Puolison lapsi ja ahdistus kotona
Tämä on aihe josta ei pysty puhumaan oikeastaan kenellekään. Olen havahtunut tunnistamaan itsessäni, että ahdistun valtavasti puolison lapsen ollessa meillä. Olen jännittynyt ja se rauha joka on normaalisti kodissa on pois.
Havahduin tunnistamaan, että tilanne on samankaltainen kuin olisi vieras kylässä. Se väsyttää ja tunnelma kotona ei ole normaalin rento ja huoleton. Onko teillä muilla samaa elämäntilannetta elävillä tällaisia kokemuksia? Olisi kiva kuulla muiden ajatuksia tästä asiasta.
Kommentit (109)
Naisilla hyvin tyypillistä etteivät kestä miehen lapsia aiemmasta suhteesta. Jostain syystä rinnastavat sen viattoman lapsen miehen entiseen naiseen.
Vierailija kirjoitti:
Täysin ymmärrettävää että ei välitä liiemmälti ulkopuolisista ihmisistä omassa kodissa. Etenkin kun käytöstavat eivät ole hallussa (videopuhelut yms).
Talo elää tavallaan, vieraat lähtee ajallaan. EIks vaan?
Miehen lapsi ei ole vieras. Kyseessä on hänen kotinsa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi puoliso kelpaa, mutta ei tämän lapsi? He on samaa puuta, hyväksy se.
Opettele olemaan kotonasi ilman stressiä. Todennäköisesti olet itse sen kehitellyt. Herran tähden, se on vain lapsi. Ei muuta. Mitä jos teillä asuisi anoppisi?
Nuo esimerkkisi on kaukaa haettu ja kertoo vain siitä, ettei lapsi ole juurisyy, vaan sen lapsen äiti. Eli olet mustasukkainen.
Miksi? Eikö mies ole sinun, eikä sen exänsä? Elä tätä päivää, älä miehen menneisyyttä! Menneisyys se on ollut sinullakin. Tuuleta nyt vähän päätäsi. Sinä otit miehen, lapsi tuli mukana, selvä pyy! Se exä siinä EI tullut mukana, se on vain sinun mielikuvissasi.
No, jonain päivänä kenties eroat miehestäsi. Nykyään erotaan paljon, miksipä ette tekin. Sitten omat lapsesi ovat niitä, joiden vuoksi joku nainen kärsii kauheasti, kun on ottanut miehen, jolla on lapsia, eli lapsesi ov
Ei nyt kuitenkaan tarvitse olla noin ilkeä, antaa ihmisten kirjoitella asioistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sen takia, että puolison lapset saattavat yhtäkkiä soittaa äidilleen esim. videopuheluita, samalla videokuvaavat asuntoa (normaalisti ihan perussiisti, mutta en todellakaan halua esitellä päivän aikana kertynyttä sotkua), tai jos juuri kailotan vaikka jollekin lapselle jotain hölmöä. Ahdistaa, koska miehen exä on jatkuvasti tavallaan kolmantena aikuisena.
Tuon tietysti kiellätte kunnon sanktion uhalla! Joku sallittu aika/paikka videopuheluille, ja aina ilmoitettava ennen puhelua.
Vain hullu kieltää lapselta videopuhelut kotoaan toiselle vanhemmalleen. Miten hitossa te eukot olette noin epävarmoja ja mustasukkaisia? En olisi ikinä voinut vaatia tuollaista mieheni lapsilta.
Vierailija kirjoitti:
On sen takia, että puolison lapset saattavat yhtäkkiä soittaa äidilleen esim. videopuheluita, samalla videokuvaavat asuntoa (normaalisti ihan perussiisti, mutta en todellakaan halua esitellä päivän aikana kertynyttä sotkua), tai jos juuri kailotan vaikka jollekin lapselle jotain hölmöä. Ahdistaa, koska miehen exä on jatkuvasti tavallaan kolmantena aikuisena.
Miten valitsit tuollaisen elämäntilanteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon tietysti kiellätte kunnon sanktion uhalla! Joku sallittu aika/paikka videopuheluille, ja aina ilmoitettava ennen puhelua.
No ei kai lapsen tarvitse lupaa anella ottaakseen äitiinsä yhteyttä? Kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisessa tilanteessa tulee usein ero, kun jonkun pinna hajoaa. Tai sitten lapsi lakkaa käymästä isän luona ahdistavan ilmapiirin takia ja mies syyttää siitä ap:ta.
Ja ap:n syytä se onkin kun ei osaa aikuisena suhtautua. 100% ap:n vika.
Vierailija kirjoitti:
Miksi puoliso kelpaa, mutta ei tämän lapsi? He on samaa puuta, hyväksy se.
Opettele olemaan kotonasi ilman stressiä. Todennäköisesti olet itse sen kehitellyt. Herran tähden, se on vain lapsi. Ei muuta. Mitä jos teillä asuisi anoppisi?
Nuo esimerkkisi on kaukaa haettu ja kertoo vain siitä, ettei lapsi ole juurisyy, vaan sen lapsen äiti. Eli olet mustasukkainen.
Miksi? Eikö mies ole sinun, eikä sen exänsä? Elä tätä päivää, älä miehen menneisyyttä! Menneisyys se on ollut sinullakin. Tuuleta nyt vähän päätäsi. Sinä otit miehen, lapsi tuli mukana, selvä pyy! Se exä siinä EI tullut mukana, se on vain sinun mielikuvissasi.
No, jonain päivänä kenties eroat miehestäsi. Nykyään erotaan paljon, miksipä ette tekin. Sitten omat lapsesi ovat niitä, joiden vuoksi joku nainen kärsii kauheasti, kun on ottanut miehen, jolla on lapsia, eli lapsesi ov
No nyt on toksinen persoona näppiksen takana. Niin negatiivinen, ilkeä ja väheksyvä näkökulma aivan kaikkeen.
Toivottavasti tällaista tyyppiä ei ole kenenkään palstalaisen elämässä, jos on lähtekää äkkiä pakoon 🥶
Ystäväni muutti omaan asuntoon juuri tämän vuoksi, mutta ei se suhde enää kantanut muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi... asian vierestä: olen nainen eikä tulisi mieleenkään "ottaa" ketään vierasta miestä tähän lapsiarkeen. Eikä niitä muutenkaan oteta, hassu termi edes. Parisuhde tulee jos on tullakseen, mitä en itse suoraan sanottuna edes halua. Sille nyt ei mitään voi jos rakastuu lapsettomaan tai lapselliseen. Ei silti tarvitse suhteeseen ryhtyä itseään ja lapsiaan ja miestä kiusaakseen. Minulla ei ole miehelle vain mitään käyttöä, se nyt vaan on kylmä totuus. Nautin täysillä tästä elämästä lasteni kanssa, se mies jos joku olisi tässä se "ylimääräinen" ja "vieras".
Olet varmaan kiva ja ajatteleva persoona! Noinhan sen kuuluukin mennä eli mies on se vieras, jonka kuuluu sopeutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin ymmärrettävää että ei välitä liiemmälti ulkopuolisista ihmisistä omassa kodissa. Etenkin kun käytöstavat eivät ole hallussa (videopuhelut yms).
Lapsi käy siellä -> kyseessä on vieraileva henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että rakastan miestäni ja tykkään siitä ajasta kun olemme kaksistaan.Lapsi on jo 14v, joten ei mikään pikku lapsi ja ei minulla ole mitään velvollisuutta nauttia hänen seurastaan. Olen peruskohtelias, kuten olisin kelle tahansa muullekin vieraalle.
Lapset ovat etusijalla. He olivat ennen sinua.
Uhhuh. Kuulostaapa kamalalta tilanteelta kaikkien kannalta, erityisesti sen teinin, joka kaipaisi varmasti muuta kuin läsnäolostaan ahdistuneen äitipuolen kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että rakastan miestäni ja tykkään siitä ajasta kun olemme kaksistaan.Lapsi on jo 14v, joten ei mikään pikku lapsi ja ei minulla ole mitään velvollisuutta nauttia hänen seurastaan. Olen peruskohtelias, kuten olisin kelle tahansa muullekin vieraalle.
Lapset ovat etusijalla. He olivat ennen sinua.
Kenelläkään ei ole vastaavasti velvollisuutta asua toisen ihmisten lasten kanssa. Eronneiden pitäisi kai pysyä sinkkuina, kunnes lapset muuttavat pois kotona.
Vierailija kirjoitti:
Uhhuh. Kuulostaapa kamalalta tilanteelta kaikkien kannalta, erityisesti sen teinin, joka kaipaisi varmasti muuta kuin läsnäolostaan ahdistuneen äitipuolen kotonaan.
Uhhuhuu vaan sullekin. Lapsi käy siellä-> kyseessä on vieraileva henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi... asian vierestä: olen nainen eikä tulisi mieleenkään "ottaa" ketään vierasta miestä tähän lapsiarkeen. Eikä niitä muutenkaan oteta, hassu termi edes. Parisuhde tulee jos on tullakseen, mitä en itse suoraan sanottuna edes halua. Sille nyt ei mitään voi jos rakastuu lapsettomaan tai lapselliseen. Ei silti tarvitse suhteeseen ryhtyä itseään ja lapsiaan ja miestä kiusaakseen. Minulla ei ole miehelle vain mitään käyttöä, se nyt vaan on kylmä totuus. Nautin täysillä tästä elämästä lasteni kanssa, se mies jos joku olisi tässä se "ylimääräinen" ja "vieras".
Olet varmaan kiva persoona kun osaat nauttia arjesta lastesi kanssa ilman ulkopuolista huomion hakijaa!
Pitäisi olla joku valmennus uusperhetilanteeseen aikoville, niin voi sen jälkeen sitten päättää onko itsestä siihen. Ettei lähdetä hommaan vaan rakkauden huumassa ajattelematta kaikkia seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla hyvin tyypillistä etteivät kestä miehen lapsia aiemmasta suhteesta. Jostain syystä rinnastavat sen viattoman lapsen miehen entiseen naiseen.
Miehen lapsilla ei ole mielessäni kyllä mitään tekemistä miehen erän kanssa. Ne lapset ovat vieraita kuten kaikki muutkin muiden ihmisten kapset. En minä ottaisi oman lapseni koululuokalta ketään lasta kotiini asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi käy siellä -> kyseessä on vieraileva henkilö.
No jos käy vaan harvoin, niin mikä ongelma?
Et sitten havahtunut lapsiasiaan alkaessasi seurustelemaan. Miten tätä samaa jaksetaan jauhaa jatkuvasti, opetelkaa havahtumaan niihin tosiasioihin sillä hetkellä, kun kuulette toisen osapuolen lapsista.