti, mutta en todellakaan halua esitellä päivän aikana kertynyttä sotkua), tai jos juuri kailotan vaikka jollekin lapselle jotain hölmöä. Ahdistaa, koska miehen exä on jatkuvasti tavallaan kolmantena aikuisena.

Tuon tietysti kiellätte kunnon sanktion uhalla! Joku sallittu aika/paikka videopuheluille, ja aina ilmoitettava ennen puhelua.

Vierailija
15/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muutitte yhteen? Kaikilla olisi varmasti parempi kodin tuntu. Miehen kanssa olisitte silloin yhdessä, kun olisitte kahdestaan.

Vierailija
16/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ottaa puolisoa, jolla lapsi. Koska juuri tuommoista se tuo tullessaan. Mutta kerran olet leikkiin lähtenyt, niin nyt on vaan kestettävä ja odotettava, että hän muuttaa pois kotoa.

Tai sitten ap:n hankittava itselleen oma asunto siksi aikaa miehen lapsiviikoille.

Vierailija
17/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisessa tilanteessa tulee usein ero, kun jonkun pinna hajoaa. Tai sitten lapsi lakkaa käymästä isän luona ahdistavan ilmapiirin takia ja mies syyttää siitä ap:ta.

Vierailija
18/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi... asian vierestä: olen nainen eikä tulisi mieleenkään "ottaa" ketään vierasta miestä tähän lapsiarkeen. Eikä niitä muutenkaan oteta, hassu termi edes. Parisuhde tulee jos on tullakseen, mitä en itse suoraan sanottuna edes halua. Sille nyt ei mitään voi jos rakastuu lapsettomaan tai lapselliseen. Ei silti tarvitse suhteeseen ryhtyä itseään ja lapsiaan ja miestä kiusaakseen. Minulla ei ole miehelle vain mitään käyttöä, se nyt vaan on kylmä totuus. Nautin täysillä tästä elämästä lasteni kanssa, se mies jos joku olisi tässä se "ylimääräinen" ja "vieras".

Vierailija
19/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin ymmärrettävää että ei välitä liiemmälti ulkopuolisista ihmisistä omassa kodissa. Etenkin kun käytöstavat eivät ole hallussa (videopuhelut yms).

Talo elää tavallaan, vieraat lähtee ajallaan. EIks vaan?

Vierailija
20/109 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ei tuo sitä tullessaan eikä se suhde, vaan oma epävarmuus, pelot ja mustasukkaisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän